Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
... / Amory / słonecznik
Autor Wiadomość
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-05-23, 15:25   ... / Amory / słonecznik

Witam. Nazbierało mi się kilka pytań które chciałbym zaspokoić :P

1. W chłodniejsze dni, tuż po odpaleniu ventyla nie zawsze ale dosyć często słychać takie jakby zawijanie się paska, ciężko jest opisać ten odgłos, takie "zziit" :D Wpływa to również na obrotomierz jak i napięcie, bo gdy w nocy się tak zacznie po odpaleniu to póki nie przestanie ( z reguły 2-3 sek, czasami potrafiło dłużej, tak jakby coś nie chciało się odłączyć) światła przygasają oraz wskazówka obrotomierza delikatnie się obniży.. Wydaje mi się, że miało to też wpływ na obrotomierz, że w zimę z rana po odpaleniu obrotomierz albo w ogóle się nie podnosił i reagował dopiero po 2-3 min czyli po lekkim nagrzaniu silnika lub pokazywał obroty lecz nie reagował na delikatne dodawanie gazu, dopiero gdy dało się te 300-400 obr. załapał ale po puszczeniu nie wrócił na swoją pozycję tylko zatrzymał się w okolicach 1000 obr... Po nagrzaniu wszystko było w porządku.
Dodam, że zaczęło mi się to dziać w połowie tej zimy.

Wujas mechanik gdy po odpaleniu sterczał nad silnikiem i traf chciał, że akurat tak się działo stwierdził elektromagnes ? w rozruszniku do wymiany. Nie wiem czy nie stwierdził tego zbyt pochopnie, dlatego aby się upewnić piszę tutaj, nie pasuję mi tylko dlaczego odbija to się na napięciu, czy to jednak nie będzie wina alternatora. Może ktoś z Was mi to lepiej wytłumaczy :) Póki nie jest za późno, bo w next weekend mamy wymieniać ten cały elektromagnes..

2. Na dołach, progach zwalniających jadąc wolno lub samemu dociskając auto słyszę jak mi przednie amory pracują. Rzecz normalna czy amorki na wykończeniu ?

3. W jaki sposób podłączyć słonecznik prawy z oświetleniem ? Od słonecznika wychodzi taka wtyczka :


Ktoś potrafi mi wytłumaczyć w jaki sposób to podłączyć aby wszystko ładnie działało ?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-05-23, 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-05-23, 16:02   

Na pierwsze pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć w 100% ale jak dla mnie to masz rozrusznik do nasmarowania na tulejkach.
Na drugie pytanie to normalne, że słychać jak amorki olejowe robią takie pssyytt.
Na trzecie pytanie to do tej kostki powinieneś mieć drugą część, ale możesz obciąć tą i zrobić na stałe lub jakąś inną kostkę dać lub na konektorki połączyć, najprościej pod lampkę w podsufitce. Tam +12V masz na stałe i dwie masy, jedną stałą, a drugą po otwarciu drzwi. Proponuję podpiąć się pod + i masę stałą bo lampka zapala się i tak dopiero po otworzeniu klapki na słoneczniku.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-05-23, 17:19   

Wielkie dzięki, tak amory właśnie robią takie pssyytt :D A myślałem, że to oznaka wysłużenia ;) Jeszcze tylko jak by ktoś wiedział o czym mówię w pytaniu 1 ? :d

wojtas83 napisał/a:
Tam +12V masz na stałe i dwie masy, jedną stałą, a drugą po otwarciu drzwi. Proponuję podpiąć się pod + i masę stałą bo lampka zapala się i tak dopiero po otworzeniu klapki na słoneczniku.


Coś tam niby rozumiem ale dla mnie to i tak czarna magia jak na razie ale dzięki :D :bezradny: :hmmm:
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-05-23, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-05-23, 17:31   

To ze pasek piszczy lub coś innego sprawdź czy dobrze jest naciagniety . Najlepsze jest to ze TDI teoretycznie obroty liczy z wału o ile sie nie mylę. TD miał obroty z alternatora i jak pasek sie slizgal mogło sie dziać to co u Ciebie.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-05-23, 17:42   

muchomorek165 napisał/a:
To ze pasek piszczy lub coś innego sprawdź czy dobrze jest naciagniety . Najlepsze jest to ze TDI teoretycznie obroty liczy z wału o ile sie nie mylę. TD miał obroty z alternatora i jak pasek sie slizgal mogło sie dziać to co u Ciebie.


Piszczeć, nie piszczy. Tak jakby się Raczej nie wina żadnego z pasków, bo inaczej dlaczego niby działo by mi się to tylko w chłodniejsze dni ? Teraz upały i nic nie słyszę :młotek: No nic, wymienię ten elektromagnes bo i tak już kupiony i będę czekał na jakieś deszcze / lub mróz w lato :D Jeśli nie pomoże, to wrócę do tematu. Chyba, że coś mu odbiję i w gorącz będzie się załączał :hmmm:
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-05-23, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-05-23, 19:52   

Mi się wydaje że jest słabo naciągnięty pasek alternatora, chodź z drugiej strony w TDI raczej nie mozna powiązać alternatora z obrotami jak w TD :hmmm:

Ale to że w chłodniejsze dni to pewnie z powodu wilgoci siadającej na pasku no i jest poślizg (taka moja rozkmina :D )
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-05-23, 20:55   

kowal323, Masz lampeczki z tyłu? jak tak, to jak wyjmiesz lampkę główną to zobaczysz wiązkę lampek tylnych jak podłączałem u siebie lewy słonecznik to z pod niego się podpiołem, w tej wiązce idą dwa przewody stały plus i masa więc idealnie się do tego nadała ta wiązka. Jak nie masz to podpinasz się pod lampkę główną jak dobrze pamiętam kabel czerwony z czarnym paskiem to stały plus a brązowy masa, jak możesz to zrób foto wiązki lampki to powiem dokładnie pod który należy co podpiąć.
_________________
Vento OEM+
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-05-23, 21:17   

pawel66600 napisał/a:
kowal323, Masz lampeczki z tyłu? jak tak, to jak wyjmiesz lampkę główną to zobaczysz wiązkę lampek tylnych jak podłączałem u siebie lewy słonecznik to z pod niego się podpiołem, w tej wiązce idą dwa przewody stały plus i masa więc idealnie się do tego nadała ta wiązka. Jak nie masz to podpinasz się pod lampkę główną jak dobrze pamiętam kabel czerwony z czarnym paskiem to stały plus a brązowy masa, jak możesz to zrób foto wiązki lampki to powiem dokładnie pod który należy co podpiąć.


Mam lampeczki z tyłu :] Jak sobie nie poradzę, wrzucę fotkę.
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-05-24, 16:05   

Tak jak mówiłem brązowy masa, czerwony z czarnym paskiem plus, najlepiej ściągnij kawałek izolacji wlutuj się kabelkiem zarób końcówki kabli konektorkami i wsuń we wtyczkę od słonecznika.

_________________
Vento OEM+
Ostatnio zmieniony przez pawel66600 2014-05-24, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-05-24, 16:58   

Dzięki Wielkie :poklon: :piwo:
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-24, 18:02   

Po co sie tak meczyc wiazka przewodow jest pociagnieta orginalnie jest wtyczka po lewej lub prawej stronie patrzac na srodkowe swiatelko w podsufitce musisz wyjac swiatelko i palcami lub poswiecic latarka i zobaczyc trudno bedzie zobaczyc ale jest w malej odleglosci od swiatelka ok 5, 10 centow jak sciagalem podsufitke to widzialem i idzie razem z wiazka do swiatelka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 9