Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki olej silnikowy
Autor Wiadomość
Swing 
Autostopowicz



Silnik: 1,8 benzyna
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Legnica
  Wysłany: 2008-09-02, 20:06   Jaki olej silnikowy

Witam wszystkich bardzo serdecznie;)
Od nie dawna jestem właścicielem vento 92 rok 1.8 benzynka i na liczniku ma 240 tyś a poprzedni właściciel zalewał go olejem półsyntetykiem i pytanie moje do Was czy nie warto juz zalać mineralny?
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-02, 20:13   

Mam podobne autko jak Twoje ten sam rocznik ta pojemność i przebieg. Mam zalany półsysntetyk. W serwisie VW powiedzieli mi że nie ma potrzeby lać mineralnego. No ale zawsze jest jakieś "ale" ;)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 20:26   

Swing napisał/a:
na liczniku ma 240 tyś a poprzedni właściciel zalewał go olejem półsyntetykiem i pytanie moje do Was czy nie warto juz zalać mineralny?

Jak nigdzie nie wycieka olej, wszystko jest wporządku, to jeździj jak najdłuzej na 10w40. Generalnie, przebieg nie musi mówić, jaki olej kiedy lać, bo wielkrotnie widziałem, że do starych aut, z przebiegami ponad 300 tyś ludzie lali półsyntetyka. Ja, pytając się, czy na prawdę? czy nic nie cieknie itd.? To oni, że właśnie nie, pomimo takiego wieku i przebiegu.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 20:32   

Ja mam 248.000km przebiegu i nawet nie mysle o przejciu na mineralny...a smigam na mobilu 10W40 (polsyntetyk)

Swing, wciaga Ci olej ??
mi niecala setke na tysiac km....jak mi zacznie wiecej brac to uszczelniacze pod zawory wymienie i po sprawie....
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 20:37   

Tygrysisko napisał/a:
jak mi zacznie wiecej brac to uszczelniacze pod zawory wymienie i po sprawie....

Ewentualnie pierścienie, bo tędy tez może uciekać, który się póżniej przepala...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 20:39   

No, ale mi te ubytki od lat nie rosna ani troche...pewnie tak zostanie jak jest...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 20:43   

Ja tez zawsze od wymiany do wymiany coś doleję, ale praktycznie norma taka się utrzymuje, że około litr na całą wymianę... czasam miże i nawet mniej. Ale zauważyłem, ze to wszystko zależy od stylu jazdy, bo jak mu cisnę ostro, to potrafi więcej łyknąć (co też i żadko tak robię).
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 20:46   

sebastian napisał/a:
około litr na całą wymianę...

No to kolego prawie identycznie jak u mnie....wymiana co jakie 12 tys km (polsyntetyk) i dolewam jakies 8-9setek....
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 20:53   

Tygrysisko napisał/a:
No to kolego prawie identycznie
:faja: :tygrysek:
_________________
Zielony borowik...
 
 
Swing 
Autostopowicz



Silnik: 1,8 benzyna
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-09-02, 20:57   

Mam lekki wyciek a raczej poci sie uszczelka pod deklem tam gdzie olej sie wlewa sorki ale nie jestem mechanikiem i sie nie znam a co do tego czy bierze olej to wlasciciel poprzedni twierdzil ze nie wiec dopiero sam zobacze.
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 20:59   

No to pędzisz do sklepu po uszczelkę, koszt do 15 zł max., wymiana jest dośc prosta - i poproblemie :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 20:59   

Uszczelka pod klawiature nie jest droga....kiedtys wymienialem na najtanszy szajs za 8zl i chodzi do dzis....jak tylko sie poci to zostaw ja narazie...

jesli Cie to denerwuje to dokrec troszeczke srubki ...tak po pol obrotu...
 
 
Swing 
Autostopowicz



Silnik: 1,8 benzyna
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-09-02, 21:01   

Ale silnik odpala na dotyk i pracuje równo bez jakis wariacji i nawet z 4 pa kopa zeby przyspieszyc wiec mysle ze jest dobrze no i nie dymi czy cos takiego :brawa:
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 21:03   

no i super...tez tak mam...zdrowy motor i tyle...także śmiagaj na półsyntetyku....to żadszy olej przez co jest go lepiej w zimię odpalić i lepiej smaruje silnik.... ;)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 21:04   

U mnie też spod tej uszczelki się poci, tak z tyłu, ale zostawiam to w spokoju. Wycieku jako-takiego nie ma, więc jest git. Cgyba, ze mocniej leci, to już przydało by sie ją wymienić, ale jak tylko sie poci, to nie ma najmniejszego sensu.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 21:06   

sebastian napisał/a:
się poci

ten typ tak ma...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-02, 21:11   

Póki nic nie cieknie nie ma potrzeby zmieniać na minerala.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Swing 
Autostopowicz



Silnik: 1,8 benzyna
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-09-02, 21:11   

postaram sie dodac zdjecie swojego vento to tez sie pochwale nabytkiem nowym :tygrysek:
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 21:14   

Swing napisał/a:
postaram sie dodac zdjecie swojego vento to tez sie pochwale nabytkiem nowym

Ale to koniecznie :]
_________________
Zielony borowik...
 
 
Swing 
Autostopowicz



Silnik: 1,8 benzyna
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-09-03, 07:31   

Wiec zostaje przy 10w40 ale jakim CASTROL ELF CZY MOBIL a może inny :]
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-03, 08:28   

Swing napisał/a:
CASTROL ELF CZY MOBIL a może inny

A to już jak uważasz. Ja leje ostatnio Lotosa i jestem zadowolony, bo czy jest sens przepłacać za opakowanie innego producenta? nasze oleje niczym się nie różnią, tyle że masz Lotos napisane a nie Mobil itp.

Pewnie mając wysilony silnik turbodałodowany, powiedzmy jakies Subaru to bym lał inny olej, chociaż jest już olej Orlenu i Lotosa do silników wyczynowych. Do naszych Ventek w zupełności wystarczy Nasz polski Lotos. Zresztą trzeba być patriotą a nie przemysł obcy dofinansowywać :D

Ale wywód zrobiłem ;)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-03, 16:45   

Ja od samego początku zalewam Castrolem Magnateciem - i ani myślę nad zmianą.
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-03, 17:07   

Swing napisał/a:
CASTROL ELF CZY MOBIL a może inny


Ja mam wlany olej ELF Competition STI. I następnym razem ten wleje ELF-a :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
zelu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2,8
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: sopot
Wysłany: 2008-09-06, 17:39   

co do oleju silnikowego w aucie to można doktorat napisać :
każe autko wychodzące z fabryki zalewane jest pełnym syntetykiem ( dla ułatwienia powiedzmy ze bedzie to 5w40 [podkreslam dla ułatwienia bo syntetycznych olejów jest masa] )
na syntetyku autko powinno jeździć jak najdłużej -aczkolwiek nasze ventyle w 95% nie są już zalane syntetykiem? dlaczego? poniewaz Niemiec Rudolf stwierdził ze 100 tys km to juz dużo i trzeba przejść na półsyntetyk ( dla ułatwienia 10w40) , dużo vent jeździ też na mineralnym bo NIemiec stwierdził 200tys km to juz stary trup ( 15w40)

autko jak najdłużej powinno jeździć na najlepszym oleju - 5w40 -kiedy zmieniamy na inny- w zasadzie oleju nie powinno się wymieniąć na gorszy ,tylko utrzymywać jego klase i cieszyć się nieśmiertelnością silnika, czemu wymieniamy? jesli juz to dlatego, że zaczyna nam pobierać olej w ilościach większej niż norma, a szkoda nam zrobić uszczelniacze zaworowe - wtedy mozemy przejść o klase niżej -JEDNĄ czyli syntetyk ---> półsyntetyk--->minerał ale raz zalewając olej z niższej półki NIGDY nie wchodzimy już wyzej - bo rzadzysz olej rozszczelni nam silnik :
tzn zalewająć np olej syntetyczny do autka które chodziło na mineralnym - olej wypłuka nam wszystkie nagary które powstały w skutek używania minerała a co za tym idzie silnik stanie się nieszczelny,zacznie połykać i spalać olej w bardzo dużych ilościach, plus zacznie go tracić przez uszczelki..

powiedzmy ze to w mega skrócie o lepkości olejów

a teraz o firmach - w zasadzie tak jak Spyro pisał po co przepłacać skoro lotos też ok - i w zasadzie bardzo duża w tym racja- z tyłu olejów mamy specyfikację tego oleju wg API ,i wg norm producenta np vw 505.00 czy 01 - pamiętajmy ze dzisiejsze oleje to niebo wyżej klas niż te które były na początku lat 90-tych kiedy nasze autka opuszczały fabrykę

PS. w latach80-tych byly tylko oleje mineralne i o tym tez nalezy pamitać kupując starsze autko -rewolucja olejowa to ostatnie 10 lat

wracając do tematu - każda firma oczywiście ma swoje dodatki silnikowe bez których wg niej silnik nie ma prawa życ- ale oczywiście to chwyty marketingowe

ja osobiście mogę polecić dużo olejów ale nie o to chodzi przecież zeby robić tu reklamę , natomiast powiem że odwiedzałem jakiś czas temau fabrykę olejów FUCHS w Gliwicach i na pewno spełniają oni wymogi na najwyższym poziomie . to była by taka namiastka ode mnie :tazz:
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-09-06, 22:20   

Mogę dodać ,czytalem że za plukanie silnika odpowiedzialność ponosi zasadowość oleju.Im większa, tym większe plukanie.Co ciekawe niektóre mineralne mogą mieć większą "plukalność" od polsyntetyków.
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-06, 22:22   

zelu napisał/a:
fabrykę olejów FUCHS


Pamiętam tą firmę będąc w Anglii z produkcji smarów (towot) :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-09-06, 22:24   

Acha liczba zasadowa -TBN im większa tym bardziej olej plucze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 9