Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-03-30, 15:02 Jaka turbina?
Pozdrawiam Wszystkich. Mam Vento 1,9 Tdi-90 KM. Pewien fachowiec od turbin powiedział mi ,że mam turbinę ze zmienną geometrią łopatek.Wiem,że 110 KM takie mają,ale że 90-tki to nie jestem pewien.Może ktoś jest w temacie? Dzięki .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-03-30, 20:50 Turbina
Rzeczywiście ,za mało danych.Mój silnik to 1Z z 97 roku.Konkretnie chodzi mi o to ,że auto traci moc przy 130 km/h i on twierdzi,że to turbina.Koledzy na forum podpowiedzieli mi ,że to zawór N75 ale facet twierdzi inaczej.Kogo słuchać?
Silnik: 1Z Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 53 Skąd: piekary śl
Wysłany: 2008-03-30, 20:55
na 100% w 90-tkach nie było turbin ze zmienną geometrią łopatek nawet w tych nowszych np. z golfa 4. to samo dotyczy dwumasowego koła zamachowego. w 90-tkach go nie było ale w każdej mocniejszej wersji już tak.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2008-03-30, 21:27
FILKAN w 1Z są zwykłe turbiny tj. bez zmiennej geometrii - na 100%
FILKAN napisał/a:
auto traci moc przy 130 km/h i on twierdzi,że to turbina
może i miałby rację gdybyś miał turbo ze zmienną geometrią bo w takiej czasami się kierownice zapiekają
ale skoro masz 1Z to nie masz zmiennej geometrii
w Twojej turbinie jest tzw. zawór upustowy ale sterowany jest on wspomnianym zaworkiem N75 i to prawdopodobnie on Ci szwankuje i zbyt wcześnie otwiera spust spalin co skutkuje brakiem mocy
ewentualnie masz przepływkę do wymiany ale to już Ci pisałem w tamtym temacie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-03-30, 21:33 aha
Dzięki wielkie Panowie.Problem z N75 znam,ale facet zbił mnie z tropu mówiąc,że to może być turbo.Tym bardziej,że ma bardzo poważny zakład naprawiający turbiny.Jeszcze raz wielkie dzieki.
może chciał po prostu zarobić i wcisnąć Ci "naprawę" Twojej turbiny co jak pewnie się domyślasz tanie nie jest
No jasne turbinka to koszt okolo 1000 a zawor to kilkanascie minut roboty i gora 200.
Zysk mozesz policzyc sobie sam. A jak klirent odbierze autko i dobrze chodzi to juz szczesliwy i nie wnika.
Ehhh polskie zaklady polscy mechanicy
Zmieniaj N-75 i bedzie chulal jak trzeba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum