Wysłany: 2009-03-03, 21:52 Adaptacja w VAG-COM/Polski Vag
Wymieniłem czujnik halla (kod błędu G40) u siebie w aucie. Kupiłem sobie kabelek KKL i zainstalowałem program VAG-COM np. 208.2/311.2/409.1. Błąd czujnika halla wyskakuje nadal.... i tu moja wątpliwość. Przeszukałem już masę materiałów i się dowiedziałem, że nowy czujnik trzeba zaadaptować przez VAGa. Tylko za żadne skarby nie potrafię tego zrobić. Czy jest na forum jakaś mądra głowa co zna się na tych sprawach?? Proszę o dokładny opis, krok po kroku. POMOCY!!!
jasne że na włączonym, tyle się już o tym naczytałem że tym mnie nie zaskoczysz
tak dla jasności, nie chodzi mi o klasyfikację błędów tylko o wyjaśnienie jak się robi adaptacje nowych części w silniku do ECU. Np. o przepływomierzu jest jakiś temat na forum passata i tam gościu opisał co trzeba robić, żeby zaimplementować nowy przepływomierz do ECU. A mi chodzi o to co trzeba zrobić, żeby wgrać nowy czujnik halla do ECU.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 22:12
Nie ma zielonego pojęcia, poza tym pewien jesteś, że kabel i oprgramowanie które masz da z tym rade. Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale w nastapolu (warsztat) gdzie podłączałem furaka ostatnio chłopak tłumaczył jak to wygląda krok po kroku i powiedział właśnie że masa z kabli z betu zaczyta błędy ale nic poza tym. A ile w tym prawdy nie wiem.
wiem, że VAG-COMy dają radę, zrzesztą są tam zakładki do adaptacji czujników. Więc jakby nie patrzył powinno się dać to wprowadzić w jakiś sposób. Podajesz kod czyjnika i ustawiasz wartość na 0 ale nie wiem jak to się robi i jaki jest prawidłowy kod czujnika?!
lwomati, pewnie Ci to nie pomoze albo moze, ale jak ja chce wejsc do adaptacji w moim silniku to klikam w guzik login wpisuje 12233, a potem guzik adaptacje i wtedy mam dostep do tych grup adaptacji. Nie wiem jak jest w benzynie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Do silnikow V6 jest chyba inny login. 26262, ale jak mowilem to dotyczy diesli, nie wiem co z benzynami.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-04, 21:43
Jeśli chodzi o kody to nawet do oryginalnego VAGA nie ma w zestawie ;/ Wiec z kodami nie pomogę.
Ale do konca nie jestem pewien czy koniecznie trzeba go adaptować, problem może być taki że jest duża różnica miedzy górnym a dolnym czujnikiem i dlatego wywala błąd, bądź coś jest nie do końca ok z rozrządem
Tomek87 muszę Ci przyznać rację. Nie adaptuje się tego czujnika. Rozmawiałem dzisiaj z elektromechanikiem co zna się na tych sprawach. Niestety nie ma takiej opcji. Jeżeli po wymianie tego czujnika stwierdzam, że błąd występuje nadal są trzy opcje:
1) nowy czujnik dostał zwarcie i już nie jest nowy,
2) rozrząd został nieprawidłowo ustawiony, np. łańcuch jest gdzieś przestawiony o ząbek,
3) aparat zapłonowy pada i od tego wywala błąd halla.
Muszę sprawdzić aparat zapłonowy, bo występuje możliwość, że jest coś nie tak. Nawet przy uruchamianiu samochodu dziwnie długo kręci rozrusznikiem, czyli jest coś nie tak, bo inne vrki normalnie palą.
Z góry dzięki chłopaki za pomoc i zainteresowanie tematem.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-03-05, 07:57
lwomati napisał/a:
Do administracji forum: MOŻNA ZAMKNĄĆ
nie będziemy zamykać bo może ktoś kiedyś będzie miał pytanie odnośnie tego tematu to go odkopie i przynajmniej nie będzie kilku takich samych tematów na forum.
A swoją drogą lwomati jak już dojdziesz co i jak i usuniesz usterkę to napisz też tutaj - może komuś się przyda taka informacja.
Już wyjaśniam co było przyczyną. Zresztą pisałem o tym w temacie mojej ventki.
Chodziło o to, że magnes, który jest na kole zębatym wałka rozrządczego był uwalony. Wymana kosztowała 50zł i błąd już nie wyskakuje. Kupno nowego czujnika było niepotrzebe, ale skąd mogłem wiedzieć, że to akurat "jakiś magnes"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum