Witam.
Skończyły się w mojej Ventce łączniki stabilizatora. Kupiłem więc nowe, pojechałem do znajomka żeby wymienić. Okazało się, że oryginały są troszkę inne, tzn. w miejscu mocowania do wahacza jest śruba (w moich jest otwór na śrubę - dla ułatwienia załączam zdjęcie). Moje pytanie: czy da radę to jednak założyć? Dałem za nie 56zł/szt. także nie uśmiecha mi się kupowanie innych.
dzięki za odpowiedź.
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-18, 18:51
ja jutro kupuje lacznik.. no bo byly 2 typy do gti ver6 itp sa inne niz do pozostalych nei wiem ktory ja mam bo nie przygladalem sie ale przeciez jak kupiles nowy to ci w sklepei wymienia... nie kombinuj i jak eni pasuje to nie montuj!
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-18, 23:13
Dokłądnie, przecież teraz bez podania przyczyny przez tydzień możesz zwrócić wszystko (no opróćz art. spoż). więc nie kombinuj tylk oddaj d sklepu i niechzwrócą kasę albo wymienią na właściwe...
Mam nadzieję, że wymienią. Inter-team, gdzie kupiłem łączniki, zastrzega sobie, że u nich nie ma zwrotów. Może jeszcze bym coś wskórał ale rozerwałem foliowe opakowanie, w którym był zapakowany łącznik. Dzięki mimo wszystko za wskazówki.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-19, 10:42
Ten Inter-team nie może strwierdzić, że u nich nie ma zwrotów. To jest wbrew polskiemu prawu, więc oni sobie mogą podskoczyć w tej sytuacji. Rzeczywiscie problemem może być rozerwana folia (czyt. opakowanie), ale spróbuj...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-10-19, 11:06
spyro napisał/a:
Ten Inter-team nie może strwierdzić, że u nich nie ma zwrotów. To jest wbrew polskiemu prawu, więc oni sobie mogą podskoczyć w tej sytuacji. Rzeczywiscie problemem może być rozerwana folia (czyt. opakowanie), ale spróbuj...
dokaldnie nie ma czegos takiego ze nei odbieraja.. jak cos to rzecznik praw konsumenta.. tak samo jakl w sklepach sa tabliczki ze nie ma zwrotu towaru po odejscu od kasy.. to pic na wode i te naklejki se moga w d.. wsadzic ale wiekszosc klientow sie eni zna i wierzy..
po 2 to jak ty to kupowales nie pytali cie o np rocznik silnik itp? czyli co u nich wszystko jednakowe?
po 3 nrozdarte opakowanie nei powinno byc problemem bo czasem nei da sie czesci inaczje sprawdzic.. w IC czy edpolu i innych sklepach nei ma problemu z oddawaniem..
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-19, 11:16
No to jedyne do czego mogą sie przyczepić, ja np biorę części w Focie. Nie raz tak było że odwoziłem część, któa miałą otwarte opakowanie, a co najlepsze opakowanie było upaćkane od paluchów mechanika. Nigdy nie miałem problemu ze zwrotem lub wymianą na coś innego... Także idź do nich i zwróc. To jest ich obowiązek.
Już wszystko jasne. Byłem w ASO Volskwagena i powiedziano mi, że łącznik jest dobry, trzeba tylko dokupić utwardzoną śrubę z nakrętką, mocującą łącznik z wahaczem (kosztuje chyba 4 PLN/szt. w ASO). Swoją drogą co za pacany pracują w firmach takich jak Inter-team. Ma taki przed nosem katalog i nie widzi ? Przecież mówiłem, że chcę komplet. Klient (czyli ja) nie musi się znać na takich rzeczach.
pozdrawiam.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-19, 14:33
A to normalka w większości sklepó motoryzacyjnych.Daltego ja wszystko w Focie kupuje, bo żadk się zdarza taka pomyłka, a jak co kolwiek się pomylą to zawsze wymieniają na nowe lub zwracają kasę...
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Sie 2006 Posty: 268 Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-06-03, 15:50
Wydje mi się że się mylicie koledzy Mapet i Spyro w kwestii zwrotów kupionych rzeczy do sklepu. Z tego co mi wiadomo możliwość zwrotu zależy tylko od dobrej woli sprzedawców. Wyjątkiem jest kupowanie towaru wysyłkowo i wtedy ma się 10 dni na zwrot.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-03, 22:56
Poldi, wiesz akurat pracuje aktualnie w dużym sklepie narzędziowym, co prawda ja nie jestem sprzedawcą, ale jestem na bieżąco w tych sprawach i każdy sprzedawca ma obowiązek przyjąć towar z powrotem. I nie musisz nawet tłumaczyć co i jak, to jest psi obowiązek sprzedawcy. Także jeśli ktoś odmówi to możesz zagrozić mus sądem, poza tym jak zobaczy że wiesz o co chodzi nie będzie ryzykował.
Towar powinien mieć oryginalne opakowanie i nie nosić śladu używania i montażu. I tyle.
"Sprzedawca nie ma obowiązku takiego towaru przyjąć. Zależy to wyłącznie od jego dobrej woli.
Wyjątek stanowi ujęta w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny sytuacja, kiedy dany towar nabyliśmy poza lokalem przedsiębiorstwa (na przykład zakup od akwizytora) lub na podstawie umowy zawartej na odległość (na przykład z katalogu wysyłkowego lub przez internet). Wówczas konsumentowi przysługuje prawo rezygnacji z towaru bez podania przyczyn w terminie 10 dni od zawarcia umowy. Wystarczy przed jego upływem złożyć (na przykład wysłać listem poleconym) oświadczenie na piśmie. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie (a maksymalnie w ciągu 14 dni) zwrócić całą uiszczoną przez nas kwotę wraz z ustawowymi odsetkami."
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-03, 23:31
A nie zmieniło sie to jakoś ostatnio? Może i masz rację. W każdym razie nie zdarzyło m sie jeszcze żeby ktoś mi robił problemy częściami samochodowymi gdy chciałem je wymienić lub prosiłem o zwrot kasy, nawet ostatnio jak wymieniano mi te wszystkie bzdurki w skrzyni okazało się że część rzeczy ine pasowała, zawiozłem na drugi dzień w pudełkach, bez problemu zwrócili mi kaskę.
W dzisiejszych czasach odmówić zwrotu równa się stratą klienta...
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Sie 2006 Posty: 268 Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-06-03, 23:36
No tak bo większość sprzedawców to jednak ludzie myślący i nie mają zamiaru zrażać do siebie klientów i przyjmują zwroty ale jak trafisz na takiego co się uprze i nie będzie chciał przyjąc towaru to nie możesz go sądami straszyć ani wywierać innego nacisku:). A ostatnio z tego co mi wiadomo zmieniło się to że można dokonywać zwrotów przy sprzedazy wysyłkowej, przedtem to chyba nawet Ci sprzedawcy nie mieli takieg obowiązku.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-04, 00:03
Przy wysyłkowej to na bank muszą od dawna, tzn klient opłaca koszty wysyłki a sprzedający musi oddać kasę. Ale też przy nowych, bo jak kupisz obie cośna Allegro od osoby fizycznej to pozamiatane, nic nie musi. Tylko firma i to jak masz dowód zakupu (f-Vat/paragon).
Mam pytanie co do wymiany łącznika stabilizatora. Czym ja mam go ściągnąć z tego pręta? Odkręcenie dolnej nakrętki to żaden problem. I jak mam potem wcisnąć na to nowy łącznik? Pobijanie młotkiem to chyba kiepski pomysł. Dodam że w mojej Ventce łącznik wygląda jak taki "bałwanek"
jezeli jest mocno wyrobiony to sam praktycznie powinien spac - oczywiście naciagajac tu i ta - mlotek szkod ci nie narobi - najlepiej zeby ktoś ci pomogł troszke bo sie troszke trzeba nasiłowac no i pamietaj o kolejności przy zakladaniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum