zamierzam zamontowac halogeny w moim Vento.Mam juz wszystkie komponenty i schemat podlaczen.Czy moze ktos mi powiedziec do czego sluzy podlaczenie 87 a w przekazniku?
85- masa
86- sterowanie przekaznikiem / wlacznik i prad ze swiatel postojowych /
30- przewod + do akumulatora i bezpiecznik np. 15A
Txs za szybka Odpowiedz
Tego linka juz czytalem. Natomiast ja nie zakladam fabrycznych halogenow tylko Hella 75FF w zaslepkach na dole zderzaka.Przynajmnie bede mial spokoj z wymiana / czesta / fabrycznych halpgenow / polamane uchwyty itd. /.Wlacznik tez bedzie nie ten fabryczny zespolony z tylnym swiatlem przeciwmgielnym.Dlatego tez pytam.
Mac
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-24, 21:47
Big_Mac napisał/a:
87 a ?
przekaźnik w stanie spoczynku (bez napięcia podawanego na cewkę pinami 85 i 86) przewodzi prąd między stykami 30 i 87a - styki 30 i 87 są wtedy rozwarte. Po podaniu napięcia na cewke - jest po prostu odrwotnie. Czyli styk 87a jest w większości zastosowań niewykorzystany.
przekaźnik w stanie spoczynku (bez napięcia podawanego na cewkę pinami 85 i 86) przewodzi prąd między stykami 30 i 87a - styki 30 i 87 są wtedy rozwarte. Po podaniu napięcia na cewke - jest po prostu odrwotnie. Czyli styk 87a jest w większości zastosowań niewykorzystany.
Witam! Mam małe pytanko, a mianowicie czy ktoś mógłby zamieścić schemat podłączenia halogenów do Vento. Mam zamiar je sobie zamontować ale zbytnio nie wiem jak. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Szukałem strony Rydza ale niestety nie znalazłem. Natomiast linki do jego strony wymieniane wcześniej nie działają więć może ktoś wie jak odnaleźć potrzebne mi informacje. Z góry dziękuję
od dłuższego czasu cześć porad Rydza nie hula a teraz jeszcze i porada podłączenie halogenów nie działa
andrzej12311, - rozumie ze chcesz dołożyć orginalne halogeny w miejsce blendy?
jeśli tak to sprawa ma sie tak, musisz zaopatrzyć sie w halogeny ,no i przełącznik zespolony z opcja halogenów przód \tył, kostki halogenów ,kabel ,wsowki trochę wolnego czasu i wiadro cierpliwości
Od włącznika świateł odchodzi wiązka kabli, w niej jest już kabel (+) niezbędny do podłączenia halogenów lecz biegnie on tylko do sporej walcowej kostki tuz nad chłodnica.
musisz rozkręcić ta złączkę i w niej w części centralnej jest w jednej części złączki siedzi wsuweczka a w drugiej części już nie
wiec musisz teraz poprowadzić kabel (+) od wtyczki do obu halogenów (prawego i lewego) a kabel zakonczycz przy złaaczce taka samo wsuwką aby po skręceniu wsuwki sie połączyły ze sobą (pamiętaj aby miejsce nowej wsuwki zabezpieczyć np.silikonem żeby woda sie do złączki nie dostawała), przy halogenie zakańczasz albo oryginalnymi kostkami halogenów (pasują tez kostki od kierunków z błotnika) lub zwykłymi wsuwkami i je zabezpieczasz przed przypadkowym zwarciem i brudem
kabel (-) ciągniesz od kostek przy obu halogenach bezpośrednio do akumulatora
tak to mniej więcej wygląda, przydały by sie zdjęcia tej kostki z nad chłodnicy ale ja takowych nie posiadam
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-09-24, 13:14
kupilem sobie halogeny. firma hella. fotek wlozyc nie moge bo praktycznie siedze bez internetu... niedaleko mego domu porwana zostala linia telefoniczne i rozne przewody ktos cos tam kopal.... jednym slowem moze kros z was rozbieral halogeny i ma foty? jak sie one rozbieraja? czyli jak wyciagnac tamte szklo zwiekszajace itd. i jezeli postawie zaroweczki po 100waty to halogeny sie nieroztopia? czyli tempertura niebedzie zawysoka? pomocy prosze jak mnie je rozebrac. poniewaz jeden galogen zle zalamuje swwiatlo a regulacja mu niepomaga.... czyli szklo tam wysokosc sie reguluje ale sam strumien swiatla nie....
i moze ktos moglby wozyc fotke jak one powinny prawidlowo swiecic czyli odbicie gdzies na scianie by zobaczyc jak powiini prowidlowo lamac swiatlo... bo juz panikuje
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2009-09-24, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
ezeli postawie zaroweczki po 100waty to halogeny sie nieroztopia? czyli tempertura niebedzie zawysoka?
Zależy, co masz za halogeny. Bo hella helli nie równa. Miałem założone żarówki 60W i potopiły mi się. Nie radzę kombinować z mocnymi żarówkami. U mnie w temacie wszystko opisałem co i jak. Również mam foty tam, jak mi się zjarały halogeny.
Fable napisał/a:
jeden galogen zle zalamuje swwiatlo a regulacja mu niepomaga
Bo po prostu albo śruba jest urwana albo plastik gdzieś pęknięty. Musisz zobaczyć, bo nie ma, że nie można wyregulować. Na stację kontroli pojazdów najlepiej podjedż, by sobie wyregulować, bo tak samemu to nic nie zrobisz, by dobrze spełniały swoją funkcję. Ale lewy i prawy muszą świecić w jednej lini.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-09-26, 13:43
a moze kto wie jak zdjac szklo z halogenki? poniewaz jedna mi sie spalila, roztopila ta co zle swiecila ;(
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-09-27, 14:01
jak zdjac szklo z halegenki? grzac jakos czy jak? i kurde nie mam internetu normalnego...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-27, 14:04
Je tego nie robiłem ale Lwomati chyba radził żeby.... najpierw w letniej wodzie zanurzyć, potem w ciepłej i na końcu w gorącej wodzie a to po to żeby nie popękały szkła. I chyba jakoś nożykiem dookoła....
poniewaz jedna mi sie spalila, roztopila ta co zle swiecila ;(
Buuu... to samo przechodziłem. Trafiłeś po prostu na lipne halogenki. Co z tego, że Hella, jak to pewnie Chinole robili, więc nie ma co się dziwić. Musisz po prostu moczyć je w ciepłej wodzie inaczej nie pójdzie. Nożykiem pewnie tez za bardzo schodzić nie będą chciały, bo czymś płaskim, ale szerokim będziesz musiał samo szkło podważyć - by nie uszczerbić samego szkła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum