Pytanie do znawców
Czy możliwe jest (to znaczy jest możliwe, tylko czy skomplikowane) założenie systemu ASR, gdzie fabrycznie go nie ma, a jest tylko ABS? Wiem, że z ESP potrzebne będą dodatkowe czujniki na tył i wiążka+sterowanie, ale w sumie chodzi mi o sam przód przy ruszaniu, czy da się to jakoś ogarnąć i co potrzebne będzie do tego bajeru?
sebastian, ASR wiecej przeszkadza niz pomaga. Zawsze to badziewie wylaczalem w zimie jak jezdzilem Octa
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-09-20, 00:48
Z tego co mi wiadomo do golfa 3 nie montowano żadnej kontroli trakcji , Więc jest to dużo zabawy z montażem zestawu z np mk4 na bank czujniki na każde koło czujnik obrotów silnika , położenia przepustnicy i pewnie inne wynalazki ,sterownik ... Drogo to wyjdzie i trzeba się liczyć że idealnie działać nie będzie bo softwere jest dopasowany do innego auta
Są też zestawy pro-tuningowe które będę świetnie działać ale to już naprawdę kawał sałaty
_________________ Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-09-20, 00:49, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2010-09-20, 18:38
kolego archeolog, nie wiem czy zauważyłeś ale autor tematu tzn. sebastian, ma Bore a nie golfa i ventylka wiec jemu raczej chodzi o montaż w Borze ale podejrzewam ze będzie to drogi gips bo i sporo rzeczy trzeba bedzie dołożyć
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Ostatnio zmieniony przez brave 2010-09-20, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Najbardziej to mi zależy właśnie na poślizgu przy ruszaniu, czyli ASR...
Nie mow, ze nie potrafisz ogarnac tej zawrotnej mocy 90KM przy ruszaniu
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: AEY Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 406 Skąd: WPU
Wysłany: 2010-09-20, 19:55
sebastian, warto przemyśleć ten temat bo te systemy pomogą ci ruszyć bez poślizgu kół ale pomogą też rozstać się ze skrzynią biegów dlatego że gdy ASR wyczuje poślizg na danym kole to to koło zostaje przyhamowane co powoduje wystąpienie dużych przeciązeń w mechanizmie różnicowym, sypią się satelity i skrzynia gotowa w wectrze 3 to nagminne zjawisko więc warto się zastanowić
Tu nie chodzi o zawrotną moc, a o zimę najbardziej
Seba ,no prosze Cię,TDI-k jest takim wdzięcznym autkiem że mozna ruszać z miejsca bez dodawania gazu i nie zadławi sie jak benzin nie mówiąc już o poślizgu kół,tyle lat samochody nie miały tych udziwnień i dawało sie radę,jedno jest w tym wszystkim najważniejsze,żaden system nie zastąpi rozwagi kierowcy
sebastian, czasem bylo tak w zimie ze chociaz bys sie zesr...l to bys nie ruszyl z wlaczonym ASR bo dlawilo silnik a trzeba bylo ruszyc z poslizgiem zeby bujnac auto do przodu, pozniej do tylu i znow do przodu.
Trzeba bylo kupic 4x4 chociazby z haldexem
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
przyjdą śniegi to zobaczę. Mam już doświadczenie z gównianego benzyniaka i wiem co się działo. teraz mam ponoć dobrego diesla i porządne oponki na zimę więc to będzie chwila prawdy
bradley napisał/a:
Trzeba bylo kupic 4x4 chociazby z haldexem
Jakby babcia miała wąsy...
Aczkolwiek, gdybym miał 4motion, co bym nie pogardził oczywiście, to w tym napędzie, z tego co kojarzę, siedzi właśnie haldex, dużo lepszy byłby torsen, jak w prawdziwym quattro
powiem tak, 4motion jest super a przekonałem sie o tym tej zimy. widok slupów sniegu za samochodem z wyłączonym ASR, ESP z przyczepka na haku w połmetrowym śniegu jest nie do zapomnienia... co do haldexa to wpiszcie na Youtubie hasło a znajdziecie gościa wypatroszonym vw katującego haldexa do bólu i nic... haldex to nie synchro... z dołożeniem ESP bedzie problem bo jest jeszcze kilka czujek przeciążenia, położenia kierownicy itp.
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-06-05, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
bo jest jeszcze kilka czujek przeciążenia, położenia kierownicy itp.
Ja to wiem, ale mi nie chodzi o ESP, bo fakt, czujnik położenia kierownicy, czujniki przyspieszeń bocznych itp., ale mi chodzi tylko o ASR, tam wszystko tylko i wyłącznie odbywa się przez czujniki od ABSu. na tym cały układ bazuje. Podstawą jest tylko posiadanie odpowiedniej pompy. Więcej teoretycznie żadnej ingerencji nie ma przy tym, co jedynie może jakieś kodowanie zmienić, czy coś, więc chciałbym się chociaż dowiedzieć...
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2012-06-05, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Sorry , że podbijam stary temat, ale mam to samo zagadnienie, chciałbym dodać ASR.
Czy coś wiadomo jak ten temat ogarnąć ? Czy da się dodać do autka z samym ABSem ?
pzdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum