Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Intercooler Vento 1.9 TD
Autor Wiadomość
p3kozo 
Kierowca eLki
Vento 1.9 TD '92



Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2007-10-06, 10:29   Intercooler Vento 1.9 TD

Witam!
Mam takie pytanko. (w sumie to podchodzi pod tuning).
Mam silnik 1.9 TD z 1992 roku - seryjnie 75 koni.
Ostatnio tak sobie kminilem, ze moze daloby rade zarzucic jakis intercooler do tego ?
To by dalo ok 90 koni czyli mialbym to samo co silniki 1.9 TDI ?
Ew. jesli jest taka mozliwosc, to czy bedzie pasowal jakis wiekszy intercooler ?
oczywiscie po odpowiednim przerobieniu - kolanka, kable etc.
Pozdrawiam i z gory dziex za odp. :]

_________________
Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-06, 11:56   

Co wstawienia IC to chyba dałoby to się jakoś zrobić ale nie sądzę żebyś uzyskał dzięki temu aż 15 koni.
I na pewno nie uzyskałbyś w ten sposób silnika TDI, bo te silniki (a w zasadzie to ich "osprzęty") różnią się nie tylko posiadaniem IC. TDI mają między innymi inną pompę wtryskową i tzw. wtrysk bezpośredni do komory spalania, a w silnikach TD pompa podaje paliwo do tzw. komory wstępnej...

Większy intercooler raczej by nie wszedł w seryjne miejsce bo tam w zderzaku nie ma zbyt dużo miejsca. Trzebaby go wsadzić gdzie indziej ale to już wiąże się z większymi przeróbkami.
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
p3kozo 
Kierowca eLki
Vento 1.9 TD '92



Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2007-10-06, 12:02   hmmm

No to mi nawet pasuje bo mam intercooler od TDI '97.
Teraz problemem jest tylko odpowiednie poprowadzenie "orurowania" ;)
Chyba ze bedzie pasowac od wspomnianego modelu TDI ?
Dziex za odp - jak zaloze to sie podziele fotkami i wynikami ;) hehe
pzdr!
_________________
Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-06, 12:47   

p3kozo napisał/a:
Teraz problemem jest tylko odpowiednie poprowadzenie "orurowania" ;)
Chyba ze bedzie pasowac od wspomnianego modelu TDI ?

przyznam szczerze że nie wiem czy będą pasować ale bardzo chętnie się dowiem ;)
jak się za sprawę zabierzesz to opisz co i jak - chętnie poczytam o takich modyfikacjach
a jak jeszcze przy okazji jakieś fotki z prac porobisz to wogule będzie wypasik :OK:
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
simens 
Ventofan


Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 143
Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2008-03-09, 15:28   

1. zmiana kolana od turbiny na prawoskretne (masz lewo w str pasazera)
2. intercooler z TDI mk3
3. orurowanie z TDI mk3

w tym momencie masz ok 82-85 koni

jak pogrzebiesz troche w pompie, tzn pare elementow zmienisz np z mk2 z silnika sb mozesz dojsc nawet do ponad 90ps
_________________
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !! !
 
 
jumper 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 74
Skąd: DPL - DLU
Wysłany: 2009-12-28, 14:45   

odswierze troszke temacik :P co mysleslicie na temat intercoolera :faja:

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.


albo nad tym

http://www.allegro.pl/ite...ng_fmic_pl.html

myslalem tez nad takim ale obawiam sie zxe moze mi nie podejsc juz :(

http://www.allegro.pl/ite...ng_fmic_pl.html
 
 
simens 
Ventofan


Silnik: 1,8
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 143
Skąd: prawie wroclaw
Wysłany: 2009-12-30, 13:07   

te 2 ostatnie wygladaja znacznie lepiej niz ten 1 ale chyba najlepiej zastosowac ori z vw np z passata albo mk3 tdi
_________________
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !! !
 
 
mlody1803 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-09-18, 15:21   

Mam pytanko w tym temacie. Ostatnio założyłem boost pina, zwiekszyłem dawke na pompie, turbo rozkreciłem do około 1,4 bara. Kiedy go przegonie z 2 razy do setki temp plynu jest kosmiczna.

Intercooler obnizy mi temp pracy silnika ?

Zanim załączy się turbo jest tak :)
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-18, 15:41   

no to ladnie dales samego pina i dawke :( a chlodzenie z nieba sie nie wezmie bo zajedziesz silnik jak scoobi wsadzaj IC czym predzej :D i wyreguluj zeby tak nie dymil ;)
_________________

 
 
mlody1803 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-09-18, 15:47   

on dymi tylko jak pedal jest w podlodze a turbo jeszcze nie zalaczone :)
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-18, 15:50   

ale to chyba troszke za mocno kopci :P inne widzialem to z 4 razy mniej dymily :P
_________________

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-18, 18:57   

mlody1803 napisał/a:
Ostatnio założyłem boost pina, zwiekszyłem dawke na pompie, turbo rozkreciłem do około 1,4 bara.

:diabełek: :diabełek: hehe następny co się bawi boost pinem,nieumiejętne dawkowanie paliwa w najlepszym wypadku kończy się wysr... uszczelką ,jak w przypadku Scoobiego,lub w najgorszym wypalonymi dziurami w tłokach :mur: .Z poczciwym TD trzeba się obchodzić umiejetnie , bo jest mniej głąboodporny niż TDI,choć też potrafi wiele znieść.Na forum vwgolf.pl jest trochę pomodzonych TD i lepiej poczytać sobie ciekawą lekturę ,ucząc sie na błędach innych niż zniszczyć auto ;)
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-09-18, 19:04   

Pompowanie wiecej niz 1,2bara nie ma sensu na tej malej turbince.
A temperatura rosnie ale IC nie pomoze w obnizeniu temperatury plynu chlodniczego. Zainteresowalbym sie termostatem (czy na pewno puszcza na duzy obieg) i czy pompa wody daje rade (kiedy rozrzad byl robiony)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-18, 19:49   

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=88&t=311202 tak na szybkiego ;)
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-18, 20:53   

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=88&t=323131 :faja:
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-09-19, 10:59   

Coś musi być nie tak, skoro się przegrzewa. U mnie jest 1,5 bara (na k14 i mam nadzieje ,że Ty też masz k14, bo na k03 to powodzenia na takim cisnieniu :D ) , boostpin na max i z temperaturą mam nawet problem, bo dochodzi do 80-85C i tą temp. trzyma. Wydaje mi się że trzeba by też termostat sprawdzić, bo za niska temp. to też nie ciekawie. W dodatku przy takim ciśnieniu i maksymalnym ustawieniu boost pina nic u mnie nie dymi. Przy butowaniu nawet :) Chyba że na wolnych, ale to normalne. IC jak najbardziej warto, chociazby dla zwiększenia "wydajności" doładowania.
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-21, 21:19   

http://forum.vwgolf.pl/vi...hp?f=35&t=59997
coś na temat podkręcania AAZ ;)
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 8