Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Szybko rosnąca temperatura
Autor Wiadomość
Andrzej_elk 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,8
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 71
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-08-14, 19:02   Szybko rosnąca temperatura

Witam wszystkich miłośników Venta :D
Mam takie pytanie, od pewnego czasu strasznie szybko rosnie mi temperatura, nie przejade 2 km a juz mam na 100' C, wentylator chodzi, ale temperatura nie spada, jestem amatorem i nie wiem co mam zrobic??
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-08-14, 19:29   

mozliwe ze masz zapowietrzony uklad lub jest cos nie tak z termostatem

A masz stan płynu
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-14, 23:06   

nsa początek sprawdź czujnik temperatury, to on właśnie odpowiada za te okoliczności. Później termostat, jak to nie pomoże. Na 98% to wina czujnika temperatury. Wymiana na nowy, oryginalny, prosto z serwisu, załatwi sprawę - tanie zamienniki w sklepach po 30 zł to szajs, nic nie warte.
_________________
Zielony borowik...
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-08-15, 11:13   

a ja postawiłbym na termostat,skoro włancza się wentylator to raczej dwa czujniki sie nie mylą-no i 2 km jazdy i 100 stopni
Ostatnio zmieniony przez egos 2008-08-15, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-15, 11:42   

egos napisał/a:
2 km jazdy i 100 stopni

powiem Ci, ze ja tak właśnie miałem z któryms tam czujnikiem - ledwie co nie wyjechałem z garażu a już ponad 100 stopnii pokazywał, a wentylator załączał się przy 115 - niżej temp. nie schodziła. Wymienilem na drugi czujnik, to na odwrót - temp. ponizej 70... Wreszcie oryginales i 90 stopni murem strzelił :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-08-15, 11:51   

no ok-wyjechałes z garazu temp 100 pewnie za chwile 115 i co i juz Ci sie went. zatrybił???
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-15, 12:59   

No to było tak w przenośni, że ledwie co z garażu wyjechałem - chodziło mi o to, że tez tak po ok. 2 km szybko rosła temperatura - nie to, co teraz, jak na oryginalnym
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-15, 16:58   

Andrzej_elk napisał/a:
jestem amatorem i nie wiem co mam zrobic??
w tej sytuacji tylko mechanik Ci pozostaje..

sebastian napisał/a:
Na 98% to wina czujnika temperatury.

jak dla mnie to n a 99<99% wina czujnika temp i tylko i wyąłcznie kup oryginalny, żądne podróbki.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-15, 17:14   

spyro, widzę że znowu zaczynasz doradzać

spyro napisał/a:
w tej sytuacji tylko mechanik Ci pozostaje..

jest to trochę śmieszne
jak nie da rady samemu to pojedzie do mechanika

Andrzej_elk, a woda ci się gotuje czy nie ?
może od tego by zacząć
Jak się nie gotuje to będzie to co wyżej pisali czujnik temperatury i mechanika nie potrzeba do takiej wymiany
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-15, 19:00   

jaca, jeśli ktos pisze że jest amatorem i nie ma o tym pojęcia? To więcej można popsuć niz naprawić... Wiem to z autopsji.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-15, 19:50   

Każdy z nas był amatorem i czasem trzeba coś popsuć by to naprawić i się nauczyć
ja nigdy nie miałem pojęcia o samochodach a teraz sam mogę naprawić wiele rzeczy
i nie boje się podejmować wezwań jakie mi vento stawia
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
Andrzej_elk 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,8
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 71
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-08-15, 21:30   

plyn sie nie gotuje, wszystko jest ok, stan prawie max,
wymienie czujnik temperatury i zobacze czy pomogło, jak nie to zobacze z tym termostatem, jak cos to napisze, a do mechanika ni chcem jechac.... dzieki wielkie za rade
Ostatnio zmieniony przez Andrzej_elk 2008-08-15, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-15, 23:58   

jaca napisał/a:
Każdy z nas był amatorem i czasem trzeba coś popsuć by to naprawić i się nauczyć
ja nigdy nie miałem pojęcia o samochodach a teraz sam mogę naprawić wiele rzeczy
i nie boje się podejmować wezwań jakie mi vento stawia


no i pogratulowac i ja jeszcze parę lat temu nie miałem zielonego pojęcia o autach teraz wiwele rzeczy zrobie sam, ale jak przypomnę sobię, że kiedyś miałbym samemu nawet głupi czujnik temp wymienić to nie było takiej szansy.

ale czytając, że:
Andrzej_elk napisał/a:
wymienie czujnik temperatury

znaczy się że kolega ma jednak jakieś pojęcie o autach :-)

Pozdro Jaca i oby wymian czujnika pomogła. Pamiętaj, tylko oryginał, podobnie termostat, żadne podróbki.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Andrzej_elk 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,8
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 71
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-08-16, 14:22   

no czyjnik wiem gdzie jest i termostat tez hehe
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-16, 14:34   

Czujnik to samemu wymienisz, nie będzie problemu, ale z termostaten, to będzie wyższa szkola jazdy - ja sam bym się nie podjął, bo więcej rozbierania, niż to warte. Jak nigdy tego nie robiłeś, a byś chciał się tego podjąć, to ze 2 godzinki będzie trzeba liczyć, a fachowiec dobry to w poł godziny zrobi.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Andrzej_elk 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,8
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 71
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-08-17, 17:24   

Sebastian termostat sam sprobuje, czytałem ze jest pod papa wspomagania, zobaczymy jak to pojdzie hehe
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-17, 17:37   

jak nie rozbierzesz, to nie zobaczysz :) powodzenia w naprawie :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-17, 19:24   

Andrzej_elk napisał/a:
czytałem ze jest pod papa wspomagania

pod łapa od wspomagania, jest z tym roboty troszkę... Patrzyłem jak mechanior wymieniał to sie nieźle namęczył, szczególnie z tym podtrzymaniem wspomagania
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-17, 21:00   

No cóż mozna łapę, a ja zawsze odkręcam pompę bo jest szybciej chyba, nie odpina się jej z przewodów przy tym i po odkręceniu odchyla. Trzeba przygotowac sobie klucz 16, taki jest do śróby stanowiącej oś na której obraca się pompa. Reszta to typowo 13 i 15
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-08-17, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-17, 21:01   

Tam jest dokładnie 5 śrub które trzeba odkręcić i termostat jest na wierzchu
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9