Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z obrotomierzem :(
Autor Wiadomość
wentyl 
Niedzielny kierowca


Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 66
Skąd: Karczmiska (Lubelskie)
Wysłany: 2009-04-23, 23:25   Problem z obrotomierzem :(

Mam problem z obrotomierzem rano jak zapale to ani nie drgnie ale po jakimś czasie to pomału się rozrusza. Nie wiem do czego się zabrać może czujnik jakiś siada??
 
 
mariuz1_2006 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,9 TD
Wiek: 46
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2009-04-24, 12:06   

a masz diesla czy benzyne?
_________________

 
 
wentyl 
Niedzielny kierowca


Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 66
Skąd: Karczmiska (Lubelskie)
Wysłany: 2009-04-25, 22:40   

Benzynę 1.8 AAM i jak dłużej postoi to obrotomierz ani drgnie dopiero po jakimś czasie zaczyna działać:((
Ostatnio zmieniony przez wentyl 2009-04-25, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-04-26, 10:08   

sprawdzałeś czy pomaga jakieś zwykłe postukanie w licznik? Może to tylko mechaniczny problem ze wskazówką, częsta sprawa po zabawach ze zmianą tarcz licznika.
_________________

 
 
wentyl 
Niedzielny kierowca


Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 66
Skąd: Karczmiska (Lubelskie)
Wysłany: 2009-04-27, 09:06   

Tarcz nie zmieniałem żadnych udziwnień nie wprowadzałem w liczniku stukanie na pewno nie pomoże. Jak wyjadę z domu to ok 10km muszę przejechać i dopiero sam zaczyna chodzić obrotomierz, miał ktoś coś podobnego?
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-04-27, 09:28   

W benzyniaku obrotomierz najczęściej podpięty jest pod cewkę. Spryskaj styki preparatem Kontakt U. Jeśli nie pomoże to sprawdź go. Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza).
 
 
wentyl 
Niedzielny kierowca


Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 66
Skąd: Karczmiska (Lubelskie)
Wysłany: 2009-04-27, 14:28   

To znaczy cewka z modułem zapłonowym taka z radiatorem co jest przykręcona prawie do podszybia?
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-04-28, 21:41   

w naszych nowoczesnych autach obrotomierz działa na skutek sygnału otrzymanego od sterownika silnika, a ten z kolei na podstawie sygnału czujnika halla a nie od cewki. No ale to teoria, a praktycznie to najlepiej byłoby chyba podpiąc na próbę inny licznik od podobnego Vento, Golfa albo Ibizy czy Cordoby z podobnych roczników.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9