Wysłany: 2014-06-04, 20:47 Porada w sprawie mocy Ventylka
Witam wszystkich, chciałbym zasięgnąć małej porady, która dotyczy podniesienia mocy w moim Vento z silnikiem 1Z 90KM TDI. Jaką moc mogę osiągnąć wstawiając wtryski od AFN-a
kolektor ssący AWX, pompa wtryskowa AFN dodam, że chcę pozostać przy tym turbo które posiadam, z tego co wiem maks 1,2 bara(myślałem o montażu od AFN ale musiałbym kompa zmienić bo to turbo ma zmienna geometrie) plus chip,a i jeszcze takie pytanie, czy wałek rozrządu od sdi może podnieść moc o parę kucy czy się mylę? Aha, i jaki do tego intercooler, mogę pozostać z ori czy szukać większego? Bardzo proszę o cenną rade, i czy w ogóle warto coś takiego robić ;-)
Ostatnio zmieniony przez lukas 2014-06-04, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
IC większe. Od renault najlepiej . Moim zdaniem ok 130KM. Czy warto zależy czego oczekujesz . Ja swojego podkrecilem i jestem zadowolony pytaj wojtas83 On trochę z TDI sie bawił
nie musisz zmieniać żadnego kompa żeby mieć zmienną geometrię.Przestań modzić z jakimiś wałkami od sdi,kto Ci tyle nagadał.Intercooler jak najbardziej od renault 19dci,cholerka już wszyscy papugują ,ale jest najlepszy.Daruj sobie wtryski od afn-a lepiej już wstaw 216 bo za chwilę będzie Ci mało mocy
Wielkie dzięki za info porada jak najbardziej się przyda ale do tych wtrysków 216 to chyba i tak musi być większe turbo żeby to wszystko dobrze ze sobą współpracowało?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-04, 22:59
Możesz założyć same wtryski 0.216mm do siebie i już moc podskoczy Ci do ok 120PS jak masz zdrową pompę 1Z Jak wymienisz kolektor na AWX i pompę też na AFN to bez wymiany suszarki nie będzie więcej niż 140PS. Co do wtrysków to zrób jak radzi slaw71, bo nie warto wywalać $ na wtryski 0.205mm z AFN chyba, że masz dojście za jakieś śmieszne pieniądze. A co do IC to bez wymiany suszarki na większą nie ma sensu wymieniać, bo jak chcesz jeszcze trochę na niej pojeździć to nie wystroisz jej wyżej jak 1.0bar bo przy większym doładowaniu szybko odleci za światy
wojtas83, ma racje,sam podciągałem swojego AFN i wtryski zakładałem 0.216 choć teraz żałuję że nie 0.230,jeśli pompa jest dobra to same wtryski zrobią dużą robote,pozniej tylko żeby Ci to ktoś wystroił,bo ja np mam problem z wystrojeniem AFNa.wszystko zależy od monety jaką chcesz na to przeznaczyć.można podciągnąć w granice 130-140 i dać spokój ale znając życie po pewnym czasie ci braknie
A jakbym np wymienił tylko wtryski wstawił turbo większe i icka plus komp plus zestrojenie tego, to czy to wystarczy, a i czy podejdzie turbo z silnika 130km czy tylko to ze 110 km?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-05, 23:40
TDI ma to do siebie, że prawie wszystko podchodzi od innych silników. Jeśli założysz turbo od 130 AWX, FIMIC centralny np od megane i wtryski 0.216mm z pompą AFN (zdrową) to możesz wystroić wszystko na 150-160PS. Zawsze możesz założyć większe turbo np hybrydę AWX/ARL bądź ori BRD z audi 2.0 tdi 170PS z większymi wtryskami 0.230mm i pompą 11mm a wtedy możesz stroić na 180-200PS. Tylko ori sprzęgło moze mieć prblemy z przeniesieniem tych Nm.
ori sprzęgło wytrzyma do jakiś 160HP pozniej już trzeba zmieniac na coś "lepszego".ale zasadnicze pytanie czy jest sens pchac poprostu tyle kasy w starego poczciwego 1Z? nie lepiej kupic AFN/AHF i wtedy ciągnąć? albo AWX/AVF czy 1.8T?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-06, 11:32
zula, IZ konstrukcyjnie to AFN, różni się tylko osprzętem, który przy tuningu mechanicznym i tak się wymienia na inny, tak w jednym jak w drugim. Znowu AWX, ASZ, ARL to już PD które pewnie są droższe w utrzymaniu ze względu na pomki. Mozna złożyć mocny silnik dając dół od jakiegoś PD a czapkę od jednego z ostatnich VP np ASV, ALH, do tego pompa 11mm, wtryski 0.230mm lub 0.270mm, GTB2260vk, zewnętrzna chłodnica oleju, duży centralny IC i wtedy można myśleć o mocach rzędu 250-300PS. Ale wtedy to już żadne fabryczne sprzęgło nie przeniesie tylu niutków i trzeba wkładać spiekowe.
150 kucy w zupełności mi wystarczy nawet nie myślałem, że aż tyle mogę wyciągnąć z tego silnika dziękuję wam za pomoc i cenne rady jak tylko znajdę czas to powoli zacznę ulepszać swoje autko ;-) pozdrawiam ;-) jeszcze jedno pytanie odnośnie IC od renault, czy nie ma problemów z zamontowaniem go? mógłby mi ktoś poradzić jak go zamontować?
Ostatnio zmieniony przez lukas 2014-06-06, 19:18, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-06, 20:37
tom cio, Tak , korby i cały dół są takie same w obydwu silnikach, głowica zresztą też.
lukas, jeśli nie masz klimy to masz większą swobodę, a jak jest klima to wszystko podchodzi na mm spójrz w mój temat bo też akurat go wkładam, http://forum.vwvento.org/...2340&start=455. gdybyś potrzebował więcej fotek to daj znać.
jeśli dostaniesz to przelatane,obecnie staje się rarytasem na rynku,nie polecam
wojtas83 napisał/a:
wtedy możesz stroić na 180-200PS
chyba się trochę zagalopowałeś,byli już tacy amatorzy mocy co chwalili się na różnych forach zajebistymi wynikami a w krótkim czasie skręcali moc w dół albo całkowicie znikali-przykład Krzyś Jeruzal,wyciągnął 1Z podobno na 200 ileś koni a za jakiś krótki czas zjechał na 180 i zniknął,podobno sprzedał furaka.Zrobić auto trzeba z głową,aby jeździło bezawaryjnie.Jak mawia mój tuner-lepsze dobre 160KM niż &*($&&+_ 180KM,wykres nie jeździ tylko auto i kierowca.
wojtas83 napisał/a:
wtedy można myśleć o mocach rzędu 250-300PS
lubię Cię,ale tu stanowczo Cię poniosło.Jeżdżącą żółtą cordobę ze złożoną hybrydą miał mój tuner Rob555 z TUNE-UP,miała moc 239KM i robiła swego czasu szał.O ile pamiętam była tam czapka od afn-a z dołem od pd-ka
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-06, 20:49
slaw71, może masz rację z tym że to są wyniki na krótka metę, ale dłuższy czas śledziłem różne fora z modami i wykresami i to co napisałem to wiedza jaką wyczytałem. A hybryda PD z czapką AFN nie jest możliwa do złożenia. Tylko z czapką ALH ASV. Gdzieś na golf.pl wyczytałem że była hybryda z wykresem ok 300PS, dlatego przenoszę tą info tutaj, choć nie wiem jak długo jeździła.
wojtas83 jest troszkę rzeźbienia ale dla chcącego nic trudnego myślę, że sobie poradzę te fotki dużo pokazują, najważniejsze było dla mnie zobaczyć jak to jest rozmieszczone, super porada. Niestety nie wiem kiedy zacznę modyfikację bo brak czasu, ale jak zmontuję wszystko to dam znać co i jak ;-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum