Silnik: 1,9tdi
Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-01-10, 19:47 wymiana listwy swiec żarowych i podłaczenie.....
witam koledzy wymieniał już ktoś z was ta listwę świec u siebie http://allegro.pl/vw-golf...3867474143.html , u mnie stara popękała i jedna fajka juz nie łaczy , wiec kupiłem druga , chce zamontować i tu mam pytanie czy moge połaczyc kable za pomoca takiej kostki? http://www.ceneo.pl/2269424 czy muszę lutować kable. I chciałbym tez podłączyć do tej kostki kabel z przełącznik ,który będzie podłączony pod akumulator żeby grzać ręcznie jak będą większe mrozy.
raf, skoro masz już drugą listwę to tylko lutowanie kabli zostaje,to są kostki do instalacji w domu a nie w samochodzie,jeżeli się boisz lutowania to podjedz to jakiegoś znajomego który Ci to polutuje co do podłączania włącznika musiał byś puszczać całkiem nową instalację do grzania świec bo nawet jak dasz teraz włącznik to i tak przekaźnik odcina prąd po pewnym czasie,więc to mija się z celem bo dodatkowe koszta i trochę dłubaniny i lutowania zawsze możesz kilka razy podgrzać świece.A i nie sugeruj się kontrolką na blacie świece przestają grzać dopiero jak pyknie przekaźnik,włączasz zapłon lampka świec gaśnie i dopiero po chwili słychać tyknięcie przekażnika i wtedy odpalać Mam nadzieję że pomogłem ale się rozpisałem,prawie powieść
Silnik: 1,9tdi
Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-01-12, 10:17 re
to ok hrubek18 tylko ze u mnie świecę grzeje równe 5 sek. i jest to pykniecie przekaźnika , kontrolka świeci z 3 sek. ja zawsze czekam na pyk czy tyk i dopiero odpalam , ale widzę ze przydało by się trochę dłużej żeby grzały. mechanik mi mówił ze podgrzewanie parę razy to nic nie daje , jak ściągnę kostkę z czujnika temp. to grzeje ile się da , jakby było z - 40 i pali jakby na polu było z 20 na plusie
Ostatnio zmieniony przez raf 2014-01-12, 10:18, w całości zmieniany 1 raz
bo świece grzeją dopiero jak jest jakieś 5 stopni a w większej temperaturze nie grzeją już a może wina przekaźnika albo bezpiecznik się przepala i nie daje rady przepuścić tyle napięcia,sprawdż przekaźnik ostatni po prawej stronie na dole,a bezpiecznik jest schowany za skrzynką bezpieczników w tych kablach taki duży 80A
Silnik: 1,9tdi
Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-01-12, 13:43
u mnie jest bezpiecznik jeden na podszybiu pod maska a drugi obok zbiornika płynu chłodzącego lub za za akumulatorem i one działają. http://obrazki.elektroda.net/49_1285066914.jpg , http://www.fotosik.pl/pok...0c53ddd032.html i tu wszystko jest ok , a jest jeszcze wiecej bezpieczników do świec . znalazłem na innym forum ze ten bezpiecznik z pierwsze linku słuzy do podgrzewania cieczy chłodzącej, a wiele osób mówi ze to jest od świec żarowych w komorze silnika
ten na podszybiu jest od świec podgrzewających płyn chłodniczy znajdują się one na przewodzie do nagrzewnicy zaraz przy bloku,a ten od świec w cylindrach jest za skrzynką bezpieczników w środku auta tak to wygląda
ten za akumulatorem to nie wiem od czego bo ja go nie posiadam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum