otóż ja jestem z forum golf3.pl i wiele razy tam to wałkowałem że T3 pasuje z drobnymi przeróbkami . prawie wszystko pasuje P&P uszczelki są takie same jak w T2 i nie daj sobie wmówić że jest inaczej ( wiem bo mam zamonotowane i sprawdzone )
Foto poradę podepnę jutro pod twój temat jako że mam rozebranego swojego golfa pod remont silnika to zdjęcia będą do wszystkiego co i jak zrobić i co pasuje a co nie , co trzeba dorobić . To że T3 były różnego rodzaju to mi się obiło o uszy . Z tego co wiem jedne były montowane chyba w bmw (większe) a jedne w VW . Ale jak mi regenerował specjalista moje T3 poweidział że można zwiększyć turbo wewnątrz nie zmieniając zewnętrznej części. Bo niestety T3 z golfa II wchodzi na styk
potrzebny będzie ci tylko do turbiny spływ od niej żeby albo go przerobić pod blok AAZ albo jeszcze miska od 1.6 TD żeby wkręcić w miskę a ori miejsce zaślepić tak cała reszta pasuje z drobnymi przeróbkami
Ostatnio zmieniony przez Pozor 2013-10-21, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
Montaż Turbiny Garrett T3.
Potrzebne będzie :
- Turbina Garret T3
-Komplet kluczy nasadowych i płaskich.
-klucz imbus 6
-Rura dolotowa z golfa II od filtra powietrza pod turbinę garret T3
-sływ oleju jeden ze swojej turbiny 2 z garret T3
-Jeżeli robimy swapa z KKK k03 potrzebny będzie kawałek rury wydechowej z turbiny do katalizatora (downpipe) w innych przypadkach np. Garret T2, KKK K14 rura jest ta sama
- Komplet nowych uszczelek pod kolektor wydechowy i downpipe
Demontaż i Montaż :
1.Wjeżdżamy na kanał samochodem i przygotowujemy sobie miejsce pracy
2.Odkręcamy po kolei :
a) Przewód od filtra powietrza i wyciągamy razem z filtrem z samochodu
b) Odkręcamy kolanko gumowe przy turbinie i wyciągamy
c) Odkręcamy przewód wysokiego ciśnienia (dopływowy oleju) przy filtrze i turbinie żeby udało się go wciągnąć
d) Odkręcamy górną część osłony termicznej pomiedzy kolektorem ssącym a wydechowym
e) Odłączamy przewód od LDA (ten przy kolektorze ssącym)
f) Odkręcamy downpipe od turbiny i od katalizatora żeby wyciągnąć go .
g) W kanale wykręcamy spływ oleju od turbiny i od bloku.
h) Odkręcamy w końcu kolektor wydechowy z turbiną. Przy T2 nie ma problemu ale przy T3 przydaje się taka kombinacja kluczy
Nasadowa mała 12 < mała przedłużka < przegubik < duża przedłużka może być 2 X ja mam inaczej < śrubokręt jako przedłużka < grzechotka
ta kombinacja jest tylko do 1 śrubki resztę idzie łatwo wykręcić
i) Odkręconą turbinę z kolektorem kładziemy na razie na wózek i zabieramy się za odkręcanie kolektora ssącego takim kluczem + 10 nasadka i mała grzechodka lub duża
j) Gdy już mamy wyjęte górą kolektor ssący i wydechowy z turbina możemy przystąpić do kolejnego działania
k) Musimy przyszlifować kolektor ssący w jednym miejscu . Wystaje tam taka łapka i przeszkadza ona w montazu T3 jako że wchodzi to wszystko na styk
l) Teraz dorabiamy sływ oleju 1 cześć ucinamy z T3 ,według własnego uznania byle było do przykręcenia oryginalną stopką i łączymy z 2 częścią od T2 . Ja zrobiłem tak
2 część metalowo-gumową odkręcamy żeby przy spawaniu nie uszkodzić jej a tą właściwą wpasować. Warto pamiętać przy dorobianiu przewodu żeby przewód nie był nigdzie poziomo , może być przegięty pod ukosem ale wżne by nie był poziomo ponieważ olej zakrzepnie w tym miejscu i zapłatwi na turbinę przez nie odprowadzenie oleju.
m) bierzemy downpipe w imadało i docinamy dolną część rury pod wymiar uszczelki
ponieważ nie będzie wtedy pasować do turbiny ze względu na dolną klapkę przy turbinie
n) Skręcamy wszystko do kupy.
o) Wkładamy turbo i kładziemy na wozek i przykręcamy kolektor ssący
p) przykręcamy turbo ale bez spływu jak na razie żeby wkręcić ta śrubkę od kolektora kombinacją kluczy jaka napisałem
r) Resztę skręcamy analogicznie do wykręcania tylko przewód dolotowy trzeba trochę naciągnąć żeby wkręcić do T3 bez problemu da się naciągnąć .
s) Po skręceniu wszystkiego . Odpalamy i sprawdzamy czy nie cieknie nigdzie olej , lub czy nie dmucha spalinami jeżeli wszystko jest OK to możemy się cieszyć tą znakomitą turbiną .
t) Po wymainie warto albo podnież jej ciś. za pomocą MBC lub wyregulowac boost pina żeby silnik nie kopcił przy 2.000 obr ponieważ turbina włącza się dopiero przy 3000 obr. za to z pełnym kopnięciem dodatkowym efektem na + jest znakomity świst przy zwiększaniu obrotów. silnik aż się woła o te 4000 obr. i chce więcej
mam nadzieję że pomogłemw razie pytań pisać to pomogę bardziej szczegółowo
Jeżeli ma metal to uszczelki nie dmuchnie nawet przy 1.8 bara jedyno co prędzej padnie to już na innej pompie co najmniej 11 MM może tłoki stopić ale oczywiście ogień musiał być co najmniej 5500 tyś obr. A sama turbina T3 to najlepszy możliwy wybór do AAZ ponieważ dmucha w odpowiednich obrotach dla tego silnika i ma małe szanse żeby silnik kolano pokazał jak to by miało miejsce w przypadku turba VNT
Witam przepraszam, że tutaj to piszę, ale mam dylemat. Chodzi mianowicie o montaż turbinki w silniku AEF tj. 1,9d z pompą Lukasa. Wiem, że należy podnieść ciś. otwarcia wtryskiwaczy na 155 bar, ale nie wiem jakie turbo wybrać T2 czy T3 od AAZ. Słyszałem, że te silniki mają słabe korbowody i wał więc pytam.
Z góry dziękuję za o pomoc
Słabe korby ? Ja mojego nie oszczędzam i nadal jeździ Wtryski ustawione na 165bar turbo 1.2bar IC sharan. Powiem krótko jeśli chcesz aby turbo brało od niskich a kończyło sie przy 4tys/rpm to T2 jak aby zaczynało od 3tys/rpm a kończyło a właściwie jeszcze nie odczułem kiedy przestaje dmuchać, zamyka obrotomierz i dalej czuć ze chce wiecej. Ja polecam T3
Słyszałem, że ten silnik to rozwiercone 1,6TD i nie nadaje się pod turbo. Wolę jednak aby suszarka pompowała na wyższych obrotach. Niby układ tłokowo- korbowy nie jest narażony na przeciążenia. Być może w jakieś kwestii się mylę, ale chciałbym być pewien co do wytrzymałości
Nikt Ci nie da gwarancji jeśli zmieniasz coś w aucie czego producent nie przewidział, robisz to na własne ryzyko, ale jak używasz wszystkiego z głowa powinno byc dobrze. W tej chwili z t3 na t2 bym juz nie zmienił
a więc ja się wypowiem jako że trochę znam się w tym temacie
1. korby od TD wytrzymają tak do 150 KM a może nawet i więcej warunek jest taki że nie może dmuchać turbina z dołu obrotów bo na niskie obroty to nawet korby od tdi nic nie dają , i się gną a co dopiero od TD , korby od D są jeszcze słabsze,
2. silnik 1.6 TD a 1.9 TD wygląda podobnie ale jest to całkowicie inna jednostka inne kanały ma i otwory, wcale nie jest rozwiercony .
3.turbo T3 jest najlepszym wybroem z możliwych trochę gorsza jest tylko TD04 ale to według uznania . i te co podałeś z allegro to owszem są T3 , 1 turbinka z 1.6 TD oryginał tylko że ma ukręconą szpilkę więc sobie daruj ją bo potem same problemy będą . A ta 2 turbinka strasznie podobna jest do K24 na szczęście po WG poznałem że to T3 w dodatku ta turbina jest już przerobiona przez kogoś bo ma wpakowany kompresor z LT 24 silnika 2.4 TD a reszta z 1.6 TD nawet widać żę ktoś na MBC jeździł
dlatego wężyki ściągnięte ale założysz i będzie normalne ciśnienie 0.6 bar potem możesz wpakować MBC a z tą turbiną śmiało można dmuchać 1.7 bar ze względu na większy kompresor dzięki czemu możesz wypluć z 200 KM a na tej z 1.6 to granica 150 KM i 1.5 bara , sam bym ją kupił ale moja już jest po remoncie więc szkoda mi jej
Sorry że dopisuje ale jeżeli masz ten silnik w skodzie felicji to po pierwsze bezpieczna granica to tak 130 KM ze względu na słabsze korby , i najlepiej kupić miskę olejową z golfa II z odpływem oleju turbiny bo ty w bloku nie masz otworu na bank, dodatkowo przewód wys, ciśnienia do turbiny (mam takie 2 jeżeli chcesz ) silnik w feli jest przekrzywiony przez co bez dziury w masce się nie obejdzie w dodatku T3 to gabaryt więc lepiej to jakimś wlotem zakryć , pompa wtryskowa też musi być inna razem z wtryskami , niestety zrobienie z 1.9 D na 1.9 TD kosztuje ale efekt będzie widoczny od razu.
Mam taki plan:
- kolektor ssący zakupię z tym zaworkiem, tylko nie będę dziury w masce robił. Mam kolegę który spawa aluminium, więc mi go dopasuje do silnika, wywalę to kolanko z góry, zaślepię i dam dolot powietrza z boku. Wiem wiem trochę zabawy, ale zależy mi na oryginalnym wyglądzie autka.
- zasilanie turbinki olejem, żaden problem np. z czujnika oleju
- powrót do miski, idę do kolegi tokarza, dorabia mi flanszkę z gwintem, biorę migomat i spawam,
- wydech kolanko oryginał od turbo do łącznika elastycznego, za łącznikiem się zobaczy
- wtryski dam do sprawdzenia i podniosę ciś. u pompiarza, który również ustawi mi dawkę. Czytałem na jakimś forum, że ta pompa Lucasa bez problemu da radę wycisnąć te 165 bar. Zobaczymy.
Kasa nie gra roli. Chcę mieć samochód, który jest prosty jak budowa cepa, swap na TDi nie wchodzi w grę
Oczywiście miejsca spawów wyszlifuję i wymyję z opiłków. Jak będę robił to dam znać, co i jak.A może komuś się przyda Nasza wiedza.
gdyby nie fakt że tyle sił,czasu i pieniędzy włożyłem w mojego golfa to pewnie też bym przesiadł się na felicję i zrobił slepera w TD. Teraz to się mija z celem A jak zamierzasz rozwiązać problem ze sprzęgłem ? koledze muchomorek już przy 120 KM oryginał aaz się ślizga a nie wiadomo jak ze zmianą skrzyni w felicji. A pompę bym zmienił z tego względu że masz nie przystosowaną do turbiny tz. nie ma głowiczki LDA która odpowiada za sterowanie dawką paliwa względem ciśnienia doładowania. Jednym słowem na tej pompie nic nie zdziałasz z turbiną bo paliwa będzie szło cały czas tyle samo za to powietrza będzie przybywać i efektem tego będzie biały lub siwy dym bez przyśpieszania .
Sprzęgło mnie trochę martwi, będę musiał na nie uważać. Jak na razie mam Sachs-a.
Skrzynia powinna dać radę. Zobaczę może uda mi się gdzieś pompę wyrwać, i jak kasa będzie to założę, ale na razie skupię się na wtryskach, turbince, dolocie IC itp.
Słuchaj się kolegi muchomorek bo on już ma wszystko sprawdzone . A sprzęgło to już u niego i tak przekroczyło granicę bólu Jeszcze dziw że się trzyma w kupie .
Znalazłem coś takiego. Ciekawe jakby to się spisywało Niestety tam większy zestaw nie wejdzie i trzeba kombinować. Sposób tani, lecz pedał będzie trochę twardy.
no mi osobiście bardziej sprzyja opcja zmiany całej skrzyni z osprzętem . Wtedy jestem pewien że nic się nie wysra a w dodatku sprzęgło i docisk z VR6 w zupełności starczy do 1.9 TD , bo najlepsze w tych silnikach jest to że generują więcej mocy niż Nm i za to je lubię
Zatem prace nad polepszeniem osiągów silnika AEF zostały podjęte turbo zakupione czekam na przesyłkę,
Przeanalizowałem sobie Wasze odpowiedzi i stwierdziłem, że najpierw skompletuję wszystkie części i dopiero wezmę się za robotę.
Zatem:
turbo T3+ downpipe
pompa od 1,9td + LDA i boost pin od 1,6td,
Ic od scharana,
wszystkie węże i rurki,
wzmocnię docisk+ nowa tarcza z górnej półki,
MBC+ wskaźnik doładowania,
wtryski do pompiarza i ustawię na 165 bar
no i piszesz konkretnie ;D ale jestem ciekaw . czy faktycznie byłby taki problem ze zmianą skrzyni . przecież felicjia to to samo co polo a polo classic występowały w tdi więc wybierak wystarczyłoby zapodać . a sterowanie sprzęgłem zostałoby na linkę poprzez siłownik sprężynowy z passata B3 lub T4 i by było git bo sprzęgło z tdi zupełnie starcza na zapędy TD a zestaw z Vr6 starcza na 400 Nm . Sam bym chętnie kupił felicję i taki swapik zrobił . ale ceny za felicje są zabójcze
Niestety. Przeguby i półosie w Felicii 1,9D są takie same jak w Favorit-ce, tyle, że wzmocnione, Skrzynia to prawie to samo co Favorit, tylko ma przyśpieszone przełożenie i trochę inną obudowę.
Kolega po ma rację, coś by z tego dało, ale to się jeszcze weźmie pod uwagę
Turbo założone, Maska się zamyka, więc udało się Muszę tylko uszczelnić rurkę od spływu oleju, bo się poci. Zrobiłem małą próbę i na 100% zakładam pompę boscha od 1,9td. Ten lucas się nie nadaje.
Jak będę miał czas, to porobię i zamieszczę zdjęcia jak to wygląda. Zasilanie olejem dmuchawki mam, jak w AAZ. Na korpusie filtra oleju była wkręcona zaślepka.
Ostatnio zmieniony przez pawelmoto 2014-04-27, 14:17, w całości zmieniany 1 raz
NO i to się chwali co do skrzyni to temat jest do obadania a przeguby to może będą pasować też od polo a może nawet od golfa. Czekam na foto i może się kiedyś przejadę do tych laskowic żeby obejżeć to na żywo bo jestem ciekaw tego
wygląda jak T3 tylko gruszka jest inna więc to jest T3 jeżeli tak to masz farta bo masz turbinkę wydolną na ponad 200 KM . A co do kolektora to gdzie idzie ta rura ? I nie myślałeś nad zmianą na jakiś inny kolektor No i muszę przyjechać tam do laskowic żeby obejrzeć to na własne oczy i popatrzeć jak wygląda to od spodu . jak ze swapem skrzyni jak silnik jest zamocowany .
Jak skończę to się pochwalę i wtedy mogę wszystko pokazać.
Co do kolektorów, to myślę, że tak już zostanie, bo ssący będzie ładnie pasował do intercoolera
Downpipe musiałem rozciąć, lekko przekręcić i pospawać, bo oryginalny to mi w nagrzewnicę się chciał wpakować
Do tej rury przyspawałem siatkę z oryginalną rurą z felicii.
Spływ oleju musiałem nieco przerobić i wspawać w miskę tak na marginesie, to podejrzewam, że miska z golfa2 by nie podeszła, bo u mnie półoś jest za blisko i by tarła o rurkę.
Zasilanie turbinki olejem to super sprawa, bo wszystko jest jak w AAZ-cie
Takie uroki tego samochodu, że trzeba kombinować, ale efekt musi być
Na prezentację zapraszam, a być może na Wasz zlot wpadnę, to zobaczymy
na zlot vento mówisz byś wpadł no ja też mama nadzieję że będę Podobno nawet nasza autostrada prowadzi już aż do kutna więc całkiem całkiem będzie jechać w stronę poznania
Panowie to może z nieco innej beczki: T3 podejdzie na kolektor wydechowy TDI? Chodzi mi głównie o to, żeby turbo było schowane na dole pod kolektorem ssącym. Jak nie to jest jakieś inne co dmucha w wyższych obrotach a podejdzie na ten kolektor?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum