Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 16:18
migająca kontrolka od oleju+obrotomierz stoi w miejscu
Autor Wiadomość
zygiad 
Autostopowicz
1.9 TD


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Krosno
Wysłany: 2006-04-18, 17:57   migająca kontrolka od oleju+obrotomierz stoi w miejscu

Witajcie
Moja Ventka to 1,9 TD z 94r. Mam problem od wczoraj. Odpaliłem samochód a tu nie gaśnie mi kontrolka od oleju miga przez cały czas, a co najlepsze obrotomierz stoi w miejscu tzl. wskazuje 0. Kurcze niewiem co się dzieje. Tak coś czuje że chyba jakieś zwarce musiało nastąpić, ale niewiem w czym dokładnie szukać. I do jakich kablów się zabierać.??
Sprawdzałem bezpieczniki wszystki oki, wtyczki raczej też.
 
 
wojtek 
Ventofan


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-04-18, 18:39   

Co do kontrolek oleju to popatrzył bym na obudowe filtra oleju tam powinny być dwa czujniki musisz popatrzyć czy tam jest wszycho ok. ale na temat obrotomierza to nie mam zielonego pojęcia...
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1286
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-18, 20:17   

nie mam pojecia ale posprewdzaj wszystkie kostki sa takie preparaty ktore czyszcza i konserwuja lacza ele. IZOSOL polecam ten preparat
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
ali 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1,9 TD



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-18, 21:11   

Jeżeli chodzi o kontrolkę oleju to sprawdź (mam nadieję że zrobiłeś to od razu) poziom oleju, nie polecam jazdy z mrugającą kontrolką. A co do obrotomierza to miałem podobną sytuację, ale to było przy -20 stopniach celciusza. Wtedy to się zacinała z wiadonego powodu, minęły mrozy i problem ustąpił, ale u Ciebie to może linka się zablokowała lub co gorszę zerwała.
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1286
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-18, 21:16   

a obrotomierz to jest na linke myslalem ze jest elektryczny?
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
zygiad 
Autostopowicz
1.9 TD


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Krosno
Wysłany: 2006-04-19, 08:51   

Oczywiście że sprawdziłem od razu poziom oleju i jest dobry, może nawet ciut za dużo. Problemów z obrotomieżem nawet w największe mrozy nie miałem problemów, ale niewiem czy jest na lince czy elek. Panowie wiecie co, do tego jeszcze kontrolka od ładowanie wogóle się nie zapala do odpalenia samochodu (tzn. jak jest zimny to świeci ale jak już jest zagrzany to już nie zapala się kontrolka). Ale ja przeczuwam co się mogło stać. Jestem mieszkańcem wsi, od kilku dni parkuje samochód na podwóżu, a kilka dni temu zauważyłem jak otworzyłem maske że coś mi po silniku łajziło, i obicie klapy było rozszarpane. To mogła być sprawka jakiś nutrii albo czegoś takiego, i właśnie one mogły mi narobić tej biedy. Może poobgryzały jakieś przewody. A ja jescze niedoszedłem tego, czeka mnie śledzenie wszystkich kablii.
 
 
KOLCZYK 
Kierowca eLki
DZIADEK



Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-04-19, 09:06   

Alternator powiedział papa bo obrotek w dieslu jest napędzany elektrycznie z altka.
Sprawdz czy się szczotki nie skończyły
_________________
KOLCZYK
 
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 13318
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-19, 12:18   

nie malinki do obrotomierza, jest elektroniczny.
Ja miałem wcześnie problem, że nagle ni ztąd ni zowa zatrzymywał mi się prędkościomierz i obrotomierzp o czy m wskazówki leciały do zera. Okazało się że wtyczka się poluzowała za licznikiem, teraz wszystko jest ok...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1286
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-19, 22:53   

KOLCZYK napisał/a:
Alternator powiedział papa bo obrotek w dieslu jest napędzany elektrycznie z altka.
Sprawdz czy się szczotki nie skończyły

powaga obrotomierz ciagnie z alternatora,jestem bardzo zaskoczony!
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
KOLCZYK 
Kierowca eLki
DZIADEK



Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-04-20, 08:50   

BANDERAS_RR napisał/a:
KOLCZYK napisał/a:
Alternator powiedział papa bo obrotek w dieslu jest napędzany elektrycznie z altka.
Sprawdz czy się szczotki nie skończyły

powaga obrotomierz ciagnie z alternatora,jestem bardzo zaskoczony!


W dieselkach tak to jest rozwiązane
_________________
KOLCZYK
 
 
 
zygiad 
Autostopowicz
1.9 TD


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Krosno
Wysłany: 2006-04-21, 17:47   

JUż naprawione. Szczotki w alternatorze poszły i stabilizator napięcia ( odlutował się ). Byłem z nim u elektryka, gość ściągną ze mnie 100zł.
P.S. Nasiępnym razem to będe was słuchał, bo widać że się coś znacie :) :) . Pozdrawiam.
_________________
Wentylek 1.9 TD 75KM 94'
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1286
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-22, 01:48   

no ja jestem w szoku jednak warto poczytac na forum bo sie dowiaduje nowych zeczy,dzieki KOLCZYK
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
marecki2R 
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 530
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-04-23, 00:05   

Też słyszałm ze z tym alternatorem to jednak prawda 8) , dacie wiare :shock: !! !!! A jednak to prawda :D
_________________

 
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 13318
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-23, 12:04   

W życiu nie kapnołbym się, że to może być alternator...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1286
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-23, 19:43   

no i dzieki KOLCZYKOWI zarobiles pare zloty bo jak zaczolbys po warsztatacz jezdzic to by z ciebie zdarli mase kasy i jeszcze nie naprawiona fure by oddali
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
zygiad 
Autostopowicz
1.9 TD


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Krosno
Wysłany: 2006-04-24, 00:00   

Wiem wiem i dlatego KOLCZYK dostał odemnie +.
_________________
Wentylek 1.9 TD 75KM 94'
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1286
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-25, 01:25   

ja jeszcze nie mam dieselka vento ale moze w nie dlugim czasie wiec przyda sie taka informacja
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 115
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-01-02, 17:06   

Wznowię temat. Kilka dni temu zawiozłem auto do elektryka, bo kiepskie było ładowanie. Od tamtej pory najpierw chwilowo a potem całkiem padł obrotomierz. Do tego kontrolka oleju mruga. Z tą kontrolką to pewnie jest sprawa taka, że gdy są za niskie obroty (w tym przypadku 0) to ona mruga. Elektryk wymieniał mi regulator napięcia w alternatorze i z tego co czytam, to on sprawę skopał. No ale dzięki forum przynajmniej wiem co jest grane i kogo mam się czepiać.
A jeszcze jedna sprawa. Pali mi bezpiecznik od klaksona bez naciskania go. Zapalam auto i wtedy bezpiecznik się przepala. Czy to też może być z tym związane? Bo obie te rzeczy wyszły na raz. Jak na zgaszonym silniku wcisnę klakson to działa.
_________________

 
 
pyza_snk 
Ventofan
Vento 1.9 d



Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-05-31, 02:42   

Miałem to samo: migająca kontolka oleju+nieruchomy obrotomierz.
Przyczyną okazał się padnięty regulator napięcia....koszt naprawy 100 zł.
_________________
VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
 
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 115
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-06-01, 15:20   

Zapomniałem o tym temacie ;)
U mnie była taka sprawa, że po wymianie regulatora napięcia okazało się, że elektryk nie dokręcił jednego przewodu i po prostu nie łączył. Ale teraz przynajmniej wiem co do czego. Z alternatora wychodzą oprócz głównego przewodu zasilającego dwa cienkie przewody. Jeden z nich do obrotomierza, a drugi do kontrolki ładowania. To tak na przyszłość jakby ktoś miał podobne problemy.
_________________

 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 27
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-29, 18:06   

witam,ruszam ten temat bo do konca nie wiem co zrobić, mam 1.9 td,został wymieniony silnik bo mi tamten padł i jest tak samo na nowym jak i na starym,ciepłym czy zimnym przy zapalaniu mrugła kontrolka z 3 razy a czasami 1 raz j,czym to jest??? czy jak wymienie te czujniki to będzie ok???
 
 
Paweł J. 
Ventka to mój dom!



Silnik: ABS
Pomógł: 277 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10854
Skąd: LKS
Wysłany: 2008-12-29, 18:09   

zabek1987 napisał/a:
czy jak wymienie te czujniki to będzie ok???

Tego nikt nie wie...ale gdyby mi sie takie coś przydarzyło to właśnie od czujnika zacząłbym.
_________________

 
 
lesny1982 
Ventka to mój dom!



Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3550
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-21, 16:39   Re: migająca kontrolka od oleju+obrotomierz stoi w miejscu

zygiad napisał/a:
Witajcie
Moja Ventka to 1,9 TD z 94r. Mam problem od wczoraj. Odpaliłem samochód a tu nie gaśnie mi kontrolka od oleju miga przez cały czas, a co najlepsze obrotomierz stoi w miejscu tzl. wskazuje 0. Kurcze niewiem co się dzieje. Tak coś czuje że chyba jakieś zwarce musiało nastąpić, ale niewiem w czym dokładnie szukać. I do jakich kablów się zabierać.??
Sprawdzałem bezpieczniki wszystki oki, wtyczki raczej też.


ja mialem tak samo :D i na alternatorze na dole jest kostka i sie kabelek przetarl w srodku kostki i tak sie dzialo zrobilem na wsowki i wszystko pieknie dziala :D

odlacz mase od akumulatora ta na nakretke i ta kostke i odpal i powinno byc tak samo kontrolka sie swieci i obroty leza i potem zrob na wsowki prowizorke jak bedzie git to jestes juz w domu ;)
_________________

 
 
 
lesny1982 
Ventka to mój dom!



Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3550
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-28, 10:47   

zle napisalem sorcie odlacz mase od alternatora ta na nakretke i ta kostke i odpal i powinno byc tak samo kontrolka sie swieci i obroty leza i potem zrob na wsowki prowizorke jak bedzie git to jestes juz w domu
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14