Silnik: 2.0 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-21, 19:36 Porada - montaż soczewki bi xenon
Siema
Na prośbę theority, pokażę wam jak zamontować soczewkę bi xenon.
Ja skorzystałem z gotowego zestawu co wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Niestety nie wszystkiego mam zdjęcia ale postaram się wam to dokładnie opisać:
Co potrzebujemy :
- 2 reflektory z sprawną regulacją
- Wspomniany zestaw bi xenon. Ja zakupiłem go na allegro za 200zł
- Opalarka
- Śrubokręty, szmatkę, płyn do mycia szyb
1. Reflektor trzeba dobrze ogrzać tzn. opalarką grzejemy silikon. Zróbcie to dokładnie i powoli, nie przykładajcie za blisko opalarki bo stopicie plastik. Delikatnie podważajcie klosze ciągle podgrzewając go opalarką, powtórzę się zróbcie to powoli.
Znalazłem w internecie inny sposób na rozklejanie, a mianowicie do dużego pudła z otworem na dole wsadzamy reflektor, a przez otwór wkładamy opalarkę, zostawiamy tak na ok. 15min. Ponoć też działa ale nie próbowałem.
2. Gdy już wyciągnęliśmy szkło z naszego reflektora, musimy wyczyścić pozostałości po silikonie, tu przyda nam się płaski śrubokręt.
3. Teraz przygotować musimy sobie reflektor. Ja malowałem środki na czarno więc szlifowałem go przed pomalowaniem. Pomalowałem go farbą żaroodporną. Jeśli go nie malujecie to wypadało by go dokładnie umyć.
4. Teraz przygotujcie sobie soczewkę do montażu. Odkręćcie mocowanie żarówki ( ten drucik który dociska żarówkę ), odkręćcie nakrętkę z obudowy soczewki zdejmijcie pierścień.
5. Teraz wkładamy soczewkę od wewnątrz lampy, wkładamy pierścień tak aby wyśrodkował nam soczewkę ( pasuje on tylko w jednej pozycji ) dokręcamy to nakrętką i tu uwaga !
Dokręćcie to mocno ale z czuciem, gwint jest plastikowy i łatwo go zepsuć.
6. No i mamy już zamontowaną soczewkę w lampie. Klosz wklejamy na silikonie który mamy w zestawie bądź kleju do szyb, to chyba jest pewniejsze... Oczywiście wszystko wcześniej przecieramy szmatką żeby było ładne i czyste.
7. Teraz pozostaje podłączyć. Z tym chyba nie ma filozofii, każdy kto miał kiedyś do czynienia z prądem w swoim VW da sobie radę.
Ale jeszcze tak pokrótce
- czerwony kabel z oczkiem do akumulatora jako +
- czarny kabel z oczkiem do akumulatora jako -
- wtyczki to przetwornica i przesłona od mijania - drogowe
- wtyczkę z trzema pinami wpinamy w miejsce żarówki
Nie da się tu nic pomylić.
Parę moich uwag jeszcze... Żarniki.. osobiście polecam 4300K z racji naszego portfela, najmniej rzucają się w oczy. Jak wiadomo do xenona potrzebne są jeszcze spryskiwacze i system autopoziomowania ( są moduły imitujące, sam taki zastosuje w przyszłości ).
Największym problemem są klosze lamp, do soczewki potrzeba gładkich kloszy. Występują takowe w wszystkich "tuningowych" lampach do Vento, drugą opcją jest polerowanie naszych kloszy. Kolejna rzecz to homologacja dla xenonu jest E13.
To chyba tyle, w razie problemów pomogę proszę pytać.
No i fajny opis
Mam nadzieję że się komuś przyda, bo taka modyfikacja może realnie wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa jazdy... pod warunkiem, że dobrze ustawicie strumień światła
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2017-02-21, 22:47
Mam pare uwag jesli sie myle to mnie poprawcie
1. To nie jest soczewka bixenonowa
2. Trzeba ustawic linie odciecia zeby nie razic jadacych z naprzeciwka
3. Koniecznie gladki klosz, bron boze z lamp ori, nie zakladajcie tez wypolerowanym oczkiem to nic nie daje
4. Nawet jak beda spryski i autopoziomowanie to nadal jest to nie fabryczny uklad i dowod poleci nawet jak sobie wyryjesz na szkle homologacje
To by bylo na tyl choc osobiscie sam przymierzam sie do takich lamp
Silnik: 2.0 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 40 Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-22, 07:59
To na 100% jest bixenon wiem co montowałem
Soczewka ustawi sie sama, potem trzeba ustawić jedynie reflektor.
Jeśli spokerujesz oczko lub cały reflektor w firmie która się tym zajmuje to jest zrobione to dobrze.
A co do homologacji... to na dobra sprawę nawet auta nie obinzysz legalnie
1. To nie jest soczewka bixenonowa
2. Trzeba ustawic linie odciecia zeby nie razic jadacych z naprzeciwka
Widać po kablach wychodzących z soczewki że to bixenon czyli już ma ustawioną przesłonę do jazdy na światłach mijania, tylko tak jak piszę cały czas od początku... trzeba dobrze ustawić je wstępnie.
Co do dowodu to wiadomo, że jak będzie upierdliwy milicjant to zabierze dowód za lekko podgiętą tablicę tylną na blendzie...
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2017-02-22, 13:44
Maja przesłonę miałem je kiedyś.... trzeba zworkę zrobić w skrzynce i działa jak talala i te mity o gładkich kloszach obalcie sobie miałem takie i takie.... dobra robota ja składałem na tym zestawi jakies cztery lata temu z tego co wiem lataja do tej pory na zwykłym szkle tak jak sprzedałem...
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2017-02-22, 14:45
U mnie nie doczekały się latania na nich...jak ich robiłem to soczewka to była jeszcze czymś niesamowitym teraz ma ja każdy sprzedałem je i latałem ostatnio na zwykłym smoked co jest dla mnie najlepsza opcja dlatego też polowałem sporo na INPro Smoked ori i udało sie go dostać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum