Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Syfy, znikające paliwo czy 13l/100km ?
Autor Wiadomość
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
  Wysłany: 2013-12-07, 19:21   Syfy, znikające paliwo czy 13l/100km ?

Witam od razu przejde do sedna:

Ostatnio gdy wskazówka wchodziła na czerwone pole zlałem 9L na których zrobiłem 140km. Wczoraj wskazówka zaczynała wchodzic w czerwone więc powinien być zapas 100km

Dzisiaj chciałem troszkę sie poslizgać :D i zrobiłem ok 6km jednak przez cały czas wskazówka siedziała mocno w czerwonym (ale nie przejąłem sie tym bo wskaźnik strasznie wolno reaguje) :)

Zajeżdżam pod dom zrobiłem parę kólek i już miałem wjeżdzać na miejsce postoju a venciu zgasł :boisię: Myślałem że moze udusiłem go na biegu, ale zakręciłem a tu nic :hmmm:

Właczyłem zapłon a tu wskazówka po czasie dotoczyła sie na pierwszą czerwoną kreskę

I tu właśnie problem bo kiedyś liczyłem i venciu pałi 6,5L, po ostatnim tankowaniu 6 ale po dzisiejszym dniu wychodzi 13:olaboga: Jak dla mnie bardziej prawdopodobne są syfy w baku ale mogło by być ich tam tyle że przy pierwszej czerwonej kresce pociągło by je?? :co?:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-12-07, 23:47   

Mi się wydaje że po prostu wyślizgałeś rope i tyle :D Ja jeżdżę CAŁY CZAS po mieście i spalanie mam pomiędzy 7,4 - 8,6 l/100km, ale zdarza się że i 10l/100km wyjdzie, w zależności jak się jeździ. Kiedyś mi się skończyła ropa ale jechał do końca, wskazówka już leżała jak na hawajach a Vencior jechał :D Długo to w sumie nie trwało ale dawał radę :faja: Rezerwa jest chyba coś około 7 litrów, przy normalnej jeździe spokojnie wystarczyłoby Ci na 100km ale w zimie jest większe spalanie bo silnik wolniej się nagrzewa, a zimny pali więcej (gdzieś ostatnio chłopaki wałkowali temat tektury na chłodnicę), koła często mieszają przy ruszaniu, no i wiadomo że każdy lubi pośmigać bokiem (zaciągnięty ręczny, kontra, wrzucona dwójka i ogieeeń) a wtedy spalanie idzie w górę - wszystko kosztuje :D Albo frajda albo ekonomia hehe. Sam teraz będę liczył ile mi weźmie w zimie ale na pewno będzie minimum 8 l/100km :diabełek:

Wskazówka może wróciła na pierwszą kreskę bo jak mu dałeś obrotów to wziął sobie paliwa a po wszystkim jak się uspokoiło oddał nadmiar z powrotem do baku. Teraz najlepiej zalej mu z 5 litrów, włącz ssanie, nagrzej świece tak ze 3 razy, wciśnij gaz i próbuj odpalić... Tylko najpierw dolej ropy jeśli nie masz 100% pewności czy coś jest w baku żebyś pompki nie zjarał i go jeszcze bardziej nie zapowietrzył. Jak już zapali to zostaw na ssaniu i niech chodzi. Podnieś maskę i obserwuj przewody te od filtra do pompy wtryskowej, pewnie będą pełne pęcherzyków powietrza więc dopiero jak pęcherzyki znikną i w przewodach będzie sama ropa to wtedy możesz zgasić, po tym zabiegu powinno wszystko wrócić do normy :D

Daj znać co i jak, bo założyłem że paliwo Ci "zniknęło" jak szalałeś, ale jak zaciągnął jakiegoś syfu to inaczej trzeba będzie rozmawiać :D

A jak będzie chodził cały dzień i pęcherzyki nie znikną to masz nieszczelne przewody paliwowe :D :D :D
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-08, 14:02   

Dzieki za obszerną odpowiedz :) Spalanie idzie w góre, ale spalenie całej rezerwy na odcinku 6km jest niemożliwe :co?: Zwłaszcza że wczorajsza jazda nie przekraczała 2,5tyś/obr :D

Moja teoria jest taka że przez czas postoju venta syfy w baku osiadły na tym wichajstrze od pokazywania stanu paliwa w baku i dlatego zanizał wskazania, a moze syfów w baku jest juz tak duzo że zaatakowały pompke :dół:

Dzisiaj zalałem 9L i venciu długo krecił ale przy pomocy plaka jakos załapał :) Teraz juz nie moge dopuscić zeby wskazówka weszła w czerwone i w weekend zajrze do baku co tam sie dzieje :)
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-08, 14:12   

Tomaszex napisał/a:
Spalanie idzie w góre, ale spalenie całej rezerwy na odcinku 6km jest niemożliwe :co?:

Spalanie przy takiej zabawie wyrażone w litrach/km nie zawsze jest miarodajne, tu jednak lepiej liczyć w litrach/godzinę.

W syf w baku też tak do końca nie wierzę, tym bardziej, że dolałeś ropki i załapał, jakby go przymuliło to tak czy siak by nie załapał i bez znaczenia czy masz 5 czy 50 litrów paliwa, poza tym są przecież filtry paliwa, w dieslu jest także powrót, więc paliwo powinno być non stop filtrowane, przynajmniej ja mam takie doświadczenie z diesel-ami zimową porą.
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-08, 16:16   

Paweł J. napisał/a:

W syf w baku też tak do końca nie wierzę, tym bardziej, że dolałeś ropki i załapał, jakby go przymuliło to tak czy siak by nie załapał


To w takim razie co mogło byc przyczyną?? Tez własnie mi sie wydawało że gdyby był syf to nie załapałby wogóle tylko dopiero po przeczyszczeniu wszystkiego :hmmm:

Myslałem ze moze ktos mi paliwko zajumał :D ale klapka zamyka sie z centralką wiec musiała by byc wyłamana a nie jest, paliwa tez nie gubi wiec nie mam pojecia :mur:

Dzisiaj był sprawdzony na kompie i wszystko jest jak ma być
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-12-08, 18:56   

Tomaszex napisał/a:
Moja teoria jest taka że przez czas postoju venta syfy w baku osiadły na tym wichajstrze od pokazywania stanu paliwa w baku i dlatego zanizał wskazania, a moze syfów w baku jest juz tak duzo że zaatakowały pompke :dół:


Jakby syf osiadł na pływaku i zaniżałby stan paliwa to by Cie nie zaskoczył :D Bo miałbyś w baku więcej paliwa niż wskazówka by pokazywała... Przykładowo: wskazówka pokazuje jeszcze 1 kreskę rezerwy więc skoro zaniża to masz jeszcze np. 2 kreski czyli całą rezerwę. A u Ciebie pokazał odwrotnie, paliwo Ci się skończyło a wskazówka pokazywała jeszcze 1 kreskę :D Czairen o co chodzi?? :D

Poza tym nie wierzę żeby było aż tyle syfu żeby obciążyć pływak do tego stopnia że stan paliwa będzie zaniżał...

Paweł J. napisał/a:
Spalanie przy takiej zabawie wyrażone w litrach/km nie zawsze jest miarodajne, tu jednak lepiej liczyć w litrach/godzinę.

Taka jest właśnie przyczyna :D Ja w tamtym roku wariowałem Toyotą Yaris 1.33 Dual VVTi '10r. to komputer pokazywał chwilowe spalanie 86 l/100km :diabełek:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-08, 19:05   

Tomaszex napisał/a:
To w takim razie co mogło byc przyczyną??

Pewnie błąd wynikający z liczenia takiego spalania na podstawie ruchów wskazówki ;) Jak nie zalejesz do pełna i nie wyjeździsz paliwa, a potem znowu nie zatankujesz, nigdy się nie dowiesz ile pali w realu. ;)
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-08, 19:09   

No racja speedy333 nie pomyslałem o tym ze wtedy miałbym wicej paliwa niz pokazuje :D

Za to jest teoria nr 2 :oklaski: Według niej winien jest wskażnik który oszukuje. Zawsze tankowałem gdy wskazówka wchodziła w czerwone lub wskazywała pierwsza czerwoną kreskę. Ja myslałem ze mam jeszcze zapasu, a tym czasem okazuje się ze jeździłem nieswiadomy że w baku mam ostatnie kropelki ropy :D I teraz wskazówka poszła odrobinke dalej i buu.

Po czym to stwierdziłem? Gdy tankowałem 9L(wskazówka wchodzi w czerwone) wskażnik wyskakuje powyzej 1 białą kreske. Zdechł(czyli 0 paliwa w zbiorniku) nalałem 9L a wskazówka również powyzej białej :] A gdzie 7litrowa rezerwa? Wychodziłoby ze sa 3litry ponad rezerwę ale wtedy wskazówka ledwie odbiła by sie od rezerwy a nie leżała za biała kreska :oklaski:

Ale to tylko moje pomyślunki niczym nie poparte :)
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-12-08, 20:19   

Ja też tak mam i mnie to nie rusza :faja: Nie wiem, może bak ma jakiś wymyślny kształ i kreska kresce nie jest równa. Bak ma pojemność chyba 55l, pierwsza biała kreska za rezerwą to jest 1/4 baku czyli jakieś ~13,75l. Rezerwa ma 7 litrów więc tak jakby połowa tej 1/4. A jak już się tak czepiłeś tej wskazówki to zauważ że jak jedziesz pod górę to pokazuje więcej paliwa a jak jedziesz z górki to mniej :D Łatwo zauważyć na jakimś wiadukcie, albo postaw go raz pod górkę a raz z górki i sobie porównaj. Ja zawsze zalewam i wyliczam ile mogę przejechać, kasuje licznik i ma wystarczyć, tylko że liczę trochę większe spalanie żeby mnie nie zaskoczył kilka km za wcześnie i tankuje jak mi zejdzie do 1 kreski rezerwy, czyli zazwyczaj jak przejadę te wyliczone km :) Ale przy zimowych ślizgach trzeba częściej zalewać bo ropa szybko "wyparowuje" podczas zabawy :diabełek:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-08, 20:23   

speedy333 napisał/a:
A jak już się tak czepiłeś tej wskazówki to zauważ że jak jedziesz pod górę to pokazuje więcej paliwa a jak jedziesz z górki to mniej

A u mnie w benzynie odwrotnie :P
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-12-08, 20:34   

Paweł J. napisał/a:
A u mnie w benzynie odwrotnie :P
Ty a może i odwrotnie... :D Ja to na wiadukcie zauważyłem. Ale chyba przy wjeżdżaniu mi wyparowuje a przy zjeździe rozmnażają się krople ropy :D Taki dzikus z tego wskaźnika...
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-08, 22:24   

Tomaszex, po pierwsze chciałbym cie ostrzec przed wyjeżdżaniem paliwa do żyda ponieważ w naszych silnikach jest elektroniczny nastawnik a on niestety nie cierpi syfu oraz złego paliwa np biodiesla jeżeli już raz ci stanął więc zaciągnął syfu do filtra dlatego chcąc nie chcąc zalecałbym wymianę filtra paliwa tym bardziej ujeżdżasz do żyda a wymiana filtra niestety jest tańsza niż wymiana nastawnika, po drugie nie wiem jak diesel może palić 10 litrów? chyba jedynie przy ostrym butowaniu powyżej 5 tys obr, mi w cyklu miejskim pali około 5,7 litra na tracie potrafie dojść do 4,5 jeżeli chcesz dobrze sprawdzić ile ci pali to zalej do pełna do pierwszego odbicia pistoleta zrób około 100 kilometrów lub więcej przyjedź na tą samą stację pod ten sam dystrybutor zalej znów do pierwszego odbicia i przelicz wyjdzie ci w cyklu mieszanym, po trzecie twoje liczenie było błędne ponieważ miałeś za dużo zmiennych oraz za mało paliwa z praw fizyki wynika że kręcąc bączki działała siła odśrodkowa więc auto zaciągnęło powietrze (zbyt mała ilość paliwa) a niestety jeszcze nie wymyślili aut jeżdżących na mieszankę paliwowo powietrzną :P dlatego ci stanął na wskaźniku jak stanełeś było jeszcze paliwo to prawda było bo się wyrównało ale gdy zacząłeś go chechłać nie zapalił bo było za mało paliwa aby zaciągnąć przez cały odcinek paliwa bez powietrza oraz aby odpowietrzyć układ w tych silnikach niestety nie ma ręcznej pompki aby odpowietrzyć więc dlatego nie odpalił mając nawet resztki paliwa w zbiorniku inna by była sytuacja jak byś jechał na prostej drodze bez gwałtownych zakrętów to zrobił by ci duuużo więcej km :D
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-12-08, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-12-08, 23:18   

hotdriver napisał/a:
po drugie nie wiem jak diesel może palić 10 litrów? chyba jedynie przy ostrym butowaniu powyżej 5 tys obr, mi w cyklu miejskim pali około 5,7 litra na tracie potrafie dojść do 4,5
Dobiłeś kiedyś swoim do 5 tys obr??? :oklaski:

Może tyle palić :faja: A jeszcze jak kręcisz bączki... Masakrycznie ropy ubywa. Niskie biegi, wysokie obroty, gwałtowne deptanie gazu, wszystko to podnosi spalanie i bezlitośnie zasysa paliwo :) A z siłą odśrodkową to słuszna uwaga, ja zawsze więcej zalewam jak chcę poszaleć żeby mi powietrza nie wziął jak będzie bokiem leciał :D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-12-09, 00:06   

No nie wiem ale mój potrafi 10L / 100km wciągnąć jak się depcze i ciągle hamuje. Moim licznik obrocilem powyżej 6000rom :D brak blokady, czasem wciąga :P
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-09, 07:00   

speedy333, Tylko raz dobilem po wymianie silnika zeby go ostro przepalic :D
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-09, 21:52   

speedy333 napisał/a:
A jak już się tak czepiłeś tej wskazówki to zauważ że jak jedziesz pod górę to pokazuje więcej paliwa a jak jedziesz z górki to mniej :D Łatwo zauważyć na jakimś wiadukcie, albo postaw go raz pod górkę a raz z górki i sobie porównaj


Co do tego to wiem bardzo dobrze bo moja wskazówka podczas jazdy lata jak głupia w te i z powrotem, i dokładniejsze odwzorowanie wskaźnika mam gdy jade po równej jak stół drodze ok kilometra albo dwa :D

hotdriver napisał/a:
, po pierwsze chciałbym cie ostrzec przed wyjeżdżaniem paliwa do żyda ponieważ w naszych silnikach jest elektroniczny nastawnik a on niestety nie cierpi syfu oraz złego paliwa np biodiesla jeżeli już raz ci stanął więc zaciągnął syfu do filtra dlatego chcąc nie chcąc zalecałbym wymianę filtra paliwa


Rozważe wymiane skoro tak się moze podziać :co?: Szkoda troche bo filtr niedawno był zmieniany, a nastawnik niestety juz nadaje sie do regeneracji :D


hotdriver napisał/a:
w cyklu miejskim pali około 5,7 litra na tracie potrafie dojść do 4,5 jeżeli chcesz dobrze sprawdzić ile ci pali to zalej do pełna do pierwszego odbicia pistoleta zrób około 100 kilometrów lub więcej przyjedź na tą samą stację pod ten sam dystrybutor zalej znów do pierwszego odbicia i przelicz wyjdzie ci w cyklu mieszanym


Mój pali ok 6,5 L w cyklu miejskim, zresztą mówię około bo samochód mam od niedawna wiec dopiero wszystko wyczuwam :) A co do zalania do pełna to jak na razie nie mam tyle kasy żeby zalać do pełna, ale to byłby najlepszy sposób na dokładne sprawdzenie ile faktycznie spala. Również jest małe utrudnienie bo nastawnik do czyszczenia wiec licznik odpiety i cieżko faktycznie stwierdzic ile przejechałem :hmmm: teraz mam nauczkę żeby nie wierzyc wskażówce i nie schodzic poniżej 1 białej kreski :D
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-09, 22:02   

jeżeli masz zamiar zmianę nastawnika bo np jest już zajechany to nie ma sensu zmieniać filtra możesz już go do końca dojechać bo i tak jest już po nim ale na przyszłość po wymianie lepiej dbać o to szkoda pieniędzy
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-09, 22:24   

No właśnie sie nad tym zastanawiałem czy jest sens zmieniać filtr skoro nastawnik i tak do regeneracji, no to wszystko musi poczekac do wiosny i w tedy pójdzie nastawnik do regeneracji i nowy filtr
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 8