Mam pytanko:
Czy Ventyl ma jakieś czujniki zużycia klocków hamulcowych? Bo zauważam że czasem na nierównej na wierzchni typu kostka brukowa, gdy autko trochę drży zaczyna mrugać kontrolka od ręcznego. Czy może świadczyć to o zużyciu klocków?
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-04, 23:15
mogą mieć ale nie muszą, wszystko zalezy od wersji.
Ale najprawdopodobniej, skoro na nierównościach Ci miga to jest wina nie stykania gdzieś, sprawdź czujnik ręcznego i kable.
ja miałem podobną sytuacje i co sie okazało?? Lewe tylne koło brak hamulca, zero hamowania, rozebrałem koło i tłoczek lał, z tego powodu ubywało płynu co powodowało swiecenie mruganie na nierównościach, radze podnieśc maske i zobaczyć ile masz płynu, jak sie okaże ze mało to wtedy rozbierasz wszytskie koła po kolei i zobaczysz który jest winny wyciekowi
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-03-05, 19:49
adbaca napisał/a:
rozbierasz wszytskie koła po kolei i zobaczysz który jest winny wyciekowi
a jak nie snajdziesz, to szukac ubytku po drodze do kol... jesli masz klocki podtarte za bardzo to tez mote to byc powodem ubytku plynu... ( raz, ze dalej sie musza wysunac przy chamowaniu, dwa-przy takim ekstremalnym wysunieciu moze dojsc do wycieku plynu w tloczka )
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Z tego co twierdzi mechanik u którego serwisuje auto to kontrolka od ręcznego jest jednocześnie kontrolką płynu hamulcowego.
tak jest
Pewnie mechanior się nie myli. Sprawdziłem płyn i faktycznie było za mało wlałem do maxa i sprawdziłem po kilku kilometrach - poziom zszedł o jakieś 3 - 4 milimetry. Będę obserwował ten poziom i sprawdzę jeszcze teraz czy jak będę jechał po dziurach to będzie wykrzyknik mrugał.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2008-03-10, 19:53 ]
[quote="Sir_Kamil"]Mam to samo.
"u mnie nie mruga, ale praktycznie non stop świeci"
W sumie kolego zacznij od podstawy - sprawdź poziom płynu.
tak samo jak w golfie (mialem poprzednio mk2) przy zapaleniu kontrolki recznego podczas jazdy pierwsza rzecz to sprawdzic plyn hamulcowy, ja sie juz kiedys "przejechalem" na tym, wsiadlem jak wychodzilem z pracy, odpalilem, jedynka, gaz a przed skrzyzowaniem brak jakiegokolwiek hamowania, zero plynu, cale szczescie ze skrzyzowanie bylo typowo osiedlowe... Jesli swieci to posprawdzac, plyn, tloczki a w ostatecznosci szukac ubytku plynu hamulcowego...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-03-18, 15:31
tak mneij wiecej na srodku to takei 2 polksiezycie i swieci na pomaranczowo.. pzoa tym do klockwo musza isc kable i cal ainstalacja musi byc osobna odosnie okaldzin wystepuej to tylko na przedniej osi
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
umnie przyczyną świecącej się kontrolki był czujnik od ręcznego znajdujący się przy ręcznym pod pokrowcem skórzanym wyskakiwał z otworu nie trzymały zatrzaski więc go przykręciłem robiąc otwór w obudowie czujnika trzyma już ze 4 lata
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum