Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-21, 21:11
co to za wężyk?
Autor Wiadomość
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-28, 17:08   co to za wężyk?

Witam do czego to ma być podpięte? bo chyba nie powinno tak być? tak mi sięprzynajmniej wydaje.
Ten wężyk wychodzi z obudowy filtra powietrza na dole.
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-28, 19:17   

Ten wężyk to podciśnieniowy który służy do otwierania klapy od ssania i powinna być podłączony do trójnika z tylu silnika
ale że masz założony gaz jest to specjalnie odłączone bo by ci się zduszał przy zmianie biegów przy większej prędkości
masz wszystko w porządku
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2008-03-29, 09:35   

no nie wiem czy w porzadku , zajrze do swojego 2,0 na gazie i zobacze gdzie moj jest podpiety bo na pewno jest ,. i nic sie nie dusi i jedzie jak malina..
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-29, 09:52   

Hemi77, Żeby to sprawdzić czy masz podłączone to wyjmij filtr powietrza
jest tam taka klapka pod spodem
i zobacz czy jest zblokowana
jak jest to po prostu ci nie odłączyli i to wszystko nie musieli
a z tego co wiem to przeważnie odłączają tą rurkę i blokują klapkę a na trójniku dają zaślepkę
zduszać się ma prawo ale nie powiedziane jest że musi zawsze
co warsztat to inaczej robią
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-29, 12:18   

To Hemi napisz jak jest u Ciebie , ja mam problem z zapaleniem na benzynie , i szukam przyczyny , niewiem czy to pompka paliwa , wtryski czy coś z elektryką , niby ciśnienie zmierzyłem i jest OK i niewiem co jest grane.
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2008-03-29, 13:46   

a wiec sprawa wyglada tak ze tam gdzie masz ten bialy przewod do filltra podlaczony to ja mam tam ten czarny , a tuz nad nim bialy .jeden nad drugim
.... a drugi koniec czarnego jest z tylu filtra wtykniety w obudowe i tam sobie jest.
poza tym nie mam nic pozatykane ,dziala bez zarzutu.
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-29, 15:11   

OK a czy możesz mi powiedzieć jeszcze jedno bo ja mam w tym białym wężyku benzynę, czy np. możesz sprawdzić czy też w tym dolnym masz benzynę? bo niewiem czy tak ma być?
A schodzi bez problemu w palcach ten wężyk.

W sumie kolory wężyków to chyba nie grają roli, a to co przez nie przechodzi to tak.
Acha a który rocznik auta masz ?? ?
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-03-29, 15:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2008-03-29, 16:09   

benzyny na pewno nie mam., a te wezyki nie moga byc zamieniane bo funcji swojej nie spelniaja, rocznik 93

[ Dodano: 2008-03-29, 16:10 ]
to sa wezyki podcisnieniowe wiec paliwa tam byc nie powinno , moze masz cos tam namieszane z tymi wezykami i cuda sie dzieja
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-29, 16:35   

czyli w tych dwóch wężykach jest powietrze?

EDIT: Sprawdzałem w tym na dole było jednak parę kropli benzyny.

Ale to i tak bez znaczenia bo...

Teraz to juz mi coś chyba całkiem padło bo nie chce zapalić na benzynie
Były problemy ale coraz gorzej palił aż w końcu teraz praktycznie nie ma możliwości odpalenia.
Tzn. może i odpali ale po 15 minutach kręcenia, szkoda mi baterii, rozrusznika i innych...
rano po kilku godz. postoju jest lepiej tzn. zapali za 2-3 razem


Orientuje się ktoś jakie mogą być ewentualne przyczyny?

W poniedziałek dopiero jadę na sprawdzenie pompki paliwa-jak zapali.


Kable WN OK, świece nowe, rozrząd też OK nowy, ciśnienie na garach jest po 12,5 na każdym- dziś sprawdziłem, mechanik powiedział że w sumie jest nieźle.
I o ile się nie mylę jest wszystko w normie bo w książce sam naprawiam jest od 10-13 dla 2.0 2E


Troche któryś zawór klepie, ale to raczej chyba nie przez to nie chce zapalić??
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-03-29, 16:58, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2008-03-29, 17:09   

jedz na kompa sie podlaczyc , bo w ciemno to mozna pol auta wymienic...
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-29, 17:21   

Problemy możesz mieć z odpalaniem jeżeli nie masz otwartego ssania
Dolegliwość najczęściej występuje jak jest zimno


tak jak na zdjęciu powinno być

I wtedy nie potrzebujesz mieć podłączonych tych rurek



Czarna rurka powinna iść do tylu obudowy filtra



Biały do tej rurki ale tu już nie ma trójnika bo było no nie potrzebne jest pominięte

_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-29, 17:28   

a ja właśnie jak jest ciepły to ciężko pali.

podejżewam jeszcze pompkę paliwa że siada bo raz ją słychać a raz nie jak przekręcę zapłon

zauważyłem że pali lepiej jak kilka razy przekręcę zapłon, prawdopodobnie pompka zrobi sobie większe ciśnienie i wtedy zapala.

czy orientuje się ktoś ile może kosztować nowa pompka ?


http://moto.allegro.pl/it...seat_3_bar.html

ta będzie dobra? czy kupić BOSHA??? wie ktoś ile kosztuje pompa Bosha ??
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-03-29, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-29, 18:19   

Zanim kupisz pompkę to zdejmij tą rurę co idzie od kolektora z ciepłym powietrzem do filtra
rozgrzej auto i sprawdź bo widzę na zdjęciu że masz założona
i stąd może być twój problem
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-29, 19:44   

andrewb25 napisał/a:
wie ktoś ile kosztuje pompa Bosha
oryginalna koło 700 PLN więc zapomnij... Kup chińszczyznę, przynajmniej nie będzie szkoda jak sie spali...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-30, 13:27   

jaca napisał/a:
Zanim kupisz pompkę to zdejmij tą rurę co idzie od kolektora z ciepłym powietrzem do filtra
rozgrzej auto i sprawdź bo widzę na zdjęciu że masz założona
i stąd może być twój problem


tzn którą dokładnie?





P.S. jutro jadę na sprawdzenie pompki, pod jakim powinna podawać ciśnieniem paliwo ? 3 Bar?
I jeszcze pytanie gdzie pompka ma przekaźnik? jak przekręcę kluczyk to też coś tak pyka pod maską? co to może być ? czy tak ma być?
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-03-30, 13:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 14:11   

Masz tam 2 rury 1 ta u góry co przepływomierz jest podłączony
i 2 pod spodem co zasysa cieple powietrze jak jest ssanie włączone
a jest dokładnie pod ta dużą rurą zdejmij opaskę i ściągnij ją rozgrzej auto i sprawdź ponownie
podejrzewam że to jest ta przyczyna
andrewb25 napisał/a:
jak przekręcę kluczyk to też coś tak pyka pod maską? co to może być ? czy tak ma być?

Te pstrykanie może to być elektrozawór gazowy
u mnie tak samo jest

andrewb25 napisał/a:
P.S. jutro jadę na sprawdzenie pompki, pod jakim powinna podawać ciśnieniem paliwo ? 3 Bar?


Pompkę ja bym odpuścił skoro pali na zimnym a na ciepłym nie
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-03-30, 14:43   

tzn wiesz na zimnym zapali lepiej za 2-3 razem, czasami za 1-wszym , pompkę i tak sprawdzę - niezaszkodzi sprawdzić.
a ten przewód też sprawdzę.
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 15:51   

andrewb25 napisał/a:
niezaszkodzi sprawdzić.
a ten przewód też sprawdzę.

No pewnie że nie zaszkodzi
daj znać czy jest jakaś różnica
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-04-02, 20:30   

a więc tak: okazało się że kostka pod stacyjką jest do wymiany , kosteczkę wymieniłem na dobry niemiecki zamiennik firmy MEYLE, stary i tak był zmieniany w 2005 roku (FEBI), oryginału nie brałem bo kosztował 75 zl a ten MEYLE byl identyczny jak VW ale kosztowal 25 a roznil się tylko brakiem znaczka VW :D

-Ciśnienie paliwa było sprawdzone i jest OK,
-był podpięty pod kompa i też żadnych błędów,

teraz już jest różnica jak ręką odjął ale czasami jednak nie odpali za 1-2 razem , i ma prawdopodobnie za dużą dawkę paliwa czyli go poprostu zalewa . jak jest zimny to pali od strzala, natomiast na ciepłym ma dalej problem z paleniem - ale tylko czasami . czuć też przy okazja benzynę.
Świece są nowe no i jak wykrecilem to są takie czarne, czyli ewidentnie ma za duza dawke paliwa.

Bedziemy z tym walczyc na pocz. nastepnego tygodnia :D
silnik jest w dobrym stanie tzn. moc jest, zapłon też ustawiony poprawnie




A może Wy coś podpowiecie????jakieś sugestie???
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-04-02, 20:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-04-02, 22:01   

To dobrze że ci lepiej pali choć dla mnie jest dziwne że ta kostka ma coś do zimnego czy ciepłego silnika
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-04-02, 22:57   

hmm w zasadzie to sam niewiem poprostu ciężko go było zapalić na benzynie

teraz jest praktycznie po problemie

kwestia jeszcze tej za dużej dawki paliwa,

i venciacho będzie chodziło jak przecinak myślę :D
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-02, 23:18   

kolego masz dziurę w regulatorze ciśnienia paliwa, (stąd paliwo w wężyku i smród benzyny) przy listwie wtryskowej, wymieniaj jak najszybciej bo będzie pożar. regulator w 2e jest przylistwie wtryskowej po sronie pasażera, na zawleczkę, wyjmuj go na zimnym bo tryśnie trochę beny na wydech. Używka 8 dych, nówka od 160.

[ Dodano: 2008-04-02, 23:29 ]
i stąd za bogata mieszanka, bo dziurą przez wężyk paliwko leci do obudowy wtrysku i do dolotu, wymień, problemy znikną na 90 procent. Regulator mimo że ma dziurkę nadal może dobrze utrzymywać ciśnienia paliwa.
_________________

 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-04-03, 07:28   

dzięki kolego, to trzeba będzie pewnie wymienić ;)

[ Dodano: 2008-04-03, 17:08 ]
okazało się że jest benzyna w dolocie na przepustnicy aż mokro

na razie nie ma jazdy bo może się zapalić





widać jak na dole jest mokro od benzyny

a oto powód problemów



[ Dodano: 2008-04-03, 17:56 ]
Czy ten regulator jest po prostu wyciągany czy się go odkręca bo jak wyciągnąłem zawleczkę to ciężko wychodzi.
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-04-03, 17:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-03, 20:59   

ciągnij mocno, pokiwaj nan boki, początkowo ciężko idzie a potem wystrzeli jak korek od szampana i wytryśnie trochę benzyny która jest w listwie poid ciśnieniem ponad 2 atmosfery. Nowy wejdzie łatwo, ale dociśnij go do końca i przytrzymaj dociśnięty tak żeby zawleczka lekko weszła, sprawdź stan oringu na regulatorze.
_________________

 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-04-05, 09:28   

Usterka usunięta w 100%, pali na dotyk zarówno na ciepłym jak i na zimnym.

Do wymiany były 2 części:

-regulator ciśnienia paliwa (był dziurawy)
-kostka pod stacyjką
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9