Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 14:26
montaż rozrusznika.problem ze zmontowaniem kabli
Autor Wiadomość
piotrek22 
Kierowca eLki


Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: bdg
Wysłany: 2008-01-23, 22:03   montaż rozrusznika.problem ze zmontowaniem kabli

witajcie,

problem taki- dałem rozrusznik do regeneracji, wmontowałem w auto spowrotem, tylko chyba cos nie tak zmontowałem bo po przekręceniu kluczyka coś pykało, a po próbie odpalenia siadł akumulator...

----plus z akumulatora i kabel od alternatora skręcam razem w górną śrubę od aparatu nad rozrusznikiem

----minus od akumuatora wkęciłem w dolną śrubę która mocuje rozrusznik

dobrze ?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-23, 22:54   

a z ciekawości ile zapłaciłeś z regenerację rozrusznika? Na jakich częściach to robili? Polskie, Włoskie, czy oryginalesy BOSCH?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2008-01-23, 23:59   

u mnie minus z akumulatora idzie do śruby na skrzyni biegów, plusowy masz dobrze jeśli masz pod górną śrubą na elektromagnesie, podejrzewam że chyba jednak jest coś z rozrusznikiem jednak nadal niestety :mysli:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-24, 00:11   

ehhh, to dobrze, że sam sie za to nie zabierałem w takim razie. Ja dzisiaj rano odstawiłem furkę do elektryka, odebrałem po pracy, chodzi jak burza, wydałem 200 złocisy, wymienili wszystko na częściach BOSCH'a... Ciekaw jestem ile Ty dałeś za ta regenerację bez robocizny za jego wyjęcie itp.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-01-24, 18:36   

A impuls do elektromagnesu też podłączyłeś ?? ??
+ i – masz dobrze podłączony


_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
piotrek22 
Kierowca eLki


Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: bdg
Wysłany: 2008-01-25, 21:39   

ok panowie naprawione,

regeneracja rozrusznika- bendiks tuleje i szczotki 80 euro. jestem w irlandii:)

kupiłem nowy ako i śmiga już jak dawniej !

ahoj!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-26, 11:15   

WOW, a ja marudziłem że wzięli ode mnie 20 zł z robotą i założeniem :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-01-26, 11:31   

A tu gdzie ja jestem nie ma szans kupić koszyka czy tuleje
Jak padnie to nowy kupić trzeba
Ale nie są aż tak drogie
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-01, 12:07   

Mam taki problemik....dziś go zaobserwowałem...
A mianowicie....
raz przy odpalaniu zamiast zakręcić usłyszałem tylko coś jakby sssssssssyyyyk...
natychmiast puściłem kluczyk, ze strachem przekręciłem po raz kolejny...zapalił od razu...
potem przy odpalaniu było tak, że rozrusznik zakręcił ...tzn początkowo zakręcił no i znowu owy ssssssyyyyk....to samo...puściłem kluczyk i znowu zapalił ok....
teraz kilka...może kilkanaście razy odpalałem i kręci super...

i tu moje pytanie...wiecie co to może byc ??
Na bank coś z rozrusznikiem...sa tam jakies szczotki czy cos w tym stylu ??
Miał ktos z Was podobną przypadłość ??
Będę wdzięczny za wszelakie wypowiedzi... :]
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-01, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-10-01, 14:12   

Szczotki koszyk to wszystko jest
ale to nie tego wina
jest tam jeszcze ( będyks ) nie wiem jak to się fachowo nazywa
i jak jest zachlapany olejem czy dostał się tam smar a i jeszcze do tego niska temperatura to tak wtedy się dzieje po prostu się ślizga i nie zatrybia
ta część jest wymienna można też ja zregenerować samemu tak jak ja to robie ( ale trzeba mieć już z tym obeznanie jak pierwszy raz samemu to nie proponuje )
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-01, 14:20   

jaca napisał/a:
( będyks )

mam nadzieję ze to nie to...
w poprzedniej furce miałem z tym przeboje...
z tym że objawiało się to zgrzytem przy zapalaniu...
a tu jest tylko ssssyyyk....
i to tylko sporadycznie....

znowu kilka razy odpalałem furaka i nic...wszyściutko ok...
 
 
chudy 
Kierowca eLki
granatowy wolf



Silnik: 1V
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: EL
Wysłany: 2008-10-01, 16:27   

Cytat:
mam nadzieję ze to nie to...
w poprzedniej furce miałem z tym przeboje...
z tym że objawiało się to zgrzytem przy zapalaniu...
a tu jest tylko ssssyyyk....
i to tylko sporadycznie....



Może być to
-bendiks
-zebatka na bendiksie
-zjechane koło zamachowe (zęby) bendiks nie zaskakuje
-łozysko rozrusznika w skrzyni biegów
_________________
http://img194.imageshack....9kopiakopia.jpg
www.vaglodz.pl
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-01, 23:11   

Byliśmy dziś u znajomych....
furka stała pod chmurką na niezłym wietrze...
była w tym czasie kilka razy odpalana...
nawet po dobrym wystygnięciu...
i co ??
absolutnie nic....
wszystko idealnie....
już sam nie wiem o co biega...
jakiś rok temu tak mi się wydawało, że raz czy dwa razy tak zasyczało...
ale uznałem, że to jakieś omamy...
widać-faktycznie się tak działo...
wygląda na to, że coś mi się sporadycznie wiesza w tym rozruszniku...
bo innego tłumaczenia nie ma...
także trzeba będzie przesmarować to ustrojstwo...
no i zobaczymy jak dalej sprawy się potoczą...
bo widać kilkudniowe przerwy w eksploatacji furki nie służą jej pozytywnie...
no i trzeba przyznać, że 15 lat jej żywota robi swoje...
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-01, 23:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-02, 11:07   

jaca napisał/a:
( będyks ) nie wiem jak to się fachowo nazywa
bendix

Poprostu kończy Ci się rozrusznik. Tez miałem takie początki a skończyło sie na tym że pewnego razu pól dnia auto nie mogłem odpalić. Wtedy pojechał na holu do elektryka, który zrobił pełną regenerację - została tylko obudowa ze starego).

Na częściach włoskich wyjdzie tanio, ja zrobiłem wszystko na BOSCHu i wyszło dużo, coś koło 250 zł jak dobrze pamiętam.

Aha i nie baw się w wymienianie szczotek czy tylko bendix'a, po prostu wymień wszystko i będziesz miał spokój na kolejne 12 lat :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-02, 19:02   

spyro napisał/a:
Tez miałem takie początki a skończyło sie na tym że pewnego razu pól dnia auto nie mogłem odpalić

Pamiętasz ile czasu upłynęło od momentu ukazania się pierwszych niepokojących oznak do całkowitego padnięcia ??

Mi juz coś koło roku temu syknął i nic się nie działo...aż do wczoraj...no ale teraz to znowu wszyściutko ok... :D
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 08:41   

Tygrysisko napisał/a:
Pamiętasz ile czasu upłynęło od momentu ukazania się pierwszych niepokojących oznak do całkowitego padnięcia ??
no długo to trwało z rok czy półtora nawet. na początku to teraz na długi czas się zdarzało, potem co raz częściej aż w końcu zdechł do końca. A elektryk po rozebraniu powiedział mi że strasznie zniszczone już były i szczotki i bendix, ale kurcze, mój rozrusznik był w aucie nie ruszany od nowości więc i tak wytrzymał bardzo długo, dlatego proponuję CI zrobienie tylko na częściach BOSCHa, drogo ale masz znowu lata spokoju.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-03, 09:13   

spyro napisał/a:
no długo to trwało z rok czy półtora nawet.

A no to spoko...bo juz myślałem, że to rozrusznik poleciał Ci tak z dnia na dzień czy tygodnia na tydzień.

Mi gdy tak zasyczało...tzn może nie tyle co zasyczało, a tylko jakby w tym czasie włączył się nawiew na drugi bieg-coś w tym stylu...to potem jak wróciłem do domu to tymi kablami przy rozruszniku ruszałem i od tego czasu ok było...ale to pewnie bez znaczenia....

spyro napisał/a:
dlatego proponuję CI zrobienie tylko na częściach BOSCHa, drogo ale masz znowu lata spokoju.

Jeśli problem będzie się pogłębiał to tak zrobię...tez mam oryginalny BOSCH-a, a furka w marcu 15 lat skończyła a na zegarze ćwierć miliona nastukane także ma prawo coś tam się sypnąć...

Zobaczymy co mój majster powie na to, bo niestety musze do niego jeszcze raz skiknąć bo mam dziurę w osłonie przeguby czy czegoś takiego co się przy maglownicy znajduję, także wolę teraz wydać te 15-20zł niż potem kupować maglownicę...cześć (osłona) już jest tylko na telefon czekam.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 10:13   

Tygrysisko napisał/a:
także wolę teraz wydać te 15-20zł niż potem kupować maglownicę
na szczęście nie od razu maglownice trzeba wymieniać, wystarczy jabłka (końcówki na przekładni). Ale nie ma co wydawać potem po 150 za sztukę jak można założyć nową osłonę za parę zł.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-11, 16:47   

No i u mnie już po zabiegu...bendix wymieniony...tylko bendix bo reszta mimo swojego przebiegu i wieku jest w wyśmienitym stanie....koszt 120 zł :(

Jeśli komuś przy zapalaniu zamiast zapalić, rozrusznik zasyczy to na bank bendix.

Nie pamiętam w jakim to temacie było ale spyro i sebastian namawiali mnie do zrobienia tego jak najszybciej...i dzięki temu uporałem się we wczesnej fazie tej usterki...istnieje duża możliwość że starty bendix będzie szorował o wieniec i trwale go niszcząc...na szczęście u mnie tej fazy nie było....szorowanie o wieniec objawia się wielkim, donośnym zgrzytem w momencie zapalania.

A tak wygląda zużyty bendix....chodź na tym da sie jeszcze z roczek pośmigać.


postanowiłem o tym napisać gdyż ktos w przyszłości może użyć opcji szukaj i trafi do tego tematu i być moze czegoś więcej się dowie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 10