Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-05-27, 19:33 Silnik umiera?!
Witam niestety ale mój ABS chyba umiera.
-Ciezko pali
-Po odpaleniu strasznie nim trzesie
-Obroty kuleja
-Olej jest w rurze od filtra powietrza (mimo ze wszystko czyscilem powrocilo)
-Po okreceniu korka od wlewu oleju dosyć mocno dmucha potem po rozgrzaniu nawet się dymi
-Wydaje mo się ze smierdzi spalinami spod korka od wlewu oleju
Już nie mam pojęcia co się dzieje pod koniec tygodnia mam nadzieje ze się wyjasni co nieco jade na pomiar kompresji i komputer.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-05-28, 21:01
Musisz zmierzyć kompresję i zrobić próbę olejową bo teraz to tyko gdybanie. Miałem kiedyś przypadek że takie objawy okazały się pękniętym tłokiem, ale to był diesel i wszystko zaczęło się od lejącego wtrysku, a PB to nie dotyczy.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-05-30, 18:13
Dzisiaj duzo się wyjasnilo, niestety moje obawy się potwierdzily, silnik pracuje na 3 garach, ciśnienie sprężania jest zle a nawet tragiczne, podejrzewam ze rok temu w wakacje silnik dostal niemiłosiernie po dupie. Oto wyniki pomiarow.
1 - 7 bar
2 - 3 bar
3 - 12 bar
4 - 10 bar
Dziwi mnie dlaczego na drugim cylindrze wykazalo tylko 3 bary a na trzecim trzyma fabrykę. Niedlugo vento staje do garażu i będziemy rozbierać.
Pytanko czy glowica po przegrzaniu nadaje się jeszcze do użytkowania?
I co myślicie o tym wszystkim?
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-05-30, 20:59
Wiem ale już po fakcie, z tego co czytam to jest cos z glowica albo zawory albo gniazda, ale nie martwię się bo już dzisiaj druga glowica została sciagnieta a innego ABS-a i jest powoli przygotowywana na magnesowke, będą nowe zawory gniazda dotarte, usczelniacze. Caly silnik stoi u mnie ok 4 lata a wcześniej jakies 5 wiec 9 lat nie chdzil, a zalany był pelnym syntetykiem, a uszczelka pod glowica jeszcze ori
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-05-30, 21:19
Wlasnie nie mam wiec kupowanie innego silnika wogole odpada bo nie wiadomo na co trafie a tak zrobie kapitalke i będzie malina, noi auto już raczej nie pojdzie na sprzedaż choć zapewniam ze nie chciałem go sprzedać ze względu na silnik, po prostu stało się i tyle
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-05-31, 12:06
Jeśli cylindry i wał nie mają jakiś rys i tłoki jeszcze nie stukają w cylindrach to załóż nowe pierścienie, panewki korbowodowe, zrób głowicę od podstaw i przejedzie kolejne 200 tys km. chyba, że masz zamiar kiedyś bawić się w jakieś uturbianie itp. To rób szlif cylindrów i wału od razu.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-05-31, 19:25
wojtas83 pierscienie panewki beda robione i cala glowica czulem ze ostatnio vento traci na mocy, ciezko bylo mu sie do 160 rozpedzic ale myslalem ze to moze cos z gaznikiem ale dobrze ze to sie stalo teraz a nie np na wyjazd nad morze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum