Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zerujące się wyświetlacze LCD w liczniku
Autor Wiadomość
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-15, 22:46   Zerujące się wyświetlacze LCD w liczniku

Witam
Problem jak w temacie,ale troche go rozszerze i napisze moje wnioski.
Razem z silnikiem AAA kupiłem tez licznik z golfa VR6 z MFA,u mnie wczesniej był AAM w automacie.
Kiedy Vr-ka zagadała w ventylu,załozyłem ten licznik niby od tego silnika. Wszystko normalnie hula z małym ale. Przy każym odpalaniu zerują sie zegarek i licznik km dziennych,tzn znikają cyferki a jak silnik zapali to wyskakuje 12.00 i 0 KM,przebieg ogólny jest ok.
Kupiłem wiązke do licznika z MFA bo i tak chce zeby komp działał ale to nic nie pomogło,jak można sie domyślac. Orginalny licznik który jezdził w tym vento przy starym 1,8 silniku sie nie zeruje,kupiłem więc inny od VR6 i wczoraj go podpiołem i wielkie D... Ten tez sie zeruje. Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V zalezy jak auto długostoi. Aku nóweta,nie ma nawet miesiąca. Zrobiłem więc taki eksperyment,przy zgaszonym zapłonie i wyjętych kluczykach zmostkowałem rozrusznik żeby krecil silnikiem. EFEKT : Licznik wyzerowany.Myśle że tym sposobem wyeliminowałem błedy w instalacji. Nadmienie ze rozrusznik kręci elegancko bez oporów i szybko.
Pomózcie mi bo wymiękam a drażni mnie to okropnie.
Dlaczego licznik z 1,8 działa normalnie a 2 liczniki z VR-ek sie zerują.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-15, 23:40   

tu ci nie pomogę za bardzo. Licznik się zeruje albo od spadku napięcia przy odpalaniu, albo po każdym wyłączeniu kluczyka jeśli nie dostaje plusa stałego (zwykle spalony bezpiecznik 21). A czemu u ciebie tak na dwóch licznikach to nie wiem, , ale zacząłbym od znalezienie pinoutu licznika znajdziesz łatwo jest taki sam jak do Golfa III, i podpięcia dodatkowego stałego plusa do odpowiedniego styku, może orginalny kabel ze stałym plusem albo wtyczka są uszkodzone to tylko tak na szybko wyjaśnisz.
_________________

 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-01-16, 10:22   

Ja mam silnik 1.8 ABS i też mi się to zdarza ale bardzo rzadko. Dzieje się to podczas odpalania ale zauważyłem,że nieraz wygląda to tak jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika i wtedy jest ten reset. Akumulator 1-roczny. Sporadycznie tak jest ale też mnie zastanawia. Może to kwestia akumulatora - zbyt mała moc rozruchowa lub problem w rozruszniku.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-16, 14:51   

Kurcze no cięzko mi przyjąc ze to rozrusznik bo on kręci naprawde elegancko,ale generalnie tylko na czas jego pracy to sie dzieje. Pinout sprawdzony i podstawowe napięcia pasują. Zastanawia mnie tylko czemu kasuje tylko licznik z VR6 a inne nie.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-16, 18:48   

A gdzie sprawdzales spadek napiecia podczas rozruchu? Na klemach akumulatora? Sprawdz jeszcze na liczniku. Poza tym zwykly miernik nie pokaze tak dokladnie napiecia w chwili rozruchu. To sa ulamki sekund jak napiecie moze spasc nawet ponizej tych 9,6V.
Widocznie licznik od VR6 jest bardzo czuly na spadki napiecia :P A jak nie pomaga to dopnij jakis kondensator do zasilania licznika.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-17, 08:13   

Spadek sprawdzałem na samej kostce do licznika,ale jest prawie identyczny jak spadek na reszcie instalacji. Tylko akurat wczoraj mierzyłem koledze AGG i u niego napięcie spada do ok 10,60V najniżej i może w tym jest przyczyna. W każdym razie biore sie po 10 do elektroniczznego i powiem żeby mi babka dobrała taki kondensator bo to może zadziała.
W międzyczasie połapalem jeszcze licznik z MFA od silnika 1,8 ten sie może nie będzie kasował tak jak mój orginalny.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9