Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-06-18, 13:24
LPG-silnik krokowy
Autor Wiadomość
torek73 
Autostopowicz
torek73


Silnik: AAM
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 4
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2008-06-18, 11:45   LPG-silnik krokowy

Wswoim vento 1.8AAM mam instalację ze sterownikiem STAG50 i problem tkwi w tym ,iż silnik krokowy nie działa przy rozruchu na benzynie i przełączeniu na gaz.odzywa się dopiero przy temp.ok.50-60st.Aktualnie mam wstawiony korek z reg. ręczną i kiedy podpinam krokowca,żeby sprawdzić jak on działa to tak się właśnie dzieje.Zaznaczam,że nie mam możliwości sprawdzenia parametrów sterownika na kompie .
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-06-19, 17:59   

silnik nie pracuje gdyz brak sterowania z komp.gazowego a dlatego ze brak sygnału z sondy-twoj przypadek to typowy objaw padającej sondy która dopiero po dobrym nagrzaniu zaczyna pracowac i wtedy przekazuje sygnał na komp gazowy a ten daje sterowanie na silniczek i wtedy go zaczyna ruszac
 
 
torek73 
Autostopowicz
torek73


Silnik: AAM
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 4
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2008-06-19, 20:47   

Dzięki Ci za odpowiedź,ale nie gra mi jedna rzecz,otóż na benzynie sonda lambda podaje sygnały po jakimś czasie od uruchomienia,gdy osiągnie odpowiednią temperaturę pracy a silnik do tej chwili pracuje na parametrach stałych z komputera to dlaczego w kilka sekund po uruchomieniu na automacie przełączę na gaz i nie chce pracować-sterownik STAG50 powinien to uwzględniać.Później ok,jeśli sonda fiksuje po rozgrzaniu to może tak być jak sugerujesz.Może się mylę-jeśli tak to mnie popraw.Jeszcze raz dzięki za podjęcie tematu!
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-06-19, 21:04   

powinien działac sonda zaczyna pracowac dopiero po osiągnieciu 300 stopni o ile dobrze wiem mi sie wydaje ze cos z silniczkiem jest
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-06-19, 21:06   

torek73 napisał/a:
Może się mylę-
masz rację prawie na pewno, ale nie obejdzie się bez odłączenia do interfejsu i korekty ustawień. Krokowiec ma być w pewnej pozycji wystarczającej do pracy silnika od razu, a jak sonda zaczyna działać to zaczyna chodzić. Co nie pasuje to to, że sonda z grzałką powinna dużo szybciej zaczać działać, max 5 minut, a nie dopiero po takim rozgrzaniu auta, więc opcja z padakją sony lub jej grzałki również jest możliwa.
_________________

 
 
torek73 
Autostopowicz
torek73


Silnik: AAM
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 4
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2008-06-19, 23:28   

Jest to problem o tyle złożony,że tak jak pisałem,wszystko złe dzieje się jak motor jest zimny i kiedy pojechałem do fachowca gazownika/5km;silnik złapał temp/ i podłączył aparaturę to wychodziło,że wszystko jest ok.Jeżeli mógłby ktoś podpowiedzieć jaki to parametr w ustawieniach Staga50 odpowiada za początkowe uchylenie krokowego i ile powinien wynosić to byłbym wdzięczny.Szepnąłbym dla majstra...
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-06-20, 07:04   

torek-w jakiej pozycji znajduje sie tłoczek silniczka w czasie gdy nie pracuje?całkowicie zamkniętej czy ok połowy otwarcia?mozesz zrobić tak-na zimnym sil podpiąc sil. gaz. przełącz na gaz [jak nie masz zabezpieczenia temperaturą] i kręć registrem po dwa obroty w jedną i drugą strone-jesli i w tym przypadku będzie sie tak samo zachowywał to na bank sonda- a 300stopni to sonda osiągnie po kilkudziesięciu sek po odpaleniu a nie po kilkunastu min. po południu napisze Ci odnosnie parametru początkowego uchylenia krokowego

[ Dodano: 2008-06-20, 07:19 ]
a odnosnie silniczka krokowego to albo:
1.działa płynnie
2.działa z przycięciami-wyrobiony gwint na ślimaku
3.działa nie działając-czyli nie działa
w jego przypadku nie ma zadnych anomali typu działanie po jakims tam czasie-on jest tylko elementem wykonawczym
 
 
torek73 
Autostopowicz
torek73


Silnik: AAM
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 4
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2008-06-20, 12:06   

W czasie gdy nie pracuje,jest oczywiście całkiem zamknięty.Jeżeli byłby uchylony to pewnie by motor jakoś tam chodził.A za ten parametr to z góry dla Ciebie wielkie...!
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-06-20, 18:54   

więc jest zakładka- "sonda zimna"-tam ustawiamy zwłoke dla komp gazowego na czas potrzebny do nagrzania sondy wtedy komp gaz ignoruje odczyty i steruje na podstawie swojej mapy na zadany czas-jednak z tego wynika ze nawet na zimnym silnik krok powinien pracowac lub chociaz byc otwarty w pozycji usrednionej w twoim przypadku jest zamkniety-wiec najprawdopodobniej komp gaz odrazu zczytuje z sondy a ze sonda nie hula do nagrzania więc stąd ten manewr-chociaz przyczyn moze byc jeszcze kilka ale ta jest najprawdopodobniejsza-mozesz zasugerowac gaziazowi aby ustawil jak najdłuzsza zwłoke w tej zakładce
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 9