Są zajeb... Nacinane tarcze bardzo poprawiają moc hamulcy, ja odczułem sporą różnicę. Poza tym ten koleś (link powyżej) ma najlepsze ceny w necie, kupiłem u niego już parę rzeczy i jak narazie jestem zadowolony...
Co do zmiany filtra kabinowego to w mojej poradzie o wymianie nagrzewnicy masz ten kawałek jak to sie robi:
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 152 Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-20, 12:20
Dzięki spyro widzę, że wymiana tego filtra to nie taka straszna sprawa:) więc śmigam do sklepu po pracy, kupuję i wymieniam:)
Podobno sprawa wymienienia tarcz i klocków też nie jest straszna więc sprubuję zrobić to sam:) A jak niebedzie szło to wydzwonię kumpla i mi zmieni:)
_________________ VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-08-20, 13:08
filtr kabinowy to banal....nawet dla takiego laika jak ja
ale tarcz to bym nie ruszal, ani klockow. jak nie masz pojecia to sie lepiej nie tykaj. filtr jak spiep... to sie nic nie stanie, a hamulce to inna sprawa. spyro napewno mnie poprze
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 152 Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-20, 13:28
Własnie spotkałem kumpla w sklepie, a on pracuje w warsztacie i powiedział mi, że wpadnie do mnie i mi zmieni:), więc tak jak radzicie koledzy, zostawiam to fachowcowi:) wkońcu hamulce to bezpieczeństwo:)
_________________ VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-20, 23:03
Maximus37 napisał/a:
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
hehe, a jak odkurzysz liście itp brudy? Ja tam wolę odkręci i przy okazji wyczyścić wszystko sobie porządnie, bo tak ładowanie nowego filtra w brudną obudowę... Wolę porządnie...
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 152 Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-21, 10:40
Filtr zmieniony, a liści i różnych innych dziwnych śmieci było poprostu pełno, chyba nikt od nowości nie raczył zadbać o świerze i czyste powietrze w kabinie mojego ventylka.
Ale wkońcu trafił na właściciela, który zadbał:).
_________________ VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
Silnik: AAZ Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 410 Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-21, 22:19
Maximus37 napisał/a:
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
teoretycznie
oczywiście komuś i za kaskę można w ten sposób wymienić filtr - na tym polega idea większości warsztatów - szybko i aby było, a jeśli ktoś w miarę dba o brykę i kuma temacik, to sobie wymieni jak przystało, a trochę syfu się tam gromadzi, więc warto wyczyścić dokładnie podchodząc do tego po ludzku...
No niby i tak. Choć jeżeli filtr był zawsze założony i nikt nie jeździł bez filtra to prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie. Ale wiadomo sobie trzeba zrobić jak najlepiej to fakt
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-22, 09:11
Maximus37 napisał/a:
prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie
Hmmm, tu będe polemizował z Tobą. W moim aucie zawsze był filtr a spójż prosze na ta fotkę, gdy zdjąłem podszybie:
A filtr był zawsze w aucie, ale normalnym jest że gromadzi sie cały syf skoro jest tyle otworów wokół podszybia i wszystko tam leci, no chyba że autem jeździ się w niedziele do kościółka a resztę tygodnia stoi zakryte ręcznikami
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-22, 21:52
Maximus37 napisał/a:
BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara
garażowanie napewno wiele daje i nie tylko w tym aspekcie, ale mój samochod też jest ciagle garażowany i trochę się tego zbierze, co prawda nie tyle co na zdjęciu u Spyra ale co nie co jest,
Silnik: AAZ Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 410 Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-22, 22:05
żeby nic się tam nie zebrało, to trzeba chyba tylko w garażu jeździć
p.s. odnośnie garażowania - super sprawa pod warunkiem odpowiedniej wentylacji w garażu, w innym przypadku - zabójstwo dla maszyny. wjeżdżasz mokrym autem po deszczu do garażu bez wywietrzników i bryka nie ma szans na wyschnięcie, co przekłada się oczywiście na powstawanie korozji
W pewien sposób podpinam się pod tematem, jako że nie długo też musze zmienić tarcze hamulcowe i jak patrze na te tarcze http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html to one są czarne(ciemne), a te zwykłe http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html są srebrne. No i moje pytanie brzmi czy te nacinane też będą po pewnym czasie srebrne czy zostaje im taki ciemny kolor ? Drugie pytanie, przy wyborze tarcz do venta trzeba się sugerować jedynie tym na ile śrub jest tarcza czy na coś jeszcze trzeba patrzeć ? Pmijam to że musze patrzeć na to - VW VENTO 1991/11-1998/09, bo to oczywiste, nawet dla mnie No i czy różnica w użytkowaniu nacinanych i zwykłych tarcz jest duża ?
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-29, 14:22
nacinane troche lepiej hamuja (bardziej odporne na przegrzanie ale troche szybciej zuzywają klocki. Zwracaj uwagę na rozmiary i czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić. Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 41 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-29, 15:08
pablomed napisał/a:
czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić.
Wentylowanych nie wciśniesz....
pablomed napisał/a:
Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.
Brembo to raczej dobra firma Ja ostatnio zakładałem te zwykłe (Brembo + Ferodo), ja nie jeżdżę "sportowo" to mi wystarczą Głównym celem wymiany było zlikwidowanie "ćwierkania" hamulców; cel osiągnięty
pablomed napisał/a:
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.
No chyba że ktoś ma jeszcze filtr tzw "półwalec" to może być problem z wyjęciem po samym odgięciu podszybia.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum