Witam, od jakiegoś czasu przestaje mi lecieć ciepłe powietrze. 4 razy w tygodniu jadę po 60 km. Jak wyjadę to po 3 min zaczyna lecieć ciepłe powietrze i tak do około 30 km. Potem powietrze zaczyna się ochładzać aż jest letnie. Temp na blacie równe 90*. Jak po południu wracam, jak silnik zimny znowu leci ciepłe o po 20 min letnie. Co jest przyczyną?
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2014-12-03, 08:04
jeżeli masz ustawioną konkretną temperaturę (np 22st.C), to po nagrzaniu czujnik sprawdził jaka temperatura jest w środku i nie potrzebuje grzać więcej, więc leci chłodne ... za chwilę temperatura spada i troszkę cieplejsze daje (próbuje utrzymać stałą temperaturę) ;-) przekręć na maksa w prawo (na czerwone) i będzie Ci grzać non stop ... zrobisz w aucie saunę
_________________ pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2014-12-03, 08:05, w całości zmieniany 1 raz
To ze jest thermotronic bedzie caly czas cieple jesli ustawisz na max cieple jesli ustawisz na jakas temperature to najpierw auto bedzie grzalo na max nagrzeje sie do danej temperatury i bedzie co jakis czas na zmiane lecialo zimne i letnie bo temp juz jest a w ten sposob utrzymuje dana temperature normalna kolej rzeczy
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2014-12-03, 20:08
Masz ustawione 28st, czy na czerwonej kropce na max? Bo to jest różnica....poza tym jak z Twoim czujnikiem? Może być tak zarypany syfem, że nie pokazuje prawidłowych wskazań, albo padnięty wentylatorek za czujnikiem i nie zasysa prawidłowo powietrza z kabiny.
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2014-12-03, 20:40
koło radia z lewej strony ... wszystko się rozbiera i tam jest czujnik, a z tyłu wiatraczek ..ale jak masz max, to czujnik nie ma znaczenia w tej sytuacji ... szukaj, rozkręcaj, badaj
_________________ pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2014-12-03, 20:43, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2014-12-04, 16:15
nie pytaj mnie rozkręcaj i sprawdzaj ... przecież nie mam kryształowej kuli ;-)
poza tym jakim cudem na zimnym silniku leci ciepłe (cyt: "sauna") ? Nie ma takiej możliwości ... płyn chłodniczy się grzeje i dopiero leci ciepłe powietrze. I po pewnym, czasie następuje coś, czego musisz się dowiedzieć ... czujnik rozłącza? zapowietrza się nagrzewnica? jakaś klapka opada? linka się luzuje? sprawdzaj wszystko
_________________ pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2014-12-04, 16:20, w całości zmieniany 1 raz
Mam przyczynę. Gdy zaczęło lecieć zimne powietrze otworzyłem wszystkie okna ze w aucie zrobiło się 5 C i po 10 sekundach zaczęło lecieć ciepłe powietrze. czyli jednak czujnik
A jak myślisz menhils, do czego czujnik może być podłączony??? oczywiście ze do modulu thermotronica a w dodatku jak możesz widziec ze czujnik dziala dobrze???widziec to mozesz jak wiatraczek sie kreci ale czujnika nie zobaczysz czy dziala musisz najpierw pod niego podlączyc miernik i wtedy sprawdzisz czy dziala w dodatku kazdy syf na silniczku i czujniku zmieniaja wskazania temeratury
@hotdriver - skąd wiesz czy nie podłączyłem miernika? Jeżeli umiesz czytać to napisałem we wcześniejszym poście że CZUJNIK działa dobrze , a nie silniczek
Tak na przyszłość:
Wymienione: termostat, nagrzewnica i sterowanie dolotem ciepłe-zimne.
Termostat źle działał. nagrzewnica zasrana czym się da, sterowanie ledwo co działało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum