Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-05, 18:21
a ztego co ja wiem to rolki niema tylko pod alternatorem mocowana jest sprenrzyna ktura sama napina pasek ale musisz popuscic sruby to jest bardzo proste a jak nieidzie to wez lyzke montarzuwke i naciągnij lekko i zobacz czy pomoglo
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-06, 20:16
juz ci mówie dolną i gurną tylko troche jak je popuscisz to bendzie sz widzial alternator sam sie uniesie wtedy dotnij palcem paska i sam bendziesz wiedzial jaki jek jest napienty jezeli bendzie zbyt luzny pociągnij alternator do góry i dokręc . napewno wiesz ale pasek musi miec troche luzu ( 2cm ) góra dól
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-10, 19:19
te sróby mocują wiadomo ale jak je popuscisz to masz mozliwosc poruszania alternatorem bo niewiem czy zauwarzyles przy tej dolnej srubie jest podłózny otwur który pozwala na regulacje . Bo jak se wyobrazasz napinanie paska czy zdjencie . Próbowales popuscic te sruby i napinac pasek
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-10, 19:57
sory ale juz nic nierozumiem jaki ty masz silnik bo ja mam 1.8 GLX i silnik 1.9td i niema tam rolki napinającej . stego co wiem to alternatorem sie napina pasek . Zrub fotke tego silnika jak co to poradzimy
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-11, 18:09
cholera to juz niewiem ale zaraz popatzre
[ Dodano: 2006-12-11, 18:45 ]
przepraszam pomylilem sie faktycznie jest cos takiego ale ja widze że rolke idzie popuscic dlatego sprubuj to zrobic wydaje mi sie ze bendzie to szesciokąt 6 ale niejestem pewien. ale jak to zrobisz to pociągnij kulkiem do góry i bendzie napienty
Kolego w TDi czesto siada koło pasowe na wale. Mówie o kole na pasek wielorowkowy do alternatora które jest na wale korbowym pod kołem napędzającym pompe wspomagania. To koło ma tłumik gumowy wewnatrz i piszczenie czesto to objaw uszkodzonego własnie tego tłumika. Koło nowe orgiłał kosztuje ok. 900zł ale trzeba szukac uzywanego na szrocie, odradzam kupowac zamienniki, mają troche iiną budowe i szybko padną
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 242 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2007-05-21, 21:38
szatanek napisał/a:
To koło ma tłumik gumowy wewnatrz i piszczenie czesto to objaw uszkodzonego własnie tego tłumika. Koło nowe orgiłał kosztuje ok. 900zł ale trzeba szukac uzywanego na szrocie, odradzam kupowac zamienniki, mają troche iiną budowe i szybko padną
O jaki tłumik ci chodzi gumowy bo chyba ja tez mam tą przyczynę piszczenia ale nie jestem pewien
Czy może chodzi ci o ten cały trzpień gdzie jest na sprężyna od
samonapinacza i przy kółku po któym idzie pasek jest taki coś
gumowego jakby uszczelka czy coś w tym rodzaju czy to to...??
jutro moze dodam zdjecia gdzie to się mieści dla jasności...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum