Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Elektryczne pytanie
Autor Wiadomość
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-05, 16:22   Elektryczne pytanie

Naszła mnie pewna myśl, koncepcja. Z racji niegdyś posiadania w swoim włączniku świateł dwóch zmostkowanych przewodów, dzięki którymi światła mijania automatycznie zapalały się po włączeniu zapłonu (jednak przeciąłem ten kabel na zimę, bo za dużo prądu mi uciekało) pomyślałem, jakby tak znów to połączyć, jednak w środek tego obwodu zamontować jakiś przekaźnik czasowy, który dodatkowo podpiąć np. pod kabelek od wzbudzenia alternatora lub pod samą kontrolkę na liczniku, to w momencie włączenia zapłonu nic by się nie działo, ale uruchamiając silnik, alternator zaczyna ładować, kontrolka znika z licznika i po paru sekundach załącza się ten wspomniany czasowy przekaźnik i jednocześnie zapalają się światła mijania. Problem jednak w tym, jaki do tego celu użyć przekaźnik? Nie znam zasady działania przekaźników samochodowych, nie znam również ich parametrów, więc nie wiem, który byłby dobry, jednak sprawdzałem w dokumentacji opis przemysłowych przekaźników elektromagnetycznych, takich jak R2, R3 lub np. RY2 i niby by było wszystko OK, tyle, że na dłuższą metę mogłyby one nie wytrzymać z racji dużych prądów, ponieważ wspomniane przekaźniki wytrzymują maksymalnie do 10A. Tu potrzebny jest przekaźnik znacznie mocniejszy. Co o tym myślicie, byłby to dobry pomysł?

A co by sie działo w momencie kiedy przekręcę pokrętło włącznika świateł normalnie na światła mijania - wówczas zapali się podświetlenie deski, lampek z tyłu i tak dalej - czy ten przekaźnik wówczas wyłączy się? Nie ukrywam, że chciałbym, aby tak było, żeby automatycznie się wyłączał po przekręceniu pokrętła.
_________________
Zielony borowik...
 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2012-06-10, 22:20   

Przekaźniki R2, R3 o których piszesz nie mają funkcji ustawienia zwłoki czasowej. Taką funkcję posiada np. przekaźnik MT-TUA ale do auta to on się średnio nadaje ze względu na gabaryty ( http://www.merazet.pl/pliki/produkty/3439.pdf ).
Jeśli dobrze zrozumiałem Twój post to chodzi Ci o coś takiego: http://jme.com.pl/sklep/i...duct&prod_id=12 ?
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 16:53   

Mam lepszą stronkę z różnymi przekaźnikami: http://www.ase.hoste.pl/pkz.html ale temat już nieaktualny, poradziłem sobie z tym. Wprawdzie nie przez przekaźnik, a przez niezależny osobny wyłącznik, więc jest mniej więcej mój cel osiągnięty.
arthur napisał/a:
Taką funkcję posiada np. przekaźnik MT-TUA ale do auta to on się średnio nadaje ze względu na gabaryty
arthur napisał/a:
Jeśli dobrze zrozumiałem Twój post to chodzi Ci o coś takiego: http://jme.com.pl/sklep/i...duct&prod_id=12 ?
No a ten to gabaryty ma mniejsze? No nie ma co :D Przecież tego i tak nigdzie na wierzchu bym nie trzymał, tylko schowane gdzieś, więc to, czy będzie to miało 2 centymetry, czy 20 to mi akurat to wisi :faja:
_________________
Zielony borowik...
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 21:07   

Cytat:
ale temat już nieaktualny, poradziłem sobie z tym. Wprawdzie nie przez przekaźnik, a przez niezależny osobny wyłącznik, więc jest mniej więcej mój cel osiągnięty.


ale zrobiłeś tak że po czasie automatycznie się załącza ? czy przez impuls altelnatora?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 21:20   

majkel00230 napisał/a:
ale zrobiłeś tak że po czasie automatycznie się załącza ? czy przez impuls altelnatora?
Chciałem tak zrobić właśnie, ale co by jak najmniejsza ingerencję w elektrykę robić, mam światła, które włączają się już zaraz po zapłonie, ale z możliwością ich niezależnego wyłączenia gdy coś trzeba zrobić "na zapłonie". Tutaj nagrałem jak to działa: http://www.youtube.com/wa...=1&feature=plcp
_________________
Zielony borowik...
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 21:30   

sebastian, moim zdanie troszkę masło maślane ale przy zapłonie często czegoś się nie robi ale ja lubię elektronikę i jednak na Twoim miejscu z automatyzowałbym to całkiem ;> nie ma dużo ingerencji. Najprostsza droga to tak jak znalazłeś te nowoczesne przekaźniki z opóźnieniem ;> ale one działają na zasadzie kondensatorów połączonych równolegle i chyba jakiś NE555. Koszt zrobienia samemu takiego układu to max 5 zł;>
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 21:35   

majkel00230, kiedyś może i tak zrobię :) Ale jak na razie niech jest jak jest - taki pół środek, który mi póki co wystarcza, chociaż nie jest tak jak oczekiwałem. Też myślałem wykorzystać jako sterowanie kontrolkę od płynu spryskiwaczy, która zapala się po około 30 sekundach od momentu włączenia zapłonu (jeśli oczywiście nie mamy czujnika poziomu płynu, a kontrolkę uaktywnimy sobie samemu poprzez zmianę kodowania licznika). Pożyjemy, zobaczymy :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 21:39   

aaa mówimy o "Borynie" ? ;p bo tak myślę że chyba nie mam w Ventce kontrolki od płyny do spryskiwaczy ;P ważne że w głowie non stop jakieś kokmbinacje i mody ;p to lubie ;p

ps. na przyszłość wiedz że jak będziesz brał np. tak jak mówisz impuls z jakieś kontrolki do sterowania czymś to tak czy siak trzeba użyć przekaźnika ale wtedy takiego do układów scalonych i płytek drukowanych/ (są mniejsze i lepsze w użyciu)

pozdro. o powodzonka
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 21:44   

majkel00230 napisał/a:
aaa mówimy o "Borynie" ?

No przecież, jakby inaczej :D W głowie mnóstwo pomysłów, tylko czasem problem z ich realizacją. Bądźmy dobrej myśli :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 8