Witam ponownie po wielu perypetiach znalazłem ECU pasujące do mojego paska świece podgrzewania płynu chłodzącego działają. Moje pytanie czy powinny grzać zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero po uruchomieniu silnika następnie kiedy mają się wyłączyć bo u mnie silnik osiąga tem. 90C i świeca grzeje dalej . Wiem że ECU pobiera sygnał z przepływomierza powietrza i z czyjnika temperatury płynu chlodzącego.Czy ktoś może napisać kiedy mają się włączać i wyłączać kiedy grzeje jedna a kiedy włączają się pozostałe dwie jednym słowem wszystko na temat świec podgrzewania płynu chłodzącego .Przypomne tylko ze mimo tego że posiadam PASSATA 94r. to instalacje silnika mam VENTO 94r.
Hejka według mnie to dopiero po uruchomieniu silnika a co do temp. kiedy ma się wyłączać to raczej do momentu wyłączenia ssania ale to tylko moje domyślenia pozdro
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
ja mam z marca 95 i nie mam.MustangGT, w dieslu nie ma ssania.
Jest zwiększona dawka do pewnej temperatury jak silnik zimny. Każdy silnik tak ma w tdi steruje tym ECU. Wiec do puki komp nie wyłączy zwiększonej dawki powinno grzać moim zdaniem bo jak byś miał do 90 a krótkie trasy robić będziesz to ci aku nie wyrobi.
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
no tak ale one sa tak wstawione ze płyn który ogrzewaja najpierw leci do nagrzewnicy od nawiewów i szybczej leci cieple powietrze w srodku. mi juz po około 2 minutach ododpalenia silnika leci cieple powietrze w srodku
no tak ale one sa tak wstawione ze płyn który ogrzewaja najpierw leci do nagrzewnicy od nawiewów i szybczej leci cieple powietrze w srodku. mi juz po około 2 minutach ododpalenia silnika leci cieple powietrze w srodku
Dokladnie one sa po to zeby szybciej lecialo cieplo do srodka. Wstawili je dopiero pozniej stad w pierwszysch nie ma bo okazalo ze ze te silniki bardzo slabo sie grzeja.
Ja w zimie na trasach okolo 20-30km nie moge wogole praktycznie silnika dogrzac. A nawet jak juz sie dogrzeje to wystarczy wlaczyc 3 bieg nawiewu i temperatura zaraz wyraznie spada. Silnik dogrzewa sie praktycznie na duzych trasach powyzej 100km.
A tak na chlopski rozum to wydaje mi sie ze powinny sie wylaczac tak przy 50-70 stopniach. raczej napewno nie powinny grzac przy 90.
Ja w zimie na trasach okolo 20-30km nie moge wogole praktycznie silnika dogrzac.
ja juz po 10 km mam 90 stopni. a co do dmuchawy to na 3 biegu nie widze ruznicy w temp. na wskazniku mi nie spada. jak juz łapnie 90 to tak sie trzyma czy to na 3 czy nawet na 4 biegu nawiewu
U mnie grzeje jedna nawet przy 90C jeździłem po mieście i silnik się nie przegrzewa czyma cały czas temperature . Czy grzeje sprawdzalem przy przekaźniku świec w komorze silnika jedna daje caly czs dwie włączaja sie chyba przy jeszcze niższych temperaturach wygląda na to że jedna chula cały czas . Jak byście mogli sprawdzić u siebe w samochodach jak to wygląda będziemy mieli jakieś rozeznanie .
1.Czy grzeje po przekręceniu kluczyka w stacyjce bez odpalania
2.czy nadal grzeje przy temperaturze powiedzmy 85-90C
Przekaźnikm to wielkie czarne pudełko z szybką w okolicach zbiornika płynu chłodzącego i wyrównawczego chamulców od góry wchodzi czerwony kabel u dołu wychodzą dwa czarne i kostka na trzy piny pomiędzy tymi czarnymi
babyy82, to masz termostat do wymiany
U mnie po do max 15km w mrozne dni, dmuchawe na 2 stopien i max cieplo lapie 90C.
qgoldi, grzanie tych swiec zalezne od kilku czynnikow.
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. płynu chłodzącego < 70°
- temp. powietrza < 5°
- obr. silnika > 800
- obciążenie Alternatora < 50%
- pobór prądu 30A jedna
jedna -"małe grzanie"dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.
Przyjmujac, ze ladowali najmocniejsze altki 120A to obciazenie polowa to 60A wiec grzalyby tylko 2 z 3 swiec. Mysle, ze pobor pradu jednej swiecy jest troszke mniejszy jednak.
A czy one u mnie grzeja to ciezka sprawa. Mysle, ze juz dawno sie wypalily
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
No niestety to nie termostat bo juz to przechodzilem i jest teraz orginal nowy.
I jak jest normalna temp na plusie to jest ok ale jak sa mrozy to lupton.
To nie znaczy ze wogole nie grzeje bo po niecalych 10km leci juz jakiestam cieple powietrze. Ale na dystansach okolo 30km (poza miastem bo nie mieszkam w miescie) nie dogrzeje sie. Jak sie leci w trasie to jest juz ok.
bradley U mnie przekręcam kluczyk odrazu włącza się jedna świeca włączam silnik i ona grzeje dalej mam około 90C i nadal podgrzewa płyn co nie doprowadza do przegrzania dwie następne włączają się chyba przy bardzo niskich temperaturach . Ile grzeje jest też uwarunkowane od przekaźnika podgrzewania świec w komorze silnika .
Więc najpierw jedna a jak potrzeba włączają się jeszcze dwie .
Możesz jutro sprawdzić jak to wygląda u ciebie tak jak napisałem post wcześniej
Mam problem bo kiedyś wymieniłem ECU i wogóle nie grzały teraz znalazłem ECU prawdopodobnie taki jak być powinien i mam dylemat bo nigdy ich wcześniej nie zdąrzyłem sprawdzić więc za bardzo nie wiem co i jak
Ostatnio zmieniony przez qgoldi 2010-02-04, 23:48, w całości zmieniany 2 razy
Postaram sie sprawdzic. Mam sprawdzac prad na przekazniku?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jak możesz i kiedy wszystko się włącza no wiesz przekręcenie kluczyka później odpalenie i czy grzeją przy 85-90c. Widzę że laik nie jesteś więc wiesz gdzie go szukać.
Ja sprawdzam czy świece grzeją na czarnych kablach przy przekaźniku
Witam! Mam te świeczki od podgrzewania płynu, wywala mi błąd na Vag że mam uszkodzony przkaźnik dużych mocy grzania. Vagiem robilem test wyjść, i wogole go nie slychac, ten malych mocy grzania dziala bo slychac pykniecie pod maska na podszybiu podczas testu. Moje pytanie gdzie jst ten przekaźnik duzych mocy grzania???? czy jest on razem z przekaźnikiem od malych mocy grzania pod maska???
kurde no nie moge nigdzie sie dowiedziec....może ktoś z Lublina jest kto ma TDI i ma te świeczki od płynu podpielibyśmy pod kompa i bym sprawdzil gdzie jest ten przekaźnik?????
Przekaznik od swieczek tych od plynu jest w tej obudowie razem z bezpiecznikiem na podszybiu.
Czy to dziala czy nie, co za roznica. Pewnie pomaga w grzaniu plynu tyle co okulary slepemu. Wazne sa swieczki w bloku, a te grzeja tylko jak jest zimniej
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
właśnie świeczki są wporządku, sprawdzałem przekaźnik działa,ale tylko od małych mocy grzania, czyli tak myśle że załącza nie wszytskie świeczki, a ten od dużych mocy nie działa i stąd moje pytanie, bo nie wiedziałem gdzie on jest ale jak mówisz że na podszybiu razem z tym od małych mocy grzania to trzeba znaleźć gdzieś z odzysku
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Koledzy jaki był montowany bezpiecznik od podgrzewania świeczek od płyny chłodniczego?bo u mnie jest spalony i w sklepie dali mi 80A ale to chyba za dużo?
był bym wdzięczny bo nie chce żeby instalacja poszła z dymem przez to ze zły bezpiecznik założyłem
Od plynu? Od plynu jest pod maska, i to taki drucik. Jaki amperaz ciezko powiedziec.
Od swiec zarowych w komorze spalania to faktycznie jest taki duzy 80A i jest w skrzynce bezpiecznikow, bardziej w jej gornym boku.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum