Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Obroty
Autor Wiadomość
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-14, 18:30   Obroty

Panowie, mam hmmm nie wiem czy problem, to się dopiero okaże :D . Otóż w w 1.8 ABS mam przy 2.500 tyś obr na 5 biegu ok 70-80km, a kolega 1.8 75km (nie znam oznaczenia) przy tych samych obrotach ma 100km. Czy tak też macie w ABSie czy po prostu coś jest z moim?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-14, 18:37   

dratek napisał/a:
a kolega 1.8 75km (nie znam oznaczenia) przy tych samych obrotach ma 100km

Znaczy, że kolega ma skrzynię chd-tą dłuższą.

Ja mam chb i mam równo 90km/h przy 2500 obrotów.

Masz jakąś krótką skrzynię, z tego co piszesz to u mnie w absie są podobne obroty i prędkości, ale na czwartym biegu.
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-14, 18:43   

Czyli mam jakąś dziwną skrzynie tak?

No i na starcie nie mam z nim szans. Dosłownie ucieka mi, ale to może być wina tego że mój ma 14 lat gaz, a jego czysta benzyna.
Ostatnio zmieniony przez dratek 2014-10-14, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-14, 18:56   

Nie wiem dokładnie jakie były wszystkie skrzynie ładowane do abs-a, najlepiej jakbyś odczytał z niej oznaczenia.

dratek napisał/a:
No i na starcie nie mam z nim szans. Dosłownie ucieka mi, ale to może być wina tego że mój ma 14 lat gaz, a jego czysta benzyna.

Mając krótką skrzynię to Ty powinieneś być szybszy. Może i wina gazu, może był źle ustawiony i coś tam w silniku napsocił. Możliwe, że masz za mały mieszalnik i tłumi Ci przepływ powietrza, w tedy też będzie mułowaty.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-10-14, 19:42   

Ja kiedyś miałem abs to 3000rpm i 105km/h w aam teraz 3000rpm i 120km/h. Poszukaj troszkę bo sporo było już na temat różnic w skrzyniach tych silników.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-10-14, 20:01   

Mój ABS przy rownych 3000 tys 110km/h, z tym ze mój po kapitalce chcociaz nie wiem czy to ma większe znaczenie choć idzie jak wsciekly :diabełek:
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-14, 20:18   

105km/h to max w ABS przy 3 tys obrotów. Powinien sie zbierać dużo lepiej od AAM. Miałem oba silniki, nawet AAM na skrzyni od ABS, więc jakieś porównanie jest.
_________________

 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-14, 20:19   

Oznaczenie skrzyni to od spodu z niej trzeba odczytać nie? :)

No właśnie jak "testowaliśmy" który szybszy to ja na gazie bo na benzynie mam takie cuś, że czasami podczas przyspieszania jest brak mocy, jakby nie dostawał paliwa albo bym nogę z gazu zdjął nie wiem dlaczego tak się dzieję, a na gazie to wiadomo, że nie to samo co benzyna.
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-10-14, 20:25   

Hormon tak jak pisałem u mnie jest 110 przy 3000tys wiec 105 to nie jest max ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-14, 20:58   

dratek napisał/a:
a na gazie to wiadomo, że nie to samo co benzyna.

A czemu nie to samo ?? Masz zapewnić idealny stosunek paliwa do powietrza....i tyle, żadna filozofia. Gaz jest lżejszy, ma mniejszą "wartość opałową" i musisz spalić go więcej. Do tego będzie potrzebna sprawna sonda i komp gazowy, który bierze sygnał z sondy i konta otwarcia przepustnicy, więcej do szczęścia nie trzeba. No chyba że masz gazik na śrubkę....gdzieś tam skręconą co by mało paliło.....w tedy inna bajka. I powtarzam pytanie.....jakiej średnicy jest mikser (mieszalnik gazowy), nie dławi dolotu ??
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-10-14, 23:05   

dratek napisał/a:
Oznaczenie skrzyni to od spodu z niej trzeba odczytać nie?


Oznaczenie skrzyni znajdziesz od spodu, na krawędzi.

Ojciec miał Golfa III ABS, ja mam Vento AAM i w obu skrzynie CHD na 5 biegu 3tyś 120km/h, 2.5 tyś 100km/h, 2 tyś 80km/h

GKB Typ 1. Gang 2. Gang 3. Gang 4. Gang 5. Gang
CHD 020 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745
CHB 020 3,455 1,944 1,286 1,032 0,850
CHE 020 3,455 1,944 1,286 0,969 0,805
_________________
Vento OEM+
Ostatnio zmieniony przez pawel66600 2014-10-14, 23:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-14, 23:22   

Może poprzedni właściciel wymieniał skrzynię i poleciał po kosztach albo włożył inna jak powinna być. Bo jednak mieć przy 2500tys obr 80 a 100 to jest różnica . W sobote bede mial mozliwosc skorzystania z kanalu to muszę zobaczyć oznaczenie skrzyni i będę wiedział co jest grane .

No u mnie czuc niestety różnice w jeździe na gazie, a na benzynie. Jak jade na gazie i przelacze na benzynę to od razu czuć ze idzie, nie wiem dlaczego. W dodatku ostatnio pali 15l gazu gdzie nie przekaczalem 12 przy takiej jeździe. Mikser tzn chodzi ci o parownik tak? Jest nawet spory, ale do ilu km jest to nie wiem, regulowany na taka śrubę i przy wężu mam pokrętło, jutro zrobie zdjęcie to wam pokaże , niestety u mnie w mieście nie chce mi pomoc bo mówią ze takiej instalacji nie robią i proponują nowe bebechy (chyba komp i parownik) za prawie 5 stow. Filtr mam wymieniony , szlamu co się spuszcza śruba nie ma.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-15, 17:40   

dratek napisał/a:
Mikser tzn chodzi ci o parownik tak?

Nie, mikser to mieszalnik gazu, który miesza gotowy gaz z powietrzem. W naszych silnikach jest montowany tuż nad przepustnicą. Jeśli ma za małą średnicę tłumi przepływ zasysanego powietrza i samochód jest zamulony, ale za to łatwiej jest gaz wyregulować ;) Jak masz przewód gazowy od parownika do wtrysku, to wlaśnie to pod wtryskiem, na końcu tego przewodu to mikser. Ale skoro piszesz, że na benzynie jest lepiej to mikser nie jest aż bardzo mały bo przecież tłumiłby także powietrze gdy silnik chodzi na benie.

dratek napisał/a:
u mnie w mieście nie chce mi pomoc bo mówią ze takiej instalacji nie robią i proponują nowe bebechy

Trochę z tym mają racji, a trochę nie. Aby wyregulować Twoją instalkę potrzebny jest szczelny wydech, sprawny parownik, i sonda którą gazownik wkłada z tyłu do wydechu, na podstawie odczytu spalin może jakoś to wyregulować, oczywiście na postoju to taki troche pic na wodę, najlepiej jak gaziarz (dobry gaziarz) ma sondę afr z którą może pośmigać z laptopem i zobaczyć czy ustawienia z postoju wyrabiają gdy silnik jest pod obciążeniem. No ale.....nie każdemu się chce regulować na postoju a potem latać czy to po obwodnicy a potem po mieście i jakoś to zgrywać tzn cykl miejski i trasę.

A rację mają z tym aby wrzucic tu komputerek i zamiast śrubki dać krokowca, który będzie regulował dawkę gazu na podstawie odczytu z sondy i zapewne z konta otwarcia przepustnicy.....warunki ?? Sprawna sonda. Na śrubce to wiesz.....ustawisz gaz w upał jak jest suche powietrze, zrobi się jesień, wilgoć i ustawienia idą w las, tak samo kupisz lepszy lub gorszy gaz, gaz zimowy a letni, stan zapchania filtra powietrza itd.....a na kompie już się tym nie martwisz, silniczek da więcej gazu lub mniej w zależności od potrzeb. Wiadomo....krokowiec tak szybki nie jest jak wtrysk benzynowy, ale odpowiednie komponenty, montaż, ustawienia i zapominasz że latasz na gazie. 1.8 to chyba najlepsze silniki pod gaz i to nawet na mieszalniku bo tu np podajesz gaz w tym samym miejscu co benzynę, a np w 2.0 już tego na mieszalniku nie zrobisz, aby tam zapodać gaz idealnie w tym samym miejscu co benę musisz dać sekwencję i wtryskiwacze gazu.
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-15, 21:39   

Dzisiaj juz nie wstawie fotki bo po 18 wrocilem a mam telefon zastępczy bez lampy, Jeden powiedział właśnie ze mam instalacje firmy której nie obsługują , a jak pojechalem do innego to powiedział żebym najpierw tłumik zmienił. Mój na gazie jeździ 14 lat wiec to dość stara instalacja , pewnie nie była nigdy wymieniana. Jutro wystawie fotke to sam zobaczysz jak to wygląda. Dodatkowo po z gaszeniu auta z parownika smierdzi gazem, a przewody są szczelne choc glowy nie daje.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-17, 19:30   

dratek napisał/a:
Dodatkowo po z gaszeniu auta z parownika smierdzi gazem, a przewody są szczelne choc glowy nie daje.

A jak śmierdzi gazem nie masz w tym czasie problemów z odpalaniem ??

Szukaj nieszczelności.....np pianą z płynu do myca naczyń lub płynem do mycia szyb z funkcją robienia piany ;)
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-17, 22:11   

Po jeździe na gazie potem dłużej kręci, jakby paliwa nie było. Nie pomaga dojeżdżanie na benzynie, odcina na benzynie. Tylko dłuższy postuj (na drugi dzień) albo jazda na samej benzynie. Zdjęcia wrzucę jutro bo cały ten tydzień zwalony miałem po 18 w domu dopiero :boks:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-17, 22:30   

dratek napisał/a:
Po jeździe na gazie potem dłużej kręci,

Puszcza elektrozawór na parowniku, puszcza gaz i jak odpalasz do cylindra trafiają dwa paliwa (gaz i benzyna) i stąd problemy z zapłonem, jak postoi jakiś czas, gaz ulotni się i jest git, prawda ?? Co do zapalania to musisz wyjąć cewke z parownika a pod nią masz taki tłoczek co odcina gaz po zgaszeniu motoru, musisz wyczyścić ten tłoczek, możliwe także że tłoczeczek wybił coś jakby próg na obudowie parownika i najlepiej dać nowy parownik.

Mi np, po 100 czy 110 tys km na gazie tłoczek wybił obudowę parownika, nic z tym się nie dało zrobić poza nowym parownikiem. Tzn może i dało, ale każde bawienie się z tym skutkowało spuszczaniem płynu chłodniczego, więc zabawa nieopłacalna....

Zrób test.....niech samochód chodzi na gazie.....zakręć kluczem (chyba 13) zawór w butli o poczekaj aż zgaśnie ( ok minuty) i próbuj odpalić po tym czasie kiedy to ma z tym największe problemy, jeśli będzie ok.....to wiadomo.....elektrozawór (cewka)

No cóż.....kombinuj i jakby co....pytaj.....
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-19, 12:55   

Dobra wrzucam fotki. Trochę się pogubiłem. Już nie wiem co się jak nazywa nawet :D I co mam gdzie robić :)











 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-19, 15:35   

Komplet zavoli....hmmmm.....teraz się nie dziwię, że gaziarze mówili, że nie obsługują tego typu instalacji, po prostu ten komp to rzadkość i zapewne nie mieli do niego kabla.

A gaziarz który mówił, że masz wydech pospawać, zapewne postanowił pójść po najprostszej linii opory, wywalić komp i krokowca i dać śrubkę, a potem ustawić na analizatorze.

Instalacja skoro ma silniczek krokowy i komp to druga generacja, ale widać w silniczku krokowym jest także śrubka, nie wiem od czego ona jest, ale skoro jest, można wnioskować, że silniczek krokowy nie ma jakiejś wielkiej szybkości i zakresu pracy skoro mu pomaga. Co do opcji kompa, nie wiem, nigdy nie widziałem.

Sam reduktor, widac był regenerowany bo ma w miarę świeże zaciski, kolanka wodne, i przewody, a sama obudowa już zardzewiała. Jest umieszczony trochę bokiem do kierunku jazdy, można było go dać odwrotnie aby z tyłu były kolanka wodne i przez to mniej płyny na małym obiegu, krokowca tez można dać bliżej wtrysku.

A tłoczek odcinający gaz po zgaszeniu auta jest pod cewką na zdjęciu nr 2, to czarne "pudełko" z dwoma kabelkami.

Jeśli gazu nie czuć w czasie jazdy, a problem z odpalniem znika po wypaleniu gazu z przewodów po wczesniejszym zakręceniu zaworu w butli to zapewne będzie winowajcą.
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-10-19, 17:02   

No właśnie jeden gazownik powiedział że tej instalacji nie obsługują, a drugi nawet nie wyszedł z garażu tylko powiedział że mam tłumik wymienić. Reduktor to parownik tak? Tłoczek jest na zdjęciu 2 od dołu tak? A od czego ta śruba/pokrętło niżej? Aaaa i co da odwrócenie parownika? Dobrze byłoby go wyprostować nie? I właśnie teraz jak na złość zaczął dobrze odpalać po jeździe na gazie, choć ma niskie obroty jakby nie pracował na wszystkich tłokach, dopiero po paru sekundach wraca do normy.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-10-19, 17:41   

dratek napisał/a:
Reduktor to parownik tak?

Tak.

dratek napisał/a:
Tłoczek jest na zdjęciu 2 od dołu tak?

Tłoczka nie widać, tłoczek jest pod cewką. Na foto poniżej odkrecasz zaznaczoną śrubę

xd504_IMG_20141018_135148.jpg

schodzi cewka (elektrozawór) czyli to czarne i odkrecasz śrubę pod cewką i wychodzi tłoczek, ostrożnie bo tam jest sprężynka. Ale objawy znikneły nie rozbieraj tylko obserwuj, może gdzies masę gubi i sie nie domyka, ale pewnie jest zasyfiony i coś mu utrudnia ruch i sobie popuszcza.

dratek napisał/a:
Aaaa i co da odwrócenie parownika?

To, że kolanka wodne będą bliżej oryginalnych przewodów cieczy chłodzącej i przewody doprowadzające ciecz do parownika będzie może można skrócić o 15-20 cm ?? A to sprawi, że wejdzie mniej cieczy w układ chłodzenia a dokładniej w mały obieg, ciepła ciecz szybciej dojdzie i ogrzeje reduktor. Ale w tej chili juz tak tego sobie nie odwrócisz.....dopływ gazu do parownika z butli masz od ściany grodziowej, gdybyś odwrócił parownik dopływ gazu miałbyś od przodu auta, a co za tym idzie musiałbys pobawić sie z przewodem miedzianym. co prawda za nim trafia do parownika jest zrobiona z niego spiralka i jakby ją rozwinąć może by starczyło, ale jest jakaś ustawa, ktora nakazuje aby taka spiralka była....nie wiem po co ale jest.

dratek napisał/a:
Dobrze byłoby go wyprostować nie?

O co dokładnie chodzi to nie wiem, ale gaziarze zwracają uwagę na to aby parownik byl równo, zapewne chodzi o membranę, która tam drga obrabiając gaz, membrana jest tak samo ułożona jak ścianki parownika i nie wiem czy przy tak ułożonym parowniku przy przyspieszaniu czy hamowaniu nie wpływa na pracę membrany, ale to tylko moje gdybanie. ;)

dratek napisał/a:
A od czego ta śruba/pokrętło niżej?

Chodzi o to na węzu gazowym, to pokrętło pod silniczkiem krokowym ?? Jeśli chodzi Ci o to, to ono tłumi lub zwiększa przepływ gazu....tzn w sumie tylko tłumi bo przeiceż nie zwiększy ilości gazu wypływającego z parownika. A skoro jest to zapewne służy do regulacji.

Ja dla przykładu mam parownik na ścianie grodziowej tuż przy kielichu



czyli przewody doprowadzające ciecz o długości mniej/więcej szerokości silnika, silniczek krokowy tuż przy wtrysku i bardzo krótki przewód między parownikiem a wtryskiem, zasłonięty silnikiem, szybciutko się nagrzewa.

Ale są tez minusy......aby wymienić nagrzewnicę trzeba wyrzucić parownik, przy regeneracji/wymianie tez trzeba się nagimnastykować, ale raz na 80.000km mozna się pomęczyć. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 8