Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ranne piszczenie
Autor Wiadomość
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 2008-10-31, 19:19   Ranne piszczenie

Witam,
mam problem rano gdy odpalam auto słychać pisk od strony alternatora, rozrządu dzieje się tak tylko przy zimnym silniku. Pochodzi 5 minut i cichnie. Po zdjęciu pasków alternatora i wspomagania pisków nie ma. Powymieniałem już łożyska w alternatorze, rolkę napinacza alternatora, napinacz alternatora, pasek wieloklinowy. Została tylko pompa wodna do wymiany ale ona jest na tulejach. Co o tym myślicie? Proszę o pomoc i wskazówki a przy okazji czy przy wymianie pompy muszę rozebrać rozrząd?? :( Pozdrawiam!!!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-31, 19:27   

sławekhpt napisał/a:
Po zdjęciu pasków alternatora i wspomagania pisków nie ma

sławekhpt napisał/a:
Powymieniałem już

A czy chociaż dobrze naciągnięty jest pasek? Często-gęsto przyczyna piszczenia może być słabo naciągnięty pasek, który ślizgając się powoduje piszczenie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-31, 19:31   

Mi to wygląda na zawilgocony ślizgający się pasek..albo od wspomagania albo od pompy cieczy chłodzącej.

sławekhpt napisał/a:
Powymieniałem już łożyska w alternatorze,

łozyska to raczej inny dźwięk wydają...bardziej jarmolą lub huczą...no i nasilają się jak się rozgrzeją.

sławekhpt napisał/a:
Proszę o pomoc i wskazówki a przy okazji czy przy wymianie pompy muszę rozebrać rozrząd??

 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-31, 19:38   

to raczej nie wina naciagu bo naciagany jest automatycznie a napinacz wymienil czyli powinen byc dobrze naciagniety. Przy wymianie pompy nie musisz rozbierac rozrzadu ale to raczej nie pompa.
Mi tez popiskuje ale nie teraz tylko zima jak temp spada do 0 i nizej. I tez pochodzi chwile zagrzeje sie i juz nie piszczy.
Ja wymienilem paski rolke napinacza lozyska w pompie wspomagania i pompe wody bo padla a dalej piszczy.
Jak rozmawialem z mechaniorem i jak sam tez przypuszczam to wina napinacza bo sie z czasem przyciena i popiskuje i ze to czesta przypadlosc w tdi.
W sumie jak psikalem wd40 na napinacz to troche zmniejszalo sie to piszczenie na chwile trzeba by go rozebrac i dobrze nasmarowac ale szczerze mowiac troche sie boje ze jak rozbiore to mi sprezyna wystrzeli albo sie rozkreci i nie bede wiedzial jak nakrecic zeby dobrze dzialalo.
A moze ktos ma lepsze pomysly co to i jak sie tego pozbyc??
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-10-31, 20:01   

pasek od wspomagania naciągam sam więc nie wchodzi to w grę a pasek alternatora jest napinany automatycznie a napinacz jest nowy!!!


Jeżli chodzi o napinacz to jest część nierozbieralna i tylko mozna wymienić na nowa
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-10-31, 20:07   

Oczywiście piski to przypadłość nie tylko Ventylków ale również braci MK3. Mnie to już tak wnerwiało że się porwałem i kupiłem napinacz paska micro wygląda to tak : http://www.allegro.pl/ite...f_vento_t4.html
i oczywiście nowy pasek i po wymianie nastała cisza :D Napinacz paska oryginał + pasek + wymiana coś koło 200 zł ale warte ceny bo jest ciiiiiiiiisza :] :]
_________________
Vento wersja silver & black
Ostatnio zmieniony przez piru 2008-10-31, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-01, 08:10   

pasek rano jest wilgotny i bedzie piszczal lomem dociagnij pozadnie pompe bo na alternatorze sam sie naciaga jak napisales :]
_________________

 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2008-11-01, 22:27   

Mam ten sam problem, i to samo powymieniałem, tzn, napinacz, rolka napinająca, tuleje miedzy rolka a napinaczem, próbowałem na dwóch różnych paskach, i cały czas to samo, ale nie tylko rano, a za każdym razem jak jest zimny.
Próbowałem się przysłuchać skąd to może być, i wydaje mi się że z koła pasowego na wale, możliwe to jest? i czy jak koło wymienię to przestanie?
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
rawablus 
Niedzielny kierowca
ventyl 1.9 TD



Silnik: AAZ
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 55
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2008-11-02, 09:00   

to asamo bylo u mnie. wymiana paska mikro i porzadne naciagniecie alternatora i sprawa zalatwiona.
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2008-11-02, 12:51   

rawablus napisał/a:
to asamo bylo u mnie. wymiana paska mikro i porzadne naciagniecie alternatora i sprawa zalatwiona.

Jak naciągnięcie alternatora? pasek się naciąga sam przez napinacz, czy coś jeszcze o czymś nie wiem?

Mógłby ktoś zrobić zdjęcie dobrego koła na pompie wody, bo się u siebie przyglądałem i ona jest prawie gładkie, nie wiem czy takie ma być, czy może takie jak jest na alternatorze, lub jak koło pasowe na wale, tzn z dużymi rowkami?
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
Ostatnio zmieniony przez Bucus 2008-11-02, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-02, 13:21   

Bucus napisał/a:
Mógłby ktoś zrobić zdjęcie dobrego koła na pompie wody, bo się u siebie przyglądałem i ona jest prawie gładkie, nie wiem czy takie ma być, czy może takie jak jest na alternatorze, lub jak koło pasowe na wale, tzn z dużymi rowkami?

Pewnie to nic nie da, ale jakby co to wrzucam fotkę mojego ustrojstwa w benzyniaku:
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-02, 13:38   

kolo od wody jest plaskie a co do alternatora to my w TD podciagamy alternator i pod sopdem jest sprezyna wypychajaca go jeszcze ale alternator to czesc wymienna wiec moim zdaniem moze gdzies sie na srobach poluznil i opadl i sie slizga pasek ;)
_________________

 
 
rawablus 
Niedzielny kierowca
ventyl 1.9 TD



Silnik: AAZ
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 55
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2008-11-02, 13:39   

koło na pompiw wody jest dladkie jak pupa .......... . Mój silniczek 1,9 TD 1994 AAZ tak ma. Alternator musialem sam podciagnac zeby byky efekty. Pasek ma luz niecale 5 mm,podobno to za mało,ale mam to w tyle. nie piszczy i mam luz. koniec stresu. A jak peknie?... To nie rozrzad :kot:
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-02, 13:44   

rawablus napisał/a:
. A jak peknie?... To nie rozrzad :kot:

najwyzej bedziesz bez wspomagania jechal i bez ladowania i szybko do domu lub do sklepu po paski :P
_________________

 
 
rawablus 
Niedzielny kierowca
ventyl 1.9 TD



Silnik: AAZ
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 55
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2008-11-02, 13:46   

i wszystko na temat. Pasek mikro to pikus.
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 2008-11-02, 20:44   

faktycznie koło pasowe na wale ma nie wielkie bicie więc podejrzewam że to może być to. Bo pasek nie chodzi idealną linią na pompie w której kółko jest gładkie w tdi co może powodować przesuwanie się paska na pompie i w efekcie piszczenie puki się pasek nie nagrzeje.

Mechanio mi podpowiedział żebym delikatnie nasmarował pasek wewnątrz smarem grafitowym co dziś uczyniłem i zobaczę co będzie rano :]
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-11-04, 18:52   

nie polecam smarowania paska smarem grafitowym nic nie pomogło. jutro wymieniam koło pasowe na wale co uważam za głównego winowajce za ranne piszczenie(tak mi się przynajmniej wydaje;) bo mój ma lekkie bicie a przy okazji jak ktoś chce wymienić koło pasowe na używane to przestrzegam przed kupnem takiego koła ponieważ często takie koło jest zwichrowane przez nieumiejętny demontaż sprzedającego dlatego przed kupnem najlepiej się umówić na oddanie w przypadku bicia;)pozdrawiam
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 21:18   

sławekhpt napisał/a:
nie polecam smarowania paska smarem grafitowym
niczym nie powinno sie smarować pasków, poprostu trzeba je wymienić i tyle. Smarowanie to zabieg wręcz niebezpieczny, bo pasek może CI się w czasie jazdy ześlizgnąć albo zerwać.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-11-04, 21:42   

odrazu odpisuje smar grafitowy jest smarem o charakterze ściernym dociera sie nim chociażby zawory w silniku więc jest wyssane z palca twierdzenie że pasek sie ześlizgnie jest to mechanicznie niemożliwe :połbie: :połbie: :połbie:
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2008-11-05, 17:47   

A co może być, jeżeli jak zacznie piszczeć poleję pasek wodą i przestaje?
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-11-06, 17:28   

Wymieniłem koło pasowe na wale korbowym i piszczenie ustało!!! :hejka: :hejka: :hejka: :hejka:
Koszt nowego koła w Szczecinie to 370 zł po dobrych rabatach.
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-11-06, 17:31   

Bucus,
a wymieniłeś pasek na nowy bo z tego co wiem to pasek popiskuje ale jak jest mokry.
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2008-11-06, 18:46   

Tak pasek wymieniałem.
I u mnie jest na odwrót, jak mokry to nie piszczy.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
sławekhpt 
Autostopowicz



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-11-07, 22:29   

pisałeś wcześniej że podejrzewasz koło pasowe to ja ci powiem że była to ostatnia rzecz którą wymieniłem bo przed kołem wymieniłem dosłownie wszystko oprócz pompy no i naprawde(to było koło walnięte;) jak odpalam teraz rano to cisza jak jestem w robocie i auto stoi i odpalam po robocie to cisza :D jestem zadowolony :P
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15