Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Akumulator! pomocy!
Autor Wiadomość
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-04, 22:38   Akumulator! pomocy!

Witam otoz od roku jestem posiadaczem centry futury 53ah 540a, autko po tygodniowym postoju na dworze w temp jakie wynosily 0d-5do 5 w sobote odpalilo ale zajrzalem ibylo czarne oczko wiec postanowilem go podladowac a gdy go podlaczylem okazalo sie ze jest prawie w pelni rozladowany moje pytania brzmia:
-czytam na roznych forach ze trzeba korki jakies odkrecac a przeciez to jest aku bezobslugowe to jak to jest?
-pisza tez na forach ze jakas zaslepka jest i trzeba ja wyicagnac zeby podczas ladowania gazy sie ulatnialy prawda to?
Jesli ktos ma future to niech sie wypowie bo hu..mnie spali wkoncu roczny aku a tu nawet -10 nie bylo :młotek:
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-12-05, 02:01   

Futura to śmieć. Miałem takie akumulatory i ledwo gwarancję wytrzymywały. Ja ładowałem bez odkręcania czy wyjmowania czegokolwiek.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-12-05, 17:50   

z tego co się orientuje i jak dobrze pamiętam sam przy zakupie dostałem włożoną karteczkę że należy wyjąć jeden korek odpowietrzający przynajmniej one są w górnej bocznej części aku...w instrukcji wspomniane jest że pod żadnym pozorem nie mogą być zaślepione i to tyle jeśli chodzi o boscha, w ZAP-ie też coś takiego było ale sobie nie zawracałem tym głowy

na Twoim miejscu sprawdziłbym czy nie masz zbyt dużego poboru prądu na postoju
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Gural99 
Niedzielny kierowca
glx '97.09.09


Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-04, 16:23   

Przy ładowaniu baterii powinno się wyciągnąć korek/korki odpowietrzające - tak jak napisałeś w celu ulotnienia się gazów. W górnej cześci po bokach są takie małe zaślepki w większości aku. Jeśli ktoś szuka taniego aku to mogę polecić jenox'a, którego kupiłem w zeszłym roku w Auchan za 209zł. Polskiej produkcji i nie miałem problemów z odpalaniem nawet przy -20C, po paro dniowym postoju auta.
Link producenta:
http://www.jenox.com.pl/
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-04, 17:07   

vwjanekvento,
vwjanekvento napisał/a:
-czytam na rożnych forach ze trzeba korki jakieś odkręcać a przecież to jest aku bezobsługowe to jak to jest?

w starych akumulatorach odkręcało się korki bo była taka możliwość , były na mieszku dostęp był prosty ,odkręcało się sprawdzało stan wody ,ewentualnie dolewało i lądowało ,te nowe akumulatory maja cala płytkę z korkami żeby się do niej dobrać trzeba podważać wkretakie wychodzi cala wieczko wraz z korkami trzeba kombinować z lekka , na pewno jak zaczniesz tam grzebać gwarancje stracisz bo będą ślady ingerencji , ale skoro akumulator rozładowany do cna to i tak ja straciłeś wiec teraz już mozesz .
vwjanekvento napisał/a:
-pisza tez na forach ze jakas zaslepka jest i trzeba ja wyicagnac zeby podczas ladowania gazy sie ulatnialy prawda to?

tak trzeba! wyciagnij koreczek od strony + w bocznej części w której są te nieszczęsne korki potem spowrotem wepchnij po lądowaniu .
laduj malym prondem przez 10-15 godz.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-01-04, 17:30   

krzeszak spoko juz ogarnalem temat, napisalem meila do goscia z exide technologies, odpisal mi co i jak, takze jest juz dobrze zadnego korka nie trzeba w centrze wyciagac, poniewaz sa z dwoch stron otwory w tym jeden zaslepiony, a podczas ladowania jeden musi byc wlasnie drozny, noi ladujemy 10% pojemnosci aku, noi temp elektrolitu nie moze byc mniejsza niz plus 5 stopni :D
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
L1U9K8A7S 
Niedzielny kierowca
L1U9K8A7S


Silnik: 1.8 ADZ
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 88
Skąd: LZA / LCH
Wysłany: 2013-01-12, 20:45   

Podłączam się... Dzisiaj padł mi aku w moim ventylku (firma BANNER 55Ah 450 A). Na razie go ładuję ale już nic mu nie daje. Więc planuję zakup nowego. Tylko jaki?? Czytałem że dobre do Centra PLUS (nie futura), oraz Varta Blue Dynamic. Co polecacie i ile Ah / A powinien mieć??

Dodam że moje vento to 1.8 90KM B+G
_________________
Bardzo lubię VENTkOwać
Ostatnio zmieniony przez L1U9K8A7S 2013-01-12, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2013-01-12, 21:14   

ja mam u siebie varte blue dynamic i dziala super mrozy nie mrozy kreci jak oszalaly
polecam varte blue dynamic
_________________
"SZEWCIO"
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-01-12, 21:25   

Ja mam future i nie narzekam a te problemy powstaly na skutek poboru pradu na pstoju a tak to rewelacja :D
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2013-01-12, 21:39   

ja na Varte tyez nie
_________________
"SZEWCIO"
 
 
L1U9K8A7S 
Niedzielny kierowca
L1U9K8A7S


Silnik: 1.8 ADZ
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 88
Skąd: LZA / LCH
Wysłany: 2013-01-12, 22:03   

szewcio123 napisał/a:

polecam varte blue dynamic
:)

vwjanekvento napisał/a:
Ja mam future i nie narzekam
:)


A więc Varta Blue Dynamic vs. Centra Futura. :boks:
Może ktoś jeszcze się wypowie, bo kupno nowego akumulatorka już tuż tuż.

I jeszcze jedno jaki powinien być ten akumulator jeśli chodzi o **Ah i ***A?
_________________
Bardzo lubię VENTkOwać
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-12, 22:38   

ja polecam VARTE Silver DYNAMIC (54Ah 530A ) 4lata minęły w październiku nigdy nie widziała prostownika , a CENTRA FUTURA 72Ah w drugim aucie bez prostownika żyć nie może no fakt ze disel + 5 razy tyle elektroniki co w vento :(
L1U9K8A7S napisał/a:
I jeszcze jedno jaki powinien być ten akumulator jeśli chodzi o **Ah i ***A?

książka pisze ze do AAM i ABS fabryczna bateria to 45Ah 220A ale to jednak za mało proponuje coś w przedziale 50-60Ah i będzie miodzio chodzi zeby baterie dawalo rade doładować mozesz i zalozyc 100Ah ale jeśli będzie nie doladowany to przyspieszysz jego zgna :(
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2013-01-13, 13:34   

krzeszak napisał/a:
chodzi zeby baterie dawalo rade doładować mozesz i zalozyc 100Ah ale jeśli będzie nie doladowany to przyspieszysz jego zgna


bez obrazy ale to naciągana i w większości przypadków zupełnie nieprawdziwa teoria :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-13, 14:35   

devill4 napisał/a:
krzeszak napisał/a:
chodzi zeby baterie dawalo rade doładować mozesz i zalozyc 100Ah ale jeśli będzie nie doladowany to przyspieszysz jego zgna

bez obrazy ale to naciągana i w większości przypadków zupełnie nieprawdziwa teoria :)


moze tak byc ... jeśli jezdzisz na długich trasach jeśli np. do roboty masz 3km to co straciłeś na rozruchu na pewno nie wróciło do baterii ok 10km trzeba przejechać by doładować baterie po rozruchu.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-01-13, 15:49   

Nawet opel do mniejszych motorów dawał aku 45 Ah i teraz z tego akumulatora się wycofał na rzecz 50ah i taki teraz jest najmniejszy w General Motors.

Co do akumulatorów to niestety jest tak, że Centra strasznie sie popsuła i wiele sklepów nawet nie chce tego sprzedawać, a potem bawić się w reklamacje, a i tak z reklamacją jest lipa bo wszędzie jako powód dają "spływ masy czynnej" i ponoć to nie ich wina. Także z Centra to loteria i ja skłaniałbym się ku Varcie. Niedawno szukaliśmy aku dla mojego brata i po poszperaniu w necie i opiniach sprzedawców akumulatorów wybór padł na Vartę, ale potem kupiliśmy swego rodzaju nowość czyli Fireball firmy Westa, akumulatory są robione na Ukrainie i sprzedawcy w opiniach w necie jak i w cztery oczy twierdzą że nie mają zwrotów tych akumulatorów. Taki aku 50AH kosztuje ok 150-160zł.

Co do pojemności to ja mam 60ah czy nawet 60kilka ah w 1.8 i jest siódmy rok, a akumulator prostownika jeszcze nie widział, nawet teraz zimą gdy śmigam po 2,5km i gaszę.
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2013-01-13, 16:20   

krzeszak napisał/a:

moze tak byc ... jeśli jezdzisz na długich trasach jeśli np. do roboty masz 3km to co straciłeś na rozruchu na pewno nie wróciło do baterii ok 10km trzeba przejechać by doładować baterie po rozruchu.


tak ale czy pobierzesz z mniejszego akumulatora np 10 A w czasie rozruchu czy z dużego to taką samą wartość będzie musiał alternator doładować w obu przypadkach :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-13, 17:16   

devill4 napisał/a:
tak ale czy pobierzesz z mniejszego akumulatora np 10 A w czasie rozruchu czy z dużego to taką samą wartość będzie musiał alternator doładować w obu przypadkach :)

no ale jak 70A alternator montowany seryjnie ma doładować 100Ah baterie ?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2013-01-13, 20:26   

wykluczając przypadki jazdy na krótkich odcinkach z którym i duży i mały akumulator będą miały problemy z niedoładowaniem to całość rozbija się o zużycie prądu w aucie, a przede wszystkim o to czy zużywasz więcej niż twój alternator jest w stanie wytworzyć prądu.

krzeszak napisał/a:
no ale jak 70A alternator montowany seryjnie ma doładować 100Ah baterie ?

nie można tak tego porównywać :) równie dobrze można by wskazać że akumulator 50 Ah będzie przeładowany bo mamy alternator 70 A a to przecież nieprawda :) Przecież nie ładujesz amperogodzinami tylko amperami :)

załóżmy że mam akumulator 100 Ah alternator 70A. Prąd jaki jest zużywany w moim aucie to jedynie ten pobierany na rozruch. Nic więcej nie pobiera dodatkowego prądu lub dzieje się to w znikomych ilościach. Jeżdżę na dłuższych odcinkach które pozwalają mu uzupełnić pobrany prąd.

Teraz załóżmy że mam 2 auto które też ma akumulator 100 Ah i alternator 70 A. Ale oprócz rozruchu posiadam jeszcze spore car audio( 2 wzmacniacze, radio z dvd), elektryczne szyby, abs, klimatyzację, jakiś air ride i inne bajery. Alternator ładuje ale pobór na te wszystkie rzeczy jest cały czas i to większy niż alternator jest w stanie dostarczyć podczas jazdy na takim samym odcinku jak w pierwszym przykładzie. Kończymy więc trasę z niedoładowanym akumulatorem.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-13, 22:30   

devill4, - po części masz racje :D ... ale
devill4 napisał/a:
załóżmy że mam akumulator 100 Ah alternator 70A. Prąd jaki jest zużywany w moim aucie to jedynie ten pobierany na rozruch. Nic więcej nie pobiera dodatkowego prądu lub dzieje się to w znikomych ilościach. Jeżdżę na dłuższych odcinkach które pozwalają mu uzupełnić pobrany prąd.

a co będzie się działo jeśli będziesz jeździł na odcinku 3km ? i 2 razy dziwnie będziesz odpalał auto aby pokonać 3km ? bo ja wlasnie o takiej sytuacji mowie bateria będzie doładowana?
devill4 napisał/a:
Teraz załóżmy że mam 2 auto które też ma akumulator 100 Ah i alternator 70 A. Ale oprócz rozruchu posiadam jeszcze spore car audio( 2 wzmacniacze, radio z dvd), elektryczne szyby, abs, klimatyzację, jakiś air ride i inne bajery. Alternator ładuje ale pobór na te wszystkie rzeczy jest cały czas i to większy niż alternator jest w stanie dostarczyć podczas jazdy na takim samym odcinku jak w pierwszym przykładzie. Kończymy więc trasę z niedoładowanym akumulatorem.

no i właśnie dlatego mowie ze chcąc mieć baterie 100Ah musisz mieć alternator np 120A i powód dla którego montujesz tak pojemna baterie w benzynie raczej mija się z celem przy standardowym marnym wyposażeniu .
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 8