Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 15:05
Wymiana filtra kabinowego i...
Autor Wiadomość
pyza_snk 
Ventofan
Vento 1.9 d



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-20, 11:01   Wymiana filtra kabinowego i...

Czy ktoś może mi opisać jak wymienić filtr kabinowy.
Mam też pytanie odnośnie tarcz hamulcowych do mojego ventylka.
Rok prod. 1994
Silnik: 1.9 D

Co polecilibyście koledzy forumowicze?
Czy to jest godne uwagi? http://moto.allegro.pl/it...o_seat_kpl.html
_________________
VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-20, 11:47   

Co do hamulcy ja kupiłem te:
http://moto.allegro.pl/it...vento_inne.html

Są zajeb... Nacinane tarcze bardzo poprawiają moc hamulcy, ja odczułem sporą różnicę. Poza tym ten koleś (link powyżej) ma najlepsze ceny w necie, kupiłem u niego już parę rzeczy i jak narazie jestem zadowolony...

Co do zmiany filtra kabinowego to w mojej poradzie o wymianie nagrzewnicy masz ten kawałek jak to sie robi:

http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pyza_snk 
Ventofan
Vento 1.9 d



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-20, 12:20   

Dzięki spyro widzę, że wymiana tego filtra to nie taka straszna sprawa:) więc śmigam do sklepu po pracy, kupuję i wymieniam:)
Podobno sprawa wymienienia tarcz i klocków też nie jest straszna więc sprubuję zrobić to sam:) A jak niebedzie szło to wydzwonię kumpla i mi zmieni:)
_________________
VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
 
 
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-08-20, 13:08   

filtr kabinowy to banal....nawet dla takiego laika jak ja :)
ale tarcz to bym nie ruszal, ani klockow. jak nie masz pojecia to sie lepiej nie tykaj. filtr jak spiep... to sie nic nie stanie, a hamulce to inna sprawa. spyro napewno mnie poprze
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
pyza_snk 
Ventofan
Vento 1.9 d



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-20, 13:28   

Własnie spotkałem kumpla w sklepie, a on pracuje w warsztacie i powiedział mi, że wpadnie do mnie i mi zmieni:), więc tak jak radzicie koledzy, zostawiam to fachowcowi:) wkońcu hamulce to bezpieczeństwo:)
_________________
VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
 
 
pampam 
Niedzielny kierowca
1.8 ABS 94r. GL


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 49
Skąd: pampam
Wysłany: 2007-08-20, 22:13   

to jest tez to:
http://vw2.info/vwforum/pp/filtr.html
 
 
Maximus37 
Kierowca eLki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2007-08-20, 22:28   

Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
:hahaha:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-20, 23:03   

Maximus37 napisał/a:
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty

hehe, a jak odkurzysz liście itp brudy? Ja tam wolę odkręci i przy okazji wyczyścić wszystko sobie porządnie, bo tak ładowanie nowego filtra w brudną obudowę... Wolę porządnie...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pyza_snk 
Ventofan
Vento 1.9 d



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-21, 10:40   

Filtr zmieniony, a liści i różnych innych dziwnych śmieci było poprostu pełno, chyba nikt od nowości nie raczył zadbać o świerze i czyste powietrze w kabinie mojego ventylka.
Ale wkońcu trafił na właściciela, który zadbał:).
_________________
VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-21, 22:19   

Maximus37 napisał/a:
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
:hahaha:

teoretycznie :>
oczywiście komuś i za kaskę można w ten sposób wymienić filtr - na tym polega idea większości warsztatów - szybko i aby było, a jeśli ktoś w miarę dba o brykę i kuma temacik, to sobie wymieni jak przystało, a trochę syfu się tam gromadzi, więc warto wyczyścić dokładnie podchodząc do tego po ludzku...
 
 
Maximus37 
Kierowca eLki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2007-08-21, 23:07   

No niby i tak. Choć jeżeli filtr był zawsze założony i nikt nie jeździł bez filtra to prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie. Ale wiadomo sobie trzeba zrobić jak najlepiej to fakt :D
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-22, 09:11   

Maximus37 napisał/a:
prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie

Hmmm, tu będe polemizował z Tobą. W moim aucie zawsze był filtr a spójż prosze na ta fotkę, gdy zdjąłem podszybie:



A filtr był zawsze w aucie, ale normalnym jest że gromadzi sie cały syf skoro jest tyle otworów wokół podszybia i wszystko tam leci, no chyba że autem jeździ się w niedziele do kościółka a resztę tygodnia stoi zakryte ręcznikami :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Maximus37 
Kierowca eLki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2007-08-22, 21:36   

Autkiem jeżdżę codziennie. Ale moim plusem jest to ze autko jest prze cały czas garażowane wie nic nie ma prawa tam wpaść :cool:

BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara :P
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-22, 21:52   

Maximus37 napisał/a:
BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara

garażowanie napewno wiele daje i nie tylko w tym aspekcie, ale mój samochod też jest ciagle garażowany i trochę się tego zbierze, co prawda nie tyle co na zdjęciu u Spyra ale co nie co jest,
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-22, 22:05   

żeby nic się tam nie zebrało, to trzeba chyba tylko w garażu jeździć ;)

p.s. odnośnie garażowania - super sprawa pod warunkiem odpowiedniej wentylacji w garażu, w innym przypadku - zabójstwo dla maszyny. wjeżdżasz mokrym autem po deszczu do garażu bez wywietrzników i bryka nie ma szans na wyschnięcie, co przekłada się oczywiście na powstawanie korozji
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-24, 21:46   wymiana filtra kabinowego / przeciwpyłkowego

Witam,

całkiem fajny opis jest też na stronie filtrona


Obrazek zrobiłem na podstawie PDF z:
http://www.filtron.pl/pl/...MOC=65#idn33001

Stronka może się też przydać przy doborze filtrów (paliwa, kabinowego, oleju, powietrza)do konkretnego modelu autka.

Pozdr :)
_________________
KAISER
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-25, 22:59   

super :oklaski:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-09-27, 04:39   

nono porada jak ta lala dla tych co nie wiedzą gdzie i jak ten filterek wymienić :oklaski:
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-27, 08:06   

Jeszcze tutaj jest co nie co na ten temat: ;)
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#68668
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-28, 19:54   

Dobra.

Wszystko fajnie ale ja nie mogę odkręcić tych wkrętów podszybia.

Macie na to jakiś patent?

spyro swojego czasu ostrzegał przed uszkodzeniem więc nie chcę ich zniszczyć.

Pozdr :)
_________________
KAISER
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-09-28, 20:35   

wykrecasz je na max az staje w jednym miejscu a potem podwazasz całosc i wychodzi z takim ja to nazywam pier...dolnikiem rozpornikiem.
_________________

 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-29, 11:17   

To jest chyba coś takiego:


Zgadza się?

Dzisiaj wykręcę bo tez muszę filtr zmienić.

Pozdr :)
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-29, 11:21   

KAISER napisał/a:
To jest chyba coś takiego:
Zgadza się?


Tak...dokładnie

Ja próbowałem najpierw śrubokrętem krzyżakowym...niektóre ładnie wychodził a te co nie chciały to ulegały gdy szczypcami zadziałałem. ;)
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-29, 12:21   

He he
Ja się już wczoraj zastanawiałem czy to są w końcu spinki czy wkręty.
A tu się okazało, że tak jakby jedno i drugie ;)
_________________
KAISER
 
 
astaroth 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 458
Skąd: Gdów
Wysłany: 2009-09-29, 13:37   

W pewien sposób podpinam się pod tematem, jako że nie długo też musze zmienić tarcze hamulcowe i jak patrze na te tarcze http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html to one są czarne(ciemne), a te zwykłe http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html są srebrne. No i moje pytanie brzmi czy te nacinane też będą po pewnym czasie srebrne czy zostaje im taki ciemny kolor ? Drugie pytanie, przy wyborze tarcz do venta trzeba się sugerować jedynie tym na ile śrub jest tarcza czy na coś jeszcze trzeba patrzeć ? Pmijam to że musze patrzeć na to - VW VENTO 1991/11-1998/09, bo to oczywiste, nawet dla mnie :) No i czy różnica w użytkowaniu nacinanych i zwykłych tarcz jest duża ?
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-29, 14:22   

nacinane troche lepiej hamuja (bardziej odporne na przegrzanie ale troche szybciej zuzywają klocki. Zwracaj uwagę na rozmiary i czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić. Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.
_________________

 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-29, 15:08   

pablomed napisał/a:
czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić.

Wentylowanych nie wciśniesz....
pablomed napisał/a:
Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.

Brembo to raczej dobra firma ;) Ja ostatnio zakładałem te zwykłe (Brembo + Ferodo), ja nie jeżdżę "sportowo" to mi wystarczą ;) Głównym celem wymiany było zlikwidowanie "ćwierkania" hamulców; cel osiągnięty :D
pablomed napisał/a:
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.

No chyba że ktoś ma jeszcze filtr tzw "półwalec" to może być problem z wyjęciem po samym odgięciu podszybia..... :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2009-09-29, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 13