Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Co ile wymieniać świece i przewody?
Autor Wiadomość
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2007-05-03, 14:46   Co ile wymieniać świece i przewody?

Witam. Jeżdżę już na świecach BOSH-a i przewodach 50 tyś. km Co ile powinno się wymieniać świece i przewody ? Jakie polecacie? Silnik 1.8 66kw bez LPG. pozdrawiam
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-05-03, 21:42   

Świece to ja ostatnio wymieniłem (BOSH-a)po 30tys bo mi poprostu padły. Ale co ile powinno sie je wymieniać tego nie wiem. Tak samo jest z przewodami z tym że posiadanie LPG ułatwia sprawę bo jęśli cos jest nie tak z przewodami to samochód na gazie szarpie i kicha, za to na benzynie chodzi dobrze.
 
 
gucio 
Zapalony Ventkarz



Silnik: ABS
Pomógł: 5 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 315
Skąd: internet
Wysłany: 2007-05-03, 22:38   

swiece powinno sie wymieniac co 2 lata
_________________
Vw Vento 1,8 GT 93r
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-04, 01:04   

Wedle tego co sie mówi pisze to świece powinno się wymieniać co jakieś 15-20 tys i rok, ale to teoria oczywiście, ja wymieniam jak potrzeba no i omijam BOSCHE, bo niestety od paru lat bardzo podupadły na jakości. Polecam z czystym sumieniem naszą polską Iskrę i NGK (Iskra wykupiona przez NGK).
Ja jeżdżę na NGK odkąd mam Ventkę (7 lat) i nigdy mnie nie zawiodły.
100P, napisz jaki masz silnik, jeśli benzynowy to podaj czy LPG czy nie itp. Przy dieslu nie pomogę niestety bo nie mam pojęcia o klekotach :-) , za to benzyna bądź benzyna z LPG z chęcią Ci pomogę w wyborze.
Przy LPG najlepsze są jedno elektrodowe, bez LPG trójelektrodowe. W gazie nie ma sensu kupować 3-elektr. bo gorzej się sprawują.

Co do kabli też proponuje kupić dobre (niestety drogie), bo tańsze szybko padają.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
kamilzmc 
Niedzielny kierowca
Vento 2.0 GT



Silnik: 2E
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 79
Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-04, 10:01   

spyro napisał/a:
Przy KOG najlepsze są jedno elektrodowe


chodzi o LPG?
_________________

 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-05-04, 10:59   

spyro napisał/a:
100P, napisz jaki masz silnik, jeśli benzynowy to podaj czy LPG czy nie itp

spyro - wlasnie napisal to w pierwszym poscie , !!
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-04, 11:07   

kamilzmc napisał/a:
chodzi o LPG?

Tak, już poprawiłem w moim poście.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-05-04, 11:25   

spyro napisał/a:
W gazie nie ma sensu kupować 3-elektr. bo gorzej się sprawują.

ja ci powiem ze na wielopunkcie (2,0), osobiscie lepiej mi dzialaja trzyelektrodowe .
na jednoelektrodowych jakos na nizszych obrotach lubil nieraz szarpnac ,
oczywiscie swiece NGK dobierane w/g katalogu.
przy mojej automatycznej skrzyni lepiej zeby nie szarpal ,wiadomo ze takie rzeczy nie wplywaja korzystnie na jej prace... :buuu:
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-04, 11:42   

Możliwe, że w 2,0 jednak lepiej zostać przy 3-elektrodowych. Ja kiedyś tam jak musiałem zmienić świece chciałem kupić jak zawsze 3-elektrodowe NGK i facet w sklepie doradził mi żebym kupiłem 1 elektrodowe, które notabene były parokrotnie tańsze. Na początku średnio chciałem w to wierzyć i nie wziąłem żadnych, ale przysiadłem w internecie, poczytałem sobie, zadzwoniłem do paru warsztatów montujących LPG i każdy mi to potwierdzi. Aktualnie na allegro można kupić jedoelektrodówki NGK, pasujące idealnie do mojego silnika za coś koło 5-6 zł sztuka, więc żadne pieniądze :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2007-05-04, 22:44   

O silniku napisałem w 1 poście ;) ale przypomnę -1.8 66kw ADZ bez LPG. z tą wymianą to mówią różnie. jedni co rok wymieniają a ja o tym zapomniałem heehehhe i zrobiłem już 50 tyś. km ;) myślę, że już pora wymienić ;) pozdrawiam
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-06, 17:31   

100P napisał/a:
O silniku napisałem w 1 poście

ooops, ślepnę na starość :-)

Silniczek mamy identyko, także polecam to co wyżej opisałem. U mnie sprawuje sie rewelacyjnie...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Hektor 
Zapalony Ventkarz
VENTO 1.9 TDI 90KM


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 242
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2007-05-19, 06:45   

A w dislach co ile powinno się wymieniać świce i przewody ??
 
 
ali 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1,9 TD



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-05-22, 15:38   

przewodów niw ma, a świece dopiero jak Ci padną, czyli jak będziesz miał problem z odpalaniem w zimie. bo w lato to i bez świec pewnie by odpalił jak zdrowy.
 
 
Hektor 
Zapalony Ventkarz
VENTO 1.9 TDI 90KM


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 242
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2007-05-22, 18:29   

ali napisał/a:
przewodów niw ma, a świece dopiero jak Ci padną, czyli jak będziesz miał problem z odpalaniem w zimie. bo w lato to i bez świec pewnie by odpalił jak zdrowy.


DZIĘKI WIELKIE
_________________
VW VENTO 1.9 TDI 90KM
 
 
pampam 
Niedzielny kierowca
1.8 ABS 94r. GL


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 49
Skąd: pampam
Wysłany: 2007-08-23, 14:40   

to w takim razie moze ktos wie jak zbadac przewody-ponoc mierzy sie opor czy ktos zna moze te wartosci........powiem szczerze ze juz dwa lata jezdze na przewodach a swiece wymienialem ostatnio po 20 tyś.....

jak sprawdzic czy przewody zaplonowe sa jeszcze dobre tzn.ponoc mierzy sie opor czy ktos zna te dane....bo niewiem czy juz wymieniac sa juz dosyc zniszczone...


od spyro: zedytowałem posta pampam'a bo niepotrzebnie zdublował temat w dwóch działach.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-23, 14:53   

przewody najprościej sprawdzić np wieczorem, gdy jest ciemno, nalej sobie wody do psikacza (do kwiatków czy po płynie do szyb) i przy włączonym silniku sikaj lekko na przewody, jeśli lecą choćby najmniejsze iskry to przewody są do wywalenia. Przyobserwowałem te sposób w wielu warsztatach montujących LPG.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2007-08-23, 14:55   

Jak są twarde to wymieniaj bez zastanowienia
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2007-08-23, 22:22   

ja natomiast nie zgodzę się ze spyro który mówi ze przy gazie gorzej sprawują się świece trójelektrodowe. Ja na swoich NGK BUR6ET na gazie zrobiłem 50.000km i nie były to świece nowe tylko już na takich przyjechał z niemiec,chodziły całkiem nie źle tylko je wymieniłem asekuracyjnie przy okazji grubszego przekopania ventki

[ Dodano: 2007-08-23, 22:25 ]
no i zresztą jaki wpływ na pracę mają świece jednoelektrodowe a jaki wieloelektrodowe? Ktoś mi to wytłumaczy??? Czekam.
 
 
Maximus37 
Kierowca eLki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2007-08-23, 22:39   

spyro napisał/a:
omijam BOSCHE,


Dlaczego ? Ja od półtora roku śmigam i nic mi nie przerywa.
Kupiłem oczywiście 3-elektrodowe takie jakie zalecają w katalogu boscha (koszt 100zł)

Świecę powinno sie wymieniać w zależności od ilości elektrod
-1 elek. co jakieś 10tys
-2 elek. 20t ys
-3 elek. do 40 tys

a co do przewodów to najlepiej jest wymieniać razem ze świecami :tak:
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-23, 23:19   

Maximus37 napisał/a:
Świecę powinno sie wymieniać w zależności od ilości elektrod
-1 elek. co jakieś 10tys

pierwsze słyszę, potraktuję jako ciekawostkę ( czysto teoretycznie oczywiście ):>

odnosnie świeczek boscha - nakarałem się konkretnie
teraz stosuję NGK, jeszcze mnie nie zawiodły :OK:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-24, 09:04   

Ja podobnie, Boscha już miałem po nich nauczkę, nie powtórzę tego błędu... TO że raz czy dwa się zdarzyło komuś ze są OK to nic nie znaczy. TO i polonezy wszyscy flugali na nie a moja matula jeździła 10 lat od nowości i nigdy złotówki w niego nie wsadziła, lepiej się sprawował niż inne zachodnie, bo sie trafił akurat model zrobiony dobrze.
Ja używam tylko NGK, a co do 3 elektrodowych... Jaka jest różnica nie mam pojęcia, wszyscy gazownicy mówili mi że lepiej kupować 1 elektrodowe, w sklepach z częściami podobne opinie wygłaszano... A różnicy nie widziałem żadnej w jeździe, za to zamiast dać stówę za komplet świeć płace 1/5 tej ceny no i skoro tylu fachowców twierdzi że są lepsze to coś w tym być musi...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 9