Planuje bowiem zakupic sobie ventke, obecnie jestem posiadaczem spsutego mondeo (padl dyfer) i vw polo, z tym ze polo jest dla mnie za male i za slabe (tylko 1,0) - chce sprzedac obydwa - i zakupic jedno porzadne auto
i powaznie mysle o ventce - podoba mi sie jej buda, funkcjonalnosc i przede wszystkim to - ze to auto z grupy VAG-a - niemieckie, solidne auto
Chcialbym sie dowiedziec od Was - na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie tego auta, tak zeby nie wpakowac sie w jakies bagno - a takze - jaka wersje silnikowa polecacie?
Najlepszym rozwiazaniem dla mnie byloby dostac VR6 ale tu w Irlandii takowych naprawde nie ma.... szukam, szukam i nie moge nic znalezc... wiec pozostaje mi do wyboru cos mniejszego - duzo jest 1,4 ale nie wiem czy ten silnik dobrze radzi sobie w tym aucie...
Jakie sa Wasze spostrzezenia? Podzielicie sie nimi?
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-21, 21:38
po pierwsze omijaj silnik 1,4 - będziesz się czuł jakbyś jechał tramwajem - zero przyspieszenia. Nowsze silniki 1,6 mają koło 100 koni, ze starszych polecam 1,8 (8 zaworów) nie kolizyjny silnik, nie woła jeść, trwały i zarąbiście znosi zasilanie LPG
Kupując ventkę zwróć uwagę na blachę i podwozie (domena ventek - robi się dziurawy jak ser szwajcraski) z blachy jeśli auto nie było bite to moga być raki np na klapie bagażnika nad rejestracją.
Z osprzętu zobacz czy nie cieknie z przekłądni kierowniczej. Nie przejmuj się malutkimi wyciekami oleju u góry silnika (przy deklu) to normalka, ja już różne uszczelki zakłądałem i zawsze trochę się poci, ale pamiętaj u góy silnika, na dole to już lipa...
Jeszcze zwróć uwagę czy koła pasowe nie biją, bo niestety nie ma ich w zamiennikach i są pierońsko drogie - komplet nowych około 3 tys zł. (rok temu wymieniałem wszystkie, razem z tym od wspomagania, ktre było najtańsze).
To tyle co mi przychodzi do głowy na teraz, jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopiszę...
No wlasnie odczucia tramwajowe mam teraz jezdzac polo 1.0
Mialem dosc szybkie auto, poprzednie tu kupione, Mondeo, 2,0 16V - 136 KM - no to dawalo rade, nie powiem, dopoki sie mechanizm roznicowy nie wysypal na autostradzie, o dziwo przy niecalych 100km/h Jutro idzie na warsztat, do Polaka ktorego udalo mi sie namierzyc w okolicach Dublina - wiec zrobione bedzie ale juz nie ja nim bede jezdzil
A co do silnikow - sprawa ma sie tak ze diesla nie chce, a reszta jakie tu mozna znalezc to w wiekszosci 1,4 :roll: ciezko wiec bedzie znalezc cos z wiekszym motorem
Zasilanie LPG nie wchodzi w gre, tu nawet nie ma gdzie zatankowac LPG a co dopiero zalozyc itp. Zreszta proporcja zarobkow do ceny paliwa jest smieszna, to tak jakby w Polsce cena paliwa byla na poziomie 1 zl
No nic - zobaczymy - poki co zakochuje sie powoli w ventce, mam nadzieje ze stane sie niedlugo posiadaczem jednej z nich
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-05-22, 01:51
Ja bym 1,4 do Ventki też nie polecał - pojemność chyba ciut mała jak na wage i gabaryty Ventki.
A tak z ciekawości - dlaczego nie chcesz diesela? Jakiś uraz do tego typu silników?
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-22, 02:35
1.4 bryyyy jakoś tak dziwnie brzmi w Ventylu i już sobie wyobrażam jak to musi jezdzić to znaczy chciałem powiedzieć czołga się
Z wersji silnikowych polecam 1,6 101 KM /2.0 8v 115 KM /2.0 16v 136KM / i 2.8 lub 2.9 litra 174 lub 192 KM .
Piszesz trudno dostać Prasa/ Giełda/ Ogłoszenia ! nic tam nie ma? Ja w Angli widziałem mase Ventylów z tym ze miały kierowałke po drugiej stronie ale do takiego VR6 2.9l Syncro 4x4 mógł bym się przyzwyczaić
Więc życzę dalszych owocnych poszukiwań i oby z niedużym przebiegiem i z mocnym silnikiem Pozdrówki
Ja jeżdze Vento już ponad rok, na początku silnik 1.8 to było coś, samochód przyśpieszał aż miło, teraz pojeździłem troche Fordem Scorpio II 2.0 136 KM i powiem ci że jak jeździłeś samochodem z takim silnikem (tym bardziej ze mondeo jest soporo mniejsze od Scorpio) to nawet w 1.8 będziesz się czuł jak w "tramwaju", ja w tej chwili jak jede moją ventka to czuje niedosyt, chciałoby sie mieć chociaż 2.0 pod maską. Przy zakupie zwróć uwage na blachy, szczególnie podłoga, progi, bagażnik (często rdza wychodzi na klapie przy światłach od spodu, przynajmniej tako powiedział mi znajomy blachaż), rdza lubi też wyjść przy wlewie paliwa. Przebiegami sie nie przejmuj, 200 tys. na tym samochcodzie nie robi wrażenia :wink: (oczywiście jak ktoś nie katował furki, a różnie z tym bywa :roll: )
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-22, 23:33
dokladnie-nie patrz na przebieg tylko na stan ja tam na mojego 1,8 (ale 90 km) nie narzekam (tak jak napisale Spyro i potwierdzil tez elektryk wymieniajacy mi pompke paliwa-auto stworzone do zasilania gazem - choc Ciebie to akurat nie obchodzi - chcialbym tez tak ) owocnych poszukiwan
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Grzechu [Usunięty]
Wysłany: 2006-05-24, 20:52
chlopaki, naprawde, szukalem juz w kilku wydaniach ostatnio gazety z ogloszeniami, jedyne wersje jakie sa tu dostepne to wlasnie 1,4 i ow 1,9 dsl - co do klekotow - jakos wlasnie nie jestem do nich przekonany, moze wynika to z mojej niewiedzy na temat tychze silnikow - moze mnie ktos oswiecic co to za jednostki ? bo ja wiem tylko ze byly trzy wersje dsl ale co i jak - nie wiem - to cos jak np audi b4 1,9 tdi? czy zwykly klekocik? :wink:
a co do modnka...kurcze, auto zrobilem i wracalem nim wczoraj z warsztatu - te 136 km naprawde daje rade w tym aucie... zaluje z jednej strony ze go sprzedaje no ale trudno... ale 17" z niego sobie zostawiam do ventyla
no nic, bede zaraz przegladal ogloszonka, moze cos trafie... najlepiej byloby trafic vr6...ale pewnie moge zapomniec hehe
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-25, 14:21
co do silnikow 1.9 diesel, to bardzo wdzieczne jednostki-zwlaszcza jak tdi i z czerwonym i sam chcialem vento w dieslu, ale trafilo mi sie tanio w benzynie... tak to kto wie byle nie 1.4
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-05-25, 23:58
To w Ventkach już dawali czerwone I do TDI? Myślałem że te kolorowe oznaczenia weszły troche później ale widocznie się myliłem
Grzechu napisał/a:
to cos jak np audi b4 1,9 tdi?
Dokładnie to samo. I w audi i w innych VW były montowane te same silniki TDI.
Wcześniej VW wypuszczał też silniki TD (bez I) ale nie wiem czy w vetkach też takie były montowane.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-26, 00:14
No mi też się wydaje, że w Vent nie było jeszcze TDI z czerwonym I, ale nie dam sobie za to ręki uciąć, bo nigdy diesle mnie nie interesowały...
CO do silników Audi to jest to prawie to samo, w końcu to ten sam koncern VW/AUDI/SEAT. Dziwi mnie tylko dlaczego VW nadal omija Common Rail szerokim łukiem i produkuje nadal klasyczne turbo diesle, w końcu konkurencja od lat wrzuca diesle z common rail do swoich aut...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-26, 10:20
Może pod koniec produkcji w 1998 roku puścili silnik TDI, bo przeglądnołęm włąśnie prospekty i w nich ani słowa o mocniejszym Deislu, ale moje prospekty i wszelkie dane są z lat wcześniejszych...
W Holandii to jest dopiero wylęgarnia 1.4 1.6 Gdy udawałem się na poszukiwania mojego Venciaka byłem przygotowany na 1.8 albo 1.9D. Były takowe ale w dosyć mocno zajeżdzonym stanie i znalazłem tego mojego cudaka 1.6 No ale oprócz pękniętej tylnej lampy i wgniecionego prawego przedniego błotnika jest w stanie idealnym - więc się skusiłem i nie żałuję (coprawda czasami przydałoby się mieć te 90 albo i więcej kucy pod maską ale - przyjdzie z czasem ;P ). Przy okazji pojeździłem też 1.4 - zgrozo - macie rację. Niby ta moja 1.6 to rozwiercona 1.4 ale różnica jest znaczna. Żwawość i zrywność silnika jest o niebo lepsza. Na 5 biegu czuć jeszcze przyspieszenie.
Fakt mam słabiej wyposażony samochód ale za to w dobrym stanie.
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-05-26, 12:41
admin napisał/a:
w końcu to ten sam koncern VW/AUDI/SEAT
ja bym jeszcze skode dodał
admin napisał/a:
Dziwi mnie tylko dlaczego VW nadal omija Common Rail szerokim łukiem i produkuje nadal klasyczne turbo diesle, w końcu konkurencja od lat wrzuca diesle z common rail do swoich aut...
Ja się temu akurat nie dziwie. Turbodiesele VW oparte są na tych klasycznych już pompowtryskach które się sprawdzają i nie są gorsze od systemu Common Rail.
Jako ciekawostke moge dodać że na świecie mamy praktycznie dwóch producentów "prawdziwych" silników (chodzi mi oczywiście o wielkie silniki okrętowe a nie o takie małe piardy jak mamy w swoich samochodach ). Jednym z nich jest MANB&W którego silniki opierają się właśnie o pompowtryski, a konkurencją jest Wartsila (do niedawna obowiązywała też nazwa Sulzer) i tu właśnie wykorzystuje się technologię Common Rail.
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-27, 11:13
Gunship napisał/a:
Niby ta moja 1.6 to rozwiercona 1.4
to ja mam pytanie czy ten silnik 1,6 to jest cos podobnego jak w golfach 2 ? bo tam dosc popularna byla pojemnosc 1,6
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
H.W.D.P Gość
Wysłany: 2006-05-27, 18:07
Bywam na tym forum od jakiegoś czasu i tak się przyglądam waszym postom:
He he he, ale sie uśmiałem. Nie osłabiajcie mnie. Koleś was pyta na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie samochodu a wy mu z takimi tekstami. Ok, to co napisałiście....Spoko, ale nie wypisujcię że to normalka w tych samochodach bo tak nie jest. Wiem o tym dobrze, jestem mechanikiem i mam vento od nowości. Fakt że są na świecie takie habety jak opisujecie ale to są sporadyczne przypadki. Śmiać mi się chciało jak zobaczyłem tekst administratora o dziurach w podwoziu, wyciekach z silnika, korozji i kilku jeszcze innych rzeczach. To że wy macie takie przypadłości to nie znaczy że to normalka w tych samochodach bo tak zdecydowanie nie jest. Wiem o tym bo widziałem wiele vent i mało które było (w zasadzie skrajne przypadki) w takim agonalnym stanie jak wasze autka(sadząc po waszych opisach). Pozoataje mi tylko wam współczuć że macie auta w takim stanie. Żegnam.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-05-28, 00:23
ja tam polecam 1.9 tdi z czerwonym i niestety byly one produkowane w ostatnich latach 97 98 ale ten silniczek to juz sie kreci a kiepska benzyna siada a przy tym malo pali 5,5 do 7 litrow ropki
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-28, 01:07
Gość H.W.D.P. napisał/a:
To że wy macie takie przypadłości to nie znaczy że to normalka w tych samochodach bo tak zdecydowanie nie jest. Wiem o tym bo widziałem wiele vent i mało które było
Na wstępie najlepiej widac kim jesteś po tym jak się podpisujesz. Człowiek podpisujacy się H.W.D.P. nie jest godnym zaufania... Widac masz super vento, które nie koroduje, nic się z nim niejdzieje i pewniespala Ci 2 litry benzynyh na 100 km po mieście Skoro jesteś mechanikiem to współczuję Twoim klientom, skoro ocene samochodu bierzesz przez pryzmat paru sztuk, dobre sobie...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-28, 01:31
Nie wiem co to za przypadek, ale chyba ciężki... Podpisać się HWDP, to jużnajlepiej świadczy kim on jest... A przecież sytaucje, któe opisujemy są z życia wzięte, nikt tu nic nie wymyśla, żebyśmy mu współczuli na forum, niestety w autach nastoletnich ma prawo wyjsć parę kwiatkó... Ale nie ma co się przejmowac jakiś dziwnym typem...
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-05-28, 02:28
a wogole to skad ten gostek sie wziol ani sie nie przedstawi ani skad jest i jeszcze rznie glupa jaki to on nie jest znawca i mechanik GOSCIU PO TAKIM WEJSCIU TO Z CIEBIE ZADEN MECHANIK TYLKO GOWNIARZ ZAPATRZONY W SIEBIE I SWOJE AUTO JESLI JE WOGOLE MASZ wlazisz z buciorami i jeszcze probojesz sie madrzyc ty cieciu od siedmiu bolesci
[ Dodano: 2006-05-28, 02:30 ]
a wogole to proponuje goscia zbananowac bo durni tu nie potrzebujemy i te twoje vento zaparkuj sobie w du.. ped...
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
No to juz wiem co nieco wiecej, i moze sie skusze jednak na TDi , mimo ze ostatnio udalo sie nawet znalezc 1,6... ale i tak wolalbym 1,8 badz cos wiekszego
Pozdrawiam
Grzechu [Usunięty]
Wysłany: 2006-05-28, 14:19
To sie porobilo hehe a ja chcialem tylko sie cos dowiedziec o venciaku
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-28, 20:28
widze, ze jakis SARS nam sie przypatoczyl-ale panowie-jestesmy powaznymi ludzmi: nie wdawajmy sie w konwersacje nie na poziomie (posty hwdp proponuje usunac )
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-28, 20:48
Witam H.W.D.P
Dlaczego proponujesz sciganie się Banderasowi co ? bo ma słabszego Ventyla od ciebie , chcesz się po scigac to scigaj się z równym sobie , przynajmniej sprzętowo np: ze mną też mam 2.0 16V więc walka powinna być wyrównana lubie takich jak ty odważnych bo wtedy wiem ze walka będzie zacięta :wink: .
Banderas rzeczywiscie troche przegiołś jesli chodzi o krytyke H.W.D.P to jest forum i każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie na temat tego czy tamtego.
H.D.W.P Mysle ze jeżeli byś sie zarejestrował i dopiero odpowiedział w temacie , twoja wypowiedz została by zupełnie inaczej potraktowana bo przynajmniej byśmy wiedzieli z kim rozmawiamy i zostało by to poszanowane . A tak rzeczywiscie wyglądało to z twojej strony dość uszczypliwie i poniżająco wobec nas wszystkich użytkowników ,bo określiłeś sie kierująć uszczypliwość nie do jednego temtu lecz ogólnie do całego wizerunku tematów, widać jestes ALfą i Omegą .Więc zapraszamy do rozmowy na forum i udzielaniu się w tematach, poczytamy zobaczymy i jesli rzeczywiscie tak jest napewno to zostanie docenione i dopiero wtedy poczujesz się silny po przez oddanie nam częsci swojej wiedzy ,"podziel się nią " :!: , a nie w taki sposób oceniać i krytykować wszystkich bo akurat to się tyczyło nas wszystkich forumowiczów. :|
Przydał by nam sie tu mechanik z tak obszerną wiedza :!:
Moja propozycja , Przepros nas wszystkich a Banderas przeprosi Ciebie i będzie w porządku :roll:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum