Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jetta Mk III 2.0 ABA Problem z odpalaniem, błąd 00515
Autor Wiadomość
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-04, 19:30   Jetta Mk III 2.0 ABA Problem z odpalaniem, błąd 00515

Witam, posiadam Jette mkIII 2.0 ABA :
, od paru dni mam problem z odpalaniem, zawsze jak silnik jest zimny odpala i po ok 1sek gasnie i tak trzeba robic z kilkanascie razy.. kiedy juz odpali to przez caly dzien pozniej odpala bezproblemowo, i ogolnie odczowam braki w mocy, został podłączony pod kompa i wykryto takie błędy :

wymieniony został czyjnik w aparacie zapłonowym ale bład niechce sie skasowac, podjechalem do mechanika zeby ustawil mi zaplon to stwierdzil ze ten silnik co mam to niby on sobie jakos samoczynnie ustawia ? czy tak moze byc ? czy szukac innego mechanika ? bo juz niewiem co z tym zrobic :mur:
 
 
kubamajster 
Ventofan
Diesel musi dymić !



Silnik: AAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 110
Skąd: DSR
Wysłany: 2014-10-04, 20:50   

Mechanik miał rację w Twoim silniku zapłonu się nie ustawia ponieważ masz czujnik położenia wału i cewko-modół więc. Błędy które pokazałeś są to błędy właśnie czujnika położenia wału i czujnika halla. Sprawdź obydwa czujniki wydaje mi się że czujnik halla jest pod kołem pasowym wałka rozrządu tak jak w 1.6 101km a czujnik położenia wału gdzieś w bloku z przodu. Ew sprawdź też ustawienie rozrządu bo może być to brak synchronizacji wał-wałek. I podstawowo sprawdź czy rotor czujnika halla o niego nie ociera :P
_________________
Był:Golf II 1.8 Lpg, 126p elx :D , Audi 80 b3 1.8S Lpg, CC900
Byłe Vento http://ifotos.pl/zobacz/IMAG0281j_nxxpwrs.jpg
Obecny Golf mk3 http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17140
Ostatnio zmieniony przez kubamajster 2014-10-04, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-04, 20:55   

Proszę o przywitanie się w odpowiednim temacie !!
_________________

 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-05, 21:45   

Hormon napisał/a:
Proszę o przywitanie się w odpowiednim temacie !!

Ok sorki ;) już się przywitałem :)
 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-05, 21:49   

[/b]kubamajster

u mnie czujnik halla jest w aparacie i został wymieniony reszta sprawdzona i "niby" wszystko ok ale błędu nieda się skasować. Wstawiłem dzisiaj Dżedaja do znajomego elektryka zobaczymy czy coś uda mu się zrobić..
Ostatnio zmieniony przez Wonski 2014-10-05, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-10-05, 22:16   

Błąd czujnika Halla zawsze będzie na wyłączonym silniku i go nie skasujesz.
Włącz silnik i wtedy zobacz czy będzie błąd.
_________________
Vento OEM+
 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-05, 22:18   

pawel66600 napisał/a:
Błąd czujnika Halla zawsze będzie na wyłączonym silniku i go nie skasujesz.
Włącz silnik i wtedy zobacz czy będzie błąd.

były próby przy włączonym silniku i podczas jazdy i nic..
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-10-05, 23:02   

Ja obstawiam kostke stacyjki pod koniec zycia u mnie gasł nawet podczas jazdy i tez odpalałem po kilka razy ale po wymianie problem znikl ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-10-10, 15:21   

Wonski, podstawowa sprawa: cały aparat zapłonowy musi być ustawiony odpowiednio na znaki bo inaczej błąd nie zniknie , czyli przy I tłoku w górnej pozycji palec w aparacie musi wskazywać na nacięcie na brzegu aparatu. Druga sprawa, nie piszesz czy sam zmieniałeś czujnik halla w aparacie, jeśli robił to mechnik to upewnij się że nie wsadził całego innego aparatu ze szrotu, musi być taki od silnika w którym jest czujnik położenia wału - ma innny kształ wirującej przesłony. Aparat z czterema jednakowymi wycięciami w przesłonie np od 2.0 2E albo od 1.8 się nie nadaje. A poza tym nie napisałeś jak się silnik zachowuje po zmianie tego halla, typowo objawem usterki że nie działa lub jest źle założony aparat jest niższe odcięcie obrotów przy ok 5000/min. Z zapalaniem nie powinno być problemu - jeśli nadal jest a błędy znikną będzisz szukał w czujniku temperatury, przepływomierzu lub czujniku ciśnienia w dolocie (nie pamiętam co ten silnik ma) itd. Jeśli nie znikną - musisz sprawdzić wiązki obu czujników do ECU, zasilanie (w bocznych pinach).
_________________

 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-11, 00:07   

pablomed
Czujnik halla wymieniałem wraz z kolegą, po wymianie błąd dalej był i niechciał sie skasować, odtstawiłem więc auto do znajomego bo ja pracuję 7dni i niemam kiedy dłubać przy aucie, znajomy sprawdzał instalację od ECU, ciśnienie paliwa, polutował mi przewody od sondy lambda bo były przerwane, wymienił czujnik temperatury i ustawił aparat zapłomowy na znaki, CHECK znikł i auto odzyskało moc ale problem z odpalaniem pozostał.. :dół:
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-10-11, 22:28   

no to już pół drogi za tobą, posprawdzaj teraz czujniki temperatury cieczy i powietrza, ten drugi nie wiem gdzie jest w twoim aucie jakoś musisz go znaleźć, normy oporów te same dla wszystkich VW znajdziesz łatwo.Dopisz czy wkręca się do końca jak należy czy nisko odcina
_________________

 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-11, 23:16   

Ok będę szukal dalej ehh :/ na chwile obecna wkręca się do końca
Ostatnio zmieniony przez Wonski 2014-10-11, 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-21, 23:25   

wymieniłem czujnik temp powietrza na nowy i dalej nic... zauwarzylem ze podczas prob odpalania auta strasznie zaczyna czuć paliwo, na dzien dzisiejszy rozkladam rece bo juz niewiem co mu jest :/
 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-22, 21:59   

podczas odpalania wcisnalem pedał gazu do podłogi i auto lepiej odpala znajomy podpowiedział mi że może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy ? ktoś wie jak go można sprawdzić ?
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-10-23, 20:22   

ale jaki ten czujnik halla wymieniłeś ? położenia wału korbowego ? jak gaśnie to momentalnie odcina zapłon jakby ktoś kabel ściągnął czy jakby się zadusił szybko ? pisali Ci panowie wcześniej ze aparatu zapłonowego sie nie ustawia a i tak ustawiałeś
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Wonski 
Kierowca eLki



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 35
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 31
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2014-10-24, 00:13   

Wymieniony zostal czujmik halla w aparacie zaplonowym po czym aparat zostal zamocowany tak jak byl przed wyjeciem ale check caly czas sie palil i nieszlo go skasowac dlatego zostal ustawiony na znaki po ustawieniu podlaczono kompa blad sie skasowal i check zgasl. Na chwile obecna podczas odpalania wciskam pedal gazu i auto odpala za pierwszym razem, kiedy niedodaje gazu auto odpala i odrazu gasnie jakby cos go odcinalo. Dlatego znajomy zasugerowal ze moze byc cos z przepustnica lub czujnikiem polozenia przepustnicy bo moze sie cos blokuje a jak dodaje gazu to otwiera sie mocniej.
dlatego chcial bym sie dowiedziec jak mozna sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy ?
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-10-24, 15:54   

wydaję mi się że czujnik położenia przepustnicy to zwykly rezystor to po prostu weź miernik i sprawdź czy w miarę liniowo się zmienia przy naciskaniu gazu,


a sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8