Silnik: 1.8
Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: Rawicz
Wysłany: 2014-09-13, 15:33 Temperatura silnika
Witam wszystkich.
Mam problem z nagrzewaniem się silnika. Przykładowo w wakacje jade nad morze ponad 30 stopni upału, jade 100km/h i temperatura silnika ledwo sięga 70 stopni. Gdy się zatrzymam temperatura momentalnie skacze nawet do 100 stopni. Jak jade samym miastem też nagrzewa się ledno do 80 stopni a chłodnica włącza się nawet po 10 minutach spokojnej jazdy jak tylko się zatrzymam.
Miał ktoś podobny problem? Prosze o pomoc co to może być.
tylko dziwnym zbiegiem okolicznosci przy jezdzie nie osiaga 90 stopni czyli za bardzo chlodzi silnik termostat nie domyka non stop jest duzy obieg, jezeli zwolni (np stoi na swiatlach) nie ma oporow powietrza chlodnica nie jest ch;lodzona a ze to benzyna a wiec wiadomo ze benzyna osiaga wieksza temperature wiec z tad te 100 stopni wtedy zalacza sie wentylator bo czujnik w chlodnicy dziala bo za duza temperatura wiec wentylator schlodzi do 90 jest ok wtedy on akurat jedzie wiec temeratura spada ponizej pozadanej jest to TERMOSTAT do wymiany, czytajmy Panowie ze zrozumieniem co kolega napisal
Dillinger napisał/a:
Przykładowo w wakacje jade nad morze ponad 30 stopni upału, jade 100km/h i temperatura silnika ledwo sięga 70 stopni. Gdy się zatrzymam temperatura momentalnie skacze nawet do 100 stopni. Jak jade samym miastem też nagrzewa się ledno do 80 stopni a chłodnica włącza się nawet po 10 minutach spokojnej jazdy jak tylko się zatrzymam.
bo jak wiadomo sa 2 czujniki temeratury jeden w chłodnicy czyli ten co zalacza wentylatory a drugi w kruccu przy glowicy czyli ten co daje info do kompa i na zegary gdyby byl uszkodzony pierwszy zalaczal by wiatrak nawet przy 70 stopniach gdyby byl ten co przy glowicy temperatura by skakala od 70 do 110 i tak sobie pokazywala jak chce czy wolno by jechal czy szybko a ze tu jest problem z temperatura zalezna od predkosci i momentem zalaczania sie wentylatora wiec pada na termostat uszkodzony lub zawieszony w pozycji ON czyli cały czas otwary (duzy obieg) w dieslu taka sytuacja powoduje nie dogrzewanie silnika wiec prawie nigdy nie osiagnie temp wiekszej niz 95 stopni bo jak wiadomo jednostki diesla w vw maja problem grzania wiec dlatego np w TDi montowali dogrzewacze plynu aby szybciej osiagnał temperature pracy a w lato nawet w najwiekszych upalach wentylatory dieslowskie zalaczaja sie baaaardzo zadko wiec wniosek z tego ze szybko sie chłodza a benzyny szybko sie nagrzewaja i szybko sie chłodzą dlatego temeratura na liczniku skacze w oczach i dlatego czujniki temperatury do diesla i benzyny roznia sie konstrukcja
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-09-13, 22:24, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-09-14, 08:10
hotdriver napisał/a:
a ze to benzyna a wiec wiadomo ze benzyna osiaga wieksza temperature wiec z tad te 100 stopni
he he he dobre
hotdriver, wiem jak działa termostat, oraz dwa obiegi cieczy, więc daruj sobie teksty odnośnie czytania ze zrozumieniem. Wiem, wszystko pięknie, wskazuje na termostat, tylko coś jeszcze go boli skoro osiąga 100 stopni.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-09-14, 10:28
Mialem podobne objawy jak kolega (droga nad morze) temp raz 70 a nagle ponad 100, wina lezala po stronie termostatu ktory sie zawieszal Wymien termostat i bedzie ok
Paweł J., Pokazuje 100 stopni bo termostat powinien sie otworzyc przy 95 czujniki w chlodnicy sa wyskalowane na ok 98 99 stopni aby wlaczyc wentylator a 2 stopni na blacie nie zobaczysz :-P
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-09-14, 11:45
Znowu mijasz się z prawdą, dla ścisłości, termostat otwiera się przy 87 stopniach, wentylator na pierwszym odpala się przy ok 93 stopniach i natychmiast temperatura jest zbijana.
Może być raz 70 a raz 100 z winy termostatu, ale kolega wyżej wspominał, że wentylator chłodnicy się odpala, więc termostat musi puszczać na chłodnicę, gdyż to w niej jest czujnik wentylatora. Albo niech Dillinger, sprecyzuje dokładnie czy przy 100 stopniach na blacie, jego układ chłodzenia korzysta z chłodnicy. Na pewno nie jest rzeczą normalną aby na blacie było 100 stopni, fakt że taka temperatura jest dopuszczalna chwilowo przez producenta, ale w duże upały i przy dużym obciążeniu silnika.
Czytam sobie i czytam i coś Wam powiem, może się przyda, może nie...
U mnie w TD cały czas po "rozgrzaniu" pokazuje 70°C - 80°C i mówiłem znajomemu mechanikowi że coś w tym dziwnego i co z tym zrobić? Wymienić czujnik temperatury? Termostat? A on do mnie "wiesz, chcesz to możesz wymienić ale wątpię żeby to coś dało, bo to samo mieliśmy w Golfie 3 1.9TD, też tak pokazywał... Wymieniliśmy i czujnik i termostat i potem pokazywał non stop 100°C (albo i więcej czasami) chociaż w pracy silnika i układu chłodzenia nic się nie zmieniło (nie wiadomo dlaczego). Więc jak to wymienisz to będzie tylko dla Ciebie że będzie pokazywał większą temperaturę na blacie bo te typy tak mają że tyle pokazują, jak przydusisz parę razy, przegonisz go chwilę przy 150km/h, stoisz na światłach czy w korku to wtedy pokaże te 90°C albo i więcej i włączą się wentylatory żeby go schłodzić z powrotem do tych 70°C - 80°C." Pali tyle ile powinien palić, nie przegrzewa się, wentylatory działają jak powinny, max ile zobaczyłem to było chyba 100°C ale to już naprawdę dostał po garach... Czasem jak gdzieś dojeżdżam (przez cały czas te 70° - 80°) i się studzi ok. ~1 - 2min to temperatura dochodzi do 90° jak zgaszę to jeszcze przez kilka sekund słychać wentylatory więc wydaję mi się że działa poprawnie i tego nie zaczepiam Tylko że to jest w TD i mam ten "wolny" licznik.
Speedy prosz nie wprowadzaj po raz kolejny ludzi w blad piszac ze te typy tak maja bo tak byc nie powinno a szczegolnie w dieslu gdzie tem. silnika chocby nie wiem co powinna pokazywac 90stopni.widocznie masz cos nie tak. Czy tak ciezko sprawdzic dolny waz? Jesli jest goracy jak ten gorny przy okolo 90 stopniach to termostat na pewno jest sprawny!!!. Sprawdz termoczujnik i czujnik na kroccu i tyle.
Silnik: 1.8
Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: Rawicz
Wysłany: 2014-09-17, 18:16
Nie odpisywałem (brak dostępu do internetu) a tu tyle odpowiedzi dzięki wielkie
Zapomniałem dodać dwóch spraw w temacie. Termostat był wymieniany ale żadnej poprawy nie było po wymianie, może wadliwy? Moge spróbować kupić inny. Troche też znika mi płynu chłodniczego tak co 2-3 miesiące musze go dolewać...
Musze z tym pokombinować bo zimą to będzie uciążliwe, kabiny nawet nie dogrzeje i w kurtce będę wciąż jeździł
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-09-20, 16:59
Dillinger, nic dzienwego bo prawie niem na rynku dobrych termostatów, idealnego nie znajdziesz chodzi żeby był jak najlepszy i przynajmniej te 80 stopni trzymał, po dwóch marki Wahler i jednym, z ASO pozostalem przy Vernecie czyli niby marna marka, ale te 80 stopni trzyma, sprawdź czy na postiju osiąga 90 stopni i włącza sie wentylator, bo jeśli przy niższej temperaturze pokazywanej na liczniku się włącza to pewnie czujnik temp wadliwy, lub licznik.
Musze z tym pokombinować bo zimą to będzie uciążliwe, kabiny nawet nie dogrzeje i w kurtce będę wciąż jeździł
Mam identyczną sytuacje tylko je wymieniałem 2 razy termostat (jakiś no-name na Wahler'a a potem na Verneta) i bez zmiany było, potem czujnik w króćcu jakis no-name (żółty) na febi (minimalna poprawa) i wreszcie wymieniłem stara zakrętkę zbiorniczka wyrównawczego i to zrobiło największą poprawę. Dalej nie ma książkowych 90* ale jest lepiej niż było
Jak masz zrobioną klapkę ciepłego powietrza (przyklejona nowa gąbeczka) to powinno być gorąco w samochodzie zanim wskazówka temperatury pomyśli o ruszeniu się z dołu i da sie tą klapkę uszczelnić bez demontażu całej deski( tydzień temu zajęło mi to godzinę w tym droga do sklepu po gąbeczkę i taśmę montażową)
temat już trochę stary ale nie chce znowu zaśmiecić forum:)
o co chodzi z tą klapką ciepłego powietrza?:) u mnie też niestety zanim nagrzeje się w kabinie to zdążę dojechać do celu:)
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-11-30, 14:47
Ta klapka jest w tunelach gdzie jest zaciągane powietrze, oddziela tunel z zimnym powietrzem od tego gdzie jest nagrzewnica. Jest ona otoczona gąbką, która izoluje powietrza (ciepłe/zimne) i która lubi sę wykruszyć.
Kolejna sprawa to mocowania linek, jednej strony przy środkowym pokrętle a z drugiej przy klapce, czasami kołnierz linki lubi się zsunąć z mocowania i klapka się nie domyka.
Taki tip do demontażu połówki tunelu powietrznego: on jest połączony chyba sześcioma spinkami najlepiej odczepiać je za pomocą małego cienkiego gwoździka. Te z przodu zdejmiesz bez problemu, ale te dwie z tyłu najszybciej tak schodzą. Do tej zabawy z deski trzeba tylko wymontować schowek pasażera i jego półkę (łamacz kolan), potem odkręcić jedną nakrętkę w komorze silnika ( tą co trzyma tunel), odpiąć kabelki, te spinki o których mówiłem i linkę klapki zamykającej powietrze (po środku tej części tunelu który wyciągniesz) no i potem można przejść do gimnastyki czyli wyciągnięcia tej części tunelu. Tą klapkę zamykająca przepływ powietrza tez można uszczelnić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum