Wysłany: 2013-04-19, 14:17 uszczelka pierścienie lub głowica
Witam, was serdecznie. to mój pierwszy post więc witam was serdecznie
od razu przejdę do rzeczy
objawy: znikający olej i płyn chłodniczy - nie ma wycieku jako takiego czasem chłodnica się gotuje.
diagnoza u mechanika 3 i 4 nie ma sprężania właściwego, wymiana całego silnika, za drogo, wymiana uszczelki pierścieni i głowicy za drogo
czy mogę to zrobić samemu w garażu?
co prócz części potrzebuję
jakieś specjalne narzędzia?
jakieś porady?
może ktoś to robił i ma fotki schematy czy coś?
każda pomoc się przyda.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-19, 16:33
Zacznijmy od tego, czy masz chodź odrobine fachu w reku? To raczej objawy uszkodzonej uszczelki pod głowica. Z dodatkowych narzedzi to raczej bedziesz potrzebował klucz "kątowy" i klucz dynanometryczny, aby móc z odpowiednia siła dokrecic głowice. Masz jakies znajomosci, aby po taniosci spalnować głowice i sprawdzic jej szczelnosc? Bo Normalnie biara około 400 zł na wymiane prowadnic, uszczelniaczy, planowanie i sprawdzenie szczelnosci. To nie jest zbyt trudne zadanie, ale wymaga dosc sporej precyzji, sterylnosci i dokładnosci, oraz musisz stosować sie do pewnych nienaruszalnych zasad, np, kolejnosc dokrecania sób głowicy oraz momnety jej dokrecania.
trochę fachu mam wszystko robię zazwyczaj sam w aucie. zawieszenie sam wymieniłem.
ale nigdy nie musiałem nic poważnego robić przy silniku.
a czy są jakieś schematy i gdzie można je znaleść aby to wykonać? (co do kolejności śrub)
no a co do spawanie głowicy to ciężko, ale by się ktoś znalazł.
chyba że macie kogoś znajomego co by za "flaszkę" pomógł z tym. w okolicy Legnicy wrocław dolnyśląsk, można dojechać przecież.
nie mam klucza dynanometrycznego niestety.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-19, 17:29
nie spawać, tylko splanować, czyli wyrównać płaszczyzne bo głowica przy odkrecaniu zacznie sie deformować i koniecznie jest jej przeszlifowanie.
Tu masz schemat, a pod schematem momenty dokrecania i kąty.
http://www.fotosik.pl/sho...272c27204098c67
Aha, panewki na wałki rozrzadu dokrecasz z siłą 20Nm.
A co do pierscieni to jestes pewnien ze sa do wymiany? Sprawdzali Ci cisnienie i robili próbe olejową?
przy próbie olejowej było w granicach 10-11 na 3 i 4.
przed ściąganiem rozrządu zaznaczać i czym jego miejsce?
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-20, 09:51
bron boze! Nigdy, przenigdy nie rob wlasnych znakow na rozrzadzie, poniewaz nigdy nie uda Ci sie dobrze go ustawic w takiej pozycji jak byl. Na rozrzadzie masz znaki umieszczone przez producenta, bez problemu znajdziec rysunek w necie. Pasek zakladaj nowy, tak samo rolke napinajaca i pompe wody.
Widze ze pierscienie tez sa konieczne do wyminy. Do tego bedziesz musial odkrecic miske olejowa, przed czym spusc olej. Do tlokow i tak dobierzesz sie po sciagnieciu glowicy. Pozniej poszukam jakiego filmu instruktarzowego.
Edit. Nic nie znalazłem. Wieczorem jak bede miał chwile wolnego to napisze Ci krok po kroku co i jak trzeba robić, i czego możesz sie spodziewać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum