PawełM, Bylem przelotem w Lidzbarku, nie znam miasta, ale Google podpowiada ze na ulicy Kopernika
Aha ok. Teraz podglądając twoje Vento wpadły mi w oko nr. z twojej rejestracji i w czwartek w LW przy takim sklepie podjechało do mnie także Vento i miało nr rejestracji coś chyba NBR 188 i tak pomyślałem teraz ,że to ty
Może komus się przyda to podpowiem ile zużyłem materiału:
-2.5m prostej rury
-6 kolanek 90stopni
-łącznik elastyczny tłumika 60x200
-orginalny tłumik końcowy
W najblizszym czasie montaż IC od frontery 2.3 + strojenie, mam jeszcze dylemat co do sprzęgła bo ori już nie wystarcza a zastanawiam się nad sprzęgłem od VR ,o którym już wspomniałem, czekam na opinie
PawełM, dyskusja na temat sprzęgła już się skończyła a jej wyniki w shoutboxie
Tak tak dopiero dziś doczytałem shot-a , ciagły brak czasu i znów 2 dni wyjęte z zycia przez prace i nie miałem nawet jak przeczytać co pisaliście nie mówiąc o wspólnej dyskusji ale zdecydowałem sprzęgło od Vr-a zawita u mnie
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-08-30, 12:54
PawełM, Ja mam u siebie zestaw wzmacniany Sachsa dedykowany do G60 o nr 3000 960 801 i jestem zadowolony wytrzymuje przynajmniej tyle co VR a sprężyny w tarczy są do silnika 4 cylindrowego i nie ma drgań i hałasu od nich jak piszą o sprzęglez VRa
PawełM, Ja mam u siebie zestaw wzmacniany Sachsa dedykowany do G60 o nr 3000 960 801 i jestem zadowolony wytrzymuje przynajmniej tyle co VR a sprężyny w tarczy są do silnika 4 cylindrowego i nie ma drgań i hałasu od nich jak piszą o sprzęglez VRa
Ale to jest napewno wzmacniany czy ori G60 , bo czytałem że 1Z a G60 to te same sprzęgła. Co do sprężyn i hałasu sprzęgła VR to też czytałem ale wole mieć zapasa sprzęgła na większe momenty.
A jak wygląda sprawa sprzęgła od AFN jest większe, mocniejsze, podejdzie do 1Z?
http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-80-a4-vw-passat-1-9tdi-1z-ahu-i5270376271.html tu masz sprzęgło od 1Z G60 i ma inny indeks niż to moje wzmacniane
Tylko to jest do wzdłużnych silników a z tego co doczytałem te silniki mają skrzynię z wałkiem 23Z a poprzeczniaki mają 28Z czyli nie bedzie pasować. JA już sam zgłupiałem co kupić wzmacniane nie wiadomo za ile kasy, G60 to samo , a VR-a moge mieć za 500zł i przy nim raczej zostanę bo to za dużo kombinacji będzie z tym doborem sprzęgła
wojtas83, teraz już nawet nie zawsze jest różnica w tarczach. Znajomy który więcej się zajmuje tuningiem i sprzęgieł trochę nazmieniał twierdzi że od jakiegoś czasu do zestawu g60 i vr6 Sachs kładzie te same tarcze oraz co napisałeś dociski. I bądź tu teraz mądry i traf na to dobre sprzęgło z tarczą vr a nie g60 ;D
PawełM, jak ma przenosić ponad 400nm i chcesz mieć pewność że je przeniesie to jak już gdzieś pisałem: tarcza w kevlar, podwójna sprężyna w docisk i masz sprzęgło na okolice nawet 550nm.
No i tak dziś Ventyl dostał nowiuśkie sprzęgło od VR6 Sachs 3000 384 001 .
Pierwsze odczucia:
-na wolnych fakt hałasuje (stare też tak miało)
-czuć ,że przyjemniej pracuje
Przy moim liczniku 315 000km sprzęgło było jeszcze orginalne (albo wymieniane w serwisie ).
Od poniedziałku zaczynam montować IC od Frontery 2.3 D i niedługo program od tune-up.pl ponoć na moim osprzęcie może wykrzesać 170km , byłoby już super
W sobotę szerszeń dostał czołowy IC od frontery 2.3D i tylną belke z tarczami po własnoręcznej regeneracji (foty puźniej) roboty troszku było ale już wszystko skończone.
Pomijając to w sobotę o 20:00 skończyłem składać IC i... jazda próbna delikatnie 10km ale słyszę ,że silnik zaczyna postukiwać no cholera co jest ...?... hmm przez tydzień nie odpalany prwnie musi się rozchodzić no cóż wracam na warsztat delikatna przegazówka i jak nie zacznie nap........ w silniku od razu zgasiłem myśle no nie co to może być. Na piewrszy ogień szybko wtryski do sprawdzenia sprawdzam i ... i są ok! dobra odpalam i słysze stukanie jak na popychaczach ale raz ciszej raz głośniej no co do cholery może to stukać a jutro (nd) wizyta Roberta z tune-up ze zrobieniem nowych map a tu w szerszeniu coś stuka ! Rano szybka wymiana popychaczy na stare rozgrzewka jazda próbna i... i problem stukania ustapił! winne były nowe 4miesięczne popychacze INY! więc niech będzie to dla innych przestroga aby uważać na te popychacze bo już i tak nie jeden komplet takich popychaczy po pewnym czasie się wysypał ale cóż najważniejsze ,że autko chodzi.
Dobra jedziemy z Robertem na przejażdżke i ... i wielki zoonk Robert mówi mapa gites nic nie podciągne bo nie domaga pompa i wtryski !na tym setupie 160-170km powinno być ale załamka no cóż pogadaliśmy dostałem namiary na sprawdzone diesel service i na dniach pompa jedzie do jego kolegi Fiodora na sprawdzenie czy tłoczek 11 jest dobry i aby podnieść ciśnienie, druga sprawa wtryski nie bede regenerował tylko od razu beda 230-240 po profesjonalnej regeneracji żeby nie było niejasności a potem mapa u Roberta .
Na chwile obecną zostaje tak jak jest czyli 130PS 309NM (1Z) a kolejny setup żeby już było konkretnie:
-wtryski 230-240
-sprawdzenie i wyregulowanie mojej org pompy z tłoczkiem 11
-turbo BRD z wydajniejszym wirnikiem lub większe
Cel 200km+ mam nadzieję ,że się uda i nie chcem tutaj słyszeć krytyki
Uff sorry za wypociny ale nie mam czasu aby komentować na bieząco moich prac przy Vento, liczę tylko na słowa otuchy i podpowiedzi
Nie lepiej byłoby poprowadzić rurę wylotową z turbo koło prawej podłużnicy? Teraz masz niezły rurociąg
Myślałem nad tym ale zbyt mało miejsca i dodatkowo przy każdej wymianie paska czy alternatora lub dostępu do rozrządu konieczne byłoby demontowanie rur a teraz mam do wszystkiego dobry dostęp
Jeśli chodzi o rurociąg to nie wpłynęło to na puźniejsze wstawanie turbo myślałem ,że będzie gorzej a jestem mile zaskoczony
No i ciag dalszy nastapił pompa przerobiona przez Fiodora. Był z nia duzy problem ale udało się ogarnąć wkońcu ją, ponieważ po założeniu tej pompy był brak sterowania kontem wtrysku i auto traciło moc przy około 3000rpm ,winowajcą okazał się uszkodzony czujnik w pompie ale Fiodor już wysłał drugi. W tym tygodniu bedą wtryski (bedą 250 bo tylko takie teraz dostępne) potem mapa i zobaczymy co z tego wyjdzie
No i dziś Ventylek dostał wtryski z nowymi końcówkami Firad 250 od Diesel System Nadarzyn
Pierwsze odczucia: jest ogień, jest i dym xD . Turbina przeładowuje i we środę będzie mapa. Mimo to frajda jest, 2 bieg trakcji brak
Panowie mam problem z czujnikiem doładowania, poprostu juz nie ogarnia doładowania ponieważ przyszły większe wtryski i podniesione zostało doładowanie. Orginalny czujnik nie daje rade a chcemy zastosować czujnik z 1.9 TDI PD tylko chciałbym się upewnić jaki byłby odpowiedni (numery), pytam bo zapewne już ktoś robił taką przeróbkę .
Byłbym wdzięczny za info
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=82&t=368156 szukaj po haśle map sensor 51c, jest to map sensor w arl do 3 bar chyba i ma końcowe numery właśnie 51c, całościowego tak na szybko nie mogę znaleźć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum