Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2015-09-29, 19:21 SWAP silnika V5, R5, bądź VR6 - który z nich wybrać?
Witam Ventkowicze
W niedalekim czasie czeka mnie wymiana silnika w moim Ventylu.. Skoro nadarzyła się okazja, zacząłem realnie myśleć o swapie na większy motor. Ale jako że jestem w tych sprawach małym gamoniem, proszę Was o drobne porady oraz sugestie...
Nie powiem, że nie, ale zależy mi na dźwięku silnika i większej mocy Rozważam więc kupno jednego z trzech silników:
- 2.3E R5 (NG) z Audi 80
- 2.3 V5 (AGZ)
- 2.8 VR6 (AAA)
Założenia co do tej operacji są proste - jak najmniejsze koszty przeróbki i późniejszego użytkowania (głównie spalanie)... i tu pojawia problem...
Za VR6 przemawia cena oraz mniej przeróbek, ale za to posiada wysokie spalanie (czego się troszkę obawiam)..
V5 ponoć pali mniej niż powyższy, ale jest sporo rzeźby..
O rzędówce z Audi 80 nawet nie wiem czy będzie pasować, ale zwróciła moją uwagę jej cena...
Co byłoby według Was najlepszym rozwiązaniem? Czy ktokolwiek wiec coś więcej na temat silnika z Audi? A może odpuścić sobie fantazje i rozsądnie postawić na 2.0 16v?
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-09-29, 22:20
Hmm to zależy jak bym miał kupe kasy ladowalbym R32 albo 1.8T bądź 2.3 AQN ale od biedy wsadzalbym 2.0 16V chyba najmniej przerobek chodz nigdy tego nie robilem wiec niech sie wypowiedzą inni
Wszystko o co pytasz było set razy wałkowane na forach No ale jeszcze raz niech będzie:
vr6 - ciężko znaleźć niezajechany egzemplarz już
v5 - chyba najlepsza opcja zaraz po 1.8t
r5 z audi odpada całkowicie.
Co do swapu to mam nadzieję że wiesz że będzie to więcej jak 500-700zł które kosztowałby ten sam silnik co masz? Pół samochodu do rozebrania, skrzynia biegów i wybieraki do wymiany, do tego pompa paliwa i sporo grzebania z elektryką. Myśląc realnie i chcąc zrobić to żeby miało ręce i nogi to 4k trzeba szykować albo i więcej.
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2015-09-30, 07:50
Będziesz robił sam czy do kogoś oddajesz.....Pomyśl nad 1,8 kr 16v najtańsza opcja można znaleźć dobrą sztukę bo sporo osób zmienia teraz za większe....jednostka dobra i najmniej przerabiania....
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2015-09-30, 10:51
tom cio napisał/a:
Co do swapu to mam nadzieję że wiesz że będzie to więcej jak 500-700zł które kosztowałby ten sam silnik co masz?
no popatrz, nie pomyślałem o tym! nie no żartuję gdybym nie zdawał sobie z tego sprawy, raczej nie zawracałbym sobie tym głowy..
Wydym napisał/a:
Będziesz robił sam czy do kogoś oddajesz.....Pomyśl nad 1,8 kr 16v najtańsza opcja można znaleźć dobrą sztukę bo sporo osób zmienia teraz za większe....jednostka dobra i najmniej przerabiania....
Więc tak, będę robił razem z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który miał już do czynienia ze swapami. Wspomniany 1.8 KR 16v jest też dobrym pomysłem, ale czy czasami nie byloby więcej roboty niż przy ABF bądź AAA? Bo jak mniemam, pochodzi ze starszej generacji, tak?
Aaa co do R5, na pewno nie będzie pasował? Bo mam możliwość załatwienia sobie takiego motoru
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2016-06-15, 20:40
No dobra przyjdzie i pora na mnie, planuje zakupic golfa 3 GTI z ABF-em na swap, mysle ze 150km mi wystarczy. Pozatym nawet jak kupie takiego golfa mnostwo fajnych gratow bede mial do swojego Decyzje podjelem bo niema co sie oszukiwac ale jest tego juz bardzo malo a chce kupic i niech sobie stoi. Papierami sie nie martwie bo mam znajomego w stacji kasacji pojazdow wiec sluch po nim zaginie fikcyjnie Jakies rady?
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2016-06-16, 08:55
Nie pisze się takich rzeczy o kasacjach zaginięciach fikcjach itp na forach internetowych...
po drugie jak masz całą 3 to bez problemu z jednego do drugiego...
Abf bardzo dobry wybór pierwsze ABF-y miały tyle co vr ale koncern dał mu kagańce na 150 bo po co ludzie mieli kupować 2,8 jak 2,0 miało tyle samo mocy...Abf po ogarnięciu paru pierdół leci na 180koni...Rozwojowy też jest....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum