Silnik: 2E Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2006 Posty: 79 Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-02, 23:27 Amortyzatory, sprężyny - jakie do Vento GT
Witam, zrobilem juz taki temat na forum Vento-Fans ale również zrobie tutaj.
Czeka mnie wymiana amortyzatorów i chyba sprężyn również.
W związku z tym mam kilka pytań.
Posiadam Vento 2.0 GT rok 1992; czy w Ventach GT zawieszenie jest seryjnie niższe o iles tam 20 mm bo gdzieś coś takiego slyszalem.
Czy to trzeba jakies krótsze sprężyny i amortyzatory czy jak
Jakie amortyzatory polecacie ? bo mysle o kupnie gazowych.
Zastanawiam się również czy wymieniać sprężyny czy zostawić te stare?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-02, 23:58
kamilzmc napisał/a:
czy w Ventach GT zawieszenie jest seryjnie niższe o iles tam 20 mm bo gdzieś coś takiego slyszalem.
Z tego co słyszałem na forum to standardowo jest niższe, ale i ile tego nie wiem.
kamilzmc napisał/a:
Czy to trzeba jakies krótsze sprężyny i amortyzatory czy jak
Wydaje mi sie że wystarczy podać tylko pojemność silnika, rok produkcji i wersję auta i w sklepie będą wszystko wiedzieli. Chodź wiem po sobie że z tymi standardowymi sprężynami różnie bywa, jedne są twardsze inne miększe, ale w sklepie upierają się że tylko jeden rodzaj pod Vento podchodzi...
kamilzmc napisał/a:
Jakie amortyzatory polecacie ? bo mysle o kupnie gazowych.
A tego to Ci nie powiem bo jeszcze nie wymieniałem amorków, ale na forum są fachowcy i oni napewno pomogą.
kamilzmc napisał/a:
Zastanawiam się również czy wymieniać sprężyny czy zostawić te stare?
A czemu chcesz sprężyny wymieniać, padły Ci?? Czemu tak sądzisz??
Mnie tez wymiana amorow czeka i tez mam wersje GT tyle ze w TDI
W sklepach jest roznie ale wersja GT ma prawie napewno standardowo obnizone i napewno twardsze zawieszenie. Ja jak bede bral to amory gazowe ale nie wiem jakiej firmy jeszcze a sprezyn chyba nie bede zmienial chyba ze tyl bedzie siedzial to moze wtedy ale tylko z tylu.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-03, 12:21
Temat amorów by już na forum, proponuję użyć opcji szukaj, bo sam osobiście rozpisywałem sie nt. amorów i sprężyn i jakie polecam... Z tego co pamiętam to sporo osób pisało, także użyj SZUKAJ!
Silnik: 2E Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2006 Posty: 79 Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-03, 13:58
no szukalem szukalem troche sie dowiedzialem, ale to nei wszystko co chcialbym wiedziec. Wyczytalem ze polecacie glownie gazowe, tez tak mysle o ich zakupie. Nadal nie wiem czy wymieniac sprezyny czy zostawic te stare, co może wskazywać ze to pora ich wymiany? I nie wiem do konca jak to jest z tym GT, czy to jakies specjalne amory/sprezyny czy jak
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-03, 18:24
kamilzmc napisał/a:
co może wskazywać ze to pora ich wymiany?
poprostu...samochód siada, najlepiej to widać na przykładzie tyłu. Najlepiej to podpytaj ludzi którzy też mają GT o wysokość ich zawieszenia np odlegość między błotnikiem a oponą, ale tu należy uwzględnić wielkość felg i profil opony...Ale wydaje mi się że spręzyny powinny być ok. Mi też się kiedyś wydawało że moje tylne spręzynki siadły...kupiłem nowe i...nic, żadnej różnicy, aż w końcu znalazłem tani i skuteczny sposób podniesienia zawieszki.
Silnik: 2E Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2006 Posty: 79 Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-03, 22:01
Tygrysisko, jesli mozna wiedziec jak podniosles zawieche?
czy moglby ktos kto posiada Vento GT zmierzyc odleglosc z przodu i tylu jaka macie pomiedzy oponka i blotniczkiem podajac wielkosc felgi i wysokosc oponki?
Silnik: 2E Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2006 Posty: 79 Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-04, 09:56
jaca, ty chyba masz venciaka gt? i jak to wkoncu jest GT jest nizsze niz seryjne?
doradzcie jakie amorki do niego najlepiej kupic? czytalem to niektorzy polecaja gazowe, niektorzy olejowe, czym to sie rozni??
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-04, 11:19
kamilzmc, GT jak i VR6 ma inne zawieszenie od naszych stabdardowych Ventek, jest niższe i inne.
Co do sprężyn w zależności od tego co chcesz mieć. Jeśli chcesz mieć wysokie autko wtedy kup porządne wzmacniane sprężyny, a jeśli zostawiasz nisko, bądź dalej chcesz obniżyć to kup KITk do obniżania zawiechy i już.
Amory gazowe (de facto są to olejowo-gazowe) mają lepsza przyczepność i lepsze hamowanie,ale różnice są tak znikome przynajmniej przy Vento, ze moim zdaniem chyba nie ma sensu przepłacać. Ja się ma Ferrari, to spox Poprostu nie odczujesz żadnej różnicy. Ważne kupując amory trzymać się tego, że mają być firmowe, omijać jakieś podróbki po 50 zł sztuka.
A wszystko to pisaliśmy na forum, więc nadal nie doczytałeś.
Silnik: 2E Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2006 Posty: 79 Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-04, 13:23
a wiec:
sprezyny chyba zostaja stare, wymienione zostana tlyko amorki. pan w sklepie polecal Kayaby czy jakos tak olejowe, do wymiany mamy rowniez drazki kierownicze.
Po niedzieli Ventylek na warsztat
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2007-05-04, 14:12
Co do zawieszenia to tak jak spyro pisał
A co do amortyzatorów polecał bym gazowe
Są trochę twardsze i wytrzymalsze od zwykłych
Ja kupowałem (monroy) nie wiem jak to się pisze ale w każdym bądź razie są dobre i maja gwarancje na 2 lata
czy moglby ktos kto posiada Vento GT zmierzyc odleglosc z przodu i tylu jaka macie pomiedzy oponka i blotniczkiem podajac wielkosc felgi i wysokosc oponki?
Moja Ventka GTD czyli wersja GT z silnikiem TDI stoi na orginalnych felach 14" i oponkach 185/60/14 i przeswit z przodu okolo 65mm a z tylu 60mm przy prawie pustym zbiorniku. jak zaleje do pelna to siada jeszcze troche.
Kamilzmc jesli mozesz to napisz jak u ciebie jest z przeswitem bo tez jestem ciekaw
babyy82, Twój ventyl to co innego
Normalne GT benzyna miała 15/50/195 na takich kołach wychodziły z fabryki
Byc moze nie twierdze ze nie ale biorac pod uwage wielkosc kola to moj jest bardziej posadzony a nie sadze zeby byl bardziej GT-owy niz 2,0 w benzynce:P No i nie wiem czy na takich kolach wyjechal z fabryki. Poprostu teraz na takich stoi ale moze ktos kiedys nie chcial 15" i je zmienil
...witam.. nie udzielam sie na forum, bojestem w "Faterlandzie" co do zawiecha, to GT w wersji silnikowej 1.8, 1.9TDI i pochodne maja obnizone i utwardzone zawiecho o 10mm od serii (oznaczenie koloru sprezyn zolto-niebieskie), wersje silnikowe 2.0, 20 1.6V maja obnizone zawiecho o 20mm i utwardzone oczywiscie sprezyny, a wersja VR6 w serii miala obnizone zawiecho o 25mm.. Ja zmienilem zawicho i amorki mialme SACHS gazowe na kazej osi, proponuje bynajmniej na tyl nabyc gazowe... Pozdrawiam
_________________ ...a w sercu zawsze VENTO...
Ostatnio zmieniony przez janes 2007-05-06, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Dobra to ja mam pytanie. Czy orginalne zawieszenie z VR6 bedzie pasowac do mojego GT TDI?? Raczej nie bede sie bawil z wymiane calego ale tak z ciekawosci czy pasuje bez problemu czy sa jakies zmiany oprocz wiekszego obnizenia i utwardzenia.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-05-06, 14:10
benzynki 2,0 GT oraz VR6 mają właśnie 5 w standardzie i jest to chyba trochę inne zawieszenie więc moim zdaniem Jakbyś chciał od VR6 coś przełożyć to będzie ciężko
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-06, 15:16
Właśnie sam sie zastanawiam dlaczego tak jest, bo przecież wersja GT z silnikiem 1.9TDI od wersji zwykłej różni się tylko znaczkiem i w sumie to niczym innym. Tak samo było z 1.8 w benzynie tzn. były wersje GT z tym że silnikiem. Bo przecież te silniki nie miały większej mocy ani nie różniły się od tych montowanych w zwykłych samochodach. Co innego wersja GT z 2.0 8V lub 16V z usportowiona zawieszką i kołami na 5 śrub.
bo przecież wersja GT z silnikiem 1.9TDI od wersji zwykłej różni się tylko znaczkiem i w sumie to niczym innym
No jednak troche wiecej jest roznic poza znaczkiem
Fakt ze sa to zmiany glownie wizualne i wyposazenia. W srodku to chyba tylko kublami i tapicerka drzwi sie rozni na zewnatrz ma szeroka dokladke z przodu dokladki na progi i nadkola no i ciut nizsze i twardsze zawieszenie. I to chyba wszystko bynajmniej co ja zaobserwowalem.
Z tego wszystkiego najfajniejsza jest wlasnie ta dokladka zderzaka i zawieszka
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-06, 16:00
Chodzi o tą płaską szeroką dokładkę czy tą z tym jakby wgnieceniem??
Ze znaczkiem to sam nie wiem bo jeśli z ventami było tak jak z oplami to bym się tym nie sygerował. Pamiętam jak mój brat kupował nowa astrę 2 z silnikiem 1.4 i w salonie pytali się jakie oznaczenie mają przyczepić, mowili że można nawet 2.0 16V BiTurbo, a mozna było tez bez oznaczeń. Także jeśli VW brał przykład z opla to nie sugerowałbym się oznaczeniami.
A w mojej okolicy gościu na vento 1.9TDI z oznaczeniem CL. a w środku ma jasna tapicerkę, el szyber, 4el. szyby, klimatronik, abs, 2 poduchy....., czyli tak na oko full opcja oprócz skóry. Także wszystkie wywody prowadzone na tym forum na temat oznaczeń idą w łeb...sam nie wiem jak to wytłumaczyć
Nie no szeroka okolo 10cm z tym jakby wgnieceniem po srodku. Wersja GTD jest wybita rowniez na listwach bocznych nie tylko na klapie. No i kiedys rodzice mieli zwykla Ventke w TDI wiec mam porownianie. Moja jest napewno nizsza i twardsza i raczej fabrycznie. W silniku czy srzyni zmian nie ma bynajniej nie zaobserwowalem. Tylko to co wypisalem. A wiadomo ze rozne sa wersje wyposazenia i mozna sobie je dowolnie konfigurowac i dlatego takie rozbierznosci.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-07, 22:21
babyy82 napisał/a:
Moja jest napewno nizsza
Ja tez zauwazyłem rózne jakby rodzaje zawieszeń i nie mówię o sportowych a ni o wersjach GT. Mój ventyl jak się przyglądałem na tez z pzrodu dość wysoką zawiechę. Kiedyś nawet porównywałem z innymi ventami i faktycznie różnie to bywa zarówno z przednią jak i tylną....jedni są wyżej inni niżej...i kto tu się w tym wszystkim połapie...
Silnik: 2E Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2006 Posty: 79 Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-29, 14:33
Ja ostatnio wymieanialem amory wszystkie itp (Kayaba gazowe) i szukali pod vento gt i bylo cos tez golf ale jak wiadomo ventka ma troszke ciezszy tyleczek wiec od normalnego golfa to chyba odpada wydaje mi sie jak juz ze z combi by lepiej ale nie wiem...
Witam... ostatnio gadałem z gościem, który ma Ventke i do tyłu wsadził gazówki z Sachsa oraz sprężyny z VW Passata B4 wersji GT tylko je skrócił o jeden zwój, mówi że idealne są, wcześniej miał jakieś zamienniki do Vento,Golf i mówi ze była z tym lipa, można by to było sprawdzić jak ktoś ma ochotę, używki sprężyny z Passka GT wersja B4 na giełdzie w Gliwicach można wyłapać za 60zł. Sam tego nie praktykowałem, ale może ktoś z Was to wypróbuje... Pozdro...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-30, 10:38
Pisałem o tym już wielokrotnie, ja mam sprężyny na zamówienie, wzmacniane,m na maxa grube. Mogę wsadzić słonia do bagażnika w tej chwili, auto jest podniesione i nie szura po ulicy jak wcześniej...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-30, 10:58
Chyba te orginalne spręzyny to niewypał, przynajmniej z tego rocznika co mój samochód, powinny byc dłuższe o chociaż jeden zwój, ale cóż trzeba sobie w życiu radzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum