Wysłany: 2009-02-12, 13:04 vento nierowno chodzi i czasem gasnie....
witam wszystkich:)
jestem tu nowy, ale uprzedazm juz, ze szukalem rozwiazania mojego problemu lecz nie jest dla mnie wszystko jasne...
vento 1.8 benz bez gazu. otorz, po odpaleniu zaczyna dziwnie silnik pracowac, jak nagram filmik dokladny to go dodam....
znajomy mechanik powiedzial mi ze to uszczelka pod gaznikiem i dostaje lewe powietrze, wiec poszedlem do sklepu a tam mi powiedzieli ze nie ma takiego czegos i trzeba sobie wyciac z papieru?! nie rozbieralem nigdy tego silnika i nie wiem czy mowili prawde... i jeszcze jedno, ostatnio jechalem jakies 100km w jedna strone i w trasie jechal normalnie ale jak wjechalem do miasta (duzo ruszania itp) sinik przy ruszaniu potrzebowal duzo gazu zeby nie zgasl a jak juz ruszyl to czasem tak szarpal ze strach jechac, a po wduszeniu sprzegla obroty trzymal normalnie na ok 900obr/min. choc zdazylo sie raz, ze z 90km/h dalem luz i silnik zgasl ( zauwazylem dopiero jak chcialem ruszyc )robi tak gdy jest mocno rozgrzany, bo gdy przejade z 30km w jedna i spowrotem to nie ma takich objawow.
ogolnie to chcialbym, zebyscie pokazali mi jakies fotki dotyczacego tego problemu tzn. wymiany silniczka krokowego, tej uszczelki pod gaznikiem i co by tam jeszcze bylo trzeba sprawdzic.. najlepiej zdjecia albo dokladne opisy
no to razcej nie chodzilo mu o gaznik tylko o co innego
mogl sie pomylic... i dlatego pytam sie was
wyczytalem, ale nie wiem czy dobrze zapamietalem bo dosc dawno temu to bylo, zeby sprawdzic silniczek krokowy nalezy odlaczyc od niego kabel i poruszac przepustnica a nastepnie podlaczyc i jak przy zaplonie bedzie slychac ze silniczek sie ustawia to jest dobry. prawda to? byly tam dwa kable i dwa odlaczylem....
U mnie jedną z przyczyn były wężyki ciśnieniowe. Jednego brakowało. I łapał np. lewe powietrze. Założyłem wszystko ale teraz mam taki problem na rozgrzanym silniku i to bardzo rzadko, że delikatnie i równomiernie nie zależnie od obciążenia (dmuchawa światła itd) schodzą obroty do 200. Wymienię jeszcze uszczelki pod wtryskiem jak jutro nie będzie padać śnieg. I podobno jeszcze na biegu jałowym zdarzą się że gdy jest luźna przepustnica w wtrysku to tez przepuszcza, powodem może być śrubka mocująca lub pręcik na której jest zamocowana ( tak słyszałem).
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2009-02-19, 18:29
Matisim na poczatek -wypnij wtykę z sondy i zresetuj komputer klemą minusową ok 3 min a następnie nie wpinając sondy odpal pojezdzij do pełnego nagrzania silnika i zobacz czy polepszyło sie
Koledzy a może to odma? sa takie dwie gumy z lewej strony jezeli jest dziurawa (od starosci to ten probelm wystepuje,ja miałem podobnie tylko tyle szczescia ze trafiłem na fachowca wystarczyło chwycił palcem zatkał dziurke i auto zaczeło inaczej pracowac,ale to koszt ok 300zł :-(( za delikatnie potrkaktowałem dziurke tasma izolacyjną
przyczyna przerywania i gasnieca po rozgrzaniu byl pekniety waz od podcisnienia, ktore idzie do pompy wspomagajacej hamulec- nie wiem czy jasno okreslilem alemysle ze wiecie o co chodzi
niestety, poprzedni wlasciciel przy zmianie rozrzadu cos pokrecil i byl przestawiony i jeden zabek, i przez to palec nie bylna przeciw elektrody tylko kawalek przed nia i iskra byla spaba. dzis rozebralem ta podstawe ktora przykreca sie do kol. ssacego, wyjalem wtryskiwacz, wszystko wyczyscilem. po zlozeniu wtrysk nie rowno dawal paliwo i potrafil sie otwotzyc na maxa i zadusic silnik. gdy podstawe pochyle delikatnie w strone silnika to zaczynaja wariowac obroty i zgasnie. poszla chyba uszczelka, tylko czy wymienic sama uszczelke czy cala podstawe? ona niby jest gumowa, i nie wiem co wymienic :/
proponuje cala podstawe wymienic .
nie stosuj papierowej uszczelki , tylko kup odpowiedni silikon odporny na wysokie temperatury i podstawe uszczelnij tym wlasnie silikonem.
pozdrawiam .
jak jest zimny to chodzi równo. ale jak sie rozgrzeje to dziwnie chodzi.
niby równo niby nie- jak trzyma obroty ok 800/900 to slychać lekie pyrkanie w tłumik- nie zawsze. jakdam gazu i w zakresie od 1200 do 2000 przerywa. powyżej 2tys juz nnie. gdy sciagnalem ta plastikowa pokrywe na wtrysku ( ta z rurą od filtra powietrza) to zauwazylem ze wtrysk nie rozpyla równo paliwa. czasem jest ładna mgiełka a czesem tak pluje wtryskiwacz juz jest walniety? wyjmowałem go kiedyś ale że nie idzie go rozebrać włożyłem spowrotem i nie wiem czy czasem czegoś nie uszkodziłem.
Ja kiedyś użyłem preparatu do czyszczenia wtrysków który dolewa się do benzyny oczywiście w odpowiedniej proporcji. U mnie były podobne objawy tzn na niskich obrotach tak do 1800-2000 muliło go, przerywał czasem dopiero jak złapał obroty powyżej 2000 to w miare ok było. Spróbuj może u ciebie też to pomoże...
IO 02 to inspekcja 02 tzw. duży przegląd. Jeżeli wymieniałeś wszystkie rzeczy eksploatacyjne możesz skasować to wyświetlanie, tu masz podane jak to zrobić:
http://www.vwvento.org/przeglad.htm
olej się wymienia co roku albo co 10 tyś. ja tak robię - czyli narazie raz wymieniałem. Rozrząd to jak uważasz, ale warto wymienić. W 1.8 raz na 60 tyś. Więc pewnie z tego powodu po części świeci Ci się IO 02
lwomati ten środek nazywa się "Xeramic" i jest dostępny na każdej stacji benzynowej. Tylko czytaj dokładnie bo jest kilka produktów tej firmy np. dodatki do lpg, do diesla. To jest w butelce 250 ml na 60 litrów benzyny. U mnie zadziałało po wlaniu połowy tego preparatu na 30 litrów Pb. Napisz jaki będzie efekt....
Albo zapytaj albo sam poszukaj na półce na stacji. U mnie na niskich obrotach 1200-2000 dławił się i słabo przyspieszał. Więc tankowałem na raty te 30 litrów i dolewałem tego do Pb. Jak się poprawiło to spowrotem zacząłem jeździć na LPG bo przez ten czas kiedy stosujesz ten preparat musisz jeździć na Pb. A masz instalke w ventce??
silverek, piotrekb90, z tego co widzę, to coś w podobie do "od czego zacząć tuning pandy - od ceramizacji - od czego?" takie wynalazki nie wiem czy w ogóle w czymś pomagają. Spróbować można. Ale wydam przypuśćmy te 30/40zł i tylko podświadomie będę miał odczucie, że się coś zmieniło - zawsze jakaś frajda.
EDIT: w tym linku z allegro to ładnie zostało opisane. Jestem ciekawy efektów. W piątek obiecuję zalać do pełna i zostawić miejsce na te 250ml. Zobaczymy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum