Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana głowicy i problem
Autor Wiadomość
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-18, 16:53   Wymiana głowicy i problem

Witam wszyskich.Problem mam taki iz wymianaiłem głowice drugą juz bo pierwszą zjeb...m zamontowałem po regenercji wszystko ładnie pięknie zamontowałem odpowietrzyłem przewody paliwowe i problem mam z odpalaniem... ni cholery sie nie chce nawet odezawć...swiece sprawdzałem na krótko sie zapalały ,jak wymontowałem z głowicy to jak by nie grzały były mokre ..co moze być przyczyną nie grzania świec.... niewiem gdzie mam szukać....Moze tu znajde jakąś podpowieć... Moze przewody paliwowe pozamieniałem bo byłu lekko pokrzywione. rozrząd ustawiony na znakach


Powiem jak pierwszą zamontowałem to chodziła do momentu wrzucenia biegu...( niedokręcona śruba wałka rozrządu )


które wyjscie z pompy jest do danego cylindra

_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-18, 17:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-18, 17:10   

tego sie nie da pomylic kazda ma odpowiednia dlugosc do danego wtrysku :P
_________________

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-18, 17:22   

Czy jak swiece nie grzeją wogóle to sie auto odezwie czy nie o tej porze roku ?? ?
_________________

 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-02-18, 19:17   

wszystkie Ci nie grzeję? ktoś się kiedyś na forum chwalił że odpalał na mrozie bez żadnej sprawnej świecy ale ile w tym prawdy to nie powiem, a z resztą już nie ma takich mrozów więc jak jest koło 0 to powinno coś tam się odezwać...
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-18, 20:34   

Paco75 napisał/a:
..co moze być przyczyną nie grzania świec.... niewiem gdzie mam szukać....Moze tu znajde jakąś podpowieć...

może być przekaźnik przy bezpiecznikach... a jak chcesz to daj na krótko gruby przewód od "+" do świec i próbuj kręcić.
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-18, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-18, 20:42   

zB3ig napisał/a:
ktoś się kiedyś na forum chwalił że odpalał na mrozie bez żadnej sprawnej świecy ale ile w tym prawdy to nie powiem

może i tak ale trzeba by mieć nominalną kompreche.. :D
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-02-18, 20:50   

Speedy68 napisał/a:
trzeba by mieć nominalną kompreche.. :D
no właśnie...
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 08:39   

Moze też być przyczyną paliwo ?? ? Auto mi wysiadło na jesien i paliwo było mozna powiedzieć letnie moze paliwa nie zaciąga i filtr jest zapchany od mrozów parafiną???
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-02-19, 10:57   

Jak paliwo leci z filtra do pompy bez babli powietrza to jest dobrze.
Auto spokojnie odpali bez zadnej sprawnej swiecy. Pytanie jaka temperatura na zewnatrz (garaz?). Kadzillaka 1.6D odpalalem bez zadnej sprawnej swiecy przy -5C tylko, ze trzeba bylo dlugo krecic.
Wyprzedzenie kata wtrysku jest dobrze ustawione?
Jest napiecie na elektrozaworze w pompie?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 11:19   

Dziś próbowałem zapalić auto ni cholery... tylko dymek z rury idzie a odezwać sie niechce.. robiłem w garażu nie mama laptopa aby sprawdzić kąt wtrysku... a jak sprawdzić napięcie w
elektrozaworze w pompie???? W kabinie słysze jak włączam zapłon pod deską rozdzielczą odgłosy takie jak kiedys w koło rowerowe coś sie wkładało i było słychać takie stukanie
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-19, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-02-19, 12:10   

Masz TDka wiec laptop jest zbedny.
Po przekreceniu kluczyka powinno byc napiecie na przewodzie idacym do elektrozaworu pompy. Ale jak paliwem sika z przewodow idacych do wtryskiwaczy to raczej to jest sprawne. Masz pompe z recznym przyspieszaczem zaplonu czy to automat z dzwignia?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 12:23   

bradley napisał/a:
. Masz pompe z recznym przyspieszaczem zaplonu czy to automat z dzwignia?


a jak wygląda jadna od drugiej ??Jakie są różnice bo teraz nie kumam..

rozumiem ze chodzi o ala ssanie po lewej stronie kierownicy?? ro jest wtakim razie ręczne
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-19, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-02-19, 13:10   

Paco75 napisał/a:
rozumiem ze chodzi o ala ssanie po lewej stronie kierownicy?? ro jest wtakim razie ręczne

O to ;)
Jest jakas roznica w paleniu jak wyciagasz wajche?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 14:59   

Nie ma zadnej ..Niepali z ssaniem i niepali bez ssania...
_________________

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 16:13   

Powiem tak, przed wymianą na starej głowicy z zaworem wygientym to mi sie odzywał a tu ni cholery...tylko dym idzie z rury po długim kręceniu...
_________________

 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-19, 18:12   

Paco75 napisał/a:
...tylko dym idzie z rury po długim kręceniu...

czyli dostaje paliwo, problem z zaskokiem... sprawdź kontrolką czy dochodzi napięcie do świec i koniecznie wyprzedzenie kąta wtrysku... (wszystkie znaki na kolach)
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-19, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-02-19, 18:19   

ojciec kiedys przy minus 11 zapalał na jednej swiecy ale jak juz ta sie przepaliła to dupencja była :P :P

a jak przekrecisz kluczyk słychać elektrozawór ?? podłącz go na krótko do akumulatora keblem do plusa i zobacz wtedy . może masz coś nie tak z elektryką
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 18:31   

jak włączam stacyjke to coś mi burczy pod deską rozdzielczą...
_________________

 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-02-19, 18:56   

Paco75, a nie słychać "cykniecia" ??
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 18:58   

cykniecie słychać. kontrolka świec raz sie pali a raz nie pali...
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-19, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-19, 19:02   

napisze jeszcze raz... może być przekaźnik przy bezpiecznikach...sprawdzałeś czy po przekręceniu kluczyka jest napięcie na świecach?
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-19, 19:06   

a który to jest przekażnik,sprawdzać nie sprawdzałem czy jest napięcie
_________________

 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-19, 19:17   

najpierw sprawdź na świecach. jeśli niebędzie to wtedy do przekaźnika...
rav napisał/a:
przekaźnik znajduje się w prawym dolnym rogu tablicy przekaźników. Jest to bodajże najbardziej wystający ze wszystkich. Numerek na nim jest 142. W środku oprócz przekaźnika ma jeszcze układ elektroniczny, który w zależności od temperatury silnika (gdy jest zimny) załącza przed rozruchem przekaźnik i zamyka obwód podgrzewania świec żarowych.

wchodzi i wychodzi z niego grubszy przewód elektryczny który idzie do bezpiecznika świec a potem do samych świec
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-19, 19:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-02-19, 19:45   

Jak silnik ma kompresje to odpali bez swiec. Wiem, ze to nie jest wtrysk bezposredni ale mimo wszystko jak sie zrobi w komorze cieplo od krecenia rozrusznikiem to palic musi.
Teraz idzie odwilz, w dzien jest +5C. Znaki, znakami, a wystarczy ze kolo na pompie jest lekko przesuniete, kat wtrysku za bardzo opozniony i w zyciu nie odpali.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-19, 19:48   

bradley napisał/a:
Jak silnik ma kompresje to odpali bez swiec.

Cytat:
trzeba by mieć nominalną kompreche.. :D
tak też napisałem... :faja:
Speedy68 napisał/a:
sprawdź koniecznie wyprzedzenie kąta wtrysku...
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-19, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-20, 10:45   

autko zrobiłem ..podłączyłem świece na krótko i zapalił pochodził sobie 30 mni. na wolnych obrotach ładnie pięknie... Tylko problem wyskoczył jad dałem mu w rure to sie zapaliła kontrolka oleju i sygnał dzwiękowy ...I mnie zamurowało...Od czego to moze byc,Coś z czujnikami oleju ?? ? Dodam olej wymieniony
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-20, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-02-20, 12:57   

Sprawdz czy masz podpiety kabelek przy podstawce filtra od czujnika wysokiego cisnienia oleju.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-20, 15:24   

Kontrolka sie zapaliła ok. 2100 obr/min kabelki są podpięte do czujników ale moze same czujniki są OFF
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-20, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-02-20, 17:23   

Paco75, a wymieniałeś je na nowe ?? bo w przypadku znajomej która robi nie tak dano kapitalke AAZ czujnik jeden pękł po paru km jazdy i puszczał olej i musiała wymienic . Co do piszczenia to jedni mówią że problem u nich tkwił w filtrze oleju i po wymianie na inny problem zniknął ja miałem tak że regulator napięcia w liczniku padł i jak dostał wyższych obrotów to zaczęło pikać i czasami zapalała się kontrolka od oleju .
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-20, 19:31   

z tyłu na prawym rogu pokrywy zaworów powinna być dokręcona blaszka z miedzianym przewodem masowym do nadwozia. może brak masy?
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-20, 19:46   

Nie zauważyłe zadnej blaszki przykręconej do nadwozia..Jedynie idzie rurka od filtra oleju gdzieś do turbiny i to jest wszystko...
_________________

 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-20, 21:19   

Cytat:
z tyłu na prawym rogu pokrywy zaworów powinna być dokręcona blaszka z miedzianym przewodem

może tylko w benzyniaku jest... to dodatkowa masa przykręcana do nadwozia od pokrywy zaworów(silnika)
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-02-20, 22:21   

Speedy68 napisał/a:
z tyłu na prawym rogu pokrywy zaworów powinna być dokręcona blaszka z miedzianym przewodem masowym do nadwozia.


u mnie tez nie ma tego .
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-02-21, 16:36   

Wymieniłem czujniki jeden przy filtrze ( biały) drugi przy głowicy niebieski jak patrzałem na parametry niebieski sie zgadzał a biały miał 1.8- 2.0 bara a poprzedni był 0.75 od 1 bara czy czujniki tak sie różnią??? Na co mam Patrzeć ?? ? Jakie powinny być w Vento 1.9TD rok 93 silnik AAZ ?? ? moze juz były wymieniane i od fabrycznych sie różnią....Poza tym warjuje mi licznik ...
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-02-21, 17:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-21, 17:06   

jeśli ten niebieski przełożyłeś ze starej głowicy do regenerowanej powinno być dobrze, chyba że tak ją zregenerowali... :P
Paco75 napisał/a:
Poza tym warjuje mi licznik ...

ta kontrolka zapala się tylko pow. 2100 obr. czy pali się cały czas?
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-21, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 8