Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Porada w sprawie mocy Ventylka
Autor Wiadomość
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-04, 20:47   Porada w sprawie mocy Ventylka

Witam wszystkich, chciałbym zasięgnąć małej porady, która dotyczy podniesienia mocy w moim Vento z silnikiem 1Z 90KM TDI. Jaką moc mogę osiągnąć wstawiając wtryski od AFN-a
kolektor ssący AWX, pompa wtryskowa AFN dodam, że chcę pozostać przy tym turbo które posiadam, z tego co wiem maks 1,2 bara(myślałem o montażu od AFN ale musiałbym kompa zmienić bo to turbo ma zmienna geometrie) plus chip,a i jeszcze takie pytanie, czy wałek rozrządu od sdi może podnieść moc o parę kucy czy się mylę? Aha, i jaki do tego intercooler, mogę pozostać z ori czy szukać większego? Bardzo proszę o cenną rade, i czy w ogóle warto coś takiego robić ;-)
Ostatnio zmieniony przez lukas 2014-06-04, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-06-04, 20:59   

IC większe. Od renault najlepiej . Moim zdaniem ok 130KM. Czy warto zależy czego oczekujesz . Ja swojego podkrecilem i jestem zadowolony :D pytaj wojtas83 On trochę z TDI sie bawił
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-04, 21:18   

nie musisz zmieniać żadnego kompa żeby mieć zmienną geometrię.Przestań modzić z jakimiś wałkami od sdi,kto Ci tyle nagadał.Intercooler jak najbardziej od renault 19dci,cholerka już wszyscy papugują :P ,ale jest najlepszy.Daruj sobie wtryski od afn-a lepiej już wstaw 216 bo za chwilę będzie Ci mało mocy :D
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-04, 22:04   

Wielkie dzięki za info :-) porada jak najbardziej się przyda :-) ale do tych wtrysków 216 to chyba i tak musi być większe turbo żeby to wszystko dobrze ze sobą współpracowało?
_________________

 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-04, 22:52   

Jak kolego już zrobisz, daj znać ile Cię to wyniosło :P
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-04, 22:59   

Możesz założyć same wtryski 0.216mm do siebie i już moc podskoczy Ci do ok 120PS jak masz zdrową pompę 1Z Jak wymienisz kolektor na AWX i pompę też na AFN to bez wymiany suszarki nie będzie więcej niż 140PS. Co do wtrysków to zrób jak radzi slaw71, bo nie warto wywalać $ na wtryski 0.205mm z AFN chyba, że masz dojście za jakieś śmieszne pieniądze. A co do IC to bez wymiany suszarki na większą nie ma sensu wymieniać, bo jak chcesz jeszcze trochę na niej pojeździć to nie wystroisz jej wyżej jak 1.0bar bo przy większym doładowaniu szybko odleci za światy :diabełek:
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
zula 
Niedzielny kierowca



Silnik: mk2 gti 1z+
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 81
Skąd: Brzozów
Wysłany: 2014-06-05, 00:34   

wojtas83, ma racje,sam podciągałem swojego AFN i wtryski zakładałem 0.216 choć teraz żałuję że nie 0.230,jeśli pompa jest dobra to same wtryski zrobią dużą robote,pozniej tylko żeby Ci to ktoś wystroił,bo ja np mam problem z wystrojeniem AFNa.wszystko zależy od monety jaką chcesz na to przeznaczyć.można podciągnąć w granice 130-140 i dać spokój ale znając życie po pewnym czasie ci braknie :P
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-05, 19:38   

A jakbym np wymienił tylko wtryski wstawił turbo większe i icka plus komp plus zestrojenie tego, to czy to wystarczy, a i czy podejdzie turbo z silnika 130km czy tylko to ze 110 km?
_________________

 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-05, 23:40   

TDI ma to do siebie, że prawie wszystko podchodzi od innych silników. Jeśli założysz turbo od 130 AWX, FIMIC centralny np od megane i wtryski 0.216mm z pompą AFN (zdrową) to możesz wystroić wszystko na 150-160PS. Zawsze możesz założyć większe turbo np hybrydę AWX/ARL bądź ori BRD z audi 2.0 tdi 170PS z większymi wtryskami 0.230mm i pompą 11mm a wtedy możesz stroić na 180-200PS. Tylko ori sprzęgło moze mieć prblemy z przeniesieniem tych Nm.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
zula 
Niedzielny kierowca



Silnik: mk2 gti 1z+
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 81
Skąd: Brzozów
Wysłany: 2014-06-06, 00:12   

ori sprzęgło wytrzyma do jakiś 160HP pozniej już trzeba zmieniac na coś "lepszego".ale zasadnicze pytanie czy jest sens pchac poprostu tyle kasy w starego poczciwego 1Z? nie lepiej kupic AFN/AHF i wtedy ciągnąć? albo AWX/AVF czy 1.8T?
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-06, 11:32   

zula, IZ konstrukcyjnie to AFN, różni się tylko osprzętem, który przy tuningu mechanicznym i tak się wymienia na inny, tak w jednym jak w drugim. Znowu AWX, ASZ, ARL to już PD które pewnie są droższe w utrzymaniu ze względu na pomki. Mozna złożyć mocny silnik dając dół od jakiegoś PD a czapkę od jednego z ostatnich VP np ASV, ALH, do tego pompa 11mm, wtryski 0.230mm lub 0.270mm, GTB2260vk, zewnętrzna chłodnica oleju, duży centralny IC i wtedy można myśleć o mocach rzędu 250-300PS. Ale wtedy to już żadne fabryczne sprzęgło nie przeniesie tylu niutków i trzeba wkładać spiekowe.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-06-06, 13:44   

wojtas83, a korby są też te same? Obiło mi się o uszy, że afn ma jakieś mocniejsze od 1z czy ahu.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-06, 19:07   

150 kucy w zupełności mi wystarczy nawet nie myślałem, że aż tyle mogę wyciągnąć z tego silnika :-) dziękuję wam za pomoc i cenne rady jak tylko znajdę czas to powoli zacznę ulepszać swoje autko ;-) pozdrawiam ;-) jeszcze jedno pytanie odnośnie IC od renault, czy nie ma problemów z zamontowaniem go? mógłby mi ktoś poradzić jak go zamontować?
Ostatnio zmieniony przez lukas 2014-06-06, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-06, 20:37   

tom cio, Tak , korby i cały dół są takie same w obydwu silnikach, głowica zresztą też.
lukas, jeśli nie masz klimy to masz większą swobodę, a jak jest klima to wszystko podchodzi na mm spójrz w mój temat bo też akurat go wkładam, http://forum.vwvento.org/...2340&start=455. gdybyś potrzebował więcej fotek to daj znać.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-06, 20:40   

wojtas83 napisał/a:
Jeśli założysz turbo od 130 AWX

jeśli dostaniesz to przelatane,obecnie staje się rarytasem na rynku,nie polecam ;)
wojtas83 napisał/a:
wtedy możesz stroić na 180-200PS

chyba się trochę zagalopowałeś,byli już tacy amatorzy mocy co chwalili się na różnych forach zajebistymi wynikami a w krótkim czasie skręcali moc w dół albo całkowicie znikali-przykład Krzyś Jeruzal,wyciągnął 1Z podobno na 200 ileś koni a za jakiś krótki czas zjechał na 180 i zniknął,podobno sprzedał furaka.Zrobić auto trzeba z głową,aby jeździło bezawaryjnie.Jak mawia mój tuner-lepsze dobre 160KM niż &*($&&+_ 180KM,wykres nie jeździ tylko auto i kierowca.
wojtas83 napisał/a:
wtedy można myśleć o mocach rzędu 250-300PS

lubię Cię,ale tu stanowczo Cię poniosło.Jeżdżącą żółtą cordobę ze złożoną hybrydą miał mój tuner Rob555 z TUNE-UP,miała moc 239KM i robiła swego czasu szał.O ile pamiętam była tam czapka od afn-a z dołem od pd-ka
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-06, 20:49   

slaw71, może masz rację z tym że to są wyniki na krótka metę, ale dłuższy czas śledziłem różne fora z modami i wykresami i to co napisałem to wiedza jaką wyczytałem. A hybryda PD z czapką AFN nie jest możliwa do złożenia. Tylko z czapką ALH ASV. Gdzieś na golf.pl wyczytałem że była hybryda z wykresem ok 300PS, dlatego przenoszę tą info tutaj, choć nie wiem jak długo jeździła.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-06, 20:55   

wojtas83 napisał/a:
hybryda PD z czapką AFN nie jest możliwa do złożenia. Tylko z czapką ALH ASV

być może masz rację,już nie pamiętam.Jest gdzieś w necie jego temat jak tam grubo rzeźbił.Zwracam częściowo honor ;)
wojtas83 napisał/a:
była hybryda z wykresem ok 300PS

nie wierzę,tak jak pisałem wyżej-wykres nie jeżdzi :D
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-06, 22:15   

wojtas83 jest troszkę rzeźbienia ale dla chcącego nic trudnego myślę, że sobie poradzę te fotki dużo pokazują, najważniejsze było dla mnie zobaczyć jak to jest rozmieszczone, super porada. Niestety nie wiem kiedy zacznę modyfikację bo brak czasu, ale jak zmontuję wszystko to dam znać co i jak ;-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13