Witam!W końcu doszedłem do tego dlaczego moja Ventka tyle bierze benzyny i kopci na zimnym silniku czarnym dymem.Okazało się,że mam walnięty monowtrysk.Pozostało mi go tylko wymienić ale z tym jest problem,bo nie mogę znaleźć monowtrysku pasującego do mojego typu silnika,tj. 1.8 o mocy 75 KM.Na Allegro są ale do wersji 90 konnej,a jak udało mi się ustalić takiego nie mogę założyć,bo musi być odpowiednio dopasowany do mocy silnika
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-11-04, 15:50
Sluchaj ja mam vendke 1,8 90 KM a zalozony wtrysk od 1,6.One maja takie samo cisnienie wiec nie ma roznicy.Mozesz smialo zalozyc od 1,8 90 KM.Wtrysk podaje paliwo tak jak mu kaze komputer,wiec nie zmieni sie nic na zle.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Sluchaj ja mam vendke 1,8 90 KM a zalozony wtrysk od 1,6.One maja takie samo cisnienie wiec nie ma roznicy.Mozesz smialo zalozyc od 1,8 90 KM.Wtrysk podaje paliwo tak jak mu kaze komputer,wiec nie zmieni sie nic na zle.
Ale nie mogę założyć byle czego,bo np.teraz wsadziłem monowtrysk z silnika o mniejszej pojemności i na zimnym silniku odpala bez problemu,bo jest ssanie,a przy ciepłym już jest problem,bo daje mu tej benzynki za mało i nie chce zaskoczyć.Dobrze,że mam gaz,bo inaczej na ciepłym silniku na benzynie już bym nie pojechał.Z tego co ja słyszałem to monowtrysk powinien być dealnie dopasowany do pojemności i mocy silnika żeby nie dostawał ani za mało ani za dużo dawki paliwa
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-11-25, 08:19
nik czy Ty moze zauwazyles o czy sie tu pisze?
[ Dodano: 2007-11-25, 08:24 ]
luckyman napisał/a:
CichyEska napisał/a:
Sluchaj ja mam vendke 1,8 90 KM a zalozony wtrysk od 1,6.One maja takie samo cisnienie wiec nie ma roznicy.Mozesz smialo zalozyc od 1,8 90 KM.Wtrysk podaje paliwo tak jak mu kaze komputer,wiec nie zmieni sie nic na zle.
Ale nie mogę założyć byle czego,bo np.teraz wsadziłem monowtrysk z silnika o mniejszej pojemności i na zimnym silniku odpala bez problemu,bo jest ssanie,a przy ciepłym już jest problem,bo daje mu tej benzynki za mało i nie chce zaskoczyć.Dobrze,że mam gaz,bo inaczej na ciepłym silniku na benzynie już bym nie pojechał.Z tego co ja słyszałem to monowtrysk powinien być dealnie dopasowany do pojemności i mocy silnika żeby nie dostawał ani za mało ani za dużo dawki paliwa
Moj tak glupial na benzynie ale to byl powod taki ze nie mialem emulatora ,a uwierz mi ze mam wtrysk od 1,6 bo nawet podstawa jest inna i musialem tulejki wkrecac,teraz chodzi bez problemu.Wtrysk nie moze podawac za malo benzyny gdyz to nie on o tym decyduje,tylko ECU.Wtryski od 1,6,1,8 -ABS ,AAM ,ADZ sa takie same, a od 1,6 tylko aluminiowa podstawa jest inna,sam wtrysk jest taki sam i kat ma taki sam i cisnienie.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Moj tak glupial na benzynie ale to byl powod taki ze nie mialem emulatora ,a uwierz mi ze mam wtrysk od 1,6 bo nawet podstawa jest inna i musialem tulejki wkrecac,teraz chodzi bez problemu.Wtrysk nie moze podawac za malo benzyny gdyz to nie on o tym decyduje,tylko ECU.Wtryski od 1,6,1,8 -ABS ,AAM ,ADZ sa takie same, a od 1,6 tylko aluminiowa podstawa jest inna,sam wtrysk jest taki sam i kat ma taki sam i cisnienie.
I tu prawdopodobnie masz rację,bo ten monowtrysk jest prawdopodobnie już teraz dobry tylko pompa paliwa poszła się bujać,bo dzisiaj mi już nawet nie chciał odpalić na zimnym silniku,a to pewnie przez to,że ja zazwyczaj jeździłem na rezerwie benzyny i pompa nie była zalana benzyną i się poprostu spaliła,bo nie miała chłodzenia.Pompę już dzisiaj kupiłem w Gliwicach za 100.Jeszcze tylko muszę zajechać do Zakopca i jutro go stawiam już na wymianę i dam później znać czy się potwierdziła diagnoza
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-03, 19:59
podepne sie pod temat mianowicie mam pytanie odnośnie monowtrysku a dokladnie chodzi mi o to zdjełem nakladkę wtrysku i dodałem gazu czyli pociagałem za dzwignie przepustnicu jak silnik zchodzi z obrotow to na jakis czas wtrysk sie wyłączy i po zmiejszeniu obrotow znowu zaczyna przcowac Moje pytanie jest takie przy jakim spadku obrotow powinien znowu sie właczyc bo mi sie wydaje je moj za szybko sie uruchami bo przy 1600 obrotach znowu zaczyna pracowac
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2009-09-12, 11:45
uaktywnienie tzw cut-offu czyli odciecia paliwa przy hamowaniu silnikiemw mono troniku czy mono motroniku następuje przy ok 1500 obrotów czyli wszystko masz ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum