Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 11:58
Tylne zawieszenie...
Autor Wiadomość
JAnO_ 
Kierowca eLki


Wiek: 40
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2006-09-14, 00:13   Tylne zawieszenie...

Niedawno wymieniałem z tyłu amortyzatory , na trzepaczce tył wyszedł po 67% , przód( nie wiem kiedy byly wymieniane) ok 80%, ale najgorsze jest to, że przód jest dwa razy wyżej niż tył, co moze byc przyczyna takiej roznicy? czy to moze byc przez zuzyte sprezyny z tylu?
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-09-14, 00:22   

dokladnie ta moze byc :lol2: :lol2:
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-14, 00:34   

tez niedawno wymienialem amory z tylu i facet na przegladzie powiedzial ze juz sa zuzyte
kupilem je za ok 70zl za sztuke dlatego "tanie mieso to psy jedza"
ale jak nie zobacze cieknacego oleju to olewam sprawe :luzik:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-14, 01:07   

Nie no, amory to twoje bezpieczeństwo, więc nie ma co olewac sprawy tylko rzeczywiście założyć coś lepszego...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
tomala2301 
Zapalony Ventkarz
VW Vento 1.9 TD



Silnik: 1,9TD
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 219
Skąd: dolnyśląsk- WOŁÓW
Wysłany: 2006-09-14, 07:30   

co rozumiesz przez 2 razy wyżej przód od tyłu ? zrób zdjęcie auta i zobaczymy jak to wygląda . Pozdrawiam
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-14, 07:46   

powodem wyżej opisanej różnicy wysokości są chyba sprężyny poprostu się już wygniotły
ps
czy wymieniałeś z amorkami również ich osłony i odboje to też nie jest bez znaczenia

[ Dodano: 2006-09-14, 07:47 ]
kamilos napisał/a:
tez niedawno wymienialem amory z tylu i facet na przegladzie powiedzial ze juz sa zuzyte
kupilem je za ok 70zl za sztuke dlatego "tanie mieso to psy jedza"
ale jak nie zobacze cieknacego oleju to olewam sprawe :luzik:

jakiej marki amorki kupiłeś i po jakim czasie się wyeksploatowały
 
 
idgray 
Pan i władca oktanów
vwVento-Fans.com


Silnik: z przodu
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 1419
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2006-09-14, 08:04   

no to jesli przod 2 razy wyzej jest to znaczy ze tyl jest 2 razy nizej to znaczy ze przod trzeba teraz na glebe rzucic i bedzie git :OK: :lol: :mrgreen:
_________________
vwVento-Fans.com
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-09-14, 10:35   

No, będzie git :załamka: , wytłuczone i miękkie sprężyny z tyłu i utwardzona "gleba' z przodu :boisię: . Tylko patrzeć, jak Cię d... wyprzedzi na pierwszym ostrzej pokonanym łuku.
 
 
klimur 
Niedzielny kierowca


Silnik: D4D ;)
Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 92
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2006-09-14, 11:55   

w moim przypadku roczne amory Fortune (o ile dobrze pamietam) po 2 tygodniach podrozy po suwalszczyznie (nieco szutrow i kostki brukowej sie trafilo) spadly z 71 na 52 % ;]
 
 
JAnO_ 
Kierowca eLki


Wiek: 40
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2006-09-14, 12:10   

szymko200 napisał/a:


czy wymieniałeś z amorkami również ich osłony i odboje to też nie jest bez znaczenia

Tak, razem z odbojami.
 
 
VW VENTO 2.0 GL 
Niedzielny kierowca
piecia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 2006-09-14, 20:42   

Wiecie co ja też z tyłu zmieniłem. Włożyłem Sachsa za 120 zł za szt., przejechałem jekieś 10 tyś. km, ostatnio bylem na przeglądzie i wyszło 55%. Będę je reklamował, bo nie może tak być :[
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-14, 20:46   

kurcze, coś macie nie fart do amorków. Ja jakieś 3-4 lata temu wymieniałem tylnena Sachsy gazowe, w sumie kosztowały mnie 600 zł z założeniem, mam zrobione na nich już parędziesiąt tysięcy km i ostatniona badaniu techn. miałem ponad 70% na tyle.

Nie wiem przypadkiem czy za ceną nie idzie jakość... Bo to aż niemożliwe żeby po roku czasu były do wyrzucnia, chociaż jakośc polskich dróg niszczy amory, ale napewnonie aż tak, poza tym ja jeżdżę po takich wertepach, że piewszy powinem mieć teraz problemy... Łódź to jedna wielka dziura na drodze...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
idgray 
Pan i władca oktanów
vwVento-Fans.com


Silnik: z przodu
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 1419
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2006-09-15, 08:43   

spyro napisał/a:
Łódź to jedna wielka dziura na drodze


cala polska to jedna wielka dziura :nerwus:
_________________
vwVento-Fans.com
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-15, 10:15   

jakiej marki amorki kupiłeś i po jakim czasie się wyeksploatowały[/quote]
marka tych amortyzatorów to "MAGNUM"wymienialem je jakies 2 miesiace temu
szwagier kupil amortyzatory i spręzyny tej samej firmy :dół:
jak na razie to wszystko w porzadku trzyma sie niezle
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-15, 10:22   

U MNIE również występuje problem z zawieszeniem tylnym
a mianowicie gdy jadę z prędkością od 60 km/g i więcej na małych nierównościach w aucie mam cichutko i jest git jednak gdy wśród małych nierówności jest jakiaś większa dziura lub spadek poziomu to w aucie z tylnego zawieszenia wydobywa się głuchy dzwięk tak jakby ciś dobijało
w związku z tym pojechałem na przegłąd zawieszenia gdzie po testach powiedziano mi że zawieszenie mam jeszcze w bardzo dobrej kondycji
sprawdzałem również auto od spodu czy tam może coś dobijać lu hałasować myślałem że może wydech itp jednak nic nie wydało mi się podejrzana
no i teraz nie wiem co robić dalej może ktoś ma jakieś pomysły albo sugestie proszę o pomoc
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-15, 11:06   

szymko200 napisał/a:
tak jakby ciś dobijało

mam to samo a właśnie jestem po konsultacj z dobrym mechaniorem. U mnie walneły tuleje w tylnim zawieszeniu i gumy przy amorach... Gumy dają włąśnie ten dźwięk a wybite tulejki powodują niezły huk na zakrętach, szczególniena nierównościach i jak doda się gazu.

Wogóle mam kiche bo się okazało zę ma do wymiany dosłownie wszystko, z przodu tuleje, drążki, gumy na mc[perspnach, swożnie a z tyłu to co napisałem wyżej i łożyska, bo koła latają... Ale nie narzekam bo z tyłu nie robiłem nigdy nic (zrobiłem ponad 100 000 km Ventką od kupna) a z przodu zawieche robiłęm jakieś 70 tys km temu, więc jak na nasze polskie drogi to naprawdę rewelacyjny wynik, chociaż mój portfel we wtorek mocno zeszczupleje...:-(

Na dodatek ponieważ walneła też geometria z przodu i ścierała się opnka od wewnątrz to po wszystkim musze kupić komplet opon na przód i zrobić geometrie... Poprostu wszystk na raz./ I znowu zrbienie blachy oddala się dużymi krokami...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-15, 11:51   

spyro napisał/a:
szymko200 napisał/a:
tak jakby ciś dobijało

mam to samo a właśnie jestem po konsultacj z dobrym mechaniorem. U mnie walneły tuleje w tylnim zawieszeniu i gumy przy amorach... Gumy dają włąśnie ten dźwięk a wybite tulejki powodują niezły huk na zakrętach, szczególniena nierównościach i jak doda się gazu.

Wogóle mam kiche bo się okazało zę ma do wymiany dosłownie wszystko, z przodu tuleje, drążki, gumy na mc[perspnach, swożnie a z tyłu to co napisałem wyżej i łożyska, bo koła latają... Ale nie narzekam bo z tyłu nie robiłem nigdy nic (zrobiłem ponad 100 000 km Ventką od kupna) a z przodu zawieche robiłęm jakieś 70 tys km temu, więc jak na nasze polskie drogi to naprawdę rewelacyjny wynik, chociaż mój portfel we wtorek mocno zeszczupleje...:-(

Na dodatek ponieważ walneła też geometria z przodu i ścierała się opnka od wewnątrz to po wszystkim musze kupić komplet opon na przód i zrobić geometrie... Poprostu wszystk na raz./ I znowu zrbienie blachy oddala się dużymi krokami...


a te gumy na przy amorkach to te odboje pod taką felistą osłoną?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-15, 12:52   

są na samej górze, nad amorami. Takie czarne gumy.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-15, 13:37   

spyro napisał/a:
są na samej górze, nad amorami. Takie czarne gumy.

i mechanior powiedział ci że wymiana tych gum załatwi sprawe "dobijania" na dużych nierównościach
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-15, 13:56   

Tak stwierdził, a ile w tym prawdy to zobaczymy po naprawie... Wogóle myślę, że będe piał z radości jak odbiorę auto, w sumie cała zawiech będzie nowa, bo teraz to czuje się jakbym tramwajem jeździł :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-16, 10:56   

Spyro która guma jest do wymiany wg tego schematu
ja pisałem o tej oznaczonej nr 17
_________________
***EOE KURAK THC***
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-16, 14:02   

Właśnię tą gumę będę miał wymienianą...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-09-16, 15:23   

jesli moge troszke pomoc...
jestem swiezo po wymianie wszystkich smieci, a robilem wszystko sam, wiec tak...

jesli wystepuje tzw. zamykanie sie amortyzatora,przy wpadniec w duza nierownosc,uskok, czy wneke w jezdni to do wymiany mamy tzw.odbojnik amortyzatora,znajdujacy sie na trzpieniu amortyzatoratuz pod miseczka sprezyny.
to jest takie specyficzne lupniecie przy maksymalnym ugieciu zawieszenia podczas jazdy na nierownosciach.
polecam odbojniki od wersji 20wej lub golfa gti. bardzo twarde i na dluzej stykna.
kosztuja w granicach70-80zl.(ja za tyle kupowalem)
z przodu sa typowo gumowe i sa przyusloniete osana amorka typu spiro.
tyl tak samo tyle ze wykonany z jakies dziwnej pianki.

radze czesto sprawdzac stan odbojnikow, bo bez nich w pare dni zniszczymy zawieszenie a szczegolnie amorki. jakie by nowe nie byly i niewazne jakiej firmy.


natomiast jesli na malych nierownosciach typu kocie lepki mamy w przodzie powtazajacy sie czesto i nieregolasrnie skokot to do wymiany mamy gume oraz lozysko(nowsza wersja) albo gume z wprasowanym lozyskiem(starsza wersja) mocowania amortyzatora.

jesli macie jakies watpliwosci to pytajcie a moze jakos pommoge.

[ Dodano: 2006-09-16, 15:27 ]
patrze teraz na ten rysunek i to jest wlasnie ten odbojnik.nowy jest piaskowego koloru. wykonany z pianki.o ile sie nie myle to do wszystkich chyba wersji szly te same, ale za to glowy nie dam.

[ Dodano: 2006-09-16, 15:29 ]
pozdro dla ekipy.
 
 
idgray 
Pan i władca oktanów
vwVento-Fans.com


Silnik: z przodu
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 1419
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2006-09-18, 09:48   

przemolas4 napisał/a:
radze czesto sprawdzac stan odbojnikow, bo bez nich w pare dni zniszczymy zawieszenie a szczegolnie amorki. jakie by nowe nie byly i niewazne jakiej firmy


no to do bani bo wymienialem miesiac temu przednie amorki ale odbojnikow nie wymienilem i w z prawej strony na wiekszej dziurce ma stuk dosyc glosny a ustawialem juz zbierznosc i co mam znowu to rozkrecac i zakladac odobjniki i znowu na zberznosc ??
_________________
vwVento-Fans.com
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-18, 22:46   

dziś zabrałem się do się do wymiany tych odbojników(17) poszło nawet dość dobrze i sprawnie i w godzine było po robocie
jednak po wymianie efekt dobijania się tylko zmniejszył i nie wiem co dalej
w trakcie wymiany oglądnołem wszystkie części zawieszenia i wszystko wydaje się ok
teraz już nie wiem co dalej począć

[ Dodano: 2006-09-25, 16:00 ]
spyro noi i jak już jesteś po renowacji zawieszenia opisz jak wrażenia po wymianach i co wymieniałeś
 
 
JAnO_ 
Kierowca eLki


Wiek: 40
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2006-09-25, 20:59   

Teraz tak patrze na ten rysunek z tylnym zawieszeniem i z ciekawosci zajrzalem do ksiazki na przednie i ta sprezyna co mam z tylu bardziej mi przypomina ta co jest na rysunku w przednim zawieszeniu. Moze poprostu z przodu jest za wysoko, mozliwe ze ktos mogl przelozyc sprezyny z przodu na tyl ? Jutro zrobie fotki to jakby ktos mogl porownac te moje sprezyny ze swoimi jak ma byc to bylbym wdzieczny.
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-09-29, 17:49   

a jutro amorki zmieniam kupiłem olejówki kayaba
jak teraz nie będzie ok to pozostają tuleje na belce- mało prawdopodobne przy moich objawach
_________________
***EOE KURAK THC***
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-09-30, 01:07   

po 1 ja bym stawial na te tuleje
po 2 nie kupowal bym olejowek
po 3 gazowe [monrowy] sa tanie i bd.
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-10-02, 06:43   

a wymieniał ktoś te tulje tylnej belki
chodzi o to czy bardzo ciężko się je wyciąga bo chyba będe te tuleje wymienić
a może ktoś zrobił jakąś foto relacje z wymiany tych tuleii
_________________
***EOE KURAK THC***
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-10-02, 09:07   

nie proponuje ci wymiany samemu przy wbijaniu mozesz uszkodzic
chyba ze masz prase to niema problemu
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-02, 18:01   

Tez tak uważam, tak samo łożyska nie proponuję wymieniac samemu. Żeby to wszystko było zrobione jak należy musi być prasa...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-10-02, 20:35   

U mnie wymiana tulei trawła 5 roboczogodzin i zapłaciłem łącnie z wymianą 230zł
i nie wiem czy to dużo czy mało , ale jak autko ładnie się zachowuje jak się jedzie w popszeg torów albo po delikatynych dziurach aż miło :] , a wczesniej waliło jak holera aż nie można było zrozumieć co w radiu mówią :( . Warto zainwestować i wymienić jesli komuś już siada i zaczyna walić w tylnej belce :lol:
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-02, 21:17   

Ja za tylne tuleje zapłaciłem 35 zł/szt (normalnie 76 zł/szt), wymiana myślę, że gdzieś koło 50-80 zł za obydwie strony.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
zyga240 
Autostopowicz


Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 10
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2006-10-08, 09:04   

a które amory są lepsze olejowe czy gazowe?
 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-10-08, 13:20   

Mówią że gazówki są lepsze a jak sprawa wygląda z olejowo/gazowymi to ponoć są jeszcze lepsze
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 14