Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przerywanie silnika
Autor Wiadomość
DukaN 
Autostopowicz


Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 2
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2015-09-04, 13:13   Przerywanie silnika

Witam,

Mam problem z moim Veno. Cieszę się, że znalazłem wasze forum, może ktoś mi pomoże :) Mianowicie podczas jazdy jeśli chcę dodać szybko gazu to silnik przerywa. Moje vento to rocznik 1996, 1.8, benzyna/gaz. Problem pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie.

Jakis czas temu wymieniana była kopułka aparatu zapłonowego oraz świece.

Ma ktos jakiś pomysł co to moze byc? Gorąco proszę o pomoc, ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania.

Pozdrawiam
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-09-04, 14:54   

Przewody może?
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
DukaN 
Autostopowicz


Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 2
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2015-09-04, 19:29   

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź :)

Jednakże uważam, ze winy nie mają przewody. Byłem również jakiś czas temu i pytałem się elektryka co to może być i również wspomniał, że mogą to być przewody lub cewka. Zalecił mi on troche moim zdaniem archaiczny sposób sprawdzenia co jest nie tak, a mianowicie podczas mroku w ciemności odpalić auto i zobaczyć, czy czasem z wymienionych rzeczy nie iskrzy. Dziś z ciekawości spróbowałem, czy problem pojawia się podczas postoju. Otworzyłem maskę, nakryłem z każdej strony silnik kocem oraz poprosiłem znajomego o dodanie gazu.

Co zaobserwowałem. Otóż podczas delikatnego gazowania od 1k do 3k rpm silnik działał normalnie. Jednak, jeśli przygazowało się mu szybko od 1k do 2-3k rpm to w przedziale powiedzmy 1k-2k rpm słychać było taki strzał jak by w tłumik w okolicach paska rozrządu. Po prawej stronie silnika od kierowcy. Podczas jazdy no niestety nie słychać tego strzału, ale wydaje mi się jednak, ze kiedyś coś podobnego słyszałem.

Dodam tylko, że nie zaobserwowałem żadnych iskr w pobliżu przewodów jak i cewki zapłonowej.

Naprawdę proszę o pomoc, bo takie coś może być serio niebezpieczne podczas jazy. Np. podczas "ucieczki" ze skrzyżowania.

Moze ktoś już miał podobny problem?
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-09-05, 21:19   

Witamy Cię,
Pierwsze co to przywitaj się w odpowiednim dziale ;)

i tak, problem szarpania jest najgorszy ponieważ może mieć 1000 przyczyn ale plus jest taki że to bardzo proste silniki,

Co do rady elektryka to bardzo dobra rada! ! ! najczęściej obserwuję się przeskok iskry przy metalowych nakładach na świece.

A teraz to co ja Ci kolego doradzę:

1. Odpal silnik weź dobre kombinerki i ściągaj pokolei kable ze świecy i słuchaj czy słychać iskrę, takie cykanie powinno być się dać usłyszeć. To pierwszy sposób żeby sprawdzić czy kopułka, palec i przewody są ok.

2. Jeśli posiadasz miernik elektryczny możesz zmierzyć rezystancję przewodów czy jest odpowiednia oraz rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki .

3. sprawdź szczelność układu dolotowego czy rura ta plastikowa nie jest gdzieś pęknięta.

4. Co do słyszanych strzałów może to być dźwięk nieszczelnego kolektora dolotowego.

5. Sprawdź stan przepustnicy i przepływomierza, jak tam ktoś długo nie zagląda, a ma ODME założoną jak w fabryce to zbiera się tam niezły syf i przez to też może szarpać,

6. Jeśli nic z tych rzeczy nie pomoże, to odłącz LPG na jakieś 100 km i sprawdź czy problem nie zniknie na benzynie.

7. Podłącz auto to do kompa chodź wątpię żeby to akurat pomogło.

8. Nie wiem czy Twój silnik posiada ale może sprawdzić czy sprawny jest czujnik obrotów wału korbowego i spalania stukowego.
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-09-06, 13:41   

9. Ustaw dobrze zapłon.
Poza tym weź pod lupę punkt 3. Cały dolot.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-09-06, 20:55   

Majkel, czy punkt 5 tyczy się też silników TDI?
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-09-06, 21:02   

tym bardziej ;)
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-09-06, 21:38   

kowal323, chodzi Ci o szarpanie, jak dasz na zimnym trochę i zaczyna kopcić i chodzić jakby na 3 tłoki?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-09-07, 13:26   

Niee, na zimnym nie przekracza 2500 obr :P U mnie szarpie w czasie jazdy. Nie non stop, sporadycznie. Czasami jadę normalnie, czasami szarpnie raz na jakiś czas a czasami jak go coś weźmie to nie da się jechać. Nie ma mowy o przepalaniu, lecę 180 km/h a on potrafi mi szarpać :/ Tyle co wiem to sprawdziłem, że zaczyna szarpać od momentu załączenia się turbiny czyli od tych 1700-1900 obr.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-09-07, 18:16   

A jak odłączysz czujnik prędkości przy skrzyni też szarpie?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-09-07, 19:16   

Nie próbowałem. Przy szarpnieciu puszcza też kłębek dymu więc myślisz to by było od tego? i jakie to ma powiązanie z turbina skoro tylko wtedy gdy ona ciągnie się zaczyna te szarpanie.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-09-07, 23:43   

Spróbuj z tym czujnikiem.

Cytat:
i jakie to ma powiązanie z turbina skoro tylko wtedy gdy ona ciągnie się zaczyna te szarpanie.

To jest tdi on ma swoje życie. Ogólnie to bez porządnej diagnostyki z logami ciężko znaleźć przyczynę,a tyc co dobrze czytają logi też niewielu.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9