Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pad akumulatora
Autor Wiadomość
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 19:21   Pad akumulatora

No więc mam problem i nie wiem z której strony się za niego wziąć, a że jestem noga z elektryki samochodowej to pytam...

Otóż mam problem z elektryką/akumulatorem u siebie. Ventor jeździł normalnie i nie wskazywał wcześniej problemów związanych z aku. Zawsze odpalał od strzała, zero problemów itd. Wczoraj ok 17 wróciłem z pracy i jedyne co później robiłem w aucie to poprawienie kiery (montowałem ją ostatnio była nieco krzywo, więc poprawiałem). Dziś rano centralny się otworzył, na stacyjce miałem napięcie, ale na tyle słabe, że nawet nie zakręcił. Po 18 wróciłem z pracy i trup totalny (nawet centralny nie odpalił). No i tu się rodzą pytania...
1. Czy przebicie mogło powstać podczas montażu kiery (np. przy kablach od klaksonu) ?
2. Czy aku może paść w taki sposób nagle i bez ostrzeżenia, bo mi wydaje mi się, że nie i to raczej przebicie ?
3. Od czego zacząć sprawdzanie ? Może macie jakieś typy gdzie najczęściej powstają w naszych ventylach przebicia lub co sugerujecie sprawdzić, bo szczerze zupełnie nie wiem od czego zacząć?
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2013-12-12, 20:24   

Mi się wydaje że przy montażu kierownicy raczej nic się nie powinno stać, nawet jakbyś zrobił zwarcie to by wywaliło bezpiecznik (nr. 13 jak dobrze pamiętam) ale to na pewno byś zauważył bo strzeliłby dopiero przy włączonym zapłonie :D Mi padł z dnia na dzień kilka dni po zakupie, palił od strzała a nagle przestał całkowicie kręcić, musiałem odpalać na kable od drugiego auta bo nie miał ładowania po prostu. Podłączony pod prostownik naładował się na maxa w ok. 2 min, po włożeniu do samochodu zakręcił ze 2 - 3 razy i znowu padnięty, wymieniłem na nowy i spokój. Ja bym obstawiał przebicie, ale to tylko moja sugestia, niestety nie dam 100% pewności. Jak masz prostownik ze wskaźnikiem to podłącz i zobacz jak się będzie ładował, jak będzie miał takie objawy jak mój to będziesz musiał nowy kupić :)
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-12, 22:16   

1.Moim zdaniem również kierownica nie ma nic do tego :)
2.Aku tez nie powinien paść bez ostrzezenia raczej stopniowo tracic swoje własnosci
3.Proponuje wziąść miernik i zobaczyc czy rzeczywiście spada szybko napiecie na aku to wtedy trzeba bedzie przegladnąć instalacje.
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-12, 22:30   

Akumulator masz bezobslugowy czy ma mozliwosc odkrecenia srubek jezeli tak to odkrec i zobacz czy w kazdej celi sa przykryte plytki jezeli nie dolej tylko i wylacznie wody destylowanej noi naladuj aku, jezeli ci padnie w ciagu jednego dnia znow go naladuj wloz do auta i jak bedziesz mial juz zamiar zgasic i zostawic go np na noc albo kilka godz to odlacz jakas kleme niby nic sie nie powino stac puzniej jak bedziesz chcial zapalic to podlacz wtedy zobaczysz czy masz zware czy sam aku do wymiany
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 22:37   

hotdriver napisał/a:
Akumulator masz bezobslugowy czy ma mozliwosc odkrecenia srubek jezeli tak to odkrec i zobacz czy w kazdej celi sa przykryte plytki jezeli nie dolej tylko i wylacznie wody destylowanej noi naladuj aku, jezeli ci padnie w ciagu jednego dnia znow go naladuj wloz do auta i jak bedziesz mial juz zamiar zgasic i zostawic go np na noc albo kilka godz to odlacz jakas kleme niby nic sie nie powino stac puzniej jak bedziesz chcial zapalic to podlacz wtedy zobaczysz czy masz zware czy sam aku do wymiany


Mam bezobsługowy. Jednym słowem jak to akumulator to po zostawieniu z wypiętą klemą powinien sam z siebie stracić moc, tak?
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-12, 22:41   

Dokladnie tak, jak odepniesz a aku do wymiany to sam z siebie padnie a jak odpali normalnie to trzeba niestety szukac zwary
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 22:43   

Ok. To już jakiś punkt zaczepienia. Tylko gdzie jej szukać. Vento takie duże, kabelków tak wiele, zwara tak nagle.....
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-12, 22:48   

A wszystko działa w samochodzie jak należy? Bo o ile mi sie wydaje to gdyby było zwarcie to cos by nie działało tak jak ma działac (swiatła słabo swieciły itp) zreszta tak mi się wydaje, to by była krótsza droga bo włączać odbiorniki i obserwować co sie dzieje

*najpierw chyba lepiej zabrac się za to co działa po wyłączeniu stacyjki
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
Ostatnio zmieniony przez Tomaszex 2013-12-12, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 22:50   

Do momentu postawienia auta na parking gdzie padło to tak - wszystko działało dobrze
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-13, 07:17   

Nie zawsze zwarciu towarzyszy ze cos nie dziala, wystarczy ze bedzie lekkie przebicie na mase przez np uszkodzona stacyjke ktora w pierwszej kolejnosci bym obstawial bo bylo grzebane przy kierownicy to juz aku sie wyladuje a wszystko bedzie dzialalo. najpierw zobacz jak aku sie zachowuje a dopiero puzniej poszukamy w ktorym miejscu cos jest bo nie ma sensu narazie cos szukac skoro narazie akumulatora nie wyeleminowales
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-14, 16:29   

Póki co naładowałem aku, pojeżdziłem, zostawiłem na noc odłączony żeby wyeliminować akumulator i zgodnie z oczekiwaniami działa. Dziś pojeżdzę i zostawię podłączony więc rano się okaże czy jest jakieś przebicie czy nie
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2013-12-16, 20:57   

Jest jeszcze jeden sposób o którym dowiedziałem sie dzisiaj (jednak szkoła na cos się przydaje :oklaski: )

mianowicie chodzi o prad upływu czyli poboru pradu z akumulatora podczas wyłaczonych odbiorników i stacyjki. Wiadomo komp czy radio pobieraja pewną wartość prądu do podtrzymania pamieci. Natomiast wartosci te sa okreslone.

Bierzemy amperomierz lub multimetr (ustawiamy na mA) zdejmujemy jeden zacisk i wpinamy miedzy niego a wolny biegun aku szeregowo miernik i odczytujemy wartość

Producenci okreslaja dopuszczalny prąd upływu jako 3-5mA. Dla przykładu upływ 80mA potrafi rozładować aku w jeden dzień :)

Dokonujac pomiaru mozna dokonać lokalizacji zwarcia np wypinając kolejno odbiorniki i obserwować kiedy prad upływu spadnie :faja:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-17, 07:18   

Hmmm... Jest to w sumie dobra metoda. Nie wpadłem na to...

Póki co temat jednak nie jest pilny bo u mnie Ventor przestał się fochać i jeździ normalnie. Co więc się stało w czwartek ? "Ch.. wie, ważne że działa" - że się tak typowo dla każdego polaka wypowiem. Prześledzę temat bardziej w weekend bo i tak muszę do kierunków z przodu zajrzeć
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-25, 10:28   

Tomaszex napisał/a:
Jest jeszcze jeden sposób o którym dowiedziałem sie dzisiaj (jednak szkoła na cos się przydaje :oklaski: )

mianowicie chodzi o prad upływu czyli poboru pradu z akumulatora podczas wyłaczonych odbiorników i stacyjki. Wiadomo komp czy radio pobieraja pewną wartość prądu do podtrzymania pamieci. Natomiast wartosci te sa okreslone.

Bierzemy amperomierz lub multimetr (ustawiamy na mA) zdejmujemy jeden zacisk i wpinamy miedzy niego a wolny biegun aku szeregowo miernik i odczytujemy wartość

Producenci okreslaja dopuszczalny prąd upływu jako 3-5mA. Dla przykładu upływ 80mA potrafi rozładować aku w jeden dzień :)

Dokonujac pomiaru mozna dokonać lokalizacji zwarcia np wypinając kolejno odbiorniki i obserwować kiedy prad upływu spadnie :faja:


takie cos sie robi na samym poczatku jak aku pada :D podstawa Pany
_________________

 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-25, 08:17   

No to aku chyba ostatecznie zdechł robiąc to dodatkowo w widowiskowy (choć raczej nietypowy) sposób. Wczoraj po pracy odpaliłem sreberko całkiem normlanie, przejechałem może z 500-800m do skrzyżowania i zgasł. Zgasł i już nie odpalił. Kręcił, ale nie odpalił. Co ciekawe przez 40-50 minut zanim przyjechał kumpel rozładował się całkowicie stojąc tylko na awaryjnych. Podłączyliśmy więc kable, podładowaliśmy i.... i nic. Sreberko zepchnięte pod firmę, aku wzięty do domu, podłączony dziś o 6 pod prostownik, ale widzę że raczej nie zamierza się ładować. Ech te nieplanowane wydatki....

Swoją drogą jaki aku polecacie do AAM 1.8 ?
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-25, 12:58   

według eTecha masz silnik 55kW więc zalecają aku od 36 do 44Ah, a alternator 70/90 albo 120 A
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-25, 14:36   

Kupiłem już nowy aku. W sklepie (Centrum akumulatorów z 20letnim doświadczeniem) facet zalecił mi 55aH 460A. Wcześniej miałem 45aH ale powiedział, że on się nadaje bardziej do 1.4 lub 1.6. Zobaczymy jak się będzie sprawdzał.
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-01-25, 14:38   

Nie będzie za duży, ja mam ósmy rok 60 Ah przy 1.8 i jest ok.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-25, 15:01   

Cytat:
Zobaczymy jak się będzie sprawdzał
na początku pewnie ładnie będzie palił od kopa ale po czasie czyli około roku może być problem, alternator może go nie doładowywać a jak będzie doładowywał to będzie chodził na najwyższych obrotach więc co za tym idzie to szybsze jego zużycie
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-01-30, 18:58   

Zalezy jaki ma alternator, bo jak wystarczający to nie będzie sie nic złego działo
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12