Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 15:20
1.8 gaz problem z zapaleniem
Autor Wiadomość
zisza 
Autostopowicz


Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 6
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-06-27, 20:37   1.8 gaz problem z zapaleniem

witam !
mam taki problem że jak zapalam zimny silnik z paliwa i przałącze na gaz przejade nie duży kawałek i silnik nie zdąży się nagrzać to po po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu mam problem z zapaleniem tz. muszę go długo kręcić żeby zapalił z paliwa. Jak ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc.
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2007-06-27, 20:54   

Akumulator ciśnienia.

...Też cię WITAMY :cwaniak:
 
 
zisza 
Autostopowicz


Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 6
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-06-27, 20:59   

a może coś więcej bo nie wiem nawet gdzie tego szukać
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-06-27, 21:13   

poprostu parownik jest niedogrzany i lekko się silnik zalewa, niestety w niektórych instalacjach tak jest, ja też tak mam i jak wiem że zaras zgaszę zimny silnik to nie przełączam na gaz tylko jadę na benzynce także to raczej normalne. U mnie szybko łapie temp i nie mam jakiś problemów z tym zagadnieniem, zauważyłem że to występuje gdy się silnik zgasie na gazie gdy jest jeszcze na ssaniu...
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2007-06-27, 21:28   

Tygrysisko dobrze radzi - gaś na benzynie i tyle...
 
 
zisza 
Autostopowicz


Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 6
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-06-27, 21:32   

ok to teraz wiem że nie jestem w tym problemie osamotniony.
dzięki
 
 
Niepolski 
Zapalony Ventkarz
Grupa pościgowa LB



Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 263
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-06-27, 21:37   

Na parowniku robi sie sniezna kulka i to jest przyczyna pozaty paru z nas miało juz taki problem Dopuki sie silniczek nie rozgrzeje tak koł 50st (przynajmniej )to tak sie dzieje
Tygrysisko napisał/a:
U mnie szybko Lapie temp
Mi wolniej bo nie ma czasu na termostat ;)
_________________
..serducho Vento...GRUPA LUBELSKA...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-27, 23:19   

zisza, następnym razem użyj opcji szukaj bo sam osobiście pisałem o tym jakiś czas temu na forum. Także zawsze zanim cokolwiek napiszesz na forum zobacz czy ktoś już nie napisał o takim zdarzeniu/problemie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-06-28, 01:31   

Ja nie nazwałbym tego wadą tylko czymś naturalnym, np moja instalacja BRC sama przerzuca się na gaz dopiero jak silnik osiągnie odpowiednią temp.(coś koło 40-50stopni.) i w tedy nie mam problemu z lekkim zalewaniem silnika. Oczywiście ja tego nie przestrzegam i sam przerzucam na gaz własnoręcznie po kilku lub kilkunastu(a nawet kilkudziesięciu sukundach) w zależności od temp. otoczenia i muszę się liczyć z tym że jeśli zgaszę na ssaniu to może mi lekko zalać świece a co za tym idzie troche muszę dłużej pokęcić przy odpalaniu, ale jak juz odpalam to robię minimum 3 km a w tedy silnik osiąga normalna temp. pracy. No chyba że chce tylko wyjechać z garazu w celu umycia auta, no to tylko na benzynce to robię bo to jest nawet całkiem zdrowe dla silnika.



Niepolski napisał/a:
Mi wolniej bo nie ma czasu na termostat

U mnie nadal na oknie w garażu leży od pół roku nowiutki termostat, i to nie jest żadna tandeta, po znajomościach załatwiłem go za 35zł i mogę go upchnąc za 20zeta, także szepnij tylko słówko....
 
 
Niepolski 
Zapalony Ventkarz
Grupa pościgowa LB



Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 263
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-06-29, 02:50   

Tygrysisko napisał/a:
na oknie w garażu leży

hehehe u mnie to samo garaż i okno hehehe nie te same garaże mamy?? :D ale oki jak by m cos słyszał ze ktos potrzebuje dam znac na 100% :OK:
_________________
..serducho Vento...GRUPA LUBELSKA...
 
 
jjaarryy 
Ventofan
grajek :)



Silnik: 1,8 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 128
Skąd: Tuchowicz ok. Łukowa
Wysłany: 2007-06-30, 14:54   

Witam ! nie da się tego jakoś uskutecznić żeby nie zalewało silnika ? przecież tak nie powinno się dziać, jak jeżdże na samej benzynie to jest wszystko ok
_________________
VW Vento 1996r. 1.8 CLX
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-30, 17:46   

jjaarryy, da się. Poprostu daj się silnikowi rozgrzać na benzynie i zapewniam Cię, że problem zniknie. W momencie gdy silnik jest zimny, przerzucasz od razu na gas, parownik zamarza a co za tym idzie nie da się przez chwile uruchomić silnika i zalewa się świece.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-06-30, 19:19   

spyro napisał/a:
Poprostu daj się silnikowi rozgrzać na benzynie i

dokładnie tak. Poprostu jeśli wiesz że zaraz zgasisz to nawet na gaz nie przerzucaj. A jeśli musisz nieprzewidzianie, nagle muszisz zgasisz to przełącz na kilka sekund na benzyne, a jeśli np Ci niechcąc zgaśnie np przy ruszaniu to i tak od razu nie zaleje świeć i w ciągu kilku sekund da się bezproblemowo odpalić (przynajmniej tak jest u mnie).
 
 
jjaarryy 
Ventofan
grajek :)



Silnik: 1,8 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 128
Skąd: Tuchowicz ok. Łukowa
Wysłany: 2007-07-05, 10:28   

Wszystko sie niby zgadza już kumam, ale czego ciężko pali autko na rozgrzanym silniku ?? gdy ma 90 C. I wygląda na to że go zalewa, myślałem o elokto zaworze ale jest wymieniony, noi nie wiadomo co to jest, a może czujnik temp. ?
_________________
VW Vento 1996r. 1.8 CLX
 
 
Yapol 
Autostopowicz


Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-07-05, 10:48   

Chciałem dodać, że u mnie występuje taki sam problem (też mam Ventke 1.8gaz) i najlepsze rozwiązanie to krótkie odcinki na benzynce, tak jak to mówili koledzy wyżej.

Mam pytanko do Was.

Moje Vento 1.8 gaz przestało trzymać mi obroty, a mianowicie gaśnie mi na biegu jałowym.
Ventka ma takie objawy, że na zimnym silniku gaśnie od razu, na nagrzanym obroty spadaja troche dłużej po czym silnik gaśnie. Jest to wnerwiające, bo muszę cały czas gazować auto żeby mi nie zgasło, a w mieście to nie wspomnie jak sie jeździ (lewa noga hamuje a prawa trzymam gaz lub hamuje recznym :głupek2: )

Oprócz tego normalnie zapala i sie jeździ na gazie i benzynie.

Pierwsza rzecz która sprawdziłem to silnik krokowy - który okazał sie OK.

Jeden znajomy mi powiedział, żeby sprawdzić czujnik regulacji położenia przepustnicy (tzw. czujnik TPSu - to jest taka płytka elektroniczna przy wtrysku).

Jak można sprawdzić ten czujnik?

Pozdrawiam

Yapol
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-07-05, 15:19   

jjaarryy napisał/a:
ale czego ciężko pali autko na rozgrzanym silniku

a dużo Ci gazu spala?? Bo jesli wciaga zbyt duzo gazu to może zwykła regulacja instalacji LPG wystarczy. Ja na Waszym miejscu ( jjaarryy i Yapol) pojechał do mechanika i podłączym gaz pod kompa, jeśli regulacja nie pomoże to pewnie pomoże w namierzeniu problemu.
 
 
Niepolski 
Zapalony Ventkarz
Grupa pościgowa LB



Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 263
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-07-05, 18:58   

Jezeli masz koło wtrysku mokro to ciesz sie ze wogule na benzynie odpalasz Moj komp to"wyczuł"i odcia mi paliwo całokwicie Dopiereo jak podjechałem do znajomego gazownika na wymianie filtra gazu i czyszczenie parownika zobaczył to i..po pierwsze zaresetował kompa po drugie przeczyscił wtrysk po trzecie zrobił mi obejscie abym juz kompa nie musiał latac co jakisz czes resetowac po nałapaniu błedow i wszystko jak narazie oki no... czasami mi ventke zmuli i spadnie na chwile do 200obrotow(objaw tylko na gazie) ale po dosłownie sekundzie to ustaje ale to mysle ze przez to obejscie co do kompa zrobił gdyz po każdym gaszeniu venciaka komp mi sie resetuje nie wiem jak to zrobił ale narazie jestem zadowolony bo furka śmiga na bezynce i gazie bez wiekszych problemow

[ Dodano: 2007-07-05, 19:01 ]
Tygrysisko napisał/a:
pod kompa,
nie ma jak dobry komp Pewnie ;)
_________________
..serducho Vento...GRUPA LUBELSKA...
 
 
zeusszwagier 
Kierowca eLki
zeusszwagier


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 35
Skąd: Józefów
Wysłany: 2007-07-06, 12:17   

co do zalewania się silnika jak jest ciepły to sprawcie sobie czujniki temperatury ja to też miałem i na komputerze to mi wyszło a problem ciężkiego odpalania jeżeli nie zalewa może być czujnik hala inaczej impulsator w aparacie zapłonowym a najlepiej podiechać pod komputer i sprawdzić to mało kosztuie i wszystko wiadomo :OK:
 
 
jjaarryy 
Ventofan
grajek :)



Silnik: 1,8 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 128
Skąd: Tuchowicz ok. Łukowa
Wysłany: 2007-07-06, 14:00   

Gazu mi pali 12 litrów przy dosyć ostrej jeździe ( nie oszczędzam pedału gazu ), jeżeli chodzi o podpiecie pod kompa to podłączałem już z 5 razy bo wymieniałem taśme od poduchy, a innych błędów nie łapał poza czujnikiem halla ( przy zgaszonym silniku - tylko ) i bład sondy ale to normalne przy instalacji gazowej. Nie wiem czy zaganiać się w koszty i wymienić tak na pałe czujnik temp. i halla, jak raczicie ??

A jężeli chodzi o resetowanie kompa to odpiął ci zasilanie od kompa które odpowiada za pamięć, to jest taki trik. :tak:
_________________
VW Vento 1996r. 1.8 CLX
 
 
zeusszwagier 
Kierowca eLki
zeusszwagier


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 35
Skąd: Józefów
Wysłany: 2007-07-06, 14:43   

czujnik temperatury kosztuje około 100 zł. ale umnie wyszlo z komputera tak a jeszcze zle mi wskazywał temperature za niskom niż faktyczna a komputer zawsze odbierał to jako zimny silnik i wtedy wiadomo dostawał dawkie paliwa zadużom a jki silnik masz bo jeszcze jak ja byłem na podłonczeniu pod komputer to mieli drugie vento miał tesz do wymiany czujnik hala ale tam wyskoczyło im coś inego tyle że w silniku 2,0 z 95r i też niemogli go odpalić jak załapał to odpalił wyskoczył mu wtedy kod błędu a nie nazwa części a czujnik hala kosztuje około 150 zł. :bezradny:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-06, 15:05   

zeusszwagier napisał/a:
czujnik temperatury kosztuje około 100 zł

oryginalny tyle kosztuje i taki trzeba zakładać bo te tanie co są po 20 zł są poprostu do bani...
zeusszwagier napisał/a:
wyskoczył mu wtedy kod błędu a nie nazwa części

no bo zawsze wyskakuje kod błędu, potem trzeba z oznaczenia kodowego wysnuć o co biega :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
zeusszwagier 
Kierowca eLki
zeusszwagier


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 35
Skąd: Józefów
Wysłany: 2007-07-06, 15:39   

spyro napisał/a:
no bo zawsze wyskakuje kod błędu, potem trzeba z oznaczenia kodowego wysnuć o co biega


a umnie wyskoczyła właśnie nazwa a nie kod błendu ale może dlatego że mi sprawdzał na 1,8 bo taki ja posiadam 66kw ABS , z pasata bo niemiał u siebie takiego silnika w vento pozostałe miał niewiem dlaczego
 
 
Niepolski 
Zapalony Ventkarz
Grupa pościgowa LB



Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 263
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-07-06, 21:43   

jjaarryy napisał/a:
to jest taki trik.
no widzisz to ja niewiedziałem a trik jaki by niebył najwazniejsze ze teraz jest oki :OK:
_________________
..serducho Vento...GRUPA LUBELSKA...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-06, 22:53   

zeusszwagier napisał/a:
bo niemiał u siebie takiego silnika w vento pozostałe miał niewiem dlaczego

To idetyko silnik jak w passacie a wogóle dziwne bo 1,8 66KW ti standard montowany w Vento,w golfach najwięcej było 1,4 potem 1,8 a w Vento 1,8 to podstawa w 99%.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jjaarryy 
Ventofan
grajek :)



Silnik: 1,8 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 128
Skąd: Tuchowicz ok. Łukowa
Wysłany: 2007-07-07, 02:53   

Komp zawsze wyzrzuca kody błędów, zależy jaki jest vag, ja miałem ostatnio vag PL odrazu tłumaczył kod usterki w prohramie spoko sprawa. A z tymi częścami to nie wiem, najgorsze jakby nie pomogło. Mój silnik 1,8 55 KW
_________________
VW Vento 1996r. 1.8 CLX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9