Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyciek płynu ze zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej!
Autor Wiadomość
Majkel 
Kierowca eLki



Silnik: Vento 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: WLKP
  Wysłany: 2008-05-11, 18:13   Wyciek płynu ze zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej!

witam wszystkich posiadaczy venciora;) panowie mam problem, ktory niby minal a jednak daje sie we znaki:/ dzis znowu zauwazylem, że ze zbiornika wyrównawczego (silnik 1.8 ABS 90 KM 66 kW) wycieka mi płyn! 2 mieisace temu tak sie działo, wiec sprawdzilem przewody cieczy chlodzacej czy są drożne i było wszystko ok, wiec spuściłem stare petrygo i wlałem nowe ( tak zeby w zbiorniku wyrównawczym płyn był między kreskami MIN i MAX- wiec tak jak trzeba).. przez jakis czas było wporządku ale dzis zauważyłem, ze znowu zbiorniczek wyrównawczy "wypluwa" płyn i jest teraz znowu płynu pod kreską MINimum:/ wiec co jest grane, skoro przewody były drożne i termostat też się otwiera?? jak wtedy wymieniałem płyn, to wyjąłem termostat i sprawdziłem go w garnuszku z wodą i sie otwierał lecz tuż przed zagotowaniem wody, czyli woda miała ok 93-95 st celsjusza, czyli chyba troche za późno się otworzył ale był dobry (termostat miał napis FRANCE).. Więcy czy to jest wina termostatu, ktory może za późno się otwiera, a rozgotowany płyn chłodzący wywala zbiornikiem wyrównawczym?? Co o tym myślicie?? Musze do tego dojść bo nie ma sensu co chwile dolewac Petrygo skoro silnik wypluwa go:/ Poradzcie cos panowie!!!
Ostatnio zmieniony przez Majkel 2008-05-11, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-11, 19:13   

Majkel napisał/a:
skoro przewody były drożne i termostat też się otwiera?

Przewody masz drożne, a czy są szczelne?
ALe jak Ci ten płyn wywala...ze zbiorniczka?? to może zboirniczek jest dziurawy....

Skoro śmiagasz na petrygo to w przypadku wycieku ten płyn pozostawia takie białe zacieki...poszukaj czy nigdzie na przewodach nie ma czegoś takiego...
 
 
Majkel 
Kierowca eLki



Silnik: Vento 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: WLKP
Wysłany: 2008-05-11, 20:13   

Tak, są drożne i szczelne.. Mam wrażenie, że termostat sie za późno otwiera i płyn tak sie "rozrasta" że go musi gdzieś wywalić pod cisnieniem.. zbiorniczek wyrównawczy ma taki specjalny odpływ, że w razie czego go wywali ale normalnie nie powinno tak sie dziać, bo termostat powienien sie otwierać już przy 85 st C zeby dawało płyn chlodzący na duzy obieg.. doradźcie mi jaki kupić termostat, bo chyba on szwankuje, jaka firma i jaki jest naprawde dobry (cena nie gra roli)..
Ostatnio zmieniony przez Majkel 2008-05-11, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-11, 20:32   

Jeśli cena nie gra roli, to kup oryginalny, w serwisie. Cenowo to przedstawia się tak około 80 zł, bo sie jakiś czas temu pytałem. Kupisz i masz święty spokój. A normalnie za podrubę, Wahlera np. dasz ok. 30 zł.
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-11, 20:48   

Majkel, dziwię Ci się jak już wyjąłeś termostat że go nie wymieniłeś. Nowy to koszt niewielki a miałbyś już z głowy. W tej chwili kup oryginalny termostat VW, ja chciałem tez takowy ale że na czasie mi zależało to a nie było na stanie to założyli jakiś podrabiany za 36 zł jak dobrze pamiętam. Na razie działa. Ale lepiej założyć oryginalny bo kosztuje stówki a jakość na pewno nieporównywalnie lepsza.

Ale moim zdaniem to nie jest wina termostatu że Ci wywala płyn ze zbiornika niekiedy. Tak jak piszesz zbiorniczek ma z boku przy kielichu amortyzatora taki odpływ, żeby nie wysadziło go jak ciśnienie wzrośnie. Nie chce Cie martwić, ale jak u mnie uszczelka pod głowica padła (o czym nie wiedziałem) to właśnie miałem podobne objawy przed zniszczeniem silnika. Płyn uciekał non-stop a czasem go wywalało przez wyrównawczy. |o podobno klasyczne objawy uszczelki.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-11, 20:52   

A moze po prostu zbiorniczek jest nieszczelny...i wywala płyn jak się robi małe ciśnienie bo małe jest normalką jak silnik pracuje...
 
 
Majkel 
Kierowca eLki



Silnik: Vento 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: WLKP
Wysłany: 2008-05-11, 21:56   

Spyro nie martw mnie:/ jak narazie wymienie termostat, a jezeli nadal bedzie wyrzucalo płyn to bedzie grubo pracy nad ta uszczelka:/ ale jak macie jeszcze jakies przypadki z wypluwaniem plyny przez zbiornik to pisac! Dodam, ze ciecz chlodzaca zauwazylem tez zaschnieta przy wylocie z weza nad swiecami, ktory prowadzi ciecz do silnika :/ a na allegro kupowac termostat czy lepiej nie?
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-11, 21:59   

Majkel napisał/a:
na allegro kupowac termostat czy lepiej nie?

W serwisie, najlepiej
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-11, 22:04   

Majkel napisał/a:
zaschnieta przy wylocie z weza nad swiecami, ktory prowadzi ciecz do silnik

No to trójnik masz walnięty....i pewnie stąd te ubytki płynu....możliwe także że zbiorniczek jest nieszczelny....więc może tak źle nie będzie.
 
 
Majkel 
Kierowca eLki



Silnik: Vento 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: WLKP
Wysłany: 2008-05-11, 22:07   

no to musze smignac i kupie.. a wiecie może jaki numer katalogowy ma oryginalny termostat do vento 1.8 ABS? bo z doswiadczenia wiem, ze serwis zawsze ma racje i z usmiechem na twarzy da klientowi towar, za ktory niemalo skasuje a potem czesc nie pasuje.. mialem tak z migaczami z blotnika- potem musialem jezdzic i zamieniac bo koles mi wciskal inny numer katalogowy kirunkowskazu niz ja mu powiedzialem, ktory mial byc super odpowiedni do modelu z 94 r. i dupa, jezdzilem i oddawalem i czekalem za innym typem heh!

[ Dodano: 2008-05-11, 22:08 ]
Tygrysisko, ten trójnik, który rozdziela węże z ciecza przed wlotem do silnika tu przy swiecach?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-11, 22:12   

Majkel napisał/a:
Tygrysisko, ten trójnik, który rozdziela węże z ciecza przed wlotem do silnika tu przy swiecach?

Tak ten, ten nad świecami co idzie do głowicy i w którym jest czujnik temperatury.
 
 
Majkel 
Kierowca eLki



Silnik: Vento 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: WLKP
Wysłany: 2008-05-11, 22:19   

a możliwe, że korek od zbiorniczka jest walnięty i nie odprowadza cieśnienia więc ciecz ucieka wszystkimi możliwymi otworami??
 
 
delus 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 36
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 56
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-05-11, 23:16   

ja mam taki sam problem przy tym samym silniku co u ciebie. tylko ze wlasnie mi sie wydaje ze plyn wylatuje bezposrednio ze zbiornika spod korka, bo widac bialy osad na zbiorniku. u siebie jeszcze zauwazylem ze w pewnym miejscu na przewodach tez jest nieszczelne ale nie sadze zeby tam moglo wyciekac az tyle plynu. jak bedziesz wiedzial juz na pewno co jest nie tak to napisz tutaj. z gory dzieki
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-12, 00:10   

Korek zbiorniczka też jest ważny, bo jak jest walnięty to nie trzyma ciśnienia, też to przechodziłem swego czasu, kupiłem wtedy NOWY korek i problem zniknął.

Myślę, że jednak termostat tu nie ma nic do wywalania płynu przez zbiorniczek wyrównawczy, termostat za co innego jest odpowiedzialny.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-05-12, 07:33   

Spyro raczej Cię nie straszy. Podobne objawy miałem w golfie jak uszczelkę spod głowicy wywaliło :( Korek wymień na początek bo to nie wielkie koszta a wykluczyć trzeba na początek. Potem proponuje wjechać na kanał niech silnik trochę popracuje i zobaczyć czy faktycznie gdzieś nie wycieka. Rozbierz front Venciaka i zobacz czy z chłodnicą wszystko jest oki, czy gdzieś czasem się nie rozszczelniła. Jeśli wszystko wykluczysz to będzie raczej uszczelka :(
_________________
Vento wersja silver & black
 
 
Majkel 
Kierowca eLki



Silnik: Vento 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: WLKP
Wysłany: 2008-05-12, 19:27   

jeżeli to faktycznie jest uszczelka walnieta to zalamka:/ tym bardziej, ze w srode jade kupic i zalozyc letnie opony wiec siano juz mam porozdzielane na wydatki a tu moze byc zonk:/ brat ma golfa III diesel'a 1,9 TDI- czy korki zbiornika wyrównawczego vento benzyna i golf diesel maja takie same? wtedy wkrece jego i pojezdze i zobacze jak sie bedzie zachowywal ten plyn..
Ostatnio zmieniony przez Majkel 2008-05-12, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-12, 20:10   

Słuchaj, ja za nowy korek zapłaciłem 18 zł jak dobrze pamiętam, więc wydatek żaden...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-05-12, 21:43   

korki sa te same
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
delus 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 36
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 56
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-05-14, 13:00   

a jezeli tak jak u mnie na zbiorniku widac slady po petrygo i wydaje mi sie ze plyn wycieka spod korka to wg was sama wymiana korka wystarczy?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-14, 15:40   

Cytat:
a jezeli tak jak u mnie na zbiorniku widac slady po petrygo i wydaje mi sie ze plyn wycieka spod korka to wg was sama wymiana korka wystarczy?


spyro napisał/a:
Słuchaj, ja za nowy korek zapłaciłem 18 zł jak dobrze pamiętam, więc wydatek żaden...


nawet jak to nie to to nie wydasz jakiegoś majątku...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-14, 18:07   

18 to i tak sporo, hehe. Ja ostatnio kupiłem za 10 zł - i trzyma jak pierun ciśnienie, wodę, i w ogóle daje rady :D

[ Dodano: 2008-05-14, 18:08 ]
A tylko dlatego kupilem nowy, bo stary bardzo ciężko się odkręcał, trzeba było używac na prawde mega ogromnej siły, bo go odkręcić, czasami po prostu się zapiekł. A poza tym był dobry, i to oryginał. A na ten nie narzekam, leciutko się odkręca i wszystko wporząsiu :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-14, 20:26   

no widzisz, to jeszcze taniej. Ja swój kupowałem kupę lat temu bo mój oryginalny korek niestety nie trzymał ciśnienia.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-05-16, 22:22   

Majkel napisał/a:
a możliwe, że korek od zbiorniczka jest walnięty i nie odprowadza cieśnienia więc ciecz ucieka wszystkimi możliwymi otworami??
He he i to jest to:-)Na korku jest juz do du..y uszczelka gumowa i cisnienia nie trzyma.Ja sie tyle obszukalem az mi zbrzydlo.W koncu przez pomylke zalozylem inny korek od kolegi jak porownywalismy po odpaleniu czy u niego tez wywali:-)i nagle przestalo....
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 8