Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapłon Vw Vento 1.9 TDI 1997
Autor Wiadomość
NoFaczek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TDI '97
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Śląsk - Tarnowskie
Wysłany: 2013-10-13, 13:32   Zapłon Vw Vento 1.9 TDI 1997

Witam. Czy jest możliwość ustawienia zapłonu bez użycia komputera?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-13, 17:10   

na sluch
:D ale komputer i tak bedzie potrzebny zeby jeszcze lepiej ustawic
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-13, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NoFaczek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TDI '97
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Śląsk - Tarnowskie
Wysłany: 2013-10-14, 08:06   

aha dzięki :) Zastanawia mnie teraz jedna rzecz. jadę Venciakiem. Jedynka, dwójka - płynne przyspieszenie, na trójce już przyspieszenia takiego płynnego nie ma. Tak jakby zerował te obroty. Nwm o co chodzi.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-14, 08:35   

Co masz na mysli ze zeruje obroty??jaki rodzaj silnika?90 czy 110 kucy? Jakie oznaczenia? Ile ma najechane? Jezeli chodzi ci o to ze nie ma mocy to czy slychac turbine? Powyzej ilu obrotow jest mol? Rusz spokojnie na 1 i 2 nie przekraczaj 2tys obrotow wbij 3 i but i czy czuc moment zalaczenia turbo?to powinno byc odczuwalne przy ok 1800 obrotow. Jezeli nic nie czuc, jest jednostajnie przyspieszenie bez odczuwalnego 'kopa' to problem z turbo, przyczyn moze byc wiele duzo bylo tego na forum
 
 
NoFaczek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TDI '97
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Śląsk - Tarnowskie
Wysłany: 2013-10-19, 21:57   

Chodzi mi o to że na 1 i 2 ładnie sie zbiera a na 3 ju nie idzie dynamicznie, strasznie powoli idzie wskazówka prędkościomierza. Kiedyś na 3 spokojnie 120 - 130 a teraz potrafi tak zestopować nawet przy 80 lecz zwykle na 100. Wyprzedzanie nie jest tak dynamiczne. Czy to moe być turbo? Silnik 90 KM. Najechane ok 300k km.
Ostatnio zmieniony przez NoFaczek 2013-10-19, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-20, 15:47   

Zrob tak jak ci pisalem i zobacz czy czuc ten moment chociaz troche. jak podlaczysz vaga to ci wyjdzie co i jak osobiscie stawiam na turbo, ile pali wiecej? jezeli turbo to przyczyn moze byc wiele od dziurawego weza po uszkodzone zaworki do uszkodzenia turbiny trudno okreslic przyczyny bez logow z vaga wiele
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-10-21, 08:17   

A na 3 biegu czasem nie łapie ci notlaufa i dlatego jest taki mułowaty? Bo jeżeli na 1,2 ciągnie to jakim cudem turbo ma padać? Przecież nie wie który jest bieg akurat. Ja bym spróbował połączyć niebieski wężyk z czerwonym i daj znać o rezultacie, z resztą o odcinaniu turbiny już chyba wszystko było na forach powiedziane.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-21, 09:09   

Kolego tom cio, nie napisalem ze turbo pada tylko ze jest problem z turbo czytamy ze zrozumieniem i nie mylimy pojec bo turbo i turbina to dwie rozne rzeczy bo turbina to jeden z podzespolow turbo chlopak najprawdopodobniej ma notlaufa a przyczyn notlaufa moze byc wiele tak jak napisalem najgorsze co moze byc to zapieczona prowadnica w turbinie a najlepsze to przetarty wezyk a miedzy tym a tym to uszkodzone zaworki np N75 dlatego najlepiej zrobic loga lub test zaworka bo takie laczenie sprawdzanie dlubanie to robota partacka lepiej zainwestowac w kabel np 50 zloty i vaga i to nam sie przyda na przyszlosc a przyokazji konkretnie sprawdzisz co i jak bez jakiegos majstrowania bo to moze nie auta nowe ale elektroniki troche juz maja wiec z mlotkiem przecinakiem i srubokretem nie podlubierz jak w np maluchu :-)
 
 
pgt 
Kierowca eLki


Silnik: AFN+
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 33
Skąd: Żuromin/Warszawa
Wysłany: 2013-10-21, 16:12   

hotdriver napisał/a:
nie mylimy pojec bo turbo i turbina

Chcąc być dokładnym, to nie ma czegoś takiego jak "turbo" ;)
hotdriver napisał/a:
najgorsze co moze byc to zapieczona prowadnica w turbinie

hotdriver napisał/a:
czytamy ze zrozumieniem

NoFaczek napisał/a:
Silnik 90 KM.

Tam nie ma zmiennej geometrii.
_________________
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-10-21, 16:30   

pgt, No właśnie, poza tym kolego hotdriver, nie strasz tak od razu chłopaka, na zdrowy rozsądek ja zaczynam od najprostszych rzeczy a nie od razu turbosprężarkę ruszać. A jak nie zamierza co trochę grzebać w samochodzie po co mu vag od razu?
 
 
NoFaczek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TDI '97
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Śląsk - Tarnowskie
Wysłany: 2013-10-23, 15:30   

Ok dzięki wielkie. Chyba jednak bedzie trzeba podjechać do mechanika z kompem i sprawdzić o co biega. Także jeszcze raz dzieki.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-23, 22:47   

piszac turbo mialem na mysli caly zespol turbodoladowywujacy lub jak kto woli turbosprezajacy, pgt, zgodze sie z Toba ze w silnikach 90 konnych nie byly montowane turbiny ze zmienna geometria dlatego w tym przypadku jesli chodzi o prowadnice mamy na mysli ciegno, wodzik (lub zwal to jak zwal jak kto woli) zaworu wastegate czyli np tzw gruszki (oczywiscie moga byc inne przyczyna ale nie bede tego opisywal). nikomu nie mowie ani nikogo nie naklaniam zeby odrazu turbine wyciagac wiadomo kazdy inteligentny czlowiek(nie obrazajac nikogo) zawsze zaczyna od sprawdzenia najprostrzych rzeczy a nie odrazu od demontarzu. poprostu chlopak NoFaczek, zapytal co to moze byc w jego przypadku wiec opisalem najbardziej prawdopodobne przyczyny jego problemu tylko tak dla informacji. nie pytal sie jak to naprawic tylko co to moze byc. wiec do sprawdzenia warto miec vaga kilka groszy inwestujesz a masz narzedzie do diagnozy a nie naprawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10