Witam! W moim Vento od pewnoego czasu zauwazylem lekki wzrost spalania oraz to ,że na zimnym silniku troche kopci czego wczesniej nie bylo. Vento w miesc ie palilo zawsze dokladnie 7.5l a na trasie 5l, a teraz w miescie spala okolo 10l a na trasie kolo 6.5l. Czy moze mi ktos powiedzieć czym moze byc to spowodowane? Czy może czas na regulacje pompy wtryskowej albo cos z turbina?
Na zimnym odpala nie najgorzej, po odpaleniu przez jakis czas troche dymi na czarno a jak sie rozgrzeje to przestaje. Na czym polegalo by sprawdzenie wtryskiwaczy?
Musialbys odczytac dawki paliwa, korekcje, kat wtrysku.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
filtr powietrza wymieniony. Dzisiaj zauwazylem ze moje Vento kopci na czarno przez okolo 15 od odpalenia po nocy. potem juz nie kopci, a spalanie w granicach 10l w miescie :/
Moje też pali więcej przez zużyty przepływomierz.Czekam z wymianą aż całkiem padnie.
Ja sie z tym nie zgodze. Bo przeplywomierz jesli zmierzy za malo powietrza wtedy tnie dawki paliwa ergo spalanie mniejsze.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
mi jak palił więcej to dolałem pare razy jakiś kanadyjśki uszlachetniacz do Diesla przy okazji czyszczący cały układ i wtryski... - pomogło - przed średnio 6,7 - 7,5 a teraz średnio 5,6 - 6,5/100 km (mam w miare spokojny styl jazdy), tyle, że moj Venciak nigdy tak nie kopcił. no i lałem wtedy przez jakiś czas jakieś badziewne paliwo - teraz raczej staram się tankować na Schell'u albo Statoil
Witam! Czy wie ktoś może co może być przyczyną naglego dosc znacznego wzrostu spalania? Od października 2009 moj Ventyl kopci zaraz po odpaleniu i pali okolo 10l w miescie gdzie wczesniej palil 7. Kiedy silnik sie lekko rozgrzeje przestaje kopcic.
Ile powinno palic Vento 1,9TDI 90Km w cyklu miejskim?
Odpala normlanie nawet przy duzych mrozach i mocy tez mu nie brakuje. Od czego mialbym zacząc naprawe? Może to wtryski lub pompa? Nie znam sie na tym i wiem ze jak pojade do mechnika to zaleci wymiane wszystkiego
Moze wtryski leja, albo wezyki z powrotow przeciekaja
Sprawdz czy masz mokro w okolicy wtryskiwaczy lub pod nimi, okolice pompy. Weze parcieja z czasem to sie z nich tez potrafi posaczyc.
Po miescie pali mi 6,5l a jak deptam gdzie sie da to max 8.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,9 tdi Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 341 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-06, 19:31
ej no co wy gadacie ze regeneracja pompy wtryskowej kosztuje 200zł ;/ przecież naprawa pompy wtryskowej to jest najdroższe co w dieslu moze być ;/ to nie jest pompa paliwa jak w benzynie ;/ dwa miesiace temu naprawiali mojemu znajomemu pompe wtryskowa w vectrze i zapałacił 2300 ;/ nie wierze ze jest taka róznica ze w dieslu vw kosztuje 200zł a dieslu opla 2300
CO?? POMPĘ WTRYSKOWA?? koszt uszczelnienia od 150-250 zl max!! pompa uzywana 400-600zl!! to skąd Ty takie ceny zabrałeś ? to silnik za 1500zl masz jak igle kompletny TDI
Jeden klucz nasadowy (nie pamietam dokladnie rozmiaru, chyba 13tka). Odkrecasz "łapki", zdejmujesz przelewy i wyjmujesz wtryskiwacz. Raczej ciezko bedzie wychodzic, wiec trzeba nim krecic na boki.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum