Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Adaptacja w VAG-COM/Polski Vag
Autor Wiadomość
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 21:52   Adaptacja w VAG-COM/Polski Vag

Wymieniłem czujnik halla (kod błędu G40) u siebie w aucie. Kupiłem sobie kabelek KKL i zainstalowałem program VAG-COM np. 208.2/311.2/409.1. Błąd czujnika halla wyskakuje nadal.... i tu moja wątpliwość. Przeszukałem już masę materiałów i się dowiedziałem, że nowy czujnik trzeba zaadaptować przez VAGa. Tylko za żadne skarby nie potrafię tego zrobić. Czy jest na forum jakaś mądra głowa co zna się na tych sprawach?? Proszę o dokładny opis, krok po kroku. POMOCY!!!
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 22:05   

A wywala Ci ten błąd również na włączonym silniku?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 22:06   

jasne że na włączonym, tyle się już o tym naczytałem że tym mnie nie zaskoczysz :D

tak dla jasności, nie chodzi mi o klasyfikację błędów tylko o wyjaśnienie jak się robi adaptacje nowych części w silniku do ECU. Np. o przepływomierzu jest jakiś temat na forum passata i tam gościu opisał co trzeba robić, żeby zaimplementować nowy przepływomierz do ECU. A mi chodzi o to co trzeba zrobić, żeby wgrać nowy czujnik halla do ECU.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2009-03-03, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 22:12   

Nie ma zielonego pojęcia, poza tym pewien jesteś, że kabel i oprgramowanie które masz da z tym rade. Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale w nastapolu (warsztat) gdzie podłączałem furaka ostatnio chłopak tłumaczył jak to wygląda krok po kroku i powiedział właśnie że masa z kabli z betu zaczyta błędy ale nic poza tym. A ile w tym prawdy nie wiem.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 22:15   

wiem, że VAG-COMy dają radę, zrzesztą są tam zakładki do adaptacji czujników. Więc jakby nie patrzył powinno się dać to wprowadzić w jakiś sposób. Podajesz kod czyjnika i ustawiasz wartość na 0 ale nie wiem jak to się robi i jaki jest prawidłowy kod czujnika?!
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 22:50   

Aha, czyli z tej strony jest wszystko OK. Jak rozumiem zgooglowałes temat i nic? Musimy czekać aż wypowie się jakiś ekspercicho od VAGa.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-03, 23:07   

lwomati, pewnie Ci to nie pomoze albo moze, ale jak ja chce wejsc do adaptacji w moim silniku to klikam w guzik login wpisuje 12233, a potem guzik adaptacje i wtedy mam dostep do tych grup adaptacji. Nie wiem jak jest w benzynie :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-03, 23:11   

Do silnikow V6 jest chyba inny login. 26262, ale jak mowilem to dotyczy diesli, nie wiem co z benzynami.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 08:01   

sprawdzę...
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 08:56   

niestety nie działa... oznaczenie sterownika u mnie to 0261203117 a numer części 021 906 258 AF
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 13:05   

hallo elektornicy jest tu ktoś??
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-04, 13:58   

Tu taka przykladowa procedura: http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Czyli zupelnie inaczej niz w dieslu ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 14:22   

Czytałem już to. Tylko szkoda, że przepustnica jest opisana a nie wszystkie funkcje.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-04, 21:43   

Jeśli chodzi o kody to nawet do oryginalnego VAGA nie ma w zestawie ;/ Wiec z kodami nie pomogę.

Ale do konca nie jestem pewien czy koniecznie trzeba go adaptować, problem może być taki że jest duża różnica miedzy górnym a dolnym czujnikiem i dlatego wywala błąd, bądź coś jest nie do końca ok z rozrządem
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 22:38   

Tomek87 muszę Ci przyznać rację. Nie adaptuje się tego czujnika. Rozmawiałem dzisiaj z elektromechanikiem co zna się na tych sprawach. Niestety nie ma takiej opcji. Jeżeli po wymianie tego czujnika stwierdzam, że błąd występuje nadal są trzy opcje:
1) nowy czujnik dostał zwarcie i już nie jest nowy,
2) rozrząd został nieprawidłowo ustawiony, np. łańcuch jest gdzieś przestawiony o ząbek,
3) aparat zapłonowy pada i od tego wywala błąd halla.

Muszę sprawdzić aparat zapłonowy, bo występuje możliwość, że jest coś nie tak. Nawet przy uruchamianiu samochodu dziwnie długo kręci rozrusznikiem, czyli jest coś nie tak, bo inne vrki normalnie palą.

Z góry dzięki chłopaki za pomoc i zainteresowanie tematem.

Do administracji forum: MOŻNA ZAMKNĄĆ :papa:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-03-05, 07:57   

lwomati napisał/a:
Do administracji forum: MOŻNA ZAMKNĄĆ
nie będziemy zamykać bo może ktoś kiedyś będzie miał pytanie odnośnie tego tematu to go odkopie i przynajmniej nie będzie kilku takich samych tematów na forum.

A swoją drogą lwomati jak już dojdziesz co i jak i usuniesz usterkę to napisz też tutaj - może komuś się przyda taka informacja.
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-04-07, 17:10   

Przeszukując fora natknąłem się na mój temacik.

Już wyjaśniam co było przyczyną. Zresztą pisałem o tym w temacie mojej ventki.
Chodziło o to, że magnes, który jest na kole zębatym wałka rozrządczego był uwalony. Wymana kosztowała 50zł i błąd już nie wyskakuje. Kupno nowego czujnika było niepotrzebe, ale skąd mogłem wiedzieć, że to akurat "jakiś magnes" ;)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 9