Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-26, 00:26 Vento by Rolz
Witam serdecznie kolegów Ventomaniaków, w końcu udało mi się zebrać w sobie i przedstawić moją czerwoną rakietę Venturę
Rocznik '96 po lifcie, wersja CLX, 1.9 tdi 1z, kolor "czerwony flash". Niedługo 250 tysięcy przebiegu. Przyjechał w zeszłym roku w sierpniu na kołach z Niemiec. Pierwszy właściciel rocznik 1945, drugi 1950…
Oczywiście od razu wymiana rozrządu, pasków, płynów, oleju, filtrów, akumulatora. Musiałem również wymienić pompę sprzęgła bo dziadek nie wymieniał płynu hamulcowego, piszę to ku przestrodze... Do tej pory praktycznie nigdy mnie nie zawiódł, pomijając rozsypkę przegubu… w drodze do warsztatu na wymianę przegubów Przeturlałem się jakoś 3km bo tyle mi zostało drogi i zapomniałem o sprawie.
Autko wyposażone jest w:
- manualną klimkę,
- abs,
- 2x airbag,
- central z pilota,
- wspomaganie,
- welury,
- dzieloną tylną kanapę na klucz z podłokietnikiem
Nie ma niestety elektryki szyb i lusterek ale to może lepiej bo nie będzie się psuć
Autko zmieniło się nieco przez ostatni rok...
Zabrałem się przede wszystkim za blacharkę bo tylnia klapa, tylnie nadkola wymagały interwencji. Próg od strony kierowcy również nadawał się do wymiany.
Autko zostało również wypolerowane, zdjąłem oznaczenia na tylniej klapie.
Od marca toczy się na kołach Dezent "T" 16 cali i oponkach Nexen N3000 205/45/16. Przednie zaciski po wypiaskowaniu pomalowane na czarno, bębny z tyłu podobnie. Nie przewiduję raczej innych zmian na zewnątrz.
Autko miało jedynie głośniki w podszybiu oraz radyjko Alpha 3. Założyłem zestaw separowany Helix Dark Blue 62.1, który działał z radyjkiem Kenwood kdc3037, które padło i generalnie totalnie nie pasowało do deski. Decyzja padła na klasyczną Gammę 4, która niedługo po zakupie odpowiedniego kabelka będzie odtwarzać mp3 W między czasie działała jeszcze Beta 3 Autko dostało też nową skórkę na ręczny i mieszek. Dorzuciłem również oryginalną podstawkę pod puszki z wersji amerykańskiej. W planach jest jeszcze CB i wzmak, które gdzieś zakamufluję. Nie lubię świecidełek i przeróbek, wszystko powinno wyglądać jak fabryka dała Założyłem również alarm dla świętego spokoju
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 41 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-04-26, 01:23
Noo zadbany furaczek Takich więcej Słuchaj Rolz Ty mieszkasz gdzieś w tych rejonach co są na fotach czy po prostu zrobiłeś foty przy okazji skorzystania z myjni na Orlenie Bo ja tam kiedyś mieszkałem w tej dzielni
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-26, 14:02
Gdyby nie lektura forum i Waszych wypowiedzi na pewno nie zdecydowałbym się na felgi 16 cali. Myślałem raczej o BBS-ach 15 Felgi 16 optymalnie pasują do Ventki, 15 zdecydowanie za małe
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-26, 17:45
krzeszak napisał/a:
jak sie spisują 16" felgi ...nic nie haczy ,nie ociera itd
Miałem trochę obaw ale dużo czytałem na forum i w zasadzie byłem pewien, że koła będą ok tzn. szerokość 7J, odsadzenie ET 38, pierścienie centrujące 57.1, nie klepałem rantów.
Ponieważ mało jest obiektywnych opinii o kołach napiszę swoją o zmianie z 185/60/14 na 205/45/16.
Miejsca jest mało. Przy skręconych na maxa kołach na grubość palca pomiędzy oponą a wew. stroną nadkola i tyle samo między oponą a "łożem" sprężyny (nie wiem jak to nazwać) ale nic nie haczy nawet przy 5 osobach + bagaż a nadmienię, że mam jeszcze oryginalny zawias Problem mógłby pojawić się przy profilu 50... początkowo chciałem oponki 195/45/16 ale praktycznie nie do zdobycia... przy 205/45 spalanie +0,5l na setkę także do przeżycia, w cyklu mieszanym wychodzi mi koło 5,6 litra. Auto stało się bardzo wrażliwe na koleiny, zwłaszcza przy hamowaniu. Dotknął mnie również problem ściągania po zmianie kół ale po ustawieniu zbieżności problem praktycznie zniknął. Efekt wizualny warty każdej złotówki
cinek82 napisał/a:
Ja mieszkałem na Zbożowej 13
Haha bardzo możliwe, mieszkam po drugiej stronie Morskiej
niby nie dużo różnicy ale jednak 45 a 50 mi przy dużym obciążeniu i gwałtownym uskoku w nawierzchni potrafi przytrzeć oponka o rant a parametry felgi identyczne poza ET bo u mnie 37 wiec różnica tez niewielka
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-27, 14:23
zlotykamil napisał/a:
poszukaj mu tylko szerszego hokeja na przód - bedzie git
Może powiecie, że prawie herezje ale uważam, że on po prostu nie będzie pasował
Co innego w np. VR-e lwomatiego albo u Wąskiego gdzie jest odpowiednia gleba i to wszystko się odpowiednio prezentuje
ja myśle że bedzie napewno - spójrz chociaż by na wysokie vento tygrysa ze średnim hokejem. Hokej moim zdaniem nie musi pasować do gleby a raczej sprawia że zderzak wygląda bardziej masywnie ale oczywiście nie narzucam gustu - tylko taka mała sugestie miałem
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-08-21, 18:18
Całkiem niedawno postanowiłem dorzucić Venturze tempomat Po dość długich poszukiwaniach manetki na allegro za całkiem niemałe pieniądze udało mi się zdobyć manetkę w przyzwoitym stanie. Przy okazji pokusiłem się o zmianę kierownicy na oryginalną obszytą skórą. Zawsze chciałem mieć tempomat a przy silniku 1z montaż i aktywacja jest naprawdę prosta - było kilka postów na ten temat na naszym forum Wrażenia z jazdy są świetne, używam go nawet jadąc wieczorem po mieście. Przydał się również mega w trasie gdyż właśnie wróciłem Venturą z Zakopca. Wszystkim wątpiącym w przydatność tego wynalazku na polskich drogach gorąco polecam
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-21, 22:14
rolz napisał/a:
Wszystkim wątpiącym w przydatność tego wynalazku na polskich drogach gorąco polecam
to świetne urządzonko, na trasie cudnie się jedzie choć z nudów można zasnąć jadąc samemu Po mieście mi tez się zdarzyło parę razy użyć, ale tu nie ma szaleństw. no i ja jeszcze jedno zauważyłem - mniej furak pali na tempomacie niż przy standardowym operowaniem pedałem gazu...
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-02-07, 21:32
Czas na odkop tematu ponieważ dzisiaj Ventura zaliczył...
i dawno nic się tu nie działo a wraz z roztopami śniegu nastąpi mała rewolucja...
Graty czekające na montaż.
- gwint MTS (wkońcu)
- rozpórka przednich kielichów Wiechers (w realizacji)
- łączniki i gumy stabilizatora, tuleje i sworznie wahaczy, końcówki drążków, mocowania amorków
- hokej VR6
- felunek... mały rarytasik... Gotti Cup 15x7J ET25 (tak je dostałem)
Docelowo chciałbym aby wyglądaly tak ale bez pomarańczowych dekielków...
Wkrótce będę rozglądał się za oponkami 195/45/15 więc jak ktoś ma coś sensownego to proszę pisać
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-02-07, 21:44
czarnysauber napisał/a:
a nie lepiej 195/50
Chciałbym ale mogę spodziewać się problemów przy ET25. Leśny ma ten sam rozmiar felgi przy ET28 i przy serii na 195/50 mu tarło więc nie chce ryzykować nawet przy gwincie
lesny1982 napisał/a:
no i gicior felunek i dodatki rownież
Dzięki Piotrek, jak uważasz na tym niższym foto z felgami to one są po polerce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum