Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Rano przy odpaleniu zakopci i gra klaiatura
Autor Wiadomość
nowak5615 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Koło
Wysłany: 2009-07-29, 21:32   Rano przy odpaleniu zakopci i gra klaiatura

Witam.
W związku z wakacjami, pragnę podreperowac mój śliczny samochód.

Chcialbym zacząć o rzeczy które rzucają mi się najbardziej w oczy.

Rano jak odpalam ( a odpalam na benzynie) zakurzy czarnym dymem
przy odpalaniu na gazie tak samo


i przy tym gra klawiatura silnika przez 3 sekundy (chyba klawiatura się nazywa:P)
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2009-07-29, 22:29   

to ze zakopci na zimnym to po mojemu nie jest jeszcze taki wielki problem bo samochody na gaz tak lubia robic :) ale ze klawiatura gra tzn chodzi Ci o walek rozrzadu i popychacze zaworow??
Ostatnio zmieniony przez piotrek/wawa 2009-07-29, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-30, 00:07   

nowak5615 napisał/a:
przy odpalaniu na gazie tak samo

Nie powinno się na gzie odpalac....


piotrek/wawa napisał/a:
ale ze klawiatura gra tzn chodzi Ci o walek rozrzadu i popychacze zaworow??

A mi to klawiatura czasami zadzwoni....tylko po dłuższym postoju....sporadycznie ale się zdarza....robi się tak od kiedy mam vento....byc może regulacja zaworów od razu nie zaskakuje lub zawory przez ułamek sekundy chodza na sucho za nim olej dotrze.....ciężko stwierdzic czy to norma......ale u mnie jest to od wielu lat i jest ok.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-07-30, 07:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nowak5615 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Koło
Wysłany: 2009-07-30, 00:43   

- no to co z tym kopceniem w końcu? Ma prawo czy nie ma prawa przy odpaleniu kopcić jak zagazowany??


Wiem, wiem że podobno sie nie odpala na gazie ale musiałem sprawdzić czy jest róznica.
(swoją drogą co do odpalania na gazie to jest wiele mitów, pewnie tyle samo jest zwolenników - z mojej strony miałem golfa II i caly rok na okrągło na gazie lato jesien zima odpalałem i cykało, w najgorszym wypadku uszkodzi membrane w parowniku a to wydatek nieiwelki)

Sorx za te anegdote..

jak z kopceniem?:P


GRANIE KLAWIATURY

zawsze ale to zawsze jak zimny to zagra przez ten ułamek sekundy. Zarówno przed jak i po wymianie oleju. Mówicie że to da sie ustawić??
Ktoś to robił czy to CHYBIŁ TRAFIŁ z poradami?:P
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-30, 07:12   

Może przy odpalaniu puszcza lekko niebieskawy dymek ?? na bank jest czarny ??

nowak5615 napisał/a:
Wiem, wiem że podobno sie nie odpala na gazie ale musiałem sprawdzić czy jest róznica.
(swoją drogą co do odpalania na gazie to jest wiele mitów, pewnie tyle samo jest zwolenników - z mojej strony miałem golfa II i caly rok na okrągło na gazie lato jesien zima odpalałem i cykało, w najgorszym wypadku uszkodzi membrane w parowniku a to wydatek nieiwelki)

Mój poprzednie samochód też ciągle na gazie latał....nigdy benzyny nie widział i jeździ do dzis ;)
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-30, 07:18   

Jeżeli klekocze po odpaleniu, to pompa oleju nie trzyma ciśnienia na zaworku. Olej spływa i dlatego dymi.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-30, 10:11   

Dziś właśnie zacząłem bliżej się przyglądac temu zjawisku....no i fakt...rano przy odpalaniu lekko zaklekotało przez niecałą sekundę.....więc zacząłem szperac w necie...głównie na forum golfa....w sumie to nic ciekawego nie znalazłem.....bo albo komuś po odpaleniu tłukło....albo klekotało do rozgrzania silnika....

W końcu poszperałem w książce "sama naprawiam..." i znalazłem takie coś:


czyli wychodzi na to że to króciutkie zaklekotanie jest normalne.....w sumie na to by wychodziło....od kiedy pamiętam tak mam w vento...i nic się nie dzieje.... :] chodź w książce jest mowa o kilkudziesieciu sekundach...a u mnie nawet nie wiem czy trwa to jedną sekundę.
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2009-07-30, 11:16   

mysle ze jakby wymienil uszczelniacze zaworow to by problem kopcenia znikl ale nie wiem czy jest sens to robic
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-30, 12:32   

piotrek/wawa napisał/a:
uszczelniacze zaworow

Trzeba tylko szukac majstra który ma dobry sprzęt i wymieni bez ściągania głowicy.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-08-02, 06:21   

zaklekotanie szklanek po odpaleniu jeśli ustępuje po chwili jest dopuszcalne. Co do kopcenia: kopcenie na czarno to przecież nie od oleju, jeśli zakopci na niebiesko na chwilę po odpaleniu rano albo po przerwie w jeździe to owszem warto próbować zmieniać gumki.
Oto moj sprzęt do tego bez ściganaia głowicy, szczypce do gumek są profesjopnalne, koł 5 dych kosztują ale nie muszą być aż takie super, oraz naciskacz do sprężyn który kosztował mnie 2 godziny kobinowania. Trzecie narzędzie specjalne to kilka metrów grybego sznurka .
_________________

 
 
nowak5615 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Koło
Wysłany: 2009-08-03, 17:25   

o jakie gumki chodzi i jak wyglada wymiana

faktycznie rano kopci mi na siwo/niebiesko ;/;/
co robić??
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-08-03, 20:34   

rozumiem za rano na zimnym silniku zapalasz na gazie?? jezeli tak to jest to normalne ze na zimnym zadymi lekko na niebiesko ale jezeli ci ubywa oliwki to faktycznie uszczelniacze.sprawdz olej przez kilka dni
_________________

 
 
nowak5615 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Koło
Wysłany: 2009-08-03, 21:00   

w tym rzecz ze odpalam zawsze na benzynie;/

Faktycznie ubyło troche oleju bo mialem prawie max a po 5 tys km mam na min;/

O jakie oszczelniacze chodzi i jak sie to robi?

Nigdy tego nei robilem ale wystarczy ze ktos mnie nakieruje a ja juz sobie poradze, wszystko robie wg porad z tego forum chociaz do znajomosci funkcjonowania silnika wiele mi brakuje:P
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-03, 21:08   

Chodzi o uszczelniacze zaworowe. Do tego również warto wymienić panewki i pierścienia na tłokach. Czyli zrobić generalny remoncik silnika :]
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
nowak5615 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Koło
Wysłany: 2009-08-03, 21:15   

koszt?? aż boję Pytać??
Cyztałem własnie ze najczesciej to te uszczelniacze i nie ma sensu od razu na ierscienie sie rzucac i przy tych uszczelniaczach nie zdejmowac głowicy
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-08-03, 22:35   

wymień gumki na zaworach i dymienie zniknie :P lwomati troche się zabardzo rospędza z teorjami :D :D :D a co do stuków jaki olej lejecie do waszych vendek ?? ?
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-03, 22:43   

vezet22 napisał/a:
lwomati troche się zabardzo rospędza z teorjami

tylko sobie głośno myślę :diabełek:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2009-08-03, 23:35   

koszt bez sciagania glowicy to w 100 spokojnie sie zmiescisz bo uszczelniacze to ok 30zl i uszczelka pod pokrywe zaworow to ok 40 moze 50 zl
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-04, 09:36   

Wymiana uszczelniaczy zaworowych nie jest taka droga....wyjdzie mnie-więcej coś takiego jak piotrek/wawa, napisał.

Z tego co pamiętam to u Spyra silnik wwalał ogromne ilości oleju....a wymiana usuneła ten problem.

nowak5615 napisał/a:
faktycznie rano kopci mi na siwo/niebiesko ;/;/

Czyli spalany olej.

nowak5615 napisał/a:
w tym rzecz ze odpalam zawsze na benzynie;/

W momencie przerzucenia z BP na LPG moze delikatnie na czarno zadymi gdyż przez ułamek sekundy spalają się dwa paliwa jednocześnie.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-04, 09:40   

Wlasnie. Brat rozlozyl Toledo tescia, jest tam silnik 1.8 taki jak w Vento. Jak wlozyc popyhacz zeby wlazl spowrotem na trzonek zaworu?
Stare gumki byly ostro zuzyte i sparciale. Nowe sa 2x dluzsze.
pablomed, widze ze tez kombinowales z dzwignia swojej konstrukcji :D
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-08-04, 18:55   

bradley napisał/a:
Wlasnie. Brat rozlozyl Toledo tescia, jest tam silnik 1.8 taki jak w Vento. Jak wlozyc popyhacz zeby wlazl spowrotem na trzonek zaworu?
Stare gumki byly ostro zuzyte i sparciale. Nowe sa 2x dluzsze.
pablomed, widze ze tez kombinowales z dzwignia swojej konstrukcji :D

zawory podpierasz tłokiem i wychodzą do dóry powineneś robic to pojedyńczo czyli ustawiasz pierwszy gar na prace (tłok u góry) i wtedy wymieniasz gumki i zawory ci nieuciekną nadu :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-08-06, 17:32   

vezet22 napisał/a:
zawory podpierasz tłokiem
no ale wcześniej przez dziurę po świecy wtykam sznurek i dopiero podnoszę tłok kręcąc wałem. Sznurek ściska się w komorze i elegancko podpiera zaworek. Bez sznurka oprze się o tłok ale troszkę opadnie, a jak jest na samej górze to robota łatwiejsza
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-08-06, 22:34   

hehe morzna i sznurek ale ja se radze bez :P chyba dlatego że często się to robi :D taki zawód :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-02-06, 20:10   

Wracając do sekundowego zaklekotania zaworów po dłużysz postoju, przy odpalaniu. Tak jak wyżej pisałem, miałem taką przypadłość, ale jak producent podaje jest to normalne. Jednak od kiedy została w moim motorku wymieniona uszczelka miski olejowej, a co za tym idzie, dokładnie wymyta miska olejowa z mułu który się na niej znajdował, wszystko ucichło. I od tego czasu ani razu zawory się nie odezwały.....tak jakby olej o niebo szybciej zaczął się przedostawać na górę silnika. Testowałem to już w każdych warunkach i bankowo chwilowe zakletotanie zniknęło....olej ten sam czyli mobil 10W40
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-22, 19:02   

Witam u mnie też tak gra jak odpalam zimny silnik. ale jak mam minimalny stan oleju w silniku jak uzupełnie do max. problemu nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 9